reduktor katki

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
User avatar
mg3a1@hot.ee
Posts: 372
Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
Location: Pärnu

reduktor katki

Post by mg3a1@hot.ee »

Lennuk cessna. Lennuki uuemad vennad asuvad skyartec.com lehel. Tiivad 98 cm. Lennukaal 580g.Vahtplastist. 4kanaliga.
Lendas ja puha aga reduktori suurhammakas (plastmassist) peale põõsast sile.Mootori andmeteks märgitud passis ainult 290 8.4v harjadega, propp 8*6.Ülekanne 5:1. Kiiruseregulaator 20A.
Mootoris jääb väga väheks. Tahaks võimsamat ja võimalusel ilma reduktorita. Millised on varjandid. Ise vaatasin pistikust järgmist MIDI SET SPEED 500 8,4 V, ( http://shop.pistik.com/product_info.php ... 3357657d26 ). Brusslessi jaoks raha ei jagu.

Olen väga algaja ja tahan juba lennutada.
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Reduktor tuleb igaljuhul kasuks, hetkel tundub mõtekas vast mõni asjalikum speed 400 suuruses mootor koos ülekandega või siis mõni burshless outrunner otse.
Speed 500 on liiga suur ja raske, raskuskese läheb vast liiga paigast ära.
Võsalendur
Posts: 258
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
Location: Tartu

Post by Võsalendur »

Ülekanne kindlasti kui brushless outrunneri teed ei lähe. 20A regu sobib Speed 400 tüüpi mootorile. 500 võib juba kurjast olla.
User avatar
mg3a1@hot.ee
Posts: 372
Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
Location: Pärnu

Post by mg3a1@hot.ee »

Et pakkuge täpsemalt milline mootor milline reduktor ja prop. Endal olemas 8*6 slo flayer
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

www.motocalc.com saab tarkvara nimega Motocalc. Selle abil saab uut mootorit rehkendada. Päris umbes ikka lendavat lennukit teha ei saa.
Sealt saaks ka sama suurte lennukite mootoreid, propellereid ja akusid võrdluseks vaadata.
User avatar
mg3a1@hot.ee
Posts: 372
Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
Location: Pärnu

Post by mg3a1@hot.ee »

Installisin MotoCalc 8. Sisestasin andmeid ja väidab et pole selist mootorit mis sobiks, liiga rasked kõik. Kõik seal küsitud andmed nagu suht kerge ise mõõta aga küsimus tekkis tiiva pindalaga. Tõmbasin tasakaalu punkti leidmise programmi (Rudermoment_V14) ja sealt sain ka peatiiva pindala (14,2 dm2). Aga tailplane (3,1 dm2) on ehituselt täiesti plank (ei ole kuskilt kumer) ja ei tohik ju mingit tõstejõudu arendada. Küsimus siis targematele: kas motocalc is pean tiiva pindalaks ainult põhitiiva pindala panema või põhi + saba tiib?
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Motocalc on nii robustne programm, et seal ei tohiks olla eriti vahet kas tiiva pindala on 14,2 või 17 dm2.

Uurisin isegi praegu motocalci sinu antud andmetega ja sealt ei tule tõesti miskit arukat vastust. Samas oleks sul siiski kõikse mõtekam, kiirem ja odavam osta brushless outrunneriga süsteem oma lennukisse.

Selles poes on saada mitmeid komplekte (mootor+regulaator) mis oleks sinu lennukile enam kui küll, üks parimaid tundus tootekoodiga 0311118 (oleksin muidu otselingi andnud aga miskipärast ei lase poe leht linke copida)
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Su arutlus on õige. Sümmeetrilise profiiliga (see plank) stabilisaator (tailplane) tõstejõudu ei anna. Arvestatakse ikka tiiva pindala( kirjas ju ka Wing area). Mida täpsemalt, seda parem. Coeff. alt saab ette anda veel tiiva profiili, mis samuti on tähtis.
Võtsin Motocalci andmebaasist enamvähem sama suure ja raske lennuki, sest Sinu oma täpseid andmeid nagunii ei tea.
Otseveo Speed 400-ga ja propiga 6x4 ja 7 akuga lendab küll!
Lasin Motocalcil ka temas olevast meeletult suurest andmebaasist sobivaid variante arvutada. Programm leidis mõne sekundiga 345 kombinatsiooni, mis sobiksid sellele lennukile.
Image
Sobiva mootori rehkendamine on keerukas. Seepärast on ka see programm suhteliselt keerukas, kuid seeeest täpne. Selgekstegemine tasub vaeva ära!
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

EMAX CF2822 mootoritest

Post by pipercub »

