reduktor katki
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu
reduktor katki
Lennuk cessna. Lennuki uuemad vennad asuvad skyartec.com lehel. Tiivad 98 cm. Lennukaal 580g.Vahtplastist. 4kanaliga.
Lendas ja puha aga reduktori suurhammakas (plastmassist) peale põõsast sile.Mootori andmeteks märgitud passis ainult 290 8.4v harjadega, propp 8*6.Ülekanne 5:1. Kiiruseregulaator 20A.
Mootoris jääb väga väheks. Tahaks võimsamat ja võimalusel ilma reduktorita. Millised on varjandid. Ise vaatasin pistikust järgmist MIDI SET SPEED 500 8,4 V, ( http://shop.pistik.com/product_info.php ... 3357657d26 ). Brusslessi jaoks raha ei jagu.
Olen väga algaja ja tahan juba lennutada.
Lendas ja puha aga reduktori suurhammakas (plastmassist) peale põõsast sile.Mootori andmeteks märgitud passis ainult 290 8.4v harjadega, propp 8*6.Ülekanne 5:1. Kiiruseregulaator 20A.
Mootoris jääb väga väheks. Tahaks võimsamat ja võimalusel ilma reduktorita. Millised on varjandid. Ise vaatasin pistikust järgmist MIDI SET SPEED 500 8,4 V, ( http://shop.pistik.com/product_info.php ... 3357657d26 ). Brusslessi jaoks raha ei jagu.
Olen väga algaja ja tahan juba lennutada.
-
- Posts: 258
- Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
- Location: Tartu
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu
www.motocalc.com saab tarkvara nimega Motocalc. Selle abil saab uut mootorit rehkendada. Päris umbes ikka lendavat lennukit teha ei saa.
Sealt saaks ka sama suurte lennukite mootoreid, propellereid ja akusid võrdluseks vaadata.
Sealt saaks ka sama suurte lennukite mootoreid, propellereid ja akusid võrdluseks vaadata.
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu
Installisin MotoCalc 8. Sisestasin andmeid ja väidab et pole selist mootorit mis sobiks, liiga rasked kõik. Kõik seal küsitud andmed nagu suht kerge ise mõõta aga küsimus tekkis tiiva pindalaga. Tõmbasin tasakaalu punkti leidmise programmi (Rudermoment_V14) ja sealt sain ka peatiiva pindala (14,2 dm2). Aga tailplane (3,1 dm2) on ehituselt täiesti plank (ei ole kuskilt kumer) ja ei tohik ju mingit tõstejõudu arendada. Küsimus siis targematele: kas motocalc is pean tiiva pindalaks ainult põhitiiva pindala panema või põhi + saba tiib?
Motocalc on nii robustne programm, et seal ei tohiks olla eriti vahet kas tiiva pindala on 14,2 või 17 dm2.
Uurisin isegi praegu motocalci sinu antud andmetega ja sealt ei tule tõesti miskit arukat vastust. Samas oleks sul siiski kõikse mõtekam, kiirem ja odavam osta brushless outrunneriga süsteem oma lennukisse.
Selles poes on saada mitmeid komplekte (mootor+regulaator) mis oleks sinu lennukile enam kui küll, üks parimaid tundus tootekoodiga 0311118 (oleksin muidu otselingi andnud aga miskipärast ei lase poe leht linke copida)
Uurisin isegi praegu motocalci sinu antud andmetega ja sealt ei tule tõesti miskit arukat vastust. Samas oleks sul siiski kõikse mõtekam, kiirem ja odavam osta brushless outrunneriga süsteem oma lennukisse.
Selles poes on saada mitmeid komplekte (mootor+regulaator) mis oleks sinu lennukile enam kui küll, üks parimaid tundus tootekoodiga 0311118 (oleksin muidu otselingi andnud aga miskipärast ei lase poe leht linke copida)
Su arutlus on õige. Sümmeetrilise profiiliga (see plank) stabilisaator (tailplane) tõstejõudu ei anna. Arvestatakse ikka tiiva pindala( kirjas ju ka Wing area). Mida täpsemalt, seda parem. Coeff. alt saab ette anda veel tiiva profiili, mis samuti on tähtis.
