Küsimus
Küsimus
Tere. Olen suht algaja lennunduses ja pistik.com lehte sirvides nägin, et on ühele lennukile on müüa kahte tüüpi mootorit OS MAX 46 FX ja OS MAX 46 LA. Ja siis see küsimus tekkiski, et mis vahe on sellel FX-il ja LA-l ? Ja kumba eelistada ?
1. LA-d on puksidega, muud kuullaagritega
2. LA-d on lihtsama "airbleed" tüüpi karburaatoriga
3. 46LA-l on 40LA karter, millele on seatud 0,46 kuuptolli silinder, X-del on 46 mõõdu karterid
4. LA väntmehhenism ja gaasijaotus on arvestatud "pehmemale" käigule e. teiste sõnadega väiksemale võimsusele
Kokkuvõttes, FX on võimsam, raskem, suurema tugevusvaruga sportmootor.
LA töötab normaalselt 5-10% nitroga, FX 0-30%.
2. LA-d on lihtsama "airbleed" tüüpi karburaatoriga
3. 46LA-l on 40LA karter, millele on seatud 0,46 kuuptolli silinder, X-del on 46 mõõdu karterid
4. LA väntmehhenism ja gaasijaotus on arvestatud "pehmemale" käigule e. teiste sõnadega väiksemale võimsusele
Kokkuvõttes, FX on võimsam, raskem, suurema tugevusvaruga sportmootor.
LA töötab normaalselt 5-10% nitroga, FX 0-30%.
LA-st esimesele lennukile ka piisab. Samas on lennuki mootorite eluiga pikk ja neid hävitada õnnestub reeglina ainult vastu kivi või asfalti lastes. Niiet tulevikule mõeldes on jah FX (või AX) mõistlik.
.46 LA = 880W
.46 FX/AX = ~1200W ja umbes 100g raskem
LA väga lollikindel ja lihtne seadistada. Töötab hästi kütusega, milles vähemalt 5% nitrot, rohkem polegi vaja. Olen 5-sega mitmeid tunde .46LA-d kärutanud.
.46 LA = 880W
.46 FX/AX = ~1200W ja umbes 100g raskem
LA väga lollikindel ja lihtne seadistada. Töötab hästi kütusega, milles vähemalt 5% nitrot, rohkem polegi vaja. Olen 5-sega mitmeid tunde .46LA-d kärutanud.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Tänud vastuste eest. Mind hakkas see lennuk http://shop.pistik.com/product_info.php ... 3e0110e5ed tõsiselt huvitama ning tahaksin teada, mis asju on mul veel vaja selle osta, et ma saaks sellega lendama minna? (Üheks asjaks on raadioaparatuur, aga mis mootori käivitamiseks ja lennutamiseks veel vajalik on, seda ma ei tea )
Selleks, et lendama minna, oleks vajalik lisaks lennukile veelmadis wrote: lennutamiseks veel vajalik on, seda ma ei tea )
* Küünlasoojendus
* Kütusepudel või pump paagi täitmiseks/tühjendamiseks
* Startermootor, pulk või paksu sõrmekaitsmega kinnas. Isiklikult soovitaksin startermootorit, kuigi tean üsna mitmeid Tõelisi Mehi(tm), kes põhimõtteliselt pulga/kindaga hakkama saavad - aga timmimata mootori ja kogemuseta käivitaja korral soovitaksin starterit - esimene kord kasvõi laenuks
* Tööriistakomplekt (kruvikeerajad & mutrivõtmed, mida Sul mudeli tiibade kinnitamiseks ning mootori timmimiseks vaja läksid. Tegelikult võiks kogu montaaziriistastik ligi olla - esimene kord põrub ikka vähemalt 2 mutrit/kruvi täiesti ootamatutest kohtadest lahti)
* Rull paberkäterätikut - SP mootor tatistab igast august ja ka puhtast silindriseinast õlisodi välja. Peale lendu on see kaval ära pühkida.
* Esimesel korral päris kindlasti ka mootori, saatja, lennuki ning vastuvõtja manualid. Mootori oma kõikse tähtsam
* Paar esimest korda ka kedagi kogenumat, kes kõik üle vaataks ja soovitavalt ka kõikse esimese lennu teeks, ning selle kestel mudeli enamvähem trimmi paneks
Hmm, peaks vast kõik olema. Asjade tähtsusejärjekord ei ole lugemisjärjekord loomulikult
Isiklikult soovitaksin lisaks veel siinset foorumit jälgida, ning mingi kollektiivse rüüsteretkega Piibele ühineda, või siis konkreetne omale sobiv aeg-koht välja pakkuda ning kedagi kaasa saada.
Kui lennupraktikat üldse ei ole, ka raadioplaaneriga mitte, on juhtimisega lootusetu üritus hakkama saada. Umbes nii, nagu esimest korda klaveri taha istudes lugu ei tule. Klaveri pluss on veel, et ta alla ei kuku ja katki ei lähe.
Algus tasuks teha simulaatoriga (vastavas teemas vajalikku piisavalt). Alustada saaks kohe ja kasvõi täna, ning aeg tehnika tekkimiseni läheks täie eest!
Algus tasuks teha simulaatoriga (vastavas teemas vajalikku piisavalt). Alustada saaks kohe ja kasvõi täna, ning aeg tehnika tekkimiseni läheks täie eest!