Page 1 of 1
reduktor katki
Posted: Tue Jul 03, 2007 23:14
by mg3a1@hot.ee
Lennuk cessna. Lennuki uuemad vennad asuvad skyartec.com lehel. Tiivad 98 cm. Lennukaal 580g.Vahtplastist. 4kanaliga.
Lendas ja puha aga reduktori suurhammakas (plastmassist) peale põõsast sile.Mootori andmeteks märgitud passis ainult 290 8.4v harjadega, propp 8*6.Ülekanne 5:1. Kiiruseregulaator 20A.
Mootoris jääb väga väheks. Tahaks võimsamat ja võimalusel ilma reduktorita. Millised on varjandid. Ise vaatasin pistikust järgmist MIDI SET SPEED 500 8,4 V, (
http://shop.pistik.com/product_info.php ... 3357657d26 ). Brusslessi jaoks raha ei jagu.
Olen väga algaja ja tahan juba lennutada.
Posted: Wed Jul 04, 2007 0:06
by tulnuk
Reduktor tuleb igaljuhul kasuks, hetkel tundub mõtekas vast mõni asjalikum speed 400 suuruses mootor koos ülekandega või siis mõni burshless outrunner otse.
Speed 500 on liiga suur ja raske, raskuskese läheb vast liiga paigast ära.
Posted: Thu Jul 05, 2007 22:24
by Võsalendur
Ülekanne kindlasti kui brushless outrunneri teed ei lähe. 20A regu sobib Speed 400 tüüpi mootorile. 500 võib juba kurjast olla.
Posted: Sun Jul 08, 2007 13:13
by mg3a1@hot.ee
Et pakkuge täpsemalt milline mootor milline reduktor ja prop. Endal olemas 8*6 slo flayer
Posted: Sun Jul 08, 2007 21:02
by [J]
www.motocalc.com saab tarkvara nimega Motocalc. Selle abil saab uut mootorit rehkendada. Päris umbes ikka lendavat lennukit teha ei saa.
Sealt saaks ka sama suurte lennukite mootoreid, propellereid ja akusid võrdluseks vaadata.
Posted: Mon Jul 09, 2007 20:00
by mg3a1@hot.ee
Installisin MotoCalc 8. Sisestasin andmeid ja väidab et pole selist mootorit mis sobiks, liiga rasked kõik. Kõik seal küsitud andmed nagu suht kerge ise mõõta aga küsimus tekkis tiiva pindalaga. Tõmbasin tasakaalu punkti leidmise programmi (Rudermoment_V14) ja sealt sain ka peatiiva pindala (14,2 dm2). Aga tailplane (3,1 dm2) on ehituselt täiesti plank (ei ole kuskilt kumer) ja ei tohik ju mingit tõstejõudu arendada. Küsimus siis targematele: kas motocalc is pean tiiva pindalaks ainult põhitiiva pindala panema või põhi + saba tiib?
Posted: Mon Jul 09, 2007 23:19
by tulnuk
Motocalc on nii robustne programm, et seal ei tohiks olla eriti vahet kas tiiva pindala on 14,2 või 17 dm2.
Uurisin isegi praegu motocalci sinu antud andmetega ja sealt ei tule tõesti miskit arukat vastust. Samas oleks sul siiski kõikse mõtekam, kiirem ja odavam osta brushless outrunneriga süsteem oma lennukisse.
Selles poes on saada mitmeid komplekte (mootor+regulaator) mis oleks sinu lennukile enam kui küll, üks parimaid tundus tootekoodiga 0311118 (oleksin muidu otselingi andnud aga miskipärast ei lase poe leht linke copida)
Posted: Tue Jul 10, 2007 1:32
by [J]
Su arutlus on õige. Sümmeetrilise profiiliga (see plank) stabilisaator (tailplane) tõstejõudu ei anna. Arvestatakse ikka tiiva pindala( kirjas ju ka Wing area). Mida täpsemalt, seda parem. Coeff. alt saab ette anda veel tiiva profiili, mis samuti on tähtis.
Võtsin Motocalci andmebaasist enamvähem sama suure ja raske lennuki, sest Sinu oma täpseid andmeid nagunii ei tea.
Otseveo Speed 400-ga ja propiga 6x4 ja 7 akuga lendab küll!
Lasin Motocalcil ka temas olevast meeletult suurest andmebaasist sobivaid variante arvutada. Programm leidis mõne sekundiga 345 kombinatsiooni, mis sobiksid sellele lennukile.

Sobiva mootori rehkendamine on keerukas. Seepärast on ka see programm suhteliselt keerukas, kuid seeeest täpne. Selgekstegemine tasub vaeva ära!
EMAX CF2822 mootoritest
Posted: Tue Jul 10, 2007 9:52
by pipercub
Mul on 2 EMAX CF2822 mootorit, oma hinna kohta väga hea kvaliteet:
http://cgi.ebay.co.uk/Outrunner-Brushle ... dZViewItem
Mitte ei soovita Towerpro mudeleid, halva kvaliteediga:
http://cgi.ebay.co.uk/Towerpro-Brushles ... dZViewItem
Reduktormootoritest on hea hinna-kvaliteedi suhtega:
http://cgi.ebay.co.uk/TORNADO-BRUSHLESS ... dZViewItem
Need eelnevad mootorid on kõik pisi-cessna jaoks ülearu võimsad,
paras on speed300/6V mootor 5,4:1 reduktori ja 9-10" propiga.
Näiteks pistikus pakutav GWS:
http://shop.pistik.com/product_info.php ... d749e6319e ,
või koos mootoriga:
http://shop.pistik.com/product_info.php ... d749e6319e.
Kontroller peaks olema arvestatud 20A-le.
Rahaliselt on vast mõtekas kontrollerid, LiPo akud ja BL mootorid Hiinast ning harjadega mootorid ja reduktorid lähemalt osta.
300/370 klassi vidinaid on igas mudelipoes.
Posted: Tue Jul 10, 2007 11:11
by mart63
Ei ütleks et towerpro halva kvaliteediga on, ise oman ja samuti Kristoka. Mõlemad oleme rahul, probleemi pole, ainuke asi kui, et võlli on kerge kõveraks teha, aga sellevastu on prop saver.

Posted: Tue Jul 10, 2007 12:00
by [J]
See PuddleMaster, mis minu näites, on motocalci andmebaasist võetud ja ise selline:
http://www.stefanv.com/rcstuff/puddle.htm
Kindlasti väga sarnane ja lendab küll.
Motocalcis tasub kasutada MotoWizardit, kus on püütud asi võimalikult lihtsaks teha ja sealsete valikute abil saab ilma põhjalike teadmisteta kõlbuliku tulemuse kätte.
Kui kasutada väiksemat kollektormootorit, siis ilma reduktorita kipub väheks jääma, sest sellise otseveomootori kasutegur tuleb väga madal.
Nüüd tuli uut infi kamba peale päris palju.
Edu!
Posted: Tue Jul 10, 2007 12:27
by Võsalendur
Hyperion on ka täiesti arvestatav tootja.
Posted: Tue Jul 10, 2007 13:30
by vana
Mul on üleliigne kerge 100W 1300p/V 3-faasine, koos 15A ESC, propi adapteri, sobivate proppidega ja vajalike pistikutega.
Huvi korral helista: 51919291
Posted: Wed Jul 11, 2007 23:45
by mg3a1@hot.ee
Tänan! Tarkust aga tuleb.
Mul oli originaal varjandiga probleemiks et jõudu/kiirust jäi puudu. Otse lennates kogus oma tasakaalu asendis vaikselt kõrgust aga iga manööver võttis hoogu kriitilise piirini maha ja siis kukkumistega kogus jälle hoogu. Manööverdamine pidi toimuma ääretult rahulikult ja aeglaselt. Surmasõlme tegemiseks tuleb ikka paar kolm minutit kõrgust koguda ja siis pikeerid pinnase poole ja joppamise korral tulebki.
Küsimus siis et kas Pipercub´i pakutud (
http://shop.pistik.com/product_info.php ... d749e6319e ) ja Vana pakutav on piisavad ka kiiremaks sõiduks kui lihtsalt ringiratast töristamiseks.
Ma juba paneks sinna igast brusslessi aga raha vähe (lapsed söövad vaeseks).
Posted: Thu Jul 12, 2007 0:52
by pipercub
See, et kogub kõrgust ja siis kukub võib tähendada, et raskuskese on liiga taga.
Harjutuslennukile on paras 25-30% tiiva esiservast.
Peale tsentri paikapanekut võiks tüürid käestviskamisega trimmida.
Mitte 3 vaid nii 50 viset. Kõrge heina kohal, paralleelselt maaga.
Trimmis lennuk planeerib 15-30m, eriti, kui puldiga kergelt juhtida. .
Speed 300/6V mootor(7,2V 7-8 pütise akuga) ja 5,4:1 reduktor võimaldaks
selle lennukiga kümmekond minutit rahulikult lennata.
Mitte midagi rohkem.
Lihtsalt sellist reduktorit ja mootorit võib eesti mudelipoodidest kiirelt saada.
Rahaliselt oleks optimaalsem kõik eBay'st tellida, praegu on hinnad naeruväärselt madalad.
Mudelism on kallis lõbu.
Posted: Tue Jul 17, 2007 0:13
by mg3a1@hot.ee
Otsustasin siiski proovida brushless´i.
Sain Vana käest komplekti (mootor+esc). Nüüd ootan lennuilma.