Tahan luure lennukit teha
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu
Tahan luure lennukit teha
Plaan teha luure lennu. Et ideaalis oleks üks kaamera suunatud sõidusuunas, mida siis kasutaks juhtimiseks ja teine (väheke suurema resolutsiooniga) oleks siis juhitav ja teostaks vaatlust. Militaarne eesmärk.
Siin foorumis ka keegi tegelane olla tegelenud kaitseväele sellise asja ehitamisega. Minu tehnika peaks ikka tsiviilis kasutatavatest vahenditest koosnema. Ehk räägiks kas kus ja mis hinnaga sellise asja valim saaks.
Et lennukiga pole probleemi- ehitan ise, ostan poest!
Aga et tehnika-kaamerad ja kuda pilt maapeale saada?
Kust kohast sellist tehnikat saab, kust kõige mõtekam osta?
Kui kaugele lennuki saatja ültse levib? Kust tehnikat osta?
Noo ma arvan et kuni 3km tööraadius luuramiseks sobib, piisab ka kahest!
Mustmiljon küsimust, ei jõua kõike üles kirjutada. Kes sellega varem kokkupuutund oskab ehk lähemalt seletada!
Kasutada sooviks seda KL-i õppustel ja noo vahest lendaks tiiru üle naabri hoovi kahh.
Siin foorumis ka keegi tegelane olla tegelenud kaitseväele sellise asja ehitamisega. Minu tehnika peaks ikka tsiviilis kasutatavatest vahenditest koosnema. Ehk räägiks kas kus ja mis hinnaga sellise asja valim saaks.
Et lennukiga pole probleemi- ehitan ise, ostan poest!
Aga et tehnika-kaamerad ja kuda pilt maapeale saada?
Kust kohast sellist tehnikat saab, kust kõige mõtekam osta?
Kui kaugele lennuki saatja ültse levib? Kust tehnikat osta?
Noo ma arvan et kuni 3km tööraadius luuramiseks sobib, piisab ka kahest!
Mustmiljon küsimust, ei jõua kõike üles kirjutada. Kes sellega varem kokkupuutund oskab ehk lähemalt seletada!
Kasutada sooviks seda KL-i õppustel ja noo vahest lendaks tiiru üle naabri hoovi kahh.
Vähese rahaga sa midagi asjalikku valmis ei saa. Lase olla parem. Naabrihoovist pildi saad küll, mine Oomi poodi või Tevalosse, sealt saad vajaliku stuffi. Ka siis arvesta 15 kiloga vähemalt vist, kui tahad reaalajas pilti ja ka salvestada, odavamalt saad läpakat kasutades, siis on vist kaamera 2 kilo, saatja 2 kilo, ja vastuvõtja 2 kilo - ümmarguselt. Lennuk olgu elektrikas. Kui aga mind pikalt saadad ja asja ikka ette võtad, siis võtmesõna on suundantenn, ilma selleta odavalt ei saa essugi.
Tehniliselt päris keerukas ülesanne.
http://www.youtube.com/watch?v=Z6ST_KkpMRg
Ka paljud "firmad" ei saa peale kõlavate ilujuttude aastaid midagi normaalset valmis.
Maailm on siiski korralikke tulemusi täis.
Komponente kirjeldavate elementide lingikogu:
http://diydrones.com/profiles/blog/show ... Post%3A788
Mis suurusesse puutub, siis toimivaid lennuriistu on maailmas mõnekümnegrammistest kuni tonnideni kaaluvaid.
http://www.youtube.com/watch?v=Z6ST_KkpMRg
Ka paljud "firmad" ei saa peale kõlavate ilujuttude aastaid midagi normaalset valmis.
Maailm on siiski korralikke tulemusi täis.
Komponente kirjeldavate elementide lingikogu:
http://diydrones.com/profiles/blog/show ... Post%3A788
Mis suurusesse puutub, siis toimivaid lennuriistu on maailmas mõnekümnegrammistest kuni tonnideni kaaluvaid.
