valgusdioodid lennuki küljes

Saatjad, vastuvõtjad, servod, elektroonika jms
Post Reply
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

valgusdioodid lennuki küljes

Post by daapn »

Ahoi!

Mul tuli mõte, et palju ilusam oleks, kui koopia mudelil oleks ikka tuled ka küljes nii nagu päris lennukil. Mõtlesin valgusdioodide ja eraldi toite peale.

Vastukajaks sain aga kohe, et keegi olla juba proovinud ja hirmsad raadiohäired tekkisid.

Mul mõistus ei võta...

1) Paljudel raadioteel juhitavatel vidinatel on valgusdioodid juba küljes poest ostes. Autodel on vahest isegi hõõglampe näha. Silverliti pisikesel helikopteril sinine diood vilgub, Air-Ace osadel lennukitel on valgustus küljes.
2) Alalisvool ju, mis raadiohäired sealt tulevad?

Ma olen aru saanud, et mudellennunduse puhul on ka äge väljanägemine tähtis, mitte ainult lennuvõime. :)
Seepärast see LED-ide mõte mul tekkiski.


daapn
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Ei näe mina, kuidas ja kust LED'ide kasutamisel häired niiväga tekivad... Ei tohiks nagu probleeme olla. LED'ide toitepinge sõltub nende tüübist (värvist) ja reeglina saab nii sobitada, et suhteliselt suvalise toite pinge pealt saad kõik kenasti tööle panna. SCAN-tüüpi vastuvõtjatel peal ka LED või mitu, niiet ei tohiks küll probleeme olla!

Kindlasti soovitaks eraldi toiteahelat.
Lauri Laidna - www.pistik.com
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Kui LEDide võimsus on juba vattides, siis kasutatakse impulss-toiteplokke.

Väikeste vilgutajate toiteks olen kasutanud 12V autoalarmi patareid. Jätkub tundideks.

Köige lihtsamalt saab flasheri järgmise ahelaga: 12V patarei - lüliti - takisti 100-200ohmi - 2-3 valgusdioodi - vilkuv LED.

Tavalistel superbright LEDidel on kiirgusnurk väga kitsas, umbes 15-30deg. Nurka saab suurndada kuni 180deg, kui dioodi ots tasaseks teha. Tõsi, kiirgusnurga suurendamisel 2x väheneb näiv heledus 4x.

Navigatsioonilatulede imitatsiooniks sobivad hästi 10mm matid LEDid.

Tavalisi LEDe pole mõtet kasutada, nad annavad sama vooluga valgust kümneid või sadu kordi vähem, kui superheledad. Kaasaegsed 5mm annavad 20000-70000mcd, olenevalt värvist.

Öölennuks on vaja vähemalt 30 5mm LEDi, imitatsiooniks aitaks vast 4st vilkuvast gabariiditulest ja 1-2st maandumistulest.

Osta oleks LEDe mõtekas Hiinast 100 kaupa.

Värvustega on probleem, sinine ja roheline ning sinine ja valge on omavahel raskesti eristatavad. Esimesed kaks värvi oleks punane ja valge, kolmandaks kas roheline või sinine, ennem roheline. neljandaks oranzh või kollane või amber.

Vilgutamisel on veel hea, kui korraga põleb ainult üks värv ja eri värvi dioodid on omaette gruppides.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Pipercubi väikese nurga jutt on tegelikult põhiprobleem. Õigel suunal paistab väga kaugele, aga enamasti pole suund õige ja nad lihtsalt vähegi kaugemalt ei paista.
Häireid tekitada on vastuvõtjale üliraske, aga tõsiselt hullu konstruktsiooniga kindlasti võimalik.
User avatar
Rixy
Posts: 46
Joined: Tue Jul 04, 2006 11:16
Location: Tallinn

Post by Rixy »

Tervitus.

Tegin minagi enda viimasele lennukile vilkuvad tuled.
Üks pilt on näha siin:
http://nagi.ee/photos/Rixy/424722/in-set/9051/

Kasutasin ära jalgratta tagatule kolme led lambiga. Erinevaid vilkumis reziime oli ~5...6 tk. Kaks sinist led´i näitasid ettesuunda ja üks punane oli tiiva all allasuunda.

Päris kena oli õhus jälgida...
Eriti õhtu hämaruses - oli näha, mis pidi lennuk lendab - kas minupoole või üle minu... :P

Aga jah, led´i valgusvihu nurk on küllaltki piiratud, et näha koguaeg ilusat ja eredat valgust...

Rixy
Post Reply