1 jaanuar 08 lendama

Teavita toimuvatest võistlustest ja kokkusaamistest ning treeningutest.

Moderators: Marek, mart63

Post Reply
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

1 jaanuar 08 lendama

Post by Marek »

Tere!

Ma tean, et Koljal ja veel mõnel on juba mitmeid aastaid traditsioon teha 1sel kasvõi üks lend, et siis uus aasta edukalt (loodetavasti) sisseõnnistada. Kui vähegi keha kannab, siis üritan 1se lõunaks Gilesiga jälle õhku tõusta Piibe mnt-l.
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Kui pea kannatab ja kõht ei purise, lähen ka kuhugi lennutama,arvan et Kollasele.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Mina liigun 13ks Piibele :p
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

1 jaanuaril lendasime Koljaga Piibel. Püüan sellest traditsioonist ka edasipidi kinni hoida.

PS! Eile, 2 jaanuaril siis, käis Paul koos Trixti ja Keksiga Piibel lennutamas. Õhku tõusis vist esimene sedasorti Cap Eestis, Pauli juhtimisiel. Ise küll neitsilendu ei näinud aga see-eest nägin täna kogu Capi ilu. Lendasime täna Piibel Pauli, Trixti, Kristo ja Martiga. Esindatud olid minu Giles, Pauli Cap ja Kristo Edge (minu kunagine). Ilm oli super, aint pisut külm. Aga tõestamaks järjekordselt arglikele :) et -6 C on täitsa võimalik lennata. Mootorid töötasid ka hästi. Kohe pildid.....

http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... iibe-mnt-l

Image
Kristoka
Posts: 328
Joined: Fri Nov 03, 2006 17:53
Location: Tallinn

Post by Kristoka »

Lendan ilma kinnasteta. Külm oli kätel,muidu on väga soe. Oleks tray poleks seda muret üldse, mootor käis ka täitsa enamvähem.
Järgmise korrani!
Kristo
User avatar
Trixt
Posts: 142
Joined: Mon Jun 11, 2007 0:07
Location: Tallinn

Post by Trixt »

Nagu Marek juba nentis oli tänane lend lausa täiuslik uus CAP sai ilusasti timmitud ja lendas viksvonks... Paistab et nii GILES 202..e kui ka CUP 580 lenduritel paistab vigurlennu võimalusi kuhjaga olevat...:)
----------------------------------------------------------
CAP 580
Super Tiger 90
MX 12
SMC 14
Kanalid: 72
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Aga mul oli ikka päeva kiireim lennuk. 8)
Kahju, et hilisematele tulijatele ei saanud demonstreerida, propi sain esimesel maandumisel katki. Kui keegi teab mõnda klappivad propellerit (4-5" suurusjärgus, pitch vähemalt 4~4.5") mis kannataks 25k-27k rpm, siis andke teada. :)
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

Trixt wrote:CUP 580 lenduritel paistab vigurlennu võimalusi kuhjaga olevat...:)

Oodake oodake....küll ma oma eluka ka pöörde ajan :)
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

mart63 wrote:Aga mul oli ikka päeva kiireim lennuk. 8)
Kahju, et hilisematele tulijatele ei saanud demonstreerida, propi sain esimesel maandumisel katki. Kui keegi teab mõnda klappivad propellerit (4-5" suurusjärgus, pitch vähemalt 4~4.5") mis kannataks 25k-27k rpm, siis andke teada. :)
mis lennukist jutt?
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Pylon racer. 3200kv helikopteri outrunneri 4.7x4.7 graupner cam speed propi, 40amprise regu ja 3s 1800mah 20c lipo akuga. Vatte tirib antud setupis ligi 360. Kiirus mitte küll kindel, aga 150-160 kanti. Pöördeid 25k-27k(viimne aeg tahhomeeter ning vattmeeter osta 8) )
Sound: http://www.youtube.com/watch?v=d2u8a7UyOCA
Videot kahjuks veel pole, unustasime algul teha, ja rohkem lende kahjuks ei saanud teha.
Pilte: http://www.rcgroups.com/forums/attachme ... id=1609916
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

mart63 wrote: Kiirus mitte küll kindel, aga 150-160 kanti.
Neh, siis peab peale passima. Olen paar korda näinud föönikangelasi(loe: liikluspolitsei) kah Piibel meie tegevusi uudistamas. Äkki õnnestub neilt ilusti rääkides (mitte nigu mina eespool tegin :oops: ) paar mõõtmist paluda :idea:
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

:D
Tegelikult, aga piisab vaid möödalennu soundist, et määrata kiirus.
http://www.sprut.de/electronic/soft/scope.htm
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

mart63 wrote::D
Tegelikult, aga piisab vaid möödalennu soundist, et määrata kiirus.
http://www.sprut.de/electronic/soft/scope.htm
Kunagi sai seda võimalust arutatud ja tegelikult vist ka arutluse teine osapool miskit selles liinis üritas teha - aga sellise seadme treimine, mis tolle "dopleri radari" piisavalt sõõdavalt realiseeriks on tunduvalt suurem tegemine, kui liikluspolitseinikul nõõbist haaramine ;)
Esimene piirang oleks see, et mõõtmise ajal ei tohi throtle kangi puudutada, samuti on soovitav kogu mõõtmise aeg püsivalt samal levelil lennata
Teine ja sugugi mitte vähem tähtis piirang on piisavalt hea ja soovitavalt korraliku suunakaraga mikker...

Probleeme oli päris palju, loomulikult ei tähenda need seda, et puht sportlikust vihast asjast asja ei saaks, aga kui eesmärk on mõõtetulemus, mitte protsess, siis kiirem&mugavam vist ikkagi "fööniga" saadud taadeldud tulemus :P
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Arne on dopleri efekti abil minuteada DLG stardikiirus (kiirendust?) mõõtnud. Meenub selline asi tema kodukalt...
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

http://www.rcgroups.com/forums/attachme ... id=1645955

Halva kvaliteediga lindistus, tulemuseks kole graafik ