Kas F3A võistlusel võib osaleda kahemootorilise lennukiga?
Moderator: Marek
Kas F3A võistlusel võib osaleda kahemootorilise lennukiga?
Kuna pihku juhtunud 2 peaaegu identset mootorit tuli idee teha kahe mootoriga F3A lennuk, aga kas selline asi võistlusel kvalifitseeruks?
Minumeelest ei ole keelatud, aga pean järele kontrollima FAI reeglistikust (link ka eestikeelse reeglistiku juures). Ega põhimõtteliselt keelama ei hakka küll. Reaktiivmootor on keelatud.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Ei usu,et see mõte hea on.Pole näinud ka ühtki kahe (kolb)mootoriga päris vigurlennu lennukit.Ilmselt on raske saada kaht mootorit täiesti ühtmoodi vedama seega,tulevad sealt täiendavad juhitavust segavad probleemid,samas ka lisakaal,kuna kostruktsioon peab olema keerulisem.Muidugi on kõik uuedused ja avastused saanud alguse teistmoodi mõtlemisest,aga arvan,et see jääb siiski eksperimentaalkatseks.Aja ja energia mõistlikuma kasutamise huvides oleks lahedam,kui ehitad mingi koopialaadse lennuki (nagu Aleksandri "Mosqito").
Ma soovitaks ka tavapärase mudeli ehitada. Kesk- või alatiivalise sirge tiivaga ja ninasse mingi 2.5 - 10 cc sisepõlemismootor (maksab uuest peast 1000 - 2000kr). Odavad standardservod sisse ja valmis. Väikese lennukiga pole kahjuks vigurlendu eriti hea teha. Mardi suur elektrikas ja Tarvo viimasel võistlusel õhus tükkideks läinud mudel on enamvähem miinimum mõõdus. Mida suurem, seda lihtsam endal!
Lauri Laidna - www.pistik.com
No selline sisepõlemismootor on üpris "igavene" asi. Kestab paar aastat kenasti ja tõenäoliselt rohkemgi, oleneb kui palju lennutada.
Sul oleks kindlasti vaja taolist ~7cc mootoriga lennukit!
Sul oleks kindlasti vaja taolist ~7cc mootoriga lennukit!
Lauri Laidna - www.pistik.com
http://www.modellhobby-shop.de/Engines- ... =114&c=114
No selle raha eest kleebiks ennast ka külge, et siis kui ainult keegi telliks aga ära, kuni see pakkumine veel kehtib.
No selle raha eest kleebiks ennast ka külge, et siis kui ainult keegi telliks aga ära, kuni see pakkumine veel kehtib.
Ma võtaks sellise hinnaga kah ühe, hinna poolest ehk hea algust teha sisepõlemises.Oehh wrote:http://www.modellhobby-shop.de/Engines- ... =114&c=114
No selle raha eest kleebiks ennast ka külge, et siis kui ainult keegi telliks aga ära, kuni see pakkumine veel kehtib.
Re: Kas F3A võistlusel võib osaleda kahemootorilise lennukig
Tulles tagasi algse küsimuse juurde...
Muus osas lase aga käia. Mulle isegi meeldib see mõte kahe sisepõlekaga lennuk teha. Aga paistab, et kogenumad mehed laitsid selle maha juba.
daapn
Mina ei näe FAI paberites piirangut lennuki mootorite arvule F3A võistlusreeglites. Pikkus, laius, mass, müratase, power, elektrika puhul pinge.mart63 wrote:Kuna pihku juhtunud 2 peaaegu identset mootorit tuli idee teha kahe mootoriga F3A lennuk, aga kas selline asi võistlusel kvalifitseeruks?
Muus osas lase aga käia. Mulle isegi meeldib see mõte kahe sisepõlekaga lennuk teha. Aga paistab, et kogenumad mehed laitsid selle maha juba.
daapn
tegin uue teema seoses selle mootoriga
http://www.modellhobby-shop.de/Engines- ... =114&c=114
loodan, et on veel huvitatuid kes "veel" ei loe F3A rubriiki
ma ise kui algaja sattusin ka täiesti ootamatuilt siia
http://www.modellhobby-shop.de/Engines- ... =114&c=114
loodan, et on veel huvitatuid kes "veel" ei loe F3A rubriiki
ma ise kui algaja sattusin ka täiesti ootamatuilt siia