Nonii... kas kellelgi on kogemusi ühesuunalaagri ära kulumisega kopteril? Igatahes viimastel lendudel on kopteri "vedu" sekundi murdosadeks ära kadunud, seda just teatud madalamate rootoripöörete puhul. Töötab, nõks, töötab, nõks, töötab, nõks... nõksu ajal siis "kukub mootor tagant" ja peale seda jälle kõik ok.
Nuputasin ja mõtlesin, milles võib asi olla. Siis lõi pähe, et äkki on ühesuunalaager kulunud ja lihtsalt libiseb vahetevahel? Teine variant oleks kiiruseregulaatori probleem, kuid tundb kuidagi vähem usutav. Kolmandat ja neljandat tõenäolist probleemi ei oskagi välja mõelda.
Igatahes vahetan laagri ja sisemise shafti ka ära, aga hea meelega ootaks kommentaare oma diagnoosile enne uuesti lennutama minekut. Laagri eluiga on võib-olla juba tõesti läbi... ~9-10 tundi 2500rpm kandis ja 60-300W
Ühesuunalaager elektrikopteril (Trex450)
Moderator: Kristjan
Ühesuunalaager elektrikopteril (Trex450)
Lauri Laidna - www.pistik.com
Hmm, mul analoogsed probleemid olnud. Pidasin seda siiani raadiohäireks, kuid võib-olla põhjus ühesuunalaagris.
Miks kahtlustasin raadiohäiret? -- sest probleemid on olnud päevasel ajal, kui tõenäoliselt üldist siblimist eetris rohkem, kuid õhtuti, päiksese loojangul pole mootori hetkelisi jõu kadumisi täheldanud.
Miks kahtlustasin raadiohäiret? -- sest probleemid on olnud päevasel ajal, kui tõenäoliselt üldist siblimist eetris rohkem, kuid õhtuti, päiksese loojangul pole mootori hetkelisi jõu kadumisi täheldanud.
Yhesuunalaagri kulumine on täiesti loomulik nähtus...
Samas, enamasti esineb see kujul, et SUUREMATEL pööretel kaob vedu ära. Pöörete vähenemisel võib vedu taastuda. Samas, kuna seeläbi kaob ära ka mootori taga olev koormus, kisub see mootori pöördeid tavaliselt kontrollimatult ylesse... Kas selline effekt esineb? Näiteks ühesuunalaagri kopruse lõhenemisel on just eelkirjeldatu "tüüpiline" ilming....
Samas, kontrolli, kas laager on äkki RASVANE ("õhuke" õli on ok, paks rasv mitte), siis võib asi väljenduda ehk Sinu poolt kirjeldatud moel...
AndrusT: kas Sul on PPM vastuvõtja /holdiga, ilma?/ või PCM mis läheb holdi? Raadiohäiregi (laagri kulumisest tingitud?) tekib tyypiliselt just kõrgematel pööretel ja kaob madalamatel. Iseasi, kui mingi väline... Seega, kulunud yhesuunalaager (või suvaline muu, eriti peatelje laager!?) võib olla raadiohäire põhjustajaks;) Kui asi läheb holdi, siis võiks sealt edasi mõelda, kui tavaline PPM, peaks häiret tunda olema ka teiste kanalite segaseks minemisel... Anyway, kontrolli laagreid, eriti, kui oled liivase maapinna kohal startinud/hõljutanud... Liiv on laagrite silmapilkne surm. Või, mõni kräss, mille tulemusel on pihta saanud labad? Normaalselt tapab see ka vähemalt ühe peatelje laagri, tihti ka labahoidjate omad.
I.
Samas, enamasti esineb see kujul, et SUUREMATEL pööretel kaob vedu ära. Pöörete vähenemisel võib vedu taastuda. Samas, kuna seeläbi kaob ära ka mootori taga olev koormus, kisub see mootori pöördeid tavaliselt kontrollimatult ylesse... Kas selline effekt esineb? Näiteks ühesuunalaagri kopruse lõhenemisel on just eelkirjeldatu "tüüpiline" ilming....
Samas, kontrolli, kas laager on äkki RASVANE ("õhuke" õli on ok, paks rasv mitte), siis võib asi väljenduda ehk Sinu poolt kirjeldatud moel...
AndrusT: kas Sul on PPM vastuvõtja /holdiga, ilma?/ või PCM mis läheb holdi? Raadiohäiregi (laagri kulumisest tingitud?) tekib tyypiliselt just kõrgematel pööretel ja kaob madalamatel. Iseasi, kui mingi väline... Seega, kulunud yhesuunalaager (või suvaline muu, eriti peatelje laager!?) võib olla raadiohäire põhjustajaks;) Kui asi läheb holdi, siis võiks sealt edasi mõelda, kui tavaline PPM, peaks häiret tunda olema ka teiste kanalite segaseks minemisel... Anyway, kontrolli laagreid, eriti, kui oled liivase maapinna kohal startinud/hõljutanud... Liiv on laagrite silmapilkne surm. Või, mõni kräss, mille tulemusel on pihta saanud labad? Normaalselt tapab see ka vähemalt ühe peatelje laagri, tihti ka labahoidjate omad.