Last edited by [J] on Sun Dec 02, 2007 0:55, edited 1 time in total.
luurelennukeid ei ole ilus ehitada. Kui mingitsorti vaatlus nagu naabrivalve, siis küll
Kõige odavam lahendus kui tahad reaalajas näha pilti justkui istuks ise lennukis, siis http://www.rcgroups.com/video-piloting-fpv-rpv-469/
Pannakse videoprillid (pole odav) pähe, suundantenn maa peale ja oledki juba lennukis. Oht muidugi lennuk ära kaotada kui video side peaks katkema. Teine paras jama on, et meil on max lubatud signaalitugevus küllaltki väike (50mW kui ei eksi), oluliselt väiksem kui näiteks USA-s ja seega ei ole lennukaugus eriti suur. Aga noh, ega su pult kah eriti kaugele ei paista.
Kõige odavam lahendus kui tahad reaalajas näha pilti justkui istuks ise lennukis, siis http://www.rcgroups.com/video-piloting-fpv-rpv-469/
Pannakse videoprillid (pole odav) pähe, suundantenn maa peale ja oledki juba lennukis. Oht muidugi lennuk ära kaotada kui video side peaks katkema. Teine paras jama on, et meil on max lubatud signaalitugevus küllaltki väike (50mW kui ei eksi), oluliselt väiksem kui näiteks USA-s ja seega ei ole lennukaugus eriti suur. Aga noh, ega su pult kah eriti kaugele ei paista.
Tola555-l on ilmselt ÕIGUS. Inimene ikkagi kõige täiuslikum piloot, vähemalt veel on nii.
http://www.youtube.com/watch?v=2JIwYeeT ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=2JIwYeeT ... re=related
mg3a1@hot.ee, kas mõtled tõsiselt või hõivad niisama jutuga foorumi ekraanipinda?
Alla 50 KEEKi välja panemata pole mõtet teemat jahuda.
Alla 50 KEEKi välja panemata pole mõtet teemat jahuda.
YouTube'is jäi silma ka selline video, kus lennuk lendab 5 miili sihtmärgini ja jääb sinna tiirutama:
http://www.youtube.com/watch?v=JaUFRuMHtzU
50k tundub igati usutav eelarve, sest kindlasti tuleks arvestada ka mõningate ettenägematute kadudega - ära lennanud mudel, vastu maad tulnud mudel, töölepingu üles öelnud tehnika jne.
Täiesti huupi mõeldes võiks eelarve olla umbes:
Videolink 5k
Videomonitor 2-3k
Raadioaparatuur 5k
Mudel, mehaanika, elektroonika, mootor 5-6k
GPS 1+k
Lisaseadmed (laadija, suundantenn jms) 3-4k
Ja juba ongi 23k koos... ning pole veel sentigi UAV "omadustele" kulutanud ehk autonoomse lennu tekitamise seadmed 5+k
Tõenäoliselt keelatakse varem või hiljem igasugu UAV eksperimendid ära, mis pole eelnevalt kuskil ameti juures registreeritud ja luba taotletud. Kõigile kättesaadava tehnikaga ja mõningate teadmistega saab juba päris palju ära teha (kõik kohad neid edukaid katsetus-videosid täis!).
http://www.youtube.com/watch?v=JaUFRuMHtzU
50k tundub igati usutav eelarve, sest kindlasti tuleks arvestada ka mõningate ettenägematute kadudega - ära lennanud mudel, vastu maad tulnud mudel, töölepingu üles öelnud tehnika jne.
