Olen pikemat aega kaalunud lihtsat elektrikat algajale (trainer tüüpi).
Sõelale on jäänud nüüd kaks samas suuruses mudelit:
http://www.kyosho.com/eng/products/rc/ ... id=102183
http://www.rcgroups.com/forums/showthr ... ?t=470747
Liberty kohta on väljas ka mitmeid arvustusi ja pigem on teda kiidetud. Kahjuks Calmato kohta pole leidnud midagi.
Kyosho Calmato on pisut väiksema tiivaga ning samal ajal raskem (standardservod, raskem aku). Liberty on seevastu kergem, kuid maksab ka rohkem.
Kergema lennukiga saab kindlasti aeglasemalt lennata, kuid kas võib arvata, et seda Libertyt mõjutab tuul oluliselt rohkem, kui raskemat Calmatot?
Oskab keegi arvata, kumba neist lennuomaduste järgi võrreldes eelistada?
Kuulsin Kullost, et keegi olla just ostnud Liberty. Vahest viitsib värske omanik mõne kommentaari lisada.
Kumba neist kahest mudelist eelistada
-
- Posts: 16
- Joined: Wed Sep 19, 2007 11:45
- Location: Viljandi
- Contact:
Huvitav kas see Graupneri mudel polegi päris see sama Liberty?
https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=9553
Seal on antud, et tiiva pindala on 32dm2, sealt ka väike erikoormus. Samas Black Horse mudelil on see näitaja 437 ruuttolli, ehk siis kuskil 28dm2.
Seega Libertyl peaks olema tiivakoormus umbes 42 g/dm2, Calmatol 50 g/dm2.[/url]
https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=9553
Seal on antud, et tiiva pindala on 32dm2, sealt ka väike erikoormus. Samas Black Horse mudelil on see näitaja 437 ruuttolli, ehk siis kuskil 28dm2.
Seega Libertyl peaks olema tiivakoormus umbes 42 g/dm2, Calmatol 50 g/dm2.[/url]
Kyosho ja Graupneri mudeleid on ilmselt kergem kätte saada.
Samas kõik need masinad ikkagi suht sarnased.
Kyosho oma on ilmselt ka võimalik kergemaks modifitseerida.
Arvestades eesti lennutamisolusid,tuult on peaaegu alati,võiks raskemal mudelil olla isegi teatud eeliseid,pole ilmastikule nii tundlik,piisava võimsuse olemasolul käitub stabiilsemalt.
Olen ise kerglennukitega suht hädas olnud tuulisemate ilmadega,kas kannab ära või juhtub crash kohe vahetult tõusul (kallutb tiivale ja ongi kõik).
Originaalkomplekt on enamikel juhtudel komlekteeritud üsna piiripealse varustusega,st võimsust on ebapiisavalt(nõrk mootor või lahja aku).
Ise ehitan Graupneri Taxi II,algselt sisepõlemise jaoks,teen elektrikaks ümber.
Mudeks Vanal oli või on isegi veel müügis Multiplexi Magister,hirmus kõva ja vastupidav mudel,algaja unelm.Olen seda ka lendamas näinud on ikka ok.
Calmatot olen ka ise käes hoidnud,Hobipoes Järvel,tundus ka suht kõva tükk olevat ja päris korralik mootor oli komplektis.

![Image]()
Samas kõik need masinad ikkagi suht sarnased.
Kyosho oma on ilmselt ka võimalik kergemaks modifitseerida.
Arvestades eesti lennutamisolusid,tuult on peaaegu alati,võiks raskemal mudelil olla isegi teatud eeliseid,pole ilmastikule nii tundlik,piisava võimsuse olemasolul käitub stabiilsemalt.
Olen ise kerglennukitega suht hädas olnud tuulisemate ilmadega,kas kannab ära või juhtub crash kohe vahetult tõusul (kallutb tiivale ja ongi kõik).
Originaalkomplekt on enamikel juhtudel komlekteeritud üsna piiripealse varustusega,st võimsust on ebapiisavalt(nõrk mootor või lahja aku).
Ise ehitan Graupneri Taxi II,algselt sisepõlemise jaoks,teen elektrikaks ümber.
Mudeks Vanal oli või on isegi veel müügis Multiplexi Magister,hirmus kõva ja vastupidav mudel,algaja unelm.Olen seda ka lendamas näinud on ikka ok.
Calmatot olen ka ise käes hoidnud,Hobipoes Järvel,tundus ka suht kõva tükk olevat ja päris korralik mootor oli komplektis.

Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO