Page 1 of 1

vaidtiib

Posted: Fri Jun 01, 2007 14:52
by prederik
Tervitus!

Kas siinsest rahvast keegi mõnda vaidtiiba (flying wing) ka lennutab? Ei tea, kas on väga kahtlane trainer-tüüpi lennuki asemel mingi aeglasem vaidtiib muretseda?

Posted: Fri Jun 01, 2007 15:27
by tarmotaja
Aga palun....
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d&id=Tiib1

See vaidtiib on päris hea lendaja kuid traineri asemel ära seda võta. See "vaese mehe lennuk" ( ehk ei raatsi raha kulutada kere ja saba peale ) on üpriski kipakas lennumasin. Vähemalt minu eksemplar seda oli. Kuid kui lendamise kätte sai, siis oli endal hea tunne ja teistel ilus vaadata.

Tarmo

Posted: Fri Jun 01, 2007 15:56
by prederik
Kas see on mõni tehasemudel või isetehtud?

--
Päris hea video leidsin Lindingerist: http://shop.lindinger.at/video/50006.mpeg :)

Posted: Fri Jun 01, 2007 21:38
by tarmotaja
See konkreetne eksemplar oli ise tehtud. Tiib on penokast südamikuga, esiserv ja tagaserv kaetud 1 mm balsaga. Lisaks risti pandud liistud ( meenutab ribisid ). Kile peale ja valmis. Mootoriks oli 400'ne mootor. Elektrit annab 1100mAh 2S LiPo aku. Kaks mikro servot ja ongi valmis. Tiivaprofiil on Zagi 10. Kahjuks ei ole mingeid jooniseid pakkuda. Lihtsalt eelmise aasta suvel tuli tuju eksperimenteerida. Kindlasti leiad internetist jooniseid, kui on soov ehitada.

Tarmo

Posted: Sat Jun 02, 2007 11:10
by alku
Ma lendan isetehtud flying vingiga.mootoriks oli kunagi speed 400 nuud brushless.

Posted: Sun Oct 05, 2014 22:54
by Erki.K
Mootor 1811 3800kv ,esc 10A ,aku 2s ,prop 5030.

Sahtlipõhjast ilmus paar 4040 propellerit ka välja :)

Komplekt ei ole veel koos ja küsiks pisut propellerite kohta.

5030 - rohkem jõudu?
4040 - rohkem kiirust?

Diameeter suurem ,samm väiksem või diameeter väiksem ja samm suurem?

Posted: Mon Oct 06, 2014 7:26
by cuprum
Erki.K wrote: Diameeter suurem ,samm väiksem või diameeter väiksem ja samm suurem?
Selles valemis on pisut rohkem muutujaid, kui samm ja diameeter ;)
Lisaks tuleb veel mootori optimaalne RPM ja arvestuslik lennukiirus. Natuke vähem näiteks õhutihedus...

Et Sind korralikult segadusse ajada...

Aga üldjuhul ja... kui ma õieti mäletan, siis mingi väga laia laastu valem mootorile sobivuse kohta on tõesti "üks-ühele" et siis ühte numbrit suurendad ühe võrra, teist vähendad sama palju. Samas, NB! Lennuki lennuomadused võivad peale sellist vahetust ikka päris palju muutuda.

Posted: Wed Oct 08, 2014 14:50
by Erki.K
Seda jah tuleb praktikas katsetada :)
Tundub ,et vaidtiiva lennutajaid siin foorumis rohkem polegi enam järel.

Kui keegi juhtub lugema võib oma tiiva elektroonilist poolt kirjeldada.

Servod ,aku ,esc ,mootor ja propeller.

Posted: Fri Oct 10, 2014 13:49
by Ervin2