Mul on 2 EMAX CF2822 mootorit, oma hinna kohta väga hea kvaliteet:
http://cgi.ebay.co.uk/Outrunner-Brushle ... dZViewItem

Mitte ei soovita Towerpro mudeleid, halva kvaliteediga: http://cgi.ebay.co.uk/Towerpro-Brushles ... dZViewItem

Reduktormootoritest on hea hinna-kvaliteedi suhtega: http://cgi.ebay.co.uk/TORNADO-BRUSHLESS ... dZViewItem

Need eelnevad mootorid on kõik pisi-cessna jaoks ülearu võimsad,
paras on speed300/6V mootor 5,4:1 reduktori ja 9-10" propiga.
Näiteks pistikus pakutav GWS: http://shop.pistik.com/product_info.php ... d749e6319e ,
või koos mootoriga: http://shop.pistik.com/product_info.php ... d749e6319e.

Kontroller peaks olema arvestatud 20A-le.

Rahaliselt on vast mõtekas kontrollerid, LiPo akud ja BL mootorid Hiinast ning harjadega mootorid ja reduktorid lähemalt osta.
300/370 klassi vidinaid on igas mudelipoes.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Ei ütleks et towerpro halva kvaliteediga on, ise oman ja samuti Kristoka. Mõlemad oleme rahul, probleemi pole, ainuke asi kui, et võlli on kerge kõveraks teha, aga sellevastu on prop saver. :)
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

See PuddleMaster, mis minu näites, on motocalci andmebaasist võetud ja ise selline:
http://www.stefanv.com/rcstuff/puddle.htm
Kindlasti väga sarnane ja lendab küll.
Motocalcis tasub kasutada MotoWizardit, kus on püütud asi võimalikult lihtsaks teha ja sealsete valikute abil saab ilma põhjalike teadmisteta kõlbuliku tulemuse kätte.
Kui kasutada väiksemat kollektormootorit, siis ilma reduktorita kipub väheks jääma, sest sellise otseveomootori kasutegur tuleb väga madal.
Nüüd tuli uut infi kamba peale päris palju.
Edu!
Võsalendur
Posts: 258
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
Location: Tartu

Post by Võsalendur »

Hyperion on ka täiesti arvestatav tootja.
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Mul on üleliigne kerge 100W 1300p/V 3-faasine, koos 15A ESC, propi adapteri, sobivate proppidega ja vajalike pistikutega.
Huvi korral helista: 51919291
User avatar
mg3a1@hot.ee
Posts: 372
Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
Location: Pärnu

Post by mg3a1@hot.ee »

Tänan! Tarkust aga tuleb.

Mul oli originaal varjandiga probleemiks et jõudu/kiirust jäi puudu. Otse lennates kogus oma tasakaalu asendis vaikselt kõrgust aga iga manööver võttis hoogu kriitilise piirini maha ja siis kukkumistega kogus jälle hoogu. Manööverdamine pidi toimuma ääretult rahulikult ja aeglaselt. Surmasõlme tegemiseks tuleb ikka paar kolm minutit kõrgust koguda ja siis pikeerid pinnase poole ja joppamise korral tulebki.

Küsimus siis et kas Pipercub´i pakutud ( http://shop.pistik.com/product_info.php ... d749e6319e ) ja Vana pakutav on piisavad ka kiiremaks sõiduks kui lihtsalt ringiratast töristamiseks.
Ma juba paneks sinna igast brusslessi aga raha vähe (lapsed söövad vaeseks).
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

See, et kogub kõrgust ja siis kukub võib tähendada, et raskuskese on liiga taga.
Harjutuslennukile on paras 25-30% tiiva esiservast.
Peale tsentri paikapanekut võiks tüürid käestviskamisega trimmida.
Mitte 3 vaid nii 50 viset. Kõrge heina kohal, paralleelselt maaga.
Trimmis lennuk planeerib 15-30m, eriti, kui puldiga kergelt juhtida. .

Speed 300/6V mootor(7,2V 7-8 pütise akuga) ja 5,4:1 reduktor võimaldaks
selle lennukiga kümmekond minutit rahulikult lennata.
Mitte midagi rohkem.

Lihtsalt sellist reduktorit ja mootorit võib eesti mudelipoodidest kiirelt saada.

Rahaliselt oleks optimaalsem kõik eBay'st tellida, praegu on hinnad naeruväärselt madalad.

Mudelism on kallis lõbu.
User avatar
mg3a1@hot.ee
Posts: 372
Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
Location: Pärnu

Post by mg3a1@hot.ee »

Otsustasin siiski proovida brushless´i.
Sain Vana käest komplekti (mootor+esc). Nüüd ootan lennuilma.
Post Reply