Katana lõpp

Suured ja väikesed õnnetused mudelitega...
Post Reply
MagnusL
Posts: 115
Joined: Wed Jan 24, 2007 17:19
Location: Tallinn, Lasnamägi

Katana lõpp

Post by MagnusL »

Niisiis, katana kotermann lõppes lõpuks ära :D . Ma ei tea mis juhtus, kas läks pöörisesse või olid raadiohäired. Aga tuli keskmise hooga otse maasse. Parandada pole mõtet. See lennuk ei sobinud mulle, ainult üks lend oli korralik, nimelt esimene lend ja ülejäänud olid kõik ebaõnn ja tehnilised rikked.

http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album16
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Näib,et Jaapani samurai mõõk ei istu eesti mehe kätte.Ka minu Katana ei tahtnud sugugi sõber olla-ma teda nüüd ilmeslt küll ära ei viska,aga samal kujul ei tõuse ta enam eestimaa taevasse.
MagnusL
Posts: 115
Joined: Wed Jan 24, 2007 17:19
Location: Tallinn, Lasnamägi

Post by MagnusL »

Äkki USA oma istub... :twisted:
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Kõik nad hiinas tehtud ;) (ok, mõne erandiga Tshehhis jms riikides ka)
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

KATANA – mõõk, mida kantakse obi vahel tera ülespoole - see on nagu algne tähendus.Ilmselt meile see riistapuu õnne ei too.
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

Kuno, mis firma lennuk sul oli.
Ütlesid kusagil, et oli halvasti, raskesti ehitatud, Hetkel uurin ka mönda sarnase surusega lennukit, siis teab mida vältida.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Firma oli mingi Chaina......,seal on tehtud ka näiteks see Kolja 2,6 m tiibadega ilus kirju Extra.Praegu on Lindingeris saadaval sama lennuk aga vähe teise disainiga.
http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=69284
Tiivad on sellel lennukil sigarasked,seda põhjustab ilmselt see omapärane voolundaja kujundus kere kõrval,seega on ilmselt mõistlikum võtta kas Giles või Extra,seal seda elementi ei ole ja tiivad on ilmselt kergemad.Tegelikult on õigem võtta järgmist mõõtu lennuk,mille tiivad on 2 m kanti - tiivakoormatus tuleb vähe väiksem,muud parameetrid on suht samad.Ma ostaks praega sealt Lindingerist midagi sellist:
http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=61873
Selle mõõdud on suht samad,mis Planexi Extral,hind muidugi vähe kõrgem,aga selle eest valmis mudel.
Muide üks vana Planexi Extra on ARF-ina saadaval,Janno Neemelo tehtud ja tema käest saab müüdavuse kohta infi.
MagnusL
Posts: 115
Joined: Wed Jan 24, 2007 17:19
Location: Tallinn, Lasnamägi

Post by MagnusL »

CMPro- China Model Production ilmselt siis. Minu katana oli ka nende pool tehtud.
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

Kes teab, mis see modell-expert on, kindlasti ka mingi hiinakas.
2m tiivaulatus oleks äge küll aga hinnad lähevad juba palju kallimaks. Suured servod, võimasm mootor jne.

Vaataks alguses umbes 1,6-1,7m lennukit, 26cc bensukaga või metanoolikas nii 110-120 kanti

CMPro teeb tavaliselt klaasriidest keredega lennukeis, kas nendel katanadel oli ka midagi klaasist?
MagnusL
Posts: 115
Joined: Wed Jan 24, 2007 17:19
Location: Tallinn, Lasnamägi

Post by MagnusL »

Klaasriidest on ainult sussid ja nina. Ja modell-expert on edasimüüja, või vähemasti tegeleb sellega. http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=65232
Seda kiidetakse Ameerikas palju, pidi hea ja kvaliteetne olema.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

1,6 -1,7m tiivaulatusega just ei soovitaks - juhtubki sama jama,nagu selle Katanaga oli- pnnakoormatus suht suur,lennukiirus sellest lähtuvalt suur ja maandumine probleemne.1.6m võiks olla klassikaline pilotaazikas,näiteks selline:
http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=55358
Bensukas alla 35ccm on väheefektiivne-võimsuse ja massi suhe on suht nigel.
Ma ise tõstsin 35ccm bensumootori (MVVS,väidetav võimsus 4.1hj)ja suht odavad,hiina servod (ca 6 kg tõmbejõud,hind kuskil 250 kr/tk) Extrasse,mille tiivaulatus on 2080mm,kaal 6200g ja täitsa hästi lendab.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... 010169_001
Ainut bensumootori kasutamisel soovitan osta PCM vastuvõtja-palju rahulikum on lennata-PPm teeb aeg ajalt kummalisi havihüppeid,mis ei ole küll väga ohtlikud,kuid ebameeldivad ja teinekord võivad madallennul põjustada tõsiseid probleeme.Niiet kas alla 1,7m ja töömaht 15ccm metanooliga või 2m ja töömaht vähemalt 35ccm bensuga - siis on tulemus garanteeritud
Post Reply