Rallika gaasikangi režiimid?
Posted: Sun Jul 24, 2016 17:49
Lühidalt küsimus: kas rallikal peaks saama lennu ajal gaasikangist mootoreid seisma tõmmata? Mu kopteri manuaalis oleks nagu midagi selle kohta, aga minu jaoks suht segaselt kirjutatud.
Pikem jutt:
Siiani on mu rallikal olnud kaks gaasikangi režiimi. Üks on-off lüliti on programmeeritud nö ohutuslülitiks. Kui see lüliti on sees, siis gaasi kanali asend on -150% ja juhtkangi asend seda ei muuda. See on siis aku ühendamiseks jms, kui olen kopteri lähedal. Õhkutõusuks võtan lüliti välja ja kang liigub -100% kuni +100%. -100% tähendab, et mootorid seisavad.
Järjest enam olen hakanud eelpool toodus kahtlema. Esiteks on manuaalis mingi segane jutt, teiseks oleks nagu Youtube`i videotes näinud, kuidas mõned nagu lülitaks enne mootorite seiskamist mingit lülitit ning kolmandaks on mitu korda ette tulnud, kus tahaks õhus madala gaasiga mingit vigurit teha, aga tõmban kogemata mootorid momendiks seisma ja kopter teeb suvalise järsu liigutuse.
Täna proovisin nii, et andsin gaasi trimmi paar astet üles, et ohutuslüliti välja lülitamisel hakkaksid mootorid minimaalsetel pööretel töötama. Ohutuslüliti sees on ikka -150%, aga väljas on nüüd -94% kuni +100%. -95% paneks mootorid seisma. Tegin nii mõned lennud ja tundus mugav, minimaalne gaas on alati konstantne väärtus. Lisaks tundus, et propwash efekt on kõvasti vähenenud, kui mitte täielikult kadunud, aga see võib olla ka sellest, et tegin korraga suht suure PID muudatuse. Maandumisel lülitan hetk enne maha tulekut ohutuslüliti sisse ja mootorid jäävad seisma. Failsafe lülitab endiselt mootorid seisma.
Pikem jutt:
Siiani on mu rallikal olnud kaks gaasikangi režiimi. Üks on-off lüliti on programmeeritud nö ohutuslülitiks. Kui see lüliti on sees, siis gaasi kanali asend on -150% ja juhtkangi asend seda ei muuda. See on siis aku ühendamiseks jms, kui olen kopteri lähedal. Õhkutõusuks võtan lüliti välja ja kang liigub -100% kuni +100%. -100% tähendab, et mootorid seisavad.
Järjest enam olen hakanud eelpool toodus kahtlema. Esiteks on manuaalis mingi segane jutt, teiseks oleks nagu Youtube`i videotes näinud, kuidas mõned nagu lülitaks enne mootorite seiskamist mingit lülitit ning kolmandaks on mitu korda ette tulnud, kus tahaks õhus madala gaasiga mingit vigurit teha, aga tõmban kogemata mootorid momendiks seisma ja kopter teeb suvalise järsu liigutuse.
Täna proovisin nii, et andsin gaasi trimmi paar astet üles, et ohutuslüliti välja lülitamisel hakkaksid mootorid minimaalsetel pööretel töötama. Ohutuslüliti sees on ikka -150%, aga väljas on nüüd -94% kuni +100%. -95% paneks mootorid seisma. Tegin nii mõned lennud ja tundus mugav, minimaalne gaas on alati konstantne väärtus. Lisaks tundus, et propwash efekt on kõvasti vähenenud, kui mitte täielikult kadunud, aga see võib olla ka sellest, et tegin korraga suht suure PID muudatuse. Maandumisel lülitan hetk enne maha tulekut ohutuslüliti sisse ja mootorid jäävad seisma. Failsafe lülitab endiselt mootorid seisma.