RCLander F9F-8 Cougar EDF
Posted: Sun Sep 11, 2016 22:56
Pärast eilseid ebaõnnestunud katseid tegin täna esimesed edukad katselennud (kui esimene vise välja arvata). Video kahe päeva katsetustest:
https://www.youtube.com/watch?v=oPUh0z4fUPQ
Sain ta kasutatud mudelina siit samast foorumist. Disain peaks pärinema RCLanderilt, aga sama mudel on ka rebranditud kujul olnud müügil paljudes erinevates poodides. Antud lennuk oli mõeldud 4S LiPo jaoks ja esimene eksperiment oli vaadata, kas õnnestub mudel 3S akuga lendama saada, ei õnnestunud. Laupäeva viimasel viskel purunes kere ja tiib pooleks. Kas oli jõudu liiga vähe, raskuskese liiga ees (80mm vastavalt netist leitud kasutusjuhendile) vms.
RC groups foorumis nägin infot, et CG peaks olema ca 90-100mm peal, aga kahjuks nägin seda infot liiga hilja ja siis oli lennuk juba uue jõuseadme jaoks ümber ehitatud ning ei hakanud tehase seades mudeliga enam proovima. Ühest teisest projektist oli järgi Hobbykingist saadud Haoye 63,5mm impeller ja HXT 2835 3900kv inrunner, mis leidsidki uue rakenduse antud mudeli peal. 4S impelleri mootori kv arv on 3575 nii et erinevus pole esmapilgul eriti suur, aga lisaks suuremale võimsusele sai ka kaalus kokku hoida. Sama tootja F9F-2 Panther on näiteks saadaval ka 3S aku versioonis, selle mootori kv on 4370.
Uued komponendid on kergemad ja lennukaal kahanes 1382 grammilt 1163 grammini (hetkel sabaosas 15g tasakaalustamise raskust). Raskuskese asub ca 90mm peal.
Komponentide loetelu:
Mudel: RCLander F9F-8 Cougar
Mootor: HXT 2835 3900kv inrunner
EDF: Haoye 63,5mm
ESC: HobbyKing 40A BlueSeries
Servod: tehase seade omad
Aku: 3S 3300mAh 20C Turnigy LiPo
Rx: Corona RP6D1 35MHz
Tx: Graupner/JR MX-16s 35MHz
Salvestav kaamera: RunCam HD
Aku alarm: Hobbyking cell checker with variable low voltage alarm (2-8S)
Jõuallika mõõtmisi:
4S süsteem 3S akuga:
U: 11,21 Vmin
I: 35,82 Amax
N: 410,6 Wmax
Haoye EDF 3S akuga:
U: 11,12 Vmin
I: 44,27 Amax
N: 502,9 Wmax
Pildid:
http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... tcount=711
Teine link, kui esimene ei tööta
https://goo.gl/photos/ghzLVTLe7PKc4Psr6
Originaal tootja link:
http://www.rclander.com/default.aspx?ID ... 4faed0dc81
https://www.youtube.com/watch?v=oPUh0z4fUPQ
Sain ta kasutatud mudelina siit samast foorumist. Disain peaks pärinema RCLanderilt, aga sama mudel on ka rebranditud kujul olnud müügil paljudes erinevates poodides. Antud lennuk oli mõeldud 4S LiPo jaoks ja esimene eksperiment oli vaadata, kas õnnestub mudel 3S akuga lendama saada, ei õnnestunud. Laupäeva viimasel viskel purunes kere ja tiib pooleks. Kas oli jõudu liiga vähe, raskuskese liiga ees (80mm vastavalt netist leitud kasutusjuhendile) vms.
RC groups foorumis nägin infot, et CG peaks olema ca 90-100mm peal, aga kahjuks nägin seda infot liiga hilja ja siis oli lennuk juba uue jõuseadme jaoks ümber ehitatud ning ei hakanud tehase seades mudeliga enam proovima. Ühest teisest projektist oli järgi Hobbykingist saadud Haoye 63,5mm impeller ja HXT 2835 3900kv inrunner, mis leidsidki uue rakenduse antud mudeli peal. 4S impelleri mootori kv arv on 3575 nii et erinevus pole esmapilgul eriti suur, aga lisaks suuremale võimsusele sai ka kaalus kokku hoida. Sama tootja F9F-2 Panther on näiteks saadaval ka 3S aku versioonis, selle mootori kv on 4370.
Uued komponendid on kergemad ja lennukaal kahanes 1382 grammilt 1163 grammini (hetkel sabaosas 15g tasakaalustamise raskust). Raskuskese asub ca 90mm peal.
Komponentide loetelu:
Mudel: RCLander F9F-8 Cougar
Mootor: HXT 2835 3900kv inrunner
EDF: Haoye 63,5mm
ESC: HobbyKing 40A BlueSeries
Servod: tehase seade omad
Aku: 3S 3300mAh 20C Turnigy LiPo
Rx: Corona RP6D1 35MHz
Tx: Graupner/JR MX-16s 35MHz
Salvestav kaamera: RunCam HD
Aku alarm: Hobbyking cell checker with variable low voltage alarm (2-8S)
Jõuallika mõõtmisi:
4S süsteem 3S akuga:
U: 11,21 Vmin
I: 35,82 Amax
N: 410,6 Wmax
Haoye EDF 3S akuga:
U: 11,12 Vmin
I: 44,27 Amax
N: 502,9 Wmax
Pildid:
http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... tcount=711
Teine link, kui esimene ei tööta
https://goo.gl/photos/ghzLVTLe7PKc4Psr6
Originaal tootja link:
http://www.rclander.com/default.aspx?ID ... 4faed0dc81