I.
Hei,
olen kah seda nähtust märganud oma T-Rexil. Minu arust kaob mootoril vedu ära, ühesuunalaager puutub asjasse niivõrd kuivõrd laseb tiivikul edasi pöörelda. Kui oleks laager, siis mootori pöörded pigem tõuseks hetkeks, aga mul jääb mootor hetkeks vait ja siis töötab edasi. Ise kahtlustaks kas raadiohäiret (PPM vastuvõtja), aga kuna ma lennutan mudelit üsna nina all, siis eriti ei usu ning vaevalt et häired ainult 3. kanalis on ja mujal mitte. Teine variant oleks kontrolleri veo äratõmbamine, aga katsudes ta kuum igatahes ei ole. Kolmas variant oleks suhteliselt uus LIPO aku - ma olen märganud, et esimest või teist lendu tegev aku võib vahepeal justnagu tühjaks saada (voltage cutoff aktiveerub), aga peale pisikest pausi lendab edasi nagu poleks midagi olnud. Mina märkasin nähtust siis, kui lisaks oma tavapärasele 2500mAh 20C akule võtsin paraleelselt kasutusele 3200mAh 15C aku, aga see probleem ei ilmne iga kord, täna näiteks ei olnud midagi.
Andrus
olen kah seda nähtust märganud oma T-Rexil. Minu arust kaob mootoril vedu ära, ühesuunalaager puutub asjasse niivõrd kuivõrd laseb tiivikul edasi pöörelda. Kui oleks laager, siis mootori pöörded pigem tõuseks hetkeks, aga mul jääb mootor hetkeks vait ja siis töötab edasi. Ise kahtlustaks kas raadiohäiret (PPM vastuvõtja), aga kuna ma lennutan mudelit üsna nina all, siis eriti ei usu ning vaevalt et häired ainult 3. kanalis on ja mujal mitte. Teine variant oleks kontrolleri veo äratõmbamine, aga katsudes ta kuum igatahes ei ole. Kolmas variant oleks suhteliselt uus LIPO aku - ma olen märganud, et esimest või teist lendu tegev aku võib vahepeal justnagu tühjaks saada (voltage cutoff aktiveerub), aga peale pisikest pausi lendab edasi nagu poleks midagi olnud. Mina märkasin nähtust siis, kui lisaks oma tavapärasele 2500mAh 20C akule võtsin paraleelselt kasutusele 3200mAh 15C aku, aga see probleem ei ilmne iga kord, täna näiteks ei olnud midagi.
Andrus
ak - kas ESC'i Governor-rezhiim on kasutuses? Minu Align ESC ei toiminud Governoriga üldse ja tekitas kirjeldatud olukorda... suvalistel hetkedel võttis mootorilt veo ära ~.5 sekundiks ja siis jälle tagasi! Lülitasin Governori välja ja lennutan ilma!
Lauri Laidna - www.pistik.com
Mina ei saanud Governoriga jutule nagu kirjutasin, rohkem pole katsetanud. Kuni veel 3D lendaja ei ole, saab ka saatja curve'idega hakkama
Lauri Laidna - www.pistik.com
Lugesin huvi pärast vanemaid teemasi ja leidsin selle...
Kuna see kopter nüüd minul siis küsiks kas see on sama asi mis mind vaevab...
http://my.tele2.ee/mmx/kopter/080908111755t-rex.3gp
(vaadata saab quicktime'iga või gom playeriga...vms...)
Ise kahtlustan ka sama laagrit...
Tehtud see mobiiliga seega kvaliteet ja heli pole just tasemel.
Video pole ka just kõige parem...ehk siis visuaalselt pole midagi näha aga muidu teeb saba selliseid järske nõkse koos selle häälega...
Ehk kui kuulata videost siis hääles on sellised lüngad vms ja tavaliselt sel hetkel käib ka nõks läbi
Nõkse videos ei tee kuna seal pole veel piisavalt pöördeid.
Ise olen vaadanud ,et teeb ta sedasi kui pöördeid mingi teatud kiirusega vähendada...
Kuna see kopter nüüd minul siis küsiks kas see on sama asi mis mind vaevab...
http://my.tele2.ee/mmx/kopter/080908111755t-rex.3gp
(vaadata saab quicktime'iga või gom playeriga...vms...)
Ise kahtlustan ka sama laagrit...
Tehtud see mobiiliga seega kvaliteet ja heli pole just tasemel.
Video pole ka just kõige parem...ehk siis visuaalselt pole midagi näha aga muidu teeb saba selliseid järske nõkse koos selle häälega...
Ehk kui kuulata videost siis hääles on sellised lüngad vms ja tavaliselt sel hetkel käib ka nõks läbi
Nõkse videos ei tee kuna seal pole veel piisavalt pöördeid.
Ise olen vaadanud ,et teeb ta sedasi kui pöördeid mingi teatud kiirusega vähendada...