F3A SPORT 2007 - III osavõistlus 22. sept 2007
F3A SPORT 2007 - III osavõistlus 22. sept 2007
F3A SPORT 2007 - III osavõistlus
Laupäeval - 22. sept 2007 - "Kollasel" lennuväli Harjumaal
Võistlusklass ja määrustik
F3A Sport määrustik ja juhend leidub - http://forum.pistik.com/viewtopic.php?p=6067
Halva ilma korral edasilükkamise võimalus pühapäevale. Kontrolli infot foorumist või telefoni teel korraldajalt. Kui mingit infot ei ole väljas, siis saadakse platsil kokku!
Ajakava
……… – 12:00 Vaba õhk, treeninglennud, juhtnöörid, kohtunike koolitus
11:45 – 11:55 Registreerumine
11:55 Instruktaaž ja kohtunikelennud
12:15 Võistluse algus ja kolm tuuri
Osavõtumaks
150kr, noortel (kuni 18 kaasaarvatud) 25kr
Kohtunikud
Kohale on oodatud kõik kohtunikud, kes tunnevad asja vastu huvi ja omavad kasvõi algteadmisi F3A võistluste hindamisest. Kohtunike koolitus ja info jagamine hommikupoolikul (huvilistel teada anda!)
Korraldaja
FunFly Club - Lauri Laidna lauri@pistik.com GSM: 56688111
Lisainfo:
F3A Sport reeglid, juhend ja kava - http://forum.pistik.com/viewtopic.php?p=6067
F3A vigurlennufoorum - http://forum.pistik.com/viewforum.php?f=18
"Kollane" plats - asukohakaart
http://gallery.pistik.com/albums/lauri- ... _plats.jpg
Laupäeval - 22. sept 2007 - "Kollasel" lennuväli Harjumaal
Võistlusklass ja määrustik
F3A Sport määrustik ja juhend leidub - http://forum.pistik.com/viewtopic.php?p=6067
Halva ilma korral edasilükkamise võimalus pühapäevale. Kontrolli infot foorumist või telefoni teel korraldajalt. Kui mingit infot ei ole väljas, siis saadakse platsil kokku!
Ajakava
……… – 12:00 Vaba õhk, treeninglennud, juhtnöörid, kohtunike koolitus
11:45 – 11:55 Registreerumine
11:55 Instruktaaž ja kohtunikelennud
12:15 Võistluse algus ja kolm tuuri
Osavõtumaks
150kr, noortel (kuni 18 kaasaarvatud) 25kr
Kohtunikud
Kohale on oodatud kõik kohtunikud, kes tunnevad asja vastu huvi ja omavad kasvõi algteadmisi F3A võistluste hindamisest. Kohtunike koolitus ja info jagamine hommikupoolikul (huvilistel teada anda!)
Korraldaja
FunFly Club - Lauri Laidna lauri@pistik.com GSM: 56688111
Lisainfo:
F3A Sport reeglid, juhend ja kava - http://forum.pistik.com/viewtopic.php?p=6067
F3A vigurlennufoorum - http://forum.pistik.com/viewforum.php?f=18
"Kollane" plats - asukohakaart
http://gallery.pistik.com/albums/lauri- ... _plats.jpg
Last edited by lauri on Wed Oct 10, 2007 21:18, edited 1 time in total.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Lükkame edasi pühapäeva peale - kellaajad samad Kõik ilma-ennustused näitavad homme 12-15 vahel vähemalt 10ms tuult. Ei tahaks eelmist võistlust korrata, hetkel tundub laupäeva lõuna tulema sama tuuline, õhtuks vaibub aga siis juba hämar ja võibolla ei vaibu ka...
Kes tahab, võib laupäeval harjutada... loodame, et edasilükkamine õigustab, sest pühapäev tõotab super ilm tulla!
Kes tahab, võib laupäeval harjutada... loodame, et edasilükkamine õigustab, sest pühapäev tõotab super ilm tulla!
Lauri Laidna - www.pistik.com
Sain lõpuks 1035 antud hinnet sisse toksitud ja tulemused on järgmised:

