Robbe cessna 182

See on koht, kus rääkida kõigest mudelitega seonduvast, mis teiste teemade alla ei lähe.
Post Reply
seriff
Posts: 737
Joined: Wed Dec 19, 2007 22:16
Location: Põlvamaa

Robbe cessna 182

Post by seriff »

tere
küsimus siis cessna kohta nimelt jama selles et mis nõksuga se asi õhus peaks püsima mina teda maast lahti ei saanud.
oleks teadnud oleks hoopis auto ostnud lennuk ju peaks lendama :lol:
simus nagu nakst õhku maha saab ka pole probleemi aga väljas tee või tina ei lähe maast lahti ja visates ka gravitatsioon ikka nii et peab vastu maad tulema.
ostes öeldi et peab meelitama.et ega kohe tasu nagu reaktiiviga üles söösta aga noh oleks sentimeetrigi maast tõusnud.
homme uuele katsele täna lõpes esi telje kõveraks paindumisega peale paari viset,ja kohapealt ei visand vaid liikumise pealt.homme otsin kuristiku kuhu visata ehk võtab tuule alla või saab peo täije jubinaid. :D :D
või viga selles et tuurid põhja lõin ja minek.
53457079



Ridali lennuklubi.
MagnusL
Posts: 115
Joined: Wed Jan 24, 2007 17:19
Location: Tallinn, Lasnamägi

Post by MagnusL »

Kus raskuskese on?
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Aku ikka on täis?
seriff
Posts: 737
Joined: Wed Dec 19, 2007 22:16
Location: Põlvamaa

Post by seriff »

raskus kese on ees sai just vaadatud peab miskit liigutama.
aku oli enne laaditud aga seisnud päeva ju viga võis ka selles olla homme proovin laadida ja siis kohe proovida mis teeb.
53457079



Ridali lennuklubi.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Re: Robbe cessna 182

Post by cuprum »

seriff wrote:tere
küsimus siis cessna kohta nimelt jama selles et mis nõksuga se asi õhus peaks püsima mina teda maast lahti ei saanud.
Nu ma arvan, et kõige olulisem nõks sellise eluka korral peaks olema kiirus õhu suhtes :roll: Aga tänase ilma kohta (vähemalt siin Tlna kandis) kardan, et lendamiseks tuult pisut palju võis olla.

seriff wrote: aga väljas tee või tina ei lähe maast lahti ja visates ka gravitatsioon ikka nii et peab vastu maad tulema.
ostes öeldi et peab meelitama.et ega kohe tasu nagu reaktiiviga üles söösta aga noh oleks sentimeetrigi maast tõusnud.
Hmm, kuidas Sa taga startida üritasid? Maast või visates?
Kui maapealt, siis kui suure kiiruse kätte said? Loomulikult ka küsimus selle kohta, et kas see kiirus ikka otsesuunas oli ;)
Kui käest viskasid, siis loodan, et andsid talle ikka horisontaalsuunas kiiruse (tüüpiline viga, et üritatakse "üles" visata).

seriff wrote: homme uuele katsele täna lõpes esi telje kõveraks paindumisega peale paari viset,ja kohapealt ei visand vaid liikumise pealt.homme otsin kuristiku kuhu visata ehk võtab tuule alla või saab peo täije jubinaid. :D :D
või viga selles et tuurid põhja lõin ja minek.
Selline "vaht" peaks suht nõrgast viskest õhku jääma - joosta poleks nagu küll vaja. Samuti, kui juba viskamiseks läheb, siis soovitaksin teliku alt ära koristada ning kuskile suhteliselt pehme koha peale visata (näiteks murulapp sobib suht hästi ühes tükis peatumiseks ka siis, kui mootor ei peaks üldse vedama).
Kui viskasid, siis mismoodi Su lennuk käitus? Käituma peaks ta enamvähem lauge kaarega maa poole langedes, ning siis lennukiiruse saades horisontaali pidi maaga paralleelsele kursile jääma. NB! Ei alguses ega ka üldse kogu lennu ajal ei ole mõtet kõrgustüüriga üle pingutada. Karta on, et üle 10-15kraadilist kohtumis(tõusu)nurka selle aparaadi mootor veoga vastu ei pea. Ürita lennata võimalikult maaga paralleelselt ning koguda esmalt kiirust - kõrgus tuleb aegapidi ise.

NB! Hetkel minu poolt oletused omaenda "Piperiajastust" ja teiste algajate kogemustest. Sinu lennu kohta ootaks natuke täpsemaid kirjeldusi (trajektoor, kiirused,... ) - siis vast oskaks rohkem ja täpsemalt rääkida.