Täiesti huupi mõeldes võiks eelarve olla umbes:
Videolink 5k
Videomonitor 2-3k
Raadioaparatuur 5k
Mudel, mehaanika, elektroonika, mootor 5-6k
GPS 1+k
Lisaseadmed (laadija, suundantenn jms) 3-4k
Ja juba ongi 23k koos... ning pole veel sentigi UAV "omadustele" kulutanud ehk autonoomse lennu tekitamise seadmed 5+k
Tõenäoliselt keelatakse varem või hiljem igasugu UAV eksperimendid ära, mis pole eelnevalt kuskil ameti juures registreeritud ja luba taotletud. Kõigile kättesaadava tehnikaga ja mõningate teadmistega saab juba päris palju ära teha (kõik kohad neid edukaid katsetus-videosid täis!).
Lauri Laidna - www.pistik.com
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu
Initsatiiv ja algatus on puhtalt enda poolt. Lihtsalt on huvi nii mudelismi kui ka militarismi vastu ja see projekt aitaks kahte asja omavahel ilusalt ühildada. Saaks nagu mees metsast püss käes ekstreemses olukorras lennukit lennutada. Loomulikult aitaks see ka KaitseLiitu tuua "värskemat õhku". Mis puutub sponsoritesse!? Kõigepealt üritan asja uurida ja teemaga end võimalikult hästi kurssi viia ja vajadusel asi paberile kirja panna ning siis hakkan ka sponsoreid otsima. Oma KL rühmasiseselt olen meestega asja arutanud mõni oleks nõus ka asja sponsoreerima. KL kohaliku (Pärnumaa Malev) juhtkonnaga pole asja arutanud sest esmalt tuleb teema ikka endal selgeks teha. Muidugi oleks tore kui KL-i relvaaidas seisaks püsside kõrval ka ilus aparatuur koos lennukiga mida siis vajadusel vastava koolitusega üksus lennutama läheb. Väljaõppes väga oluline detail, sõdur teab et iga tema natukenegi varjamatu liigutus võib olla realselt õhust vaadeldav. Praegust sellist hirmu ei ole. Viskan keset põldu pikali ja ega siis keegi ei näe .
Üldiselt kipub teema pikapeale ikka poliitikasse minema. KL-i - Kaitseväe arengu suunad ja tulevik. KL-i funksioon ja tase. jne jne Ma ise olen üle 10 aasta kl liige olnud ja mõned aastad ka tegevteenistuses leiba teenind ja mul viskas see riigipoolne asi ikka päris ära. Ei lasta rahulikult sõdida ikka mingid reffomid ja kammaijaa. Saate aru, väeosal polnud raha et ülemapoolt lubatud palka mulle maksta. Idiootsus! Seega algselt üritaks ikka tsiviilis lubatud sagedusi ja tehnikat kasutada ja egas keegi keelama hakka (kui eelnevalt kokku räägitud) kui ma seda õppustel kasutan. Eks see ikka üks suurte meeste mäng ole ja seda ka lennumudelism.
Aga noh see KL on pikem teema ja kui tõele näkku vaadata siis eriti ei usu et KL endale miskit sellist lubada suudab, kauge tulevik, mine tea!!!
Praegu loodan vaid eraisikute toetusele nagu kl-is siiani on olnud, riik annab püssi ja missiooni, ülejäänu tuleb endal hankida.
Üritan teie poolt antud materjali läbi lugeda ja loodan jätkuvat arutelu!
Üldiselt kipub teema pikapeale ikka poliitikasse minema. KL-i - Kaitseväe arengu suunad ja tulevik. KL-i funksioon ja tase. jne jne Ma ise olen üle 10 aasta kl liige olnud ja mõned aastad ka tegevteenistuses leiba teenind ja mul viskas see riigipoolne asi ikka päris ära. Ei lasta rahulikult sõdida ikka mingid reffomid ja kammaijaa. Saate aru, väeosal polnud raha et ülemapoolt lubatud palka mulle maksta. Idiootsus! Seega algselt üritaks ikka tsiviilis lubatud sagedusi ja tehnikat kasutada ja egas keegi keelama hakka (kui eelnevalt kokku räägitud) kui ma seda õppustel kasutan. Eks see ikka üks suurte meeste mäng ole ja seda ka lennumudelism.
Aga noh see KL on pikem teema ja kui tõele näkku vaadata siis eriti ei usu et KL endale miskit sellist lubada suudab, kauge tulevik, mine tea!!!
Praegu loodan vaid eraisikute toetusele nagu kl-is siiani on olnud, riik annab püssi ja missiooni, ülejäänu tuleb endal hankida.
Üritan teie poolt antud materjali läbi lugeda ja loodan jätkuvat arutelu!
Kui keegi sellist ettevõtmist rahastaks, siis oleks vast huvilisi veelgi Sealhulgas ka Kristjan muidugi Seni vist on Eestis ainult üks seltskond / äriasutus suutnud sellisel alal koos riikliku rahastusega tegutseda...
Läänes on minu arusaama järgi tihti tehtud nii, et näiteks kolm tiimi saavad x summa raha, et oma ideed reliseerida ja tõestada ning hiljem üks võitja saab siis täispanga, et asi lõpuni viia.
Läänes on minu arusaama järgi tihti tehtud nii, et näiteks kolm tiimi saavad x summa raha, et oma ideed reliseerida ja tõestada ning hiljem üks võitja saab siis täispanga, et asi lõpuni viia.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Ma tean Eestis kolme sellist lennukit. 2 on Elil ja üks mul endal. Eli oma on 2.2 meetrise tiivaulatusega, bensiinimootor, tiiva all pööratav-keeratav kaamera, videosaatja ja teine vastuvõtja.
Kunagi Tõnu Vaheri ideel tehtud, ta omal ajal lennutas ikka väga pikki distantse FPV`s. Sellejaoks ehitati spets 35MHz võimendi ja muu vajalik (kõik muidugi alles). Kasutas ta ka Videoprille aga odava hea valguse ja kontrastiga monitor ajab asja ka suurepäraselt ära.
Sulle soovitaks jah elektrikat, mida suurem, seda parem kuna väiksed on nii kipakad ja oht mättasse panna kõvasti suurem. Loomulikult FPVga lendamist peab alguses enda lähedal harjutama. Ainult sirgetel on pilk monitoris, tagasipöördel võiks pilk lennukil olla ja nii 100 korda järjest ja siis juba pöörded FPV`s ja uuesti pilk lennukile. Lihtsalt oht, et lennuk läheb nii kaugele, et enam silmaga ei näe, on suurem kui alguses arvata oskaks.
Videokaamera, -saatja ja -vastuvõtja soovitan osta siit:
http://www.rangevideo.com/
(Ma muuseas tellin sealt stuffi nüüd detsembri kuu keskel ja kui keegi soovib ka midagi siis privaatsõnum mulle).
Tevalos on ainult ülehinnatud kontorivalve tehnika, mis sellise asja jaoks ei kõlba.
Hea video:
http://www.metacafe.com/watch/803395/rp ... a_varanda/
Mainisid kahte kaamerat, üks lennu jaoks ja teine vaatluse jaoks. Kui vaatluskaamera ainult salvestab siis kõik selge, aga kui ka sealt peab pilti saatma siis võib vähe keerulisem olla, sageduskonflikt või muu häire... Üldiselt KL kohapealt hea prohejkt. Tee midagi valmis, näita meestele, et asjast kasu ja küll siis õnnestub.
K.
Kunagi Tõnu Vaheri ideel tehtud, ta omal ajal lennutas ikka väga pikki distantse FPV`s. Sellejaoks ehitati spets 35MHz võimendi ja muu vajalik (kõik muidugi alles). Kasutas ta ka Videoprille aga odava hea valguse ja kontrastiga monitor ajab asja ka suurepäraselt ära.
Sulle soovitaks jah elektrikat, mida suurem, seda parem kuna väiksed on nii kipakad ja oht mättasse panna kõvasti suurem. Loomulikult FPVga lendamist peab alguses enda lähedal harjutama. Ainult sirgetel on pilk monitoris, tagasipöördel võiks pilk lennukil olla ja nii 100 korda järjest ja siis juba pöörded FPV`s ja uuesti pilk lennukile. Lihtsalt oht, et lennuk läheb nii kaugele, et enam silmaga ei näe, on suurem kui alguses arvata oskaks.
Videokaamera, -saatja ja -vastuvõtja soovitan osta siit:
http://www.rangevideo.com/
(Ma muuseas tellin sealt stuffi nüüd detsembri kuu keskel ja kui keegi soovib ka midagi siis privaatsõnum mulle).
Tevalos on ainult ülehinnatud kontorivalve tehnika, mis sellise asja jaoks ei kõlba.
Hea video:
http://www.metacafe.com/watch/803395/rp ... a_varanda/
Mainisid kahte kaamerat, üks lennu jaoks ja teine vaatluse jaoks. Kui vaatluskaamera ainult salvestab siis kõik selge, aga kui ka sealt peab pilti saatma siis võib vähe keerulisem olla, sageduskonflikt või muu häire... Üldiselt KL kohapealt hea prohejkt. Tee midagi valmis, näita meestele, et asjast kasu ja küll siis õnnestub.
K.
Täiesti hull! Alustades sellest, et asi toimis laitmatult ja lõpetades sellega, mis lollusi piloot tegi A eks kuskil Rios ongi inimesed veidi teistsugused.Kristjan wrote:Hea video:
http://www.metacafe.com/watch/803395/rp ... a_varanda/
A ega siis midagi. Üks toimiv video down-link koos enamvähem kaameraga lennuki peale monteerida ja harjutama. Igatahes oleks esimene samm, mis iganes see teine samm ka poleks... saab nii FPV juhtimist harjutada, raadiolinki katsetada ja palju muud ka.
Selle video juures muidugi tekkis hirmus tahtmine ikkagi tehishorisonti pildile overlay'tult näha ning võibolla ka kõrgust... kuid nagu näha, sai kenasti ka ilma hakkam!
Easystar / Elektro-UHU on päris hea lennuk selliseks ehitamiseks, kui panedki kuskile pihta, siis mootor on tiiva taga ja kaamera saab tiiva peale panna.
Lauri Laidna - www.pistik.com
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu
Kui antud jahu ei meeldi on alati võimalus antud teemat mitte lugeda ja oma ekraanipinda MITTE kulutada. 50keeki mul tõesti ei ole, küll on mul lisaks ligi millisele pangalaenule(korralik Eesti noor ikkagi) huvi ja tahtmist. Natuke totter oleks hakata koguma (küsima) raha teadmata palju seda vaja, mida täpselt vaja ja kas asjal ültse perspektiivi? Ja kui üldsus väidab et ca 50k oleks vaja siis olen kindel et 25k saan hakkama , lihtsalt natuke rohkem aega läheb. Kui aastal 2009 saan juba mõne proovilennu teha, siis on hästi!AndrusT wrote:mg3a1@hot.ee, kas mõtled tõsiselt või hõivad niisama jutuga foorumi ekraanipinda?
Alla 50 KEEKi välja panemata pole mõtet teemat jahuda.
Asjade mõtekuses kahtlen ma pidevalt, kuid see kaldub juba sinna filosoofia kanti ja sellel teemal antud alateemas arutleda pole MÕTET!
JAH, AndrusT, ma mõtlen tõsiselt seda, olenematta summast ja ajast ma selle kunagi valmis saan!
Ära pahanda!
Vaidlusest selgub tõde
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu
Et teema juurde tagasi!