Õnnitlused Taivole
Püstitasime ka osalejate rekordi - 8 võistlejat kellest 2 noort. Igal võistlusel olnud ka üks elektrilennuk, täna oli selleks Tarmo ise ehitatud asjalik "depron".
Vahed ongi nii väikesed, nagu võis arvata. Kui punktidega veidi "mängida", siis tuleb välja, et võidu võib vabalt ostustada 1-2 ebaõnnestunud või "käest läinud" vigurit. Tänase päeva võtmesõna oli 45-kraadise tuulega võitlus ja selle mõju korrigeerimine. Siinkohal soovitan kõigil võistlejatel vaadata oma individuaalseid punkte igas voorus - paljudel juhtudel on näha, et ühe viguri eest on kõigilt kohtunikelt pidevalt kõrged punktid saadud ja teise puhul madalad. Siit näeb ära, mis on nõrgad kohad ja mida tasub parandada.
Siin ka PDF-faili kujul kõik hinded jms olemas. Näiteks huvitav on ka vaadata kohtunike hinnete jagunemist jms (kollasega tähistatud lahter tähendab seda, et kohtunik EI hinnanud vigurit ja sinna on pandud teiste kohtunike keskmine tulemus, ümardatud üles):
http://forum.pistik.com/failid/F3ASport ... -lend1.pdf
http://forum.pistik.com/failid/F3ASport ... -lend2.pdf
http://forum.pistik.com/failid/F3ASport ... -lend3.pdf
http://forum.pistik.com/failid/F3ASport ... emused.pdf
http://forum.pistik.com/failid/F3ASport ... nemine.pdf
http://forum.pistik.com/failid/F3ASport ... ine-12.pdf
http://forum.pistik.com/failid/F3ASport ... ine-34.pdf
Tänud kõigile osalejatele ja ka kohtunikele, kes saatjad käest panid ja pastaka haarasid
Cuprum ja Ropka

Õnnitlused Taivole

Püstitasime ka osalejate rekordi - 8 võistlejat kellest 2 noort. Igal võistlusel olnud ka üks elektrilennuk, täna oli selleks Tarmo ise ehitatud asjalik "depron".
Vahed ongi nii väikesed, nagu võis arvata. Kui punktidega veidi "mängida", siis tuleb välja, et võidu võib vabalt ostustada 1-2 ebaõnnestunud või "käest läinud" vigurit. Tänase päeva võtmesõna oli 45-kraadise tuulega võitlus ja selle mõju korrigeerimine. Siinkohal soovitan kõigil võistlejatel vaadata oma individuaalseid punkte igas voorus - paljudel juhtudel on näha, et ühe viguri eest on kõigilt kohtunikelt pidevalt kõrged punktid saadud ja teise puhul madalad. Siit näeb ära, mis on nõrgad kohad ja mida tasub parandada.
Siin ka PDF-faili kujul kõik hinded jms olemas. Näiteks huvitav on ka vaadata kohtunike hinnete jagunemist jms (kollasega tähistatud lahter tähendab seda, et kohtunik EI hinnanud vigurit ja sinna on pandud teiste kohtunike keskmine tulemus, ümardatud üles):
http://forum.pistik.com/failid/F3ASport ... -lend1.pdf
http://forum.pistik.com/failid/F3ASport ... -lend2.pdf
http://forum.pistik.com/failid/F3ASport ... -lend3.pdf
http://forum.pistik.com/failid/F3ASport ... emused.pdf
http://forum.pistik.com/failid/F3ASport ... nemine.pdf
http://forum.pistik.com/failid/F3ASport ... ine-12.pdf
http://forum.pistik.com/failid/F3ASport ... ine-34.pdf
Tänud kõigile osalejatele ja ka kohtunikele, kes saatjad käest panid ja pastaka haarasid

Lauri Laidna - www.pistik.com
Sügav kummardus organiseerija ees. Õnnitlused Taivole!!! Eile oli tema õhu peremees, siin polnud, vähemalt minu jaoks, kahtlustki. Võistlus oleks olnud põnevam, kui ma oleks mootorist täisvõimsuse kätte saanud, eile jäi miskit puudu (seetõttu ka see kütuse kaalu kokkuhoid, et lennuk kergem oleks. Tulemuseks: kütus sai otsa kolmandas voorus
) Hoog kadus paljude viguritega nii ära, et ei olnud võimalik ilusti lennata, kaasa "aitas" ka tuulesuund.
Väga mõnus võistlus oli! Eriti hea on vaadata kuidas kõik aitavad üksteist: nt, mul suri mootor õhus välja ja enne kui ma maanduda jõudsin oli juba Taivo jooksmas lennuki poole, et see rajale tagasi tuua ja Kunol ja Borissil organiseeritud käivitustehnika. Tänu sellele sain kolmanda vooru lõpuni lennatud. See oli vaid üks näide paljudest. Väga mõnus seltskond!
Järgmise korrani!
PS! Kahjuks pidin varem lahkuma ja ei näinud Pauli crashi ja viimaseid lende. Kas kõik teised jäid terveks? Paul vist jagas kanalit Raivoga? Ega Raivo kogemata pulti sisse lülinud? Pauli sõnade järgi oli ta kohe peale lennuki imeliku käitumist gaasi maha tõmmanud aga gaas ei olevat sõna kuulanud, tuul vist polnud siis põhjus? Keegi võiks seda olukorda kirjeldada. Lennukite crashide põhjused peab alati selgeks tegema, tuleviku ohutuse mõtteks.