Täiendatud peale raskuskeskme juttu - ka see võib olla põhjus, kuigi ees pool olev raskuskese ei ole nii hull, kui sabas olev. Kui väga palju mõõda ei olnud, siis oleks õhku võinud ikka saada/jääda. (Kuskilt loetud vana indiaanlaste tarkus - ees oleva raskuskeskmega lennatakse halvasti, taga olevaga ühe korra). Loomulikult tuleb see probleem aga parandada enne järgmist üritust.
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Kui varem ei ole mudellennukeid lennutanud, siis:

1. Kontrollida tasakaalu. Raskuskese peab olema 1/4 - 1/3 tiiva esiservast.
2. Propeller ära võtta. Asemele võib lükata kartulilõigu ja teibiga kinni tõmmata. :D
3. Leida sobiv koht lennuki trimmimiseks. Näiteks teetammilt vastutuult heinamaa või põllu peale.
4. Lülitada sisse saatja ja seejärel lennuki vastuvõtja.
5. Seada kõrgus- ja pöördtüür saatja trimmeritega neutraali (enne põlluleminekut kodus ära kontrollida).
6. Saatja käest ära panna.
7. Tiiva alt kerest hoides visata lennuk paralleelselt maaga vastutuult.
Visata võib ainult otse või veidike alla. Ülesse mitte mingil juhul.
8. Saatja trimmeritega sättida nii, et lennuk planeerib 20 - 30 m.
9. Kui välja ei tule, siis lülitada sisse aju ja mõelda, mis on valesti.
10. Kui trimm paigas, siis korrata viskeseeriat hoides pulti viske ajal vabas käes ja juhtides ettevaatlikult mudelit lennu ajal.

Plaanerikursus edukalt läbitud - võib mootorlennuga jätkata.

NB! Peab ootama tuulevaikset ilma. 3-4 m/s ilmajaama keskmise järgi.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Nu need 500grammised vahust piperid ja cessnad 20-30 meetrit kyll ei planeeri..
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Ilma mootorita suht tellised,ei planeeri käest visates,tean oma piperi pealt.
Tõuseb maast ilusti,kontrolli rattaid ja akusid ka propeller ehk ei sobi.
Käest pole ka probleeme,lendab ilma vaevata.
Tahab hästi täis akusid,kogu komplekt tehase versioonis suht raske,vajaks brushlessi,LIpot ja korralikku proppi,siis läheks sadakond grammi kergemaks ja lendaks ilusasti.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

pipercub wrote:10. Kui trimm paigas, siis korrata viskeseeriat hoides pulti viske ajal vabas käes ja juhtides ettevaatlikult mudelit lennu ajal.
Rõhutan sõna "ettevaatlikult". Kolm korda rõhutan. Konks on muidugi selles, et kogemuseta lennutaja ei pruugi aru saada ettevaatliku juhtimise mõjust...


daapn
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Veidike planeerimisest. Inimene viskab umbes oma kasvu kõrguselt. Nii et vähemalt 1,5 m. Pluss teetammi või künka kõrgus. Kokku 2-4 m. Ka kehvematel planeerijatel on aerodünaamiline väärtus e. lauglemiskauguse ja kõrguse vahe vähemalt 10.
Isiklikult ära proovtud - Graupneri Piper planeerib 1,5 m künkalt visates 30 - 40 m.

Mis puutub väljapakutud "plaaneri" moodi lennutamise õppimist, siis see on mõne inimesega edukalt ära proovitud. Saab suhteliselt ohutult lennuki trimmi ja lennuki ja puldi tunnetuse kätte. Kunagi pioneeridemajade aegadel alustatigi lihtsatest viskeplaaneritest. Järgmisena kummimootoriga mudel ja edasi juba midagi keerukamat.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Teooria on ilus, aga reaalsus siiski vähe teine, ei suuda talle lihtsalt piisavat kiirust sisse anda.
Edit: Kui tegemist on sellega , siis võib isegi käest planeerida, too on tükkmaad kergem kui need teised "klassikalised" vahust piperid nagu ntx. http://kyosho.com/eng/products/rc/detai ... _id=100285 jne..
Last edited by mart63 on Thu Dec 27, 2007 14:59, edited 2 times in total.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Eks ongi vist kaks toimivat lähenemist. Üks on käest loopida ja harjutada, nagu siin õpetatud. Teine lähenemine oleks (kui simul juhtimist palju harjutatud) lennukiga kohe kõrgele minna ja seal hakata harjutama (eeldab muidugi, et lennuk timmis oleks). Tihtipeale tehakse seda kõige halvemat varianti - madalal õhus...
Lauri Laidna - www.pistik.com
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Lennuki aerodünaamiline väärtus näitab maakeeles mitme meetri kaugusele lennuk planeerib 1 m kõrguselt. 10 tähendab, et 10 m kaugusele.
"Trainer" tüüpi "märja kana" moodi lendajate aerodünaamiline väärtus ei saa isegi teoretiliselt üle 10 eriti olla. 20 jääb headele plaaneritele ja 50 on mehitatud võistlusplaaneritel.
Lendamise kaugus on õhu suhtes ja maa suhtes lahutub sealt veel tuule mõju.
Kogenud piloodil käest loopida kindlasti ei tasu. RASKUSKESE paika, vile peale ja ruttu "pilve alla". Seal on aega trimmerdada piisavalt, sest katki läheb ikka ainult maaga kohtudes.
Algajal muidugi hoopis teine lugu.
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

