Page 1 of 1

Nitrometaani kes müüb, kust saab?

Posted: Sun Sep 16, 2007 13:36
by andrias
Nitrometaani kust on võimalik puhtal kujul saada?
8)

Posted: Sun Sep 16, 2007 13:51
by mart63
Kui võib küsida, mis teed sellega?

Posted: Sun Sep 16, 2007 14:19
by andrias
lihtsalt tuli huvi et siin on juttu olnud uue mootori sissetöötamisest ja kastoorõlist ja sellega järeldan et keegi segab ise kütust. Siin kohal olekski hea teada kas komponente on ka eraldi võimalik soetada

Posted: Sun Sep 16, 2007 14:48
by Kristjan
Küsi mudelipoe Reinult.
Ma kunagi ostsin tema käest, tal garaažis vedeles. Hind oli ca. 500 krooni liiter.

K.

Posted: Sun Sep 16, 2007 15:46
by andrias
Ja siit kohe ka küsimus et nitrometaani kogus kütuses on 10prossu. Aga kas mootor käib ka puhta piirituse ja õliga :?:

Posted: Sun Sep 16, 2007 15:56
by Kristjan
Käib ikka.

K.

Posted: Sun Sep 16, 2007 16:08
by andrias
Kristjan wrote:Käib ikka.
Aga mitte nii efektiivselt jah?

Andrias

Posted: Sun Sep 16, 2007 17:12
by lauri
Vähemalt OS-mootorite juhendis on selgelt kirjas, et kasvõi 5% nitrometaani kütuses parandab mootori tööd ja käivitamist märgatavalt. Tänapäeva kütustes on nitrometaan sees mootorid ka vastavalt konstrueeritud. Kunagi sai OS15LA-d ilma nitrota käivitatud ja väga vaevaline oli. Õige kütusega polnud enam mingeid probleeme.

Nitrometaan on väga kallis ja üpris haruldane ning rakselt hangitav. Minuteada imporditakse seda väga suures osas ainult USA-st.

Posted: Sun Sep 16, 2007 19:06
by Ropka
ei sega seda kütust enam keegi

kes lennukit kasutada tahab, see ostab valmiskütuse, mitte ei jama mingite mürkidega põlve otsas.
saada on nii süntõlidega kui ka kastooriga

Posted: Sun Sep 16, 2007 19:31
by lauri
Segada ja suures koguses kütuse elemente osta tasub ainult siis, kui VÄGA palju ja VÄGA suurte (20cc+) nitromootoritega tegeled. Hetkel Eestis sellist inimest veel pole...

Posted: Sun Sep 16, 2007 19:39
by andrias
Tänud kõigile ke vastasid. Nüüd targem :)
Lihtsalt oli huvitav teada :roll:

Posted: Sun Sep 16, 2007 20:17
by pipercub
Kasutan kõikidel lennukimootoritel segu 5 mahuosa FAI kütust ja 1 osa
30% nitroga kütust. FAI kütus tähendab metanooli ja kastoorõli segu
80/20. Metanooli müüb ABChemicals 6kr/l ilma käibeta. Õliks Shell
Advance Racing M, kuskil 150kr/l. Talvel lisan 1-2% atsetooni, kergendab
käivitamist ja hoiab niiskust eemal.

Olen proovinud ka puhta FAI kütusega, kõik mootorid töötavad, aga
karburaatori reguleering peab väga täpne olema. Eriti tundlikud on OS LA
airbleed karbid. Mootor muutub mõjutatavaks välistingimuste suhtes.
Samuti tuleb ühelt kütuselt teisele üleminekul reguleerida tühikäiku,
mis on õige tüütu.

Suurimad nitrometaani tehased on Hiinas. Välja müüvad nad kaupa
merekonteineriga, hind on odav. Kalliks teeb ta 3 asjaolu. Esiteks,
leektäpp on 3 kraadi alla eriti tuleohtlike ainete standardi piiri. Teiseks,
paar poliitikut-populisti on avastanud, et teda saab kasutada pommide
valmistamiseks. Kolmandaks, peamine avalik kasutus on suuremahuliste
mootoritega masinate kiirendusvõitlused, mis on palk tagumikus
igasugustele loodushoidjatele. Toksilisus on väike, inimesele ohutum,
kui näiteks atsetoon.

Posted: Mon Sep 17, 2007 8:12
by andrias
pipercub wrote:Kasutan kõikidel lennukimootoritel segu 5 mahuosa FAI kütust ja 1 osa
30% nitroga kütust.
Hahaa järelikult keegi ikka segab ise :wink: 8) .
No näed kui palju huvitavat infot välja koorub. Kui nüüd arvutada siis selle segukütuse nitro protsent tuleb 5-6% vist. On nii?
Kas erineva valikuga nitrokütuseid ostetakse mudelipood.ee-st? Ma vaatan et jutu järgi on vist seal igast põnevat nodi. Ma tartu inimene aga peaks vist siis kunagi läbi astuma sealt...
Ühesõnaga tänud jälle vastajatele!!!
Andrias

Posted: Mon Sep 17, 2007 12:28
by pipercub
Tartus müüakse mudelikütust Lõunakeskuses autoosade poes. See on
autokütus, lennukimootorite jaoks peaks sinna arvatavasti õli juurde
lisama.

Segama hakkasin ma seepärast, et mingil momendil ei suutnud kütust
kuskilt leida, aga soov lennata oli.

Mudelikütus on müüjatele delikaatne teema, seda kaupa peab isiklikult
küsima, välja teda alati ei reklaamita.

Posted: Mon Sep 17, 2007 16:21
by lauri
Autodele mõeldud kütuses on masendavalt vähe õli - väidetavalt isegi ainult 10% kanti! Mõni ime, et auto mootorid ka üle 3-4 galloni ei kipu vastu pidama, pöörded ka muidugi kuni 40 tuhat. Seega autodele mõeldud kütust saab kasutada küll, kui õli lisada - seda peab tegema! Kui kütust saada, siis tasub seda siiski segatud ja valmis kujul osta. Eesti hinnad maailma keskmised. On kohti, kus kütus poole odavam ja ka kohti, kus on kütus poole kallim!

Posted: Mon Sep 17, 2007 17:32
by Kuno
Huvitav,kas bensumootoril ka nitrometaanist mingit kasu võiks olla?

Posted: Mon Sep 17, 2007 17:52
by andrias
Kuno wrote:Huvitav,kas bensumootoril ka nitrometaanist mingit kasu võiks olla?
Kindlasti :twisted:
Sest et nitrometaanil on põlemiseks hapnik kaasas keemilisel kujul samuti metanoolil. Seega saab silindrisse mahutada seda suhteliselt palju ja sellest peaks ka võimsuse hüppelie tõus tekkima, mis viib selleni, et nitroga liialdades võib leida end puu otsast väntmehhanism peos :wink:
See on minu arusaam sisepõlemisest.
Dragsterid sõidavad ja ei kurda :D

Posted: Mon Sep 17, 2007 19:56
by lauri
Kiirendajad kasutavad. Vahepeal uurisin, kas nende kaudu ehk saaks (toovad Soomest), kuid hind oli siiski masendavalt kallis. Ja nemad põletavad seda 2-3 liitriste mootoritega :?

Posted: Mon Sep 17, 2007 23:46
by Ropka
tegelikult 5-9 liitristega;)
märksõnaks on top fuel

Posted: Tue Sep 18, 2007 0:54
by lauri
Tegelikult pidasin silmas Honda Type-R ja teisi taolisi masinaid, kes hobikorras kiirendavad! Valavad bensiini sekka nitrometaani...

Posted: Tue Sep 18, 2007 9:28
by Kuno
Vahepeal uurisin, kas nende kaudu ehk saaks (toovad Soomest), kuid hind oli siiski masendavalt kallis.
Kui palju siis küsitakse?

Posted: Tue Sep 18, 2007 10:29
by lauri
Keegi sai nö tasuta mingi koguse. Kui minu jaoks hinda uuris, oli mõttetult kallis - ei mäleta, kuid ei tasunud kuidagi ära. Odavam oli kütus 10% nitroga osta, kui 10% ulatuses nitrot ilma kütuseta :lol:

Posted: Tue Sep 18, 2007 11:54
by Kuno
Ma mõtlesin bensumootoril proovida,seetõttu huvitas.Aga äkki on lihtsam saada natuke seda top fueli ja seda lahjendada tavalise bensuga (top fuel oli vist mingi 95% nitrometaani),muidu on liiga äge.

Posted: Tue Sep 18, 2007 12:19
by andrias
Julgen kahelda kas lihtsurelike kätte usaldatakse sellist kaupa.
:roll: Öelge palju parem see legendaarne mudelikütus maksab Cool Power 10%.
Kas mudelipood müüb seda?