Väga mõnus võistlus oli! Eriti hea on vaadata kuidas kõik aitavad üksteist: nt, mul suri mootor õhus välja ja enne kui ma maanduda jõudsin oli juba Taivo jooksmas lennuki poole, et see rajale tagasi tuua ja Kunol ja Borissil organiseeritud käivitustehnika. Tänu sellele sain kolmanda vooru lõpuni lennatud. See oli vaid üks näide paljudest. Väga mõnus seltskond!
Järgmise korrani!
PS! Kahjuks pidin varem lahkuma ja ei näinud Pauli crashi ja viimaseid lende. Kas kõik teised jäid terveks? Paul vist jagas kanalit Raivoga? Ega Raivo kogemata pulti sisse lülinud? Pauli sõnade järgi oli ta kohe peale lennuki imeliku käitumist gaasi maha tõmmanud aga gaas ei olevat sõna kuulanud, tuul vist polnud siis põhjus? Keegi võiks seda olukorda kirjeldada. Lennukite crashide põhjused peab alati selgeks tegema, tuleviku ohutuse mõtteks.
Tööl ikka
Pauli crash oli imelik - kõrvalt vaadates ei oskagi diagnoosi panna, kaks varianti:
* lennuk startis ja tõusis ~30 kraadise nurga alla ja siis kaldus "üle tiiva" paremale allatuult ja sealt juba vastu maad nii kümne meetri kõrguselt. Diagnoos - väike lennukiirus, lennuk kaldus allatuult ja õhu suhtes lennukiirus muutus olematuks ning lennuk vajus juhitamatult läbi!
* lennuk oli peale kõrgustüüri ja gaasi juhitamatu - kas kaldtüürid olid korras ja lennueelses kontrollis enne õhkutõusu töötasid? Esialgne mõte oli mul see, et lennuk oli juhitamatu - sest piloot ometigi sai eelmised kaks lendu kenasti tehtud.
miks juhtus - on tähtis küsimus, et teinekord ei saaks enam nii juhtuda! Lähedalt tulemust ei näinud, kuid tundub, et veidi liimi, puitu ja uut kattekile ja saab taas lennata?!
Pauli lennust oli näha, et lendamine ise-enesest juba päris käpas, aga kava pole eriti palju läbi lennanud. Seetõttu ka teine tuur tuli juba palju paremini välja. Igatahes võistluste debüüt tehtud ja loodetavasti on lennuk juba paari päevaga uuesti lennukorras ja õhus!
Aga siinkohal tasub mainida veel asjaolu, et väikesele ja halva pinnaga "kollasele" platsile maandumine pole enam kellelegi probleem. Kahe võistluse peale kokku on tehtud 35 maandumist ning mina ei mäleta ühtegi purunenud telikut. Eile vist Mart sai teliku kuidagi lahti, aga liimi abil oli varsti jälle korras.