Võtsin Motocalci andmebaasist enamvähem sama suure ja raske lennuki, sest Sinu oma täpseid andmeid nagunii ei tea.
Otseveo Speed 400-ga ja propiga 6x4 ja 7 akuga lendab küll!
Lasin Motocalcil ka temas olevast meeletult suurest andmebaasist sobivaid variante arvutada. Programm leidis mõne sekundiga 345 kombinatsiooni, mis sobiksid sellele lennukile.

Sobiva mootori rehkendamine on keerukas. Seepärast on ka see programm suhteliselt keerukas, kuid seeeest täpne. Selgekstegemine tasub vaeva ära!
Võtsin Motocalci andmebaasist enamvähem sama suure ja raske lennuki, sest Sinu oma täpseid andmeid nagunii ei tea.
Otseveo Speed 400-ga ja propiga 6x4 ja 7 akuga lendab küll!
Lasin Motocalcil ka temas olevast meeletult suurest andmebaasist sobivaid variante arvutada. Programm leidis mõne sekundiga 345 kombinatsiooni, mis sobiksid sellele lennukile.

Sobiva mootori rehkendamine on keerukas. Seepärast on ka see programm suhteliselt keerukas, kuid seeeest täpne. Selgekstegemine tasub vaeva ära!
EMAX CF2822 mootoritest
Mul on 2 EMAX CF2822 mootorit, oma hinna kohta väga hea kvaliteet:
http://cgi.ebay.co.uk/Outrunner-Brushle ... dZViewItem
Mitte ei soovita Towerpro mudeleid, halva kvaliteediga: http://cgi.ebay.co.uk/Towerpro-Brushles ... dZViewItem
Reduktormootoritest on hea hinna-kvaliteedi suhtega: http://cgi.ebay.co.uk/TORNADO-BRUSHLESS ... dZViewItem
Need eelnevad mootorid on kõik pisi-cessna jaoks ülearu võimsad,
paras on speed300/6V mootor 5,4:1 reduktori ja 9-10" propiga.
Näiteks pistikus pakutav GWS: http://shop.pistik.com/product_info.php ... d749e6319e ,
või koos mootoriga: http://shop.pistik.com/product_info.php ... d749e6319e.
Kontroller peaks olema arvestatud 20A-le.
Rahaliselt on vast mõtekas kontrollerid, LiPo akud ja BL mootorid Hiinast ning harjadega mootorid ja reduktorid lähemalt osta.
300/370 klassi vidinaid on igas mudelipoes.
http://cgi.ebay.co.uk/Outrunner-Brushle ... dZViewItem
Mitte ei soovita Towerpro mudeleid, halva kvaliteediga: http://cgi.ebay.co.uk/Towerpro-Brushles ... dZViewItem
Reduktormootoritest on hea hinna-kvaliteedi suhtega: http://cgi.ebay.co.uk/TORNADO-BRUSHLESS ... dZViewItem
Need eelnevad mootorid on kõik pisi-cessna jaoks ülearu võimsad,
paras on speed300/6V mootor 5,4:1 reduktori ja 9-10" propiga.
Näiteks pistikus pakutav GWS: http://shop.pistik.com/product_info.php ... d749e6319e ,
või koos mootoriga: http://shop.pistik.com/product_info.php ... d749e6319e.
Kontroller peaks olema arvestatud 20A-le.
Rahaliselt on vast mõtekas kontrollerid, LiPo akud ja BL mootorid Hiinast ning harjadega mootorid ja reduktorid lähemalt osta.
300/370 klassi vidinaid on igas mudelipoes.
See PuddleMaster, mis minu näites, on motocalci andmebaasist võetud ja ise selline:
http://www.stefanv.com/rcstuff/puddle.htm
Kindlasti väga sarnane ja lendab küll.
Motocalcis tasub kasutada MotoWizardit, kus on püütud asi võimalikult lihtsaks teha ja sealsete valikute abil saab ilma põhjalike teadmisteta kõlbuliku tulemuse kätte.
Kui kasutada väiksemat kollektormootorit, siis ilma reduktorita kipub väheks jääma, sest sellise otseveomootori kasutegur tuleb väga madal.
Nüüd tuli uut infi kamba peale päris palju.
