Palun infot, siin foorumis liigub alaga tegelevaid inimesi.
Nimelt kui mõni vennike siit foorumist arvab, et on piisavalt kõva mees sooritamaks näiteks Eesti rekordit ütleme misiganes kategoorias, siis kelle poole on vaja pöörduda, kes rekordi fikseerivad ja kuidas tulemus kirja läheb.
Huvi pakuvad ka kõik seni Eestis sooritatud rekordlennud.
Ning veel pakuvad huvi ka rekordi sooritanud lennuvahendite parameetrid ja nende salastatuse võimalikkus või avalikustamise võimalikkus.
Ühesõnaga alustaks väikest dialoogi ja eks küsimusi kerkib esile veelgi.
Terv,
K.
Eesti rekord/Maailmarekord
Reeglid, mille järgi asi käib on siin:
ftp://www.fai.org/sporting_code/sc4/sc4.abr.07.Rev1.zip
Vajalikud on FAI litsensid (ka kõik kohtunikud) ja rekordkatsel on Mudellennu Sektsiooni juhtkonna poolt saadetud peakohtunik.
Registreerimiseks vajalikud dokumendid on sporting_code Tabel III.
Kohtunike ees saladusi küll olla ei saa, sest nad peavad olema enne starti veendunud, et kõik on määrustepärane.
Kui on tegu suurema rekordiga ja FAI-le dokumentatsioon on ebapiisav, nõutakse lisamaterjale, kuni asi selge.
Kohtunike ja vaatlejate arv - mida rohkem, seda uhkem.
FAI reeglid on siin:
http://www.fai.org/aeromodelling/documents/sc4
ftp://www.fai.org/sporting_code/sc4/sc4.abr.07.Rev1.zip
Vajalikud on FAI litsensid (ka kõik kohtunikud) ja rekordkatsel on Mudellennu Sektsiooni juhtkonna poolt saadetud peakohtunik.
Registreerimiseks vajalikud dokumendid on sporting_code Tabel III.
Kohtunike ees saladusi küll olla ei saa, sest nad peavad olema enne starti veendunud, et kõik on määrustepärane.
Kui on tegu suurema rekordiga ja FAI-le dokumentatsioon on ebapiisav, nõutakse lisamaterjale, kuni asi selge.
Kohtunike ja vaatlejate arv - mida rohkem, seda uhkem.
FAI reeglid on siin:
http://www.fai.org/aeromodelling/documents/sc4
Mingi toimiku näide (rekord kinnitatud):
http://www.noskylimit.com/do200.pdf
Näiteks nemad oma lennuki andmeid enne rekordi kinnitamist ei avaldanud. Lennuki mõõdud ilmusid peale kinnitamist. Mootori jne. kohta pole ikkagi sõnakestki:
http://aerodesign.okstate.edu/projects/ ... gonfly.htm
Tegelikult saab raha eest FAI-st docum. koopia tellida ja nii saaks põhilise ikka teada kui huvitaks.
Mingit kohustust avalikkusele tehnilisi andmeid jagada ei ole - seega oma asi!
Soovitan üle vaadata ka UAV-de maailmarekordite reeglid ja rekordid? Minu veendumus on, et neid teha pole põrmugi keerulisem. Suurim häda, et maks dokumentide menetlusse andmisel on 10x suurem, vist kusagil 1000 Šveitsi franki. Kui mõni asjast huvitatud firma sponsoreerib, oleks täiesti mõeldav ja reaalne.
http://www.noskylimit.com/do200.pdf
Näiteks nemad oma lennuki andmeid enne rekordi kinnitamist ei avaldanud. Lennuki mõõdud ilmusid peale kinnitamist. Mootori jne. kohta pole ikkagi sõnakestki:
http://aerodesign.okstate.edu/projects/ ... gonfly.htm
Tegelikult saab raha eest FAI-st docum. koopia tellida ja nii saaks põhilise ikka teada kui huvitaks.
Mingit kohustust avalikkusele tehnilisi andmeid jagada ei ole - seega oma asi!
Soovitan üle vaadata ka UAV-de maailmarekordite reeglid ja rekordid? Minu veendumus on, et neid teha pole põrmugi keerulisem. Suurim häda, et maks dokumentide menetlusse andmisel on 10x suurem, vist kusagil 1000 Šveitsi franki. Kui mõni asjast huvitatud firma sponsoreerib, oleks täiesti mõeldav ja reaalne.
Last edited by [J] on Fri May 04, 2007 19:31, edited 1 time in total.
Eks tuleb vist mõistusega läheneda... Kui sul on välja mõeldud mingi patenti ootav lahendus tüüride liigutamiseks, siis see saladus pole rekordi suhtes väga oluline ja kedagi ei huvita ka. Kui aga teed näiteks laetava vooluallikaga elektrimootoriga rekordit ning üritad saladust teha näiteks aku-tüübist, siis on ikka teine lugu - äratab palju kahtlust ja võiks ju arvata, et selline rekord küll läbi ei lähe! Või kui tahad, et läheks, pead ikka olulise info avaldama ja sellelt saladuskatet tõstma.
Loogiliselt võttes peavad ka kohtunikud ikkagi lennuaparaadi üle vaatama ja veenduma, et kõik reeglitele vastab. Siinkohal suurt saladust tehes ei kirjutata lihtalt oma allkirja alla...
Rekordeid ja tulemusi vaadates leiad väga mitmes klassis mõne rekordi, mida annab suurema või väiksema vaevaga Eestis üritada. Kraabi lennu-aparaadilt salajased komponendid maha lihtalt rekordi ajaks!
Loogiliselt võttes peavad ka kohtunikud ikkagi lennuaparaadi üle vaatama ja veenduma, et kõik reeglitele vastab. Siinkohal suurt saladust tehes ei kirjutata lihtalt oma allkirja alla...
Rekordeid ja tulemusi vaadates leiad väga mitmes klassis mõne rekordi, mida annab suurema või väiksema vaevaga Eestis üritada. Kraabi lennu-aparaadilt salajased komponendid maha lihtalt rekordi ajaks!
Lauri Laidna - www.pistik.com
Esimene selle aasta maailmarekord on kinnitamisele saadetud. Selleks on elektrimootoriga lennukite F5S Saksamaa värske rekord 361 km/h.
http://records.fai.org/models/pending.asp
Eesti rekord F5S-iga on Peep Väre 203,7 km/h, mis püstitatud 2003.a.
http://records.fai.org/models/pending.asp
Eesti rekord F5S-iga on Peep Väre 203,7 km/h, mis püstitatud 2003.a.