Depronist F-15

Kõigest mis teiste alateemade alla ei mahu
Post Reply
User avatar
-Ilmar-
Posts: 367
Joined: Mon Jan 08, 2007 11:08
Location: Viljandi
Contact:

Depronist F-15

Post by -Ilmar- »

Elou!

Eelmine aasta ma alustasin sellise lennuki ehitamisega:

F-15 Eagle Shock Flyer
http://www.hot.ee/wzoft/lennuk/index.htm

pooleli jäi, kuna pult polnud usaldusväärne...

Nüüd seose uue puldiga(mx-12) tegin lennuki servod veidike ringi ja käisin eile proovimas...

setup:
mootor - SPEED320
ESC - PICO8
LiPo - 350mA
prop - cam speed prop 10x8
2 servot - C261

lennuki laius - 49cm
pikkus - ~77cm
AUW - 138g

Lendas väga stabiilselt, sain isegi käed puldilt lahti lasta, ainult keeras veidi vasakule...
AGA! selle mootoriga polnud nagu väga head minekut sellist
reaktiivlennukile omast tõmmet :) Lendas ka poole gaasiga.

Teine probleem ilmnes lennu ajal, lennuk tegi õhus vahetevahel
tiivalt tiivale laperdamist ja ühel hetkel keerast ka *hop* tagurpidi.
Sellest asendist oskasin mina vaid vastu maad lasta :)

Tuul oli väga vaikne, või siis õrnade puhangutega :)

pilte kah, nina sai veidi kannatada:
Image

Image

kahjuks polnud lendamise ajal kaamerat kaasas...

-Ilmar-
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Pilti vaadates jääb mulje,et eleron ja kõrgustüür on ühendatud ühe servo külge ja liiguvad koos - on see nii?Kui on,siis see skeem on küll mõttetu - tegelikult töötab siis vaid eleron,kuna kõrgustüür jääb eleroni varju ja ei tööta üldse.Õigem oleks eleronid lahti ühendada ja sirgelt fikseerida - lennuki juhitavus paraneks ilmselt.Järgmisena,kui lendamine käpas,võiks kõrgustüüre pikendada nii,et nad läheksid lennuki teljel kokku - siis tekiks veojõu juhtimise efekt (kõrgustüür oleks kogu aeg propelleri õhujoas) - eriti äge väikestel kiirustel ja rippumisel.Ainuke mure - lennukil on puudu pöördetüür,aga võibolla polegi see väga vajalik,kuigi rippumisel ei ole külgsuunalist äravajumist millegagi kompenseerida.Äkki siiski peab ühe servo lisama ja pöördetüüri ka aretama.Teine võimalus - panna kaks mootorit,nagu algsel joonisel,siis saab lennukit kallutada nende veojõu jagamisega,aga pöördetüüri aretus tuleb vist lihtsam ja odavam.
User avatar
-Ilmar-
Posts: 367
Joined: Mon Jan 08, 2007 11:08
Location: Viljandi
Contact:

Post by -Ilmar- »

Elou!

Nii on jah, üks servo liigutab nii elerooni kui ka kõrgustüüri.
Sedasi on ka originaalis tehtud:
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 1946&pp=15
vaata ka:
http://www.rcgroups.com/forums/attachme ... tid=561419

Sellele kõrgustüüri pikendamisele olen ka mõelnud. Siin on teist tüüpi lennuk aga kõrgustüürid on õhujoas:
http://www.rcgroups.com/forums/attachme ... id=1396259

Neil kõigil liigutatakse ühtemoodi nii eleroone kui ka kõrgustüüri.

Lennuk lendab kenasti, ainult häirib see vahepeal laperdamine ja see et ette hoiatamata keeras selili :)
Millest see võib olla tingitud? Lennuk liiga kerge, tuule mõju?
Erilist tõmmet kah pole.

-Ilmar-
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

:? väga kummaline - minu elukogemus sellist lahendust küll õigeks ei loe - tegelikult selle lahenduse puhul töötab vaid eleron - stabilisaatori küljes olevad kõrgustüürid liiguvad vaid moepärast,kuna eespool olev suurepinnaline eleron varjab nad ära.Asi toimiks ehk siis,kui kõrgustüür oleks propi õhujoas,ehk eleronide varjust väljas.vanasti kasutati sama süsteemi ohjadega juhitava lennuki manööverdusvõime suurendamiseks - aga nii,et tiiva küljes olevad eleronid liikusid alla,ehk suurendasid nagu tiiva tõstejõudu ja stapi küljes olevad kõrgustüürid liikusid üles,ehk surusid saba allapoole - sellest saab nagu loogiliselt aru - tiiva tõstejõudu suurendatakse samaaegselt saba allavajutamisega -seega võimendub lennukit pöörav moment.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Nõgus tiivaprofiil suurendab tiiva tõstejõudu (ja ka takistust)
Tiiva klapid võivad liikuda kraadides kõrgustüürist väga palju vähem ja vastupidi, nagu Kuno kirjutas.
Õige seega kõrgustüür üles ja tiiva klapp veidi alla ja vastupidi.
Ohjadega juhitavad vigurlennulennukid kasutavad sellist moodust väga ammusest ajast.
Post Reply