Edu!
http://www.stefanv.com/rcstuff/puddle.htm
Kindlasti väga sarnane ja lendab küll.
Motocalcis tasub kasutada MotoWizardit, kus on püütud asi võimalikult lihtsaks teha ja sealsete valikute abil saab ilma põhjalike teadmisteta kõlbuliku tulemuse kätte.
Kui kasutada väiksemat kollektormootorit, siis ilma reduktorita kipub väheks jääma, sest sellise otseveomootori kasutegur tuleb väga madal.
Nüüd tuli uut infi kamba peale päris palju.
Edu!
-
- Posts: 258
- Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
- Location: Tartu
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu
Tänan! Tarkust aga tuleb.
Mul oli originaal varjandiga probleemiks et jõudu/kiirust jäi puudu. Otse lennates kogus oma tasakaalu asendis vaikselt kõrgust aga iga manööver võttis hoogu kriitilise piirini maha ja siis kukkumistega kogus jälle hoogu. Manööverdamine pidi toimuma ääretult rahulikult ja aeglaselt. Surmasõlme tegemiseks tuleb ikka paar kolm minutit kõrgust koguda ja siis pikeerid pinnase poole ja joppamise korral tulebki.
Küsimus siis et kas Pipercub´i pakutud ( http://shop.pistik.com/product_info.php ... d749e6319e ) ja Vana pakutav on piisavad ka kiiremaks sõiduks kui lihtsalt ringiratast töristamiseks.
Ma juba paneks sinna igast brusslessi aga raha vähe (lapsed söövad vaeseks).
Mul oli originaal varjandiga probleemiks et jõudu/kiirust jäi puudu. Otse lennates kogus oma tasakaalu asendis vaikselt kõrgust aga iga manööver võttis hoogu kriitilise piirini maha ja siis kukkumistega kogus jälle hoogu. Manööverdamine pidi toimuma ääretult rahulikult ja aeglaselt. Surmasõlme tegemiseks tuleb ikka paar kolm minutit kõrgust koguda ja siis pikeerid pinnase poole ja joppamise korral tulebki.
Küsimus siis et kas Pipercub´i pakutud ( http://shop.pistik.com/product_info.php ... d749e6319e ) ja Vana pakutav on piisavad ka kiiremaks sõiduks kui lihtsalt ringiratast töristamiseks.
Ma juba paneks sinna igast brusslessi aga raha vähe (lapsed söövad vaeseks).
See, et kogub kõrgust ja siis kukub võib tähendada, et raskuskese on liiga taga.
Harjutuslennukile on paras 25-30% tiiva esiservast.
Peale tsentri paikapanekut võiks tüürid käestviskamisega trimmida.
Mitte 3 vaid nii 50 viset. Kõrge heina kohal, paralleelselt maaga.
Trimmis lennuk planeerib 15-30m, eriti, kui puldiga kergelt juhtida. .
Speed 300/6V mootor(7,2V 7-8 pütise akuga) ja 5,4:1 reduktor võimaldaks
selle lennukiga kümmekond minutit rahulikult lennata.
Mitte midagi rohkem.
Lihtsalt sellist reduktorit ja mootorit võib eesti mudelipoodidest kiirelt saada.
Rahaliselt oleks optimaalsem kõik eBay'st tellida, praegu on hinnad naeruväärselt madalad.
Mudelism on kallis lõbu.
Harjutuslennukile on paras 25-30% tiiva esiservast.
Peale tsentri paikapanekut võiks tüürid käestviskamisega trimmida.
Mitte 3 vaid nii 50 viset. Kõrge heina kohal, paralleelselt maaga.
Trimmis lennuk planeerib 15-30m, eriti, kui puldiga kergelt juhtida. .
Speed 300/6V mootor(7,2V 7-8 pütise akuga) ja 5,4:1 reduktor võimaldaks
selle lennukiga kümmekond minutit rahulikult lennata.
Mitte midagi rohkem.
Lihtsalt sellist reduktorit ja mootorit võib eesti mudelipoodidest kiirelt saada.
Rahaliselt oleks optimaalsem kõik eBay'st tellida, praegu on hinnad naeruväärselt madalad.
Mudelism on kallis lõbu.
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu