Kumba neist kahest mudelist eelistada

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
Post Reply
tarvo
Posts: 156
Joined: Tue Jun 12, 2007 23:11

Kumba neist kahest mudelist eelistada

Post by tarvo »

Olen pikemat aega kaalunud lihtsat elektrikat algajale (trainer tüüpi).

Sõelale on jäänud nüüd kaks samas suuruses mudelit:

http://www.kyosho.com/eng/products/rc/ ... id=102183

http://www.rcgroups.com/forums/showthr ... ?t=470747

Liberty kohta on väljas ka mitmeid arvustusi ja pigem on teda kiidetud. Kahjuks Calmato kohta pole leidnud midagi.

Kyosho Calmato on pisut väiksema tiivaga ning samal ajal raskem (standardservod, raskem aku). Liberty on seevastu kergem, kuid maksab ka rohkem.

Kergema lennukiga saab kindlasti aeglasemalt lennata, kuid kas võib arvata, et seda Libertyt mõjutab tuul oluliselt rohkem, kui raskemat Calmatot?

Oskab keegi arvata, kumba neist lennuomaduste järgi võrreldes eelistada?

Kuulsin Kullost, et keegi olla just ostnud Liberty. Vahest viitsib värske omanik mõne kommentaari lisada.
priit123456
Posts: 16
Joined: Wed Sep 19, 2007 11:45
Location: Viljandi
Contact:

Post by priit123456 »

ma arvan et ma eelistaks rohkem Libertyt :razz:
Priit
tarvo
Posts: 156
Joined: Tue Jun 12, 2007 23:11

Post by tarvo »

Huvitav kas see Graupneri mudel polegi päris see sama Liberty?


https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=9553


Seal on antud, et tiiva pindala on 32dm2, sealt ka väike erikoormus. Samas Black Horse mudelil on see näitaja 437 ruuttolli, ehk siis kuskil 28dm2.

Seega Libertyl peaks olema tiivakoormus umbes 42 g/dm2, Calmatol 50 g/dm2.[/url]
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Algajale mina eelistaks calmatot, paistab ikka tugev, liberty jube kergeks aetud kõikide nende aukudega kere külgedes jne..
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Kyosho ja Graupneri mudeleid on ilmselt kergem kätte saada.
Samas kõik need masinad ikkagi suht sarnased.
Kyosho oma on ilmselt ka võimalik kergemaks modifitseerida.
Arvestades eesti lennutamisolusid,tuult on peaaegu alati,võiks raskemal mudelil olla isegi teatud eeliseid,pole ilmastikule nii tundlik,piisava võimsuse olemasolul käitub stabiilsemalt.
Olen ise kerglennukitega suht hädas olnud tuulisemate ilmadega,kas kannab ära või juhtub crash kohe vahetult tõusul (kallutb tiivale ja ongi kõik).
Originaalkomplekt on enamikel juhtudel komlekteeritud üsna piiripealse varustusega,st võimsust on ebapiisavalt(nõrk mootor või lahja aku).
Ise ehitan Graupneri Taxi II,algselt sisepõlemise jaoks,teen elektrikaks ümber.
Mudeks Vanal oli või on isegi veel müügis Multiplexi Magister,hirmus kõva ja vastupidav mudel,algaja unelm.Olen seda ka lendamas näinud on ikka ok.
Calmatot olen ka ise käes hoidnud,Hobipoes Järvel,tundus ka suht kõva tükk olevat ja päris korralik mootor oli komplektis.

ImageImage
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
tarvo
Posts: 156
Joined: Tue Jun 12, 2007 23:11

Post by tarvo »

Niisma mainin veel, et sellest Libertyst on ka suurem versioon (180 cm tiivaulatus) saada (hetkel ka Kullos väljas). Minu meelest väga ilus ja uhke masin. Kere on jämedam kui kass :)
Aga see mulle hetkel liiga ilus ja kallis mudel.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Loomulikult on valik sinu,aga peale piltide vaatamist olen ma Mardiga ühel nõul.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Post Reply