* lennuk startis ja tõusis ~30 kraadise nurga alla ja siis kaldus "üle tiiva" paremale allatuult ja sealt juba vastu maad nii kümne meetri kõrguselt. Diagnoos - väike lennukiirus, lennuk kaldus allatuult ja õhu suhtes lennukiirus muutus olematuks ning lennuk vajus juhitamatult läbi!
* lennuk oli peale kõrgustüüri ja gaasi juhitamatu - kas kaldtüürid olid korras ja lennueelses kontrollis enne õhkutõusu töötasid? Esialgne mõte oli mul see, et lennuk oli juhitamatu - sest piloot ometigi sai eelmised kaks lendu kenasti tehtud.
miks juhtus - on tähtis küsimus, et teinekord ei saaks enam nii juhtuda! Lähedalt tulemust ei näinud, kuid tundub, et veidi liimi, puitu ja uut kattekile ja saab taas lennata?!
Pauli lennust oli näha, et lendamine ise-enesest juba päris käpas, aga kava pole eriti palju läbi lennanud. Seetõttu ka teine tuur tuli juba palju paremini välja. Igatahes võistluste debüüt tehtud ja loodetavasti on lennuk juba paari päevaga uuesti lennukorras ja õhus!
Aga siinkohal tasub mainida veel asjaolu, et väikesele ja halva pinnaga "kollasele" platsile maandumine pole enam kellelegi probleem. Kahe võistluse peale kokku on tehtud 35 maandumist ning mina ei mäleta ühtegi purunenud telikut. Eile vist Mart sai teliku kuidagi lahti, aga liimi abil oli varsti jälle korras.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Mulle ka võistlus meeldis. Au ja kiitust korraldajale/-tele. Positiivne oli näha nii palju võistlushimulisi lendureid. Õige suhtumine ikka on see, et tulen ja võistlen, mis sest et mul ei ole F3A lennukit.
Esimene lend oli mul väga nurgeline. Figuurid olid üksteise otsas ja ei tabanud nagu seda mõnusat rütmi. Väike närv oli seetõttu sees, et proovilennu ajal piloot lennukist eemaldus, siis see tegi nagu vähe hellaks. Lennunduse puhul on see ikka karm, kui lennukist midagi eraldub lennu ajal. Esimene mõte oli kohe see, et see oli pöördetüür/kõrgustüür/kiil/eleron, aga lennuk oli juhitav siis seekord läks õnneks. Esimese lennuga sai kava ka meeldetuletatud
Kusjuures tasapisi hakkab juba pähe jääma. Teine lend oli selline keskmine. Kõik läks omaarust suht ladusalt. Kuna täpseid tulemusi ei teadnud, siis ei hakanud kolmanda lennu ajal ülemäära riskima. Kuid seda enam pingutasin kõige tugevamalt. Poole lennu ajal sai selgeks, et sumps või midagi on lahti tulnud ja lennuk tegi juba üpris koledat häält. Seejärel sai horisontaallennu ajal poole kaasiga lennatud, et ikka lõpuni kestaks. Õnneks pumbaga mootor. Siis ei olnud muret, et survet ei saaks või midagi ja mootor tiksus sama moodi edasi.
Kukkumistest niipalju, et lõpus olid vist mõned õhus kokkusaanud? Elektrimootorit otsiti muru seest?
Esimene lend oli mul väga nurgeline. Figuurid olid üksteise otsas ja ei tabanud nagu seda mõnusat rütmi. Väike närv oli seetõttu sees, et proovilennu ajal piloot lennukist eemaldus, siis see tegi nagu vähe hellaks. Lennunduse puhul on see ikka karm, kui lennukist midagi eraldub lennu ajal. Esimene mõte oli kohe see, et see oli pöördetüür/kõrgustüür/kiil/eleron, aga lennuk oli juhitav siis seekord läks õnneks. Esimese lennuga sai kava ka meeldetuletatud

