vaidtiib

Kõigest mis teiste alateemade alla ei mahu
Post Reply
prederik
Posts: 159
Joined: Thu Aug 31, 2006 13:14
Location: Tartu
Contact:

vaidtiib

Post by prederik »

Tervitus!

Kas siinsest rahvast keegi mõnda vaidtiiba (flying wing) ka lennutab? Ei tea, kas on väga kahtlane trainer-tüüpi lennuki asemel mingi aeglasem vaidtiib muretseda?
User avatar
tarmotaja
Posts: 119
Joined: Wed Jul 05, 2006 13:43
Location: Märjamaa

Post by tarmotaja »

Aga palun....
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d&id=Tiib1

See vaidtiib on päris hea lendaja kuid traineri asemel ära seda võta. See "vaese mehe lennuk" ( ehk ei raatsi raha kulutada kere ja saba peale ) on üpriski kipakas lennumasin. Vähemalt minu eksemplar seda oli. Kuid kui lendamise kätte sai, siis oli endal hea tunne ja teistel ilus vaadata.

Tarmo
prederik
Posts: 159
Joined: Thu Aug 31, 2006 13:14
Location: Tartu
Contact:

Post by prederik »

Kas see on mõni tehasemudel või isetehtud?

--
Päris hea video leidsin Lindingerist: http://shop.lindinger.at/video/50006.mpeg :)
User avatar
tarmotaja
Posts: 119
Joined: Wed Jul 05, 2006 13:43
Location: Märjamaa

Post by tarmotaja »

See konkreetne eksemplar oli ise tehtud. Tiib on penokast südamikuga, esiserv ja tagaserv kaetud 1 mm balsaga. Lisaks risti pandud liistud ( meenutab ribisid ). Kile peale ja valmis. Mootoriks oli 400'ne mootor. Elektrit annab 1100mAh 2S LiPo aku. Kaks mikro servot ja ongi valmis. Tiivaprofiil on Zagi 10. Kahjuks ei ole mingeid jooniseid pakkuda. Lihtsalt eelmise aasta suvel tuli tuju eksperimenteerida. Kindlasti leiad internetist jooniseid, kui on soov ehitada.

Tarmo
alku
Posts: 69
Joined: Sat Jul 08, 2006 8:49
Location: viimsi

Post by alku »

Ma lendan isetehtud flying vingiga.mootoriks oli kunagi speed 400 nuud brushless.
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Post by Erki.K »

Mootor 1811 3800kv ,esc 10A ,aku 2s ,prop 5030.

Sahtlipõhjast ilmus paar 4040 propellerit ka välja :)

Komplekt ei ole veel koos ja küsiks pisut propellerite kohta.

5030 - rohkem jõudu?
4040 - rohkem kiirust?

Diameeter suurem ,samm väiksem või diameeter väiksem ja samm suurem?
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Erki.K wrote: Diameeter suurem ,samm väiksem või diameeter väiksem ja samm suurem?
Selles valemis on pisut rohkem muutujaid, kui samm ja diameeter ;)
Lisaks tuleb veel mootori optimaalne RPM ja arvestuslik lennukiirus. Natuke vähem näiteks õhutihedus...

Et Sind korralikult segadusse ajada...

Aga üldjuhul ja... kui ma õieti mäletan, siis mingi väga laia laastu valem mootorile sobivuse kohta on tõesti "üks-ühele" et siis ühte numbrit suurendad ühe võrra, teist vähendad sama palju. Samas, NB! Lennuki lennuomadused võivad peale sellist vahetust ikka päris palju muutuda.
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Post by Erki.K »

Seda jah tuleb praktikas katsetada :)
Tundub ,et vaidtiiva lennutajaid siin foorumis rohkem polegi enam järel.

Kui keegi juhtub lugema võib oma tiiva elektroonilist poolt kirjeldada.

Servod ,aku ,esc ,mootor ja propeller.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Post Reply