Kui kaugele need oomipoes pakutavad varjandid levivad (äkki annab väike võimendi vahele panna) 2,4ghz, et installiks oma lennukile peale ja saaks juba realset trenni teha ja kui peaks tehnikast ilma jääma siis poleks nagu eriti hullu. 2k pole ju nii palju kui 50k
Ise kujutan asja nii et videolingiga juhin sihtmärgini ja siis pildistan või filmin antud sihtmärki-ala ja siis koju tagasi. Lennuk kodus siis inf läpparisse ja väike analüüs.
Kui kaugele need oomipoes pakutavad varjandid levivad (äkki annab väike võimendi vahele panna) 2,4ghz, et installiks oma lennukile peale ja saaks juba realset trenni teha ja kui peaks tehnikast ilma jääma siis poleks nagu eriti hullu. 2k pole ju nii palju kui 50k
Ise kujutan asja nii et videolingiga juhin sihtmärgini ja siis pildistan või filmin antud sihtmärki-ala ja siis koju tagasi. Lennuk kodus siis inf läpparisse ja väike analüüs.
kaameratest juttu siin:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=631723
kiidetakse KT&C® KPC-650CH kaamera kvaliteeti aga väiksemale lennukile on KX-131 hea. Esimeses postituses on link ühele poele kah kui rangevideo pakutavad kaamerad ei sobi miskipärast. Hinnad küll odavamad aga saatekulud suured. Rangevideo saatekulude kohta ei tea midagi.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=631723
kiidetakse KT&C® KPC-650CH kaamera kvaliteeti aga väiksemale lennukile on KX-131 hea. Esimeses postituses on link ühele poele kah kui rangevideo pakutavad kaamerad ei sobi miskipärast. Hinnad küll odavamad aga saatekulud suured. Rangevideo saatekulude kohta ei tea midagi.
mg3a1@hot.ee, vabanda kui minu lühike sõnavõtt nõnda puudutas. Asi selles, et siit foorumist on varemgi läbi käinud sellealast heietamist aga kui asja lähemalt uurima hakkasin, et millised on konkreetsed plaanid või edusammud siis selgus, et jutust kaugemale pole jõutud ja pole kavatsustki jõuda.
Ennast ka huvitab UAV teema. Olen alguspunktis, kuigi 50 KEEKi on juba kulunud aga ikka alguspunktis, sest see teema on ikka põhjatult sügav ja keerukas, kuid see-eest ääretult põnev. Kutsun koostööd tegama. Ega sa juhtumisi programmeerija ei ole või õppinud midagi süsteemide automaatse juhtimise teemal?
Ennast ka huvitab UAV teema. Olen alguspunktis, kuigi 50 KEEKi on juba kulunud aga ikka alguspunktis, sest see teema on ikka põhjatult sügav ja keerukas, kuid see-eest ääretult põnev. Kutsun koostööd tegama. Ega sa juhtumisi programmeerija ei ole või õppinud midagi süsteemide automaatse juhtimise teemal?
Kristjan teeb ju ette-taha kõik ära. Unusta Oomipoed ja Tevalod ära ning telli sealt! Oomipoest saad suvalise saatja-vastuvõtja sama rahaga, kui sealt lehelt järgi testitud ja palju kiidetud süsteemi. Aga eks valik on sinu. Nende kaamerata ja linkide mure ongi see, et ega ilma katsetamata ei tea, millega tegu. Spetsifikatsioonid jms ei anna erilist pilti tehnikast. RangeVideo tehnika kohta on aga kõvasti (nii vähe kui ma seda uurinud olen) kogemusi ja soovitusi ning katsetusi.Kristjan wrote:Videokaamera, -saatja ja -vastuvõtja soovitan osta siit:
http://www.rangevideo.com/
(Ma muuseas tellin sealt stuffi nüüd detsembri kuu keskel ja kui keegi soovib ka midagi siis privaatsõnum mulle).
Tevalos on ainult ülehinnatud kontorivalve tehnika, mis sellise asja jaoks ei kõlba.