Kukkumistest niipalju, et lõpus olid vist mõned õhus kokkusaanud? Elektrimootorit otsiti muru seest?
Burn more fuel!
Eks asjaosalised kommenteerivad ehk ise ka, aga... Tarmo ja Mart said õhus mingitpidi kokku. Käis väike pauk ja vaikus. Mardi lennuki kolbmootor seiskus peale kokkupõrget ja taevasse vaadates tuli sealt Tarmo lennuk alla nagu viis A4 paberilehte ehk siis vahtplasti igas ilma suunas. Kokkuvõttes oli õnnelik õnnetus. Mart tuli maanduma oma enamvähem ühes tükis punase lennukiga nii, et parda aku rippus kere all juhtme otsas. Peale ligi tunniseid otsinguid oldi juba loobutud ja siis leidis Cuprum ka viimase kadunud jupi, ehk Tarmo brushless mootori pika heina seest. Tarmo häving oli kokkuvõttes vist paarisajakrooni eest depronit ja vahtplasti?
Muideks need olid samad lennukid, millega võisteldi pool tundi varem.
Tulevikus taolise juhtumi puhul PEAB väga täpselt meelde jätma KUS see toimus. Siis on otsingu ala kordades väiksem. Eile kammisime mitmekesi päris suurt heinamaa lappi, kuna keegi ei mäletanud täpselt, kus see kokkupõrge toimus
Muideks need olid samad lennukid, millega võisteldi pool tundi varem.
Tulevikus taolise juhtumi puhul PEAB väga täpselt meelde jätma KUS see toimus. Siis on otsingu ala kordades väiksem. Eile kammisime mitmekesi päris suurt heinamaa lappi, kuna keegi ei mäletanud täpselt, kus see kokkupõrge toimus
Lauri Laidna - www.pistik.com
Kusjuures sealt kohast, kus lõpplik leidmine aset leidis oli ennem juba vähemalt 2 kui mitte 3 korda üle käidud. Õppimiseks edaspidiseks - ka ahelikuga kammimise korral võib olla vajalik teine kord ja teises suunas aktsiooni korrata.lauri wrote:Eile kammisime mitmekesi päris suurt heinamaa lappi, kuna keegi ei mäletanud täpselt, kus see kokkupõrge toimus
Pauli crashi põhjustas minu nägemust pidi tugev 45 kraadi all puhunud tuul.Esitelikuga lennuk takerdub rohus pisut rohkem,sealt suht halb stardikiirendus (NB!esimene start III tuuris tal ebaõnnestus täpselt samamoodi-lennuk kaldus küljeli enne õhkutõusmist),mille tõttu lennukil jäi peale maast lahtirebimist kiirust väheseks ja tuul puhus ta lihtsalt paremale küljele ära.Kaldumist soodustas ka lennuki konstruktsioon-suht suure v-kuhuga ülatiivaline,tuulepoolse tiiva tõstejõud osutus ootamatult suureks ja see põhjustaski lennuki järsu kaldumise.Paul oleks saanud olukorra päästa,kui ta oleks suutnud kohe kui lennuk hakkas kalduma,anda kõrgustüüri alla,siis poleks ehk lennuki kiirus nii kriitiliselt vähenenud,aga mis teha-takajärge teadus on täppisteadus-teinekord tuleb selle riskiga arvestada,kui tuleb startida suht tugevas külgtuules (ja teinekord ei aita seegi-tean oma kogemustest).Paulile-proovi drenazööril startimist tugeva külgtuulega.
Kokkuvõtteks omaltpoolt Pauli crash..i suhtes olen Kuno arvamusega igati päri ... see "tsikk" (maakeeleeli treeningkana) lihtsalt ei olnud võimeline tõusma korralikult - pea 90 kraadise külgtuulega (kohati vast 10... m/s) nii madala algkiirendusega kuna ta konstruktsiooniline ehitus on sünnist saati nagu ta on ... tugev V ülatiib ... siis seega oli selle "kana" võimalused vast piiratud ja tulemus käes...
Käes liimipurk ja hea tuju (ontajee) ... lootuses et homme on vast hea lennuilm....
Aga sai Paul ju oma esimesed ristsed koos võistluskogemusega... seegi suur asi algajatele...
NB! Cuprumi tänane crash pisut viis tuju isegi rohkem nullilähedale kui enda "tsiki" viltune pasun...
Ahjaa...pildid on üleval ka http://failid.pistik.com ...
Käes liimipurk ja hea tuju (ontajee) ... lootuses et homme on vast hea lennuilm....
Aga sai Paul ju oma esimesed ristsed koos võistluskogemusega... seegi suur asi algajatele...
NB! Cuprumi tänane crash pisut viis tuju isegi rohkem nullilähedale kui enda "tsiki" viltune pasun...
Ahjaa...pildid on üleval ka http://failid.pistik.com ...

----------------------------------------------------------
CAP 580
Super Tiger 90
MX 12
SMC 14
Kanalid: 72
CAP 580
Super Tiger 90
MX 12
SMC 14
Kanalid: 72
Vägev, laen need homme ka gallery.pistik.com lehele üles... hetkel siis grupipilt:

Mis Cuprumil juhtus ?

Mis Cuprumil juhtus ?
Lauri Laidna - www.pistik.com
Maandusin tollesse teelt ära keeramise "vakku". Maandumine korralik, välja arvatud see, et tõenäoliselt maandumispõrutus tuli tänu "püstisele" maapinnale täpselt piki teliku traati ja lõi tiiva pooleks. Tegelikult ka võimalik, et tiiva talad olid juba ennem lahti vibreerinud ja selline murdumine oli õnneks (alternatiiv õhus purunemisele). Seepärast ka järgnevad eelistused.lauri wrote:Mis Cuprumil juhtus ?
Edasine sõltub Hobikate ladude varustatusest

Saatsin veel mõned vanemad pildid üles kaustas Piibel 030807 + Marek F3A II etapivõit... http://failid.pistik.com
----------------------------------------------------------
CAP 580
Super Tiger 90
MX 12
SMC 14
Kanalid: 72
CAP 580
Super Tiger 90
MX 12
SMC 14
Kanalid: 72