Page 1 of 1

kahetiivaline EasyStar

Posted: Mon Sep 17, 2007 8:33
by lauri

Posted: Mon Sep 17, 2007 9:30
by mart63
Neid tuntud lennukeid niipalju moditud kõiksugu easystarid, slowstickid, gws tigermothid jne.. :)

Posted: Mon Sep 17, 2007 9:53
by [J]
Väga hea projekt! Nüüd saab mootorit ka tõsta ja korraliku propi panna.
Tuleks täiesti kobe aerofoto lennuk.

Posted: Mon Sep 17, 2007 10:07
by AndresO
Seal ühel pildil paistab peal olevat ka mingi autopiloodi moodi asi.
http://www.rcgroups.com/forums/attachme ... id=1481960
Kuidas see asjandus töötab, kui lennukil pole kaldtüüre?

Posted: Mon Sep 17, 2007 11:00
by [J]
Pöördetüüri vahele on pistetud GÜRO. Ilmselt odavamat tüüpi, kus neutraalasend kipub temperatuuri muutudes kõvasti ujuma.
Hoiab lennusuunda.

Posted: Mon Sep 17, 2007 11:19
by AndresO
Kas see must kastike seal saba peal ei jälgi mitte foto/termo-anduritega horisonti?
http://www.fmadirect.com/detail.htm?ite ... section=20
Paistab nagu sedamoodi.

Posted: Mon Sep 17, 2007 12:03
by [J]
Ilmselt küll, vaatasin lohakalt. Pöördetüür kallutab tegelikult kah v-kujuga tiiva puhul lennukit päris edukalt.

Posted: Mon Sep 17, 2007 12:12
by AndresO
[J] wrote:Pöördetüür kallutab tegelikult kah v-kujuga tiiva puhul lennukit päris edukalt.
Seda jah. Aga lennusuund läheb siis jälle 'metsapoole'.
Külgtuulega seega keerab nina vastutuult.

Posted: Mon Sep 17, 2007 13:00
by pipercub
Pildil on FMA Co-Pilot, infrapunaanduritega horisondi järgi stabiliseerija.

Omal on HAL-2100, mis töötab nähtava valgusega:
Image
Edasiarenduseks on Futaba PA-2.

IR süsteem on häirekindlam ja rohkemate võimalustega.

Kõige täiuslikumaks loetakse Iisraeli päritolu BTA AS-07. Horisont leitakse
kiirendus(gravitatsiooni)- ja güroandurite kombinatsiooniga ja tõusu-langust
kontrollitakse ülitundliku baromeetriga. Pole vaja väliseid andureid.

Posted: Mon Sep 17, 2007 13:10
by [J]
Meeles peab veel pidama, et külgtuul laevale ja lennukile pole samad asjad, sest lennuk lendab õhu suhtes ja maapinna liikumisest ei ei tea lennuk midagi. Meie jaoks on tuul õhu liikumine maapinna suhtes.

Posted: Mon Sep 17, 2007 13:36
by pipercub
Lisan juurde, et eelnevalt tutvustatud lennu stabilisaatoritest ükski ei hoia
automaatselt suunda. Pöördtüüri juhib operaator. BTA-del on küll GPS
sisend, aga soft on piiratud funktsionaalsusega.

Kogu probleem ongi softis, autopilootide juhtimisalgoritmid pole avalikult
kättesaadavad. Vajalik riistvara on vabalt ostetav ja odav.