algaja
- KristjanJarv
- Posts: 11
- Joined: Wed Jul 04, 2007 23:55
- Location: Tallinn
m.. ma plaanisin kah osta piperi aga tänu mingitele tõrgetele pole siiamaani saanud andmeid, et kuhu saata ja seda ka lennuki eest millel on iluvead...
(tellimuse esitasin :kolmapäev 11 juuli, 2007)
Järgmine lennuki ost mis tuleb, kui tuleb siis kullost..
Aga piperit kiidetakse ja laimatakse, niiet esimeseks lennukiks on ok:D
(tellimuse esitasin :kolmapäev 11 juuli, 2007)
Järgmine lennuki ost mis tuleb, kui tuleb siis kullost..
Aga piperit kiidetakse ja laimatakse, niiet esimeseks lennukiks on ok:D
Kristjan J.
Hei,
ma olen valmis iga kell soovitama nii algajatele kui 2m plaanerite poole vaatajatele Robbe Arcus't, sellega ei saa alt minna. Ainus probleem, et sisaldab kaasaegset tehnikat ja võib kallis tunduda.
Samas, mul oli võimalus katsuda ka Robbe Bandit'it ja täiesti võimalik, et piiratud eelarve korral võiks ka see kõne alla tulla. Banditi plussid:
1. täiesti ok 4-kanaliline 35MHz saatja (korduvkasutatav teiste mudelite juures ja asendatav)
2. täiesti ok vastuvõtja (korduvkasutatav teiste mudelite puhul ja asendatav)
3. eraldi mootorikontroller (kahjuks ei tea, kas sellel ka LIPO jaoks jumper on, aga anyway, ta on nii asendatav kui korduvkasutatav)
4. Tiib on suht tugev, ta on küll õõnesprofiiliga lamineeritud vaht, aga all on riba tugevat kleeplinti ja üleval (vist vineerist) tugevdustala.
5. klapp-propeller ( ei lähe kukkumisel katki)
6. helisignaal mudelis puhuks, kui saatja signaal kaob - aitab mudeli leidmisel
7. Suht tugev konstruktsioon, hoolimata korduvatest ninaga maasse aukude puurimisest oli too mudel mida ma proovisin, täies elujõus.
8. Täiesti arvestatav tõmme "out of the box", mootori jõud võimaldab kergelt tasa teha algaja juhtimisvigadest tingitud kõrguse kaotust.
Miinused (samad kui kõikidel väikestel "algajate" lennukitel)
1. väike, seega kiirete liigutustega, mis teeb õppimise raskeks
2. raske, seega lennukiirus ja maandumiskiirus suur, mis jälle algajatele teeb elu raskemaks kui peaks
3. Konkreetsel mudelil oli kaasa mode1 pult (gaas paremal). Omanik oli seda juba modifitseerinud nii, et vasakpoolne juhik käitus gaasikangina. Kuna kangide kanaleid puldis ei olevat kerge vahetada, siis tõstis omanik vastuvõtjas kanalid ringi, mistõttu on kanalite assigneering ebastandartne (aga toimib siiski suurepäraselt)
4. Mootori orientatsiooni lihtsalt häälestada ei saa, konkreetne mudel kippus nii tõusma kui paremale kiskuma kui mootor sai sisse lülitatud, lauglemisele trimmitud lennuk vajas mootori töötades pidevat korrektsiooni.
Upgrade võimalused:
Sel lennukil on peal 950mAh 8-purgine NiMH aku. Ma arvan, et kui see asendada LiPO akuga, siis peaks ta kaal oluliselt vähenema ja maandumiskiirus langema, ehk siis teda peaks olema võimalik oluliselt parandada suht lihtsa aku upgradega.
Andrus
ma olen valmis iga kell soovitama nii algajatele kui 2m plaanerite poole vaatajatele Robbe Arcus't, sellega ei saa alt minna. Ainus probleem, et sisaldab kaasaegset tehnikat ja võib kallis tunduda.
