Pärast eilseid ebaõnnestunud katseid tegin täna esimesed edukad katselennud (kui esimene vise välja arvata). Video kahe päeva katsetustest:
https://www.youtube.com/watch?v=oPUh0z4fUPQ
Sain ta kasutatud mudelina siit samast foorumist. Disain peaks pärinema RCLanderilt, aga sama mudel on ka rebranditud kujul olnud müügil paljudes erinevates poodides. Antud lennuk oli mõeldud 4S LiPo jaoks ja esimene eksperiment oli vaadata, kas õnnestub mudel 3S akuga lendama saada, ei õnnestunud. Laupäeva viimasel viskel purunes kere ja tiib pooleks. Kas oli jõudu liiga vähe, raskuskese liiga ees (80mm vastavalt netist leitud kasutusjuhendile) vms.
RC groups foorumis nägin infot, et CG peaks olema ca 90-100mm peal, aga kahjuks nägin seda infot liiga hilja ja siis oli lennuk juba uue jõuseadme jaoks ümber ehitatud ning ei hakanud tehase seades mudeliga enam proovima. Ühest teisest projektist oli järgi Hobbykingist saadud Haoye 63,5mm impeller ja HXT 2835 3900kv inrunner, mis leidsidki uue rakenduse antud mudeli peal. 4S impelleri mootori kv arv on 3575 nii et erinevus pole esmapilgul eriti suur, aga lisaks suuremale võimsusele sai ka kaalus kokku hoida. Sama tootja F9F-2 Panther on näiteks saadaval ka 3S aku versioonis, selle mootori kv on 4370.
Uued komponendid on kergemad ja lennukaal kahanes 1382 grammilt 1163 grammini (hetkel sabaosas 15g tasakaalustamise raskust). Raskuskese asub ca 90mm peal.
Komponentide loetelu:
Mudel: RCLander F9F-8 Cougar
Mootor: HXT 2835 3900kv inrunner
EDF: Haoye 63,5mm
ESC: HobbyKing 40A BlueSeries
Servod: tehase seade omad
Aku: 3S 3300mAh 20C Turnigy LiPo
Rx: Corona RP6D1 35MHz
Tx: Graupner/JR MX-16s 35MHz
Salvestav kaamera: RunCam HD
Aku alarm: Hobbyking cell checker with variable low voltage alarm (2-8S)
Jõuallika mõõtmisi:
4S süsteem 3S akuga:
U: 11,21 Vmin
I: 35,82 Amax
N: 410,6 Wmax
Haoye EDF 3S akuga:
U: 11,12 Vmin
I: 44,27 Amax
N: 502,9 Wmax
Pildid:
http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... tcount=711
Teine link, kui esimene ei tööta
https://goo.gl/photos/ghzLVTLe7PKc4Psr6
Originaal tootja link:
http://www.rclander.com/default.aspx?ID ... 4faed0dc81
RCLander F9F-8 Cougar EDF
RCLander F9F-8 Cougar EDF
Last edited by tikka on Sun Sep 25, 2016 12:08, edited 2 times in total.
Re: RCLander F9F-8 Cougar EDF
Raskus, tehnika, trimm omaette teema, aga kas seda "paksu kassi" ei oleks olnud mõistlikum ülevaltpoolt visata?
Niimoodi altpoolt lükatuna jääb poole käekaare jagu hoogu andmata ja poole piloodi jagu kõrgusevaru saamata. Selle viimase abil (aeg mootorist kiiruse kogumiseks ja kõrguse kiiruseks muutmise valem füüsikast) oleks äkki ka esimene katse õnnestunud.
Niimoodi altpoolt lükatuna jääb poole käekaare jagu hoogu andmata ja poole piloodi jagu kõrgusevaru saamata. Selle viimase abil (aeg mootorist kiiruse kogumiseks ja kõrguse kiiruseks muutmise valem füüsikast) oleks äkki ka esimene katse õnnestunud.
Re: RCLander F9F-8 Cougar EDF
Mudeli käest viskamine peaks olema vähemalt sama mahukas teema, aga kõnealuse lennuki puhul tundus altkäe vise mugavam. Kuigi pidin enne starti natuke T-särgi äärt sõrmede vahel mudima, et viimased piisavalt kuivad oleks ja kui mudeli kätte võtsin, pidi stardi suht ruttu ära tegema, muidu hakkas masin sõrmede vahel ära libisema ja siis oleks pidanud T-särgi osa jälle kordama. Veel infoks, et esimese viske tiibade laperdamine oli tõenäoliselt tingitud liiga suurest kaldtüüride käigust ja kolmas vise läks nässu seepärast, et üritasin teha tugevamat viset, aga mudeli asendit käest vabanemise hetkel on nii jällegi raskem kontrollida IMHO.cuprum wrote:Raskus, tehnika, trimm omaette teema, aga kas seda "paksu kassi" ei oleks olnud mõistlikum ülevaltpoolt visata?
Niimoodi altpoolt lükatuna jääb poole käekaare jagu hoogu andmata ja poole piloodi jagu kõrgusevaru saamata. Selle viimase abil (aeg mootorist kiiruse kogumiseks ja kõrguse kiiruseks muutmise valem füüsikast) oleks äkki ka esimene katse õnnestunud.
Lennuaeg katselendudel oli ca 4 minutit ja 3300mAh akust kulutasin vahelduva gaasiga lennutades ca 2000mAh. Mootor ja regu on täisgaasil amprite tarbimisel andmete järgi viimase piiri peal. Lisaks tähendab täisgaas mootori jaoks ca 4,9 W grammi kohta, mida on päris palju.
Re: RCLander F9F-8 Cougar EDF
Kuna neid igal nurgal ei leia siis mainin ära, et üks tutikas seesama Cougar kere seisab kust saan soodsalt juppe pakkuda. Ka servod/mootor jms.tikka wrote:Laupäeva viimasel viskel purunes kere ja tiib pooleks.
Samuti kui mõnel isu tekkis
müüa teine uus pakis terve lennuvalmis lennuk, kogu tehnika paigas:
http://hobbyco.ru/samolety-arf-rtf-kit/ ... 9f-8-pnp-x
Last edited by FPVmarko on Mon May 29, 2017 3:44, edited 1 time in total.
Endal ka selline isend. Lendab 5000 4s'ga. Lennuaeg oli ehk 5+ minuti kanti. Kaal on 1500g. Peale esimest lendu tundsin ka, et ailekate käik on liiga suur ning vähendasin seda. Väike video ka.
https://youtu.be/zpjRUP_ELRY
https://youtu.be/zpjRUP_ELRY
X650F V4 + APM 2.7
HK Club Trainer
HK500CMT
Calmato 40 Trainer
FMS Mini F4u
Phantom wing v2 FPV + Fatshark Predator V2 + APM 2.7
HK250GT
ZMR250
Skyhunter FPV + Fatshark Dominator V3
Yuneec Q500 4K
Yuneec H
Sickle 46e F3A
VQ YAK-9
HK Club Trainer
HK500CMT
Calmato 40 Trainer
FMS Mini F4u
Phantom wing v2 FPV + Fatshark Predator V2 + APM 2.7
HK250GT
ZMR250
Skyhunter FPV + Fatshark Dominator V3
Yuneec Q500 4K
Yuneec H
Sickle 46e F3A
VQ YAK-9