Lauri Laidna - www.pistik.com
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu
Ametilt olen auto lukksepp ja kahjuks ei tea programmeerimisest tuhkagi.
Teema on piisavalt mahukas ja ma ei jõua nii palju küsimusi siia kirjutada.
Sellealane kirjandus kõik inglisekeeles ja sellest arusaamiseks kulub rohkem aega kui näost näkku tunnike kellegagi teemat arutades.
Pakun välja, et asjahuvilised võiks kusagil kunagi kokku saada(jaanuar, veebruar). Teadjamad mehed räägivad- lollimad esitavad küsimusi?
Õppe-Teabe päev asjahuvilistele kollase või kus iganes tee koos käite.
http://www.youtube.com/watch?v=Z6ST_KkpMRg
Kas sellist terviklikku lahendust kaa kusagilt osta saab?
Teema on piisavalt mahukas ja ma ei jõua nii palju küsimusi siia kirjutada.
Sellealane kirjandus kõik inglisekeeles ja sellest arusaamiseks kulub rohkem aega kui näost näkku tunnike kellegagi teemat arutades.
Pakun välja, et asjahuvilised võiks kusagil kunagi kokku saada(jaanuar, veebruar). Teadjamad mehed räägivad- lollimad esitavad küsimusi?
Õppe-Teabe päev asjahuvilistele kollase või kus iganes tee koos käite.
http://www.youtube.com/watch?v=Z6ST_KkpMRg
Kas sellist terviklikku lahendust kaa kusagilt osta saab?
Selline on valmis kujul väga kallis ja ilmselt osta sama raske kui mõnda vihast raketti.
Tegelikult on ta nii mõõtudelt kui kaalult üks hea 2 meetrise tiivaulatusega, elektrimootoriga raadiojuhitav plaaner.
http://www.defense-update.com/products/c/casper200.htm
Lisada tuleb Kristjani pakutud või analoogiline kaamerasüsteem ja VALMIS (kui ise juhtida).
Võti on minu meelest piisav piloteerimisoskus ja praktika lennukite lennutamises. See on paraku mitme suve töö ja suur hulk lennutunde.
Tegelikult on ta nii mõõtudelt kui kaalult üks hea 2 meetrise tiivaulatusega, elektrimootoriga raadiojuhitav plaaner.
http://www.defense-update.com/products/c/casper200.htm
Lisada tuleb Kristjani pakutud või analoogiline kaamerasüsteem ja VALMIS (kui ise juhtida).
Võti on minu meelest piisav piloteerimisoskus ja praktika lennukite lennutamises. See on paraku mitme suve töö ja suur hulk lennutunde.
kui programmeerida üldse ei oska, siis kõige lihtsam on ise lennukit juhtida. Luuramist teha siis nii, et paned tavalise fotoka lennukisse ja puldilt mingi kanaliga (gear, flap vms) vajutad fotoka nuppu tavalise servoga. Pärast saad fotokast pildid kätte ...kui edukalt tagasi jõuad. Muide, fotoka pilt on detailsem kui mingi väikse kaamera pilt. Väga võimalik, et kunagi soovid ikkagi fotokat lennukile paigaldada detailse pildi saamiseks. Hea koht alustamiseks.
Fotoka asemel kaamera+videolink EI vaja programmeerimist samuti. Kaamera+saatja lennukisse. Maa peale vastuvõtja. Vastuvõtjast peaks välja tulema koaksiaal juhe composite signaaliga täpselt nagu kaamerast jookseb saatjasse. Sellise juhtme otsa võid panna läpaka või tavalise arvuti TV kaardiga millel composite sisend. Saad ekraanilt vaadata ja lindistada. Vastuvõtjaks võiks olla mitme suundantenniga vastuvõtja. Neid vist tähistatakse sõnadega diversity reveiver. Ongi kogu mure lahendatud.