Samas, mul oli võimalus katsuda ka Robbe Bandit'it ja täiesti võimalik, et piiratud eelarve korral võiks ka see kõne alla tulla. Banditi plussid:
1. täiesti ok 4-kanaliline 35MHz saatja (korduvkasutatav teiste mudelite juures ja asendatav)
2. täiesti ok vastuvõtja (korduvkasutatav teiste mudelite puhul ja asendatav)
3. eraldi mootorikontroller (kahjuks ei tea, kas sellel ka LIPO jaoks jumper on, aga anyway, ta on nii asendatav kui korduvkasutatav)
4. Tiib on suht tugev, ta on küll õõnesprofiiliga lamineeritud vaht, aga all on riba tugevat kleeplinti ja üleval (vist vineerist) tugevdustala.
5. klapp-propeller ( ei lähe kukkumisel katki)
6. helisignaal mudelis puhuks, kui saatja signaal kaob - aitab mudeli leidmisel
7. Suht tugev konstruktsioon, hoolimata korduvatest ninaga maasse aukude puurimisest oli too mudel mida ma proovisin, täies elujõus.
8. Täiesti arvestatav tõmme "out of the box", mootori jõud võimaldab kergelt tasa teha algaja juhtimisvigadest tingitud kõrguse kaotust.
Miinused (samad kui kõikidel väikestel "algajate" lennukitel)
1. väike, seega kiirete liigutustega, mis teeb õppimise raskeks
2. raske, seega lennukiirus ja maandumiskiirus suur, mis jälle algajatele teeb elu raskemaks kui peaks
3. Konkreetsel mudelil oli kaasa mode1 pult (gaas paremal). Omanik oli seda juba modifitseerinud nii, et vasakpoolne juhik käitus gaasikangina. Kuna kangide kanaleid puldis ei olevat kerge vahetada, siis tõstis omanik vastuvõtjas kanalid ringi, mistõttu on kanalite assigneering ebastandartne (aga toimib siiski suurepäraselt)
4. Mootori orientatsiooni lihtsalt häälestada ei saa, konkreetne mudel kippus nii tõusma kui paremale kiskuma kui mootor sai sisse lülitatud, lauglemisele trimmitud lennuk vajas mootori töötades pidevat korrektsiooni.
Upgrade võimalused:
Sel lennukil on peal 950mAh 8-purgine NiMH aku. Ma arvan, et kui see asendada LiPO akuga, siis peaks ta kaal oluliselt vähenema ja maandumiskiirus langema, ehk siis teda peaks olema võimalik oluliselt parandada suht lihtsa aku upgradega.
Andrus
- KristjanJarv
- Posts: 11
- Joined: Wed Jul 04, 2007 23:55
- Location: Tallinn
Tead, mina ostsin Kyosho lennumasinad. Nii Piperi kui Cessna.
Natuke kadedaks tegi, kui EasyStari lendamas nägin.
Graupneri Piperi peale mul ila tilkuma ei hakanud.
Ma olen kindel, et EasyStar on lihtsam lennutada, kui Kyosho Piperit ja Cessnat. Graupneri oma ma pole õhus näinud. Teisalt läheb EasyStariga kiiremini igavaks.
Kyosho omasi saab osta Hobikeskusest (hobikeskus.ee leiad aadressid), Graupneri riistu shop.pistik.com. EasyStari murega tuleb vist Kullosse minna. Ma ei ole päris kindel, eks keegi teadjam parandab, kui eksisin.
Ehk on hea soovitus käia mõni õhtul vaatamas, kui lennutamine käib. Siis näed, kui kirju on mudelite maailm. Saab paremini aimu, kui poes lennuki pakendit uurides ja internetis pilte vaadates.
daapn
Natuke kadedaks tegi, kui EasyStari lendamas nägin.