Kõige kindlam oleks hädasolijal kohtuda mõne asjapulgaga.
Mina õppisin üksi ja käis mitu korda vastu maad. Valisin pehmema kattega heinamaa ja õnneks midagi katki ei läinud. Tagantjärgi ütleks, et ainus viga oli see, et ei julgenud piisavalt kõvasti visata - tiib tahab ikka tuult saada.

seriff, kuidas ta maast lahti ei tule? Kui käest vistad, siis on ta maast juba lahti. Ja kuidas ta siis käitub kui käest viskad?
seriff
Posts: 737
Joined: Wed Dec 19, 2007 22:16
Location: Põlvamaa

Post by seriff »

tere.
lähen täna uuele katsele.
tekkis küsimus kui pikka stardi rada ta tahab saada?
et kui kõik normis siis mitme meetri pealt peaks ta õhku tõusma?
53457079



Ridali lennuklubi.
MagnusL
Posts: 115
Joined: Wed Jan 24, 2007 17:19
Location: Tallinn, Lasnamägi

Post by MagnusL »

Kiirendusrada peaks olema võimalikult pikk, liiga vara õhku sundides lõpeb asi tavaliselt crashiga.
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

võta pikem rada ja lase tal sõita. Vaikselt kogu kiirust ja vaata kas hakkab mingi ratas maast lahti tulema. Ega tal rattad ruttu ära ei kulu, las sõidab.

Aga platsil vaadates näeb, et mõni lennuk saab lausa 3 meetriga hakkama. Ruumipuudus tekib maandumisel. Kui õhku saad, siis hakka maandumist harjutama.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

tola555 wrote:mõni lennuk saab lausa 3 meetriga hakkama.
Saab küll, aga siis peab ka väga hea lennuk olema.
Liig vara ja liig palju kõrgustüüri lõppeb tavaliselt stalli ja külje peale läbivajumisega (kuna startides ka tagavarakõrgust ei ole, siis reeglina ka vastu maad).
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Hei seriff,

ära kaota meeleheidet.

Järgneva kavaga olen köik kolm last kodus lennutama öpetanud.

1. vähemalt 20 tundi simulaatorit, kuni vasak ja parem pool selged, ning mudel iga kord ka maandatud saab.
2. Koos lapsega platsile ja saatja öpilase kätte, mudel minu kätte, viskan mudeli maaga paralleelselt vastu tuult, edasi proovib öpetatav veidi juhtida.
3. kui juba vähegi klapib, siis oleme läinud kooli staadioniule ja järgnenud on mööda maad ruleerimine edasi ja tagasi.
4. kui ka see klappinud on, siis hoog sisse ja lendu.....

loomulikult olen enne üle vaadanud, et mudel trimmis.......
seriff
Posts: 737
Joined: Wed Dec 19, 2007 22:16
Location: Põlvamaa

Post by seriff »

ei alla ei anna enne kui asi lendab,hea kui keeg tartu kandis viitsiks asja üle vaadata.
täna oli liiga külm et minna lennutama seega võtsin käsile ehituse.
53457079



Ridali lennuklubi.
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

pipercub ja mart juba mainisid aga igaks juhuks ütlen veel korra: stardi vastutuult.
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Anna vaid märku, olen Tartus ja enamvähem kättesaadav ja ehk oskan isegi aidata.
User avatar
mg3a1@hot.ee
Posts: 372
Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
Location: Pärnu

Post by mg3a1@hot.ee »

Olin kunagi sama probleemiga hädas. Vahust Cessna- 1m tiivaga, kaalub ca500g. Pikkade katsetuste tulemuseks oli liialt väike tõmme. Originaalis oli harjadega mootor reduktoriga ja NiMH aku , vahetasin brusslessi LiPo vastu.
Mootoril tõmmet ca 350g. Ratastelt tõuseb õhku 5sammupealt ja käest visates pole eriti vahet kuda ja kuhu viskad, ikka lendab. Seisva mootoriga sellise junni loopimine suht mõtetu, kivi lendab kahh kaugemale!
Post Reply