Kaamera ja saatja vahele võid toppida veel overlay seadmeid. Kaamera pildile lisatakse näiteks lennuaeg, propi pöörded, kiirus, kõrgus, aku pinge ja muudetud pilt saadetakse saatjasse. Maa pealt vaadates näed andmeid.
Fotoka asemel kaamera+videolink EI vaja programmeerimist samuti. Kaamera+saatja lennukisse. Maa peale vastuvõtja. Vastuvõtjast peaks välja tulema koaksiaal juhe composite signaaliga täpselt nagu kaamerast jookseb saatjasse. Sellise juhtme otsa võid panna läpaka või tavalise arvuti TV kaardiga millel composite sisend. Saad ekraanilt vaadata ja lindistada. Vastuvõtjaks võiks olla mitme suundantenniga vastuvõtja. Neid vist tähistatakse sõnadega diversity reveiver. Ongi kogu mure lahendatud.
Kaamera ja saatja vahele võid toppida veel overlay seadmeid. Kaamera pildile lisatakse näiteks lennuaeg, propi pöörded, kiirus, kõrgus, aku pinge ja muudetud pilt saadetakse saatjasse. Maa pealt vaadates näed andmeid.
Diversity ei tähenda mitme suundantenniga vastuvõtjat, vaid hoopis kahest või enamast vastuvõtjast (või hoopis saatjast) koosnevat signaalivastuvõtu/saatmise süsteemi. Signaale multipleksitakse vastavalt sellele, millisest vastuvõtjast/saatjast tuleb puhtam signaal. Muidugi on olemas ka diversity RC vastuvõtjaid mudelitele...
See Casper UAV süsteem maksab mitu miljonit krooni.
Kaamera trigerina servot ei soovita kasutada, milleks nii raske junn? Lihtsam on kasutada transistori või optronit.
Kõva pioneer:
http://www.cyber-flyer.com/
K.
See Casper UAV süsteem maksab mitu miljonit krooni.
Kaamera trigerina servot ei soovita kasutada, milleks nii raske junn? Lihtsam on kasutada transistori või optronit.
Kõva pioneer:
http://www.cyber-flyer.com/
K.
mitu ongi ju kaks või enam (või ei ole?)Kristjan wrote:Diversity ei tähenda mitme suundantenniga vastuvõtjat, vaid hoopis kahest või enamast vastuvõtjast (või hoopis saatjast) koosnevat signaalivastuvõtu/saatmise süsteemi. Signaale multipleksitakse vastavalt sellele, millisest vastuvõtjast/saatjast tuleb puhtam signaal. Muidugi on olemas ka diversity RC vastuvõtjaid mudelitele...
...
K.
Antenni valik on vast igaühe enda otsustada.
Servosid on ka väikeseid ja paari..4 grammiseid. Pealegi, neid oskab pea iga lendur oma vastuvõtjasse torgata ja saab tööpõhimõttest aru.Kristjan wrote: Kaamera trigerina servot ei soovita kasutada, milleks nii raske junn?
mingeid juppe peaks saama ka http://www.blackwidowav.com lehelt.
- Nullpointer
- Posts: 110
- Joined: Tue Jul 03, 2007 13:26
- Location: Tartu
Mis sellisest komplektist arvata http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0178440063
Tuleks kätte alla 1000eek
Tuleks kätte alla 1000eek
Nende odavate wireless-süsteemide kohta on netis asjalikku juttu, aga praegu ei leidnud kohe. RCgroups.com-ist võiks ka otsida (cheap wireless camera), ntx
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=342186
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=445623
Üldiselt on nad erineva kvaliteediga, osadel näiteks saatja sagedus muutub, kui toitepinge langeb, paljudel on kaamera kehva jne.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=342186
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=445623
Üldiselt on nad erineva kvaliteediga, osadel näiteks saatja sagedus muutub, kui toitepinge langeb, paljudel on kaamera kehva jne.