Graupneri Piperi peale mul ila tilkuma ei hakanud.
Ma olen kindel, et EasyStar on lihtsam lennutada, kui Kyosho Piperit ja Cessnat. Graupneri oma ma pole õhus näinud. Teisalt läheb EasyStariga kiiremini igavaks.
Kyosho omasi saab osta Hobikeskusest (hobikeskus.ee leiad aadressid), Graupneri riistu shop.pistik.com. EasyStari murega tuleb vist Kullosse minna. Ma ei ole päris kindel, eks keegi teadjam parandab, kui eksisin.
Ehk on hea soovitus käia mõni õhtul vaatamas, kui lennutamine käib. Siis näed, kui kirju on mudelite maailm. Saab paremini aimu, kui poes lennuki pakendit uurides ja internetis pilte vaadates.
daapn
Hei,
kuna oled Tallinnast, siis soovitan, et mine lihtsalt Kullo Mudelipoest läbi üks päev. Nende webisait on vilets (lahtiolekuajad sealt siiski saab), aga koha peal on võimalus küsimusi esitada ja oluliselt targemaks saada, Rein räägib hea meelega ja pikalt. Kullos käivad ka koos mudelismiga seotud ringid, võib-olla soovid ka sealt läbi vaadata. Igal juhul, infot sealt saab ja suhtumine on sõbralik ning abivalmis.
Webipoodide kohta on ka siin foorumis päris palju infot, viitisi otsida ja leiad.
See müügis olnud Easystar müüdi minu teada hiljuti maha.
Andrus
kuna oled Tallinnast, siis soovitan, et mine lihtsalt Kullo Mudelipoest läbi üks päev. Nende webisait on vilets (lahtiolekuajad sealt siiski saab), aga koha peal on võimalus küsimusi esitada ja oluliselt targemaks saada, Rein räägib hea meelega ja pikalt. Kullos käivad ka koos mudelismiga seotud ringid, võib-olla soovid ka sealt läbi vaadata. Igal juhul, infot sealt saab ja suhtumine on sõbralik ning abivalmis.
Webipoodide kohta on ka siin foorumis päris palju infot, viitisi otsida ja leiad.
See müügis olnud Easystar müüdi minu teada hiljuti maha.
Andrus
-
- Posts: 258
- Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
- Location: Tartu
http://shop.lindinger.at/ abiks ja http://www.modell-hobby.de/ ka
Hei,
imelik, ma just täna käisin Kullos ja vähemalt Bandit oli neil riiulis olemas (+ muud kraami millest ma ei tea). Anyway, küllap see j3 kah lendab (mõtlesid ikka WP PIPER J-3, seal on pipereid veel?), aga kuna ta on väike, tal on tavaline propeller ninas ja ta on väga raske oma suuruse kohta (raskem kui Bandit ning peaaegu sama raske kui 2x suurema tiivaulatusega Arcus), siis on igal juhul mõistlik lasta esmaslend teha kogenud piloodil ning üleüldse kasutada teises threadis valmivat infot. http://forum.pistik.com/viewtopic.php?p=8623#8623
Andrus
imelik, ma just täna käisin Kullos ja vähemalt Bandit oli neil riiulis olemas (+ muud kraami millest ma ei tea). Anyway, küllap see j3 kah lendab (mõtlesid ikka WP PIPER J-3, seal on pipereid veel?), aga kuna ta on väike, tal on tavaline propeller ninas ja ta on väga raske oma suuruse kohta (raskem kui Bandit ning peaaegu sama raske kui 2x suurema tiivaulatusega Arcus), siis on igal juhul mõistlik lasta esmaslend teha kogenud piloodil ning üleüldse kasutada teises threadis valmivat infot. http://forum.pistik.com/viewtopic.php?p=8623#8623
Andrus
Armin, enne kui mingit jama ostad, vaata palun näit. seda: http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=51374
See täiskomplekt maksab heal juhul mingi 2000.- eegu kanti.
Küsi nõu minult või tola555´lt.
See täiskomplekt maksab heal juhul mingi 2000.- eegu kanti.
Küsi nõu minult või tola555´lt.
Soovitaks ka veel sellist masinat: http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=66102
Mul on endal kogu se mikrolennukite paraad olemas,Graupneri Piper,Robbe Bandit(Väga kiire,raske ja algajale kohe üldse ei kõlba),Robbe Airbee(mida väga kiidan,lollikindel ja vasupidav ja hea iselendaja,lihtne taastada),aga väikesed masinad on suht ilma meelevallas,suurema tuulekesega pole platsil suurt midagi teha nendega.
Sestap vaata midagi suuremat,motoplaaner ca 2.0M,on stabiilsem ja ilmastikule lööb ka paremini vastu.
Mul on endal kogu se mikrolennukite paraad olemas,Graupneri Piper,Robbe Bandit(Väga kiire,raske ja algajale kohe üldse ei kõlba),Robbe Airbee(mida väga kiidan,lollikindel ja vasupidav ja hea iselendaja,lihtne taastada),aga väikesed masinad on suht ilma meelevallas,suurema tuulekesega pole platsil suurt midagi teha nendega.
Sestap vaata midagi suuremat,motoplaaner ca 2.0M,on stabiilsem ja ilmastikule lööb ka paremini vastu.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Minul on Arminist kahju juba.
Igaüks soovitab midagi erinevat. Kõigil on oma arvamused.
Valida ma küll ei oskaks. Raske on head ja konkreetset nõu ka anda. EasyStar oleks sure shot, seda on raske lammutada. Teisalt ei tea ju täpselt, mis küsija oskused ja finantsvõimalused on.
Võta ikka kätte ja käi korra lennutamise ajal lennuplatsil ära. Ja seal ei noki mitte nina vaid uurid, mis aparaadid kohal on ja siis hakkad asju kuulma...
daapn
Igaüks soovitab midagi erinevat. Kõigil on oma arvamused.
Valida ma küll ei oskaks. Raske on head ja konkreetset nõu ka anda. EasyStar oleks sure shot, seda on raske lammutada. Teisalt ei tea ju täpselt, mis küsija oskused ja finantsvõimalused on.
Võta ikka kätte ja käi korra lennutamise ajal lennuplatsil ära. Ja seal ei noki mitte nina vaid uurid, mis aparaadid kohal on ja siis hakkad asju kuulma...
daapn
tegelt ma tahaks ratasdega lennukit sest mu sõbral on see piper j3 ja ma sain sellega hakkama , niiet sellisega ma sõita ei karda ja selle pärast ma tahaks ratastega .kui kellegil pakkuda on siis öelge sest ma olesk olesk nõus selleeest umbes kuni 5000 välja käia sest suure raha eest korraliku lennuki ka ma lodan:P
Tegelikult tuleks valimisel mõelda ka sellele,mis suunas edasi liikuda-mootorlend,plaaner-kui mootorlend,siis kas sisepõlemismootor või elektrimootor.Vastavalt sellele tuleks osta treeninglennuk-ülatiivaline ja pika kerega.Piper on vast algaja jaoks pisut lühikese kerega-üles alla stabiilsus jätab soovida-üldiselt lendavad hästi mudelid,mille tiivad ja kere on ühepikkused ja mõõt peaks olema mitte alla 1200 mm (tiivaulatus-kere pikkus),väiksemaid lennukeid on keerulisem juhtida.Kõige mõistlikum on tõesti alustada lennutusplatsilt vaatlejana,siis saab ehk selgemaks,mis meeldib ja kuhu ressursid suunata.Alati tuleb meeles pidada,et koopialennukite ja pärislennuki moodi lennukite puhul on juhitavus ohverdatud disainile ja välisele efektile-seega esimeseks lennukiks on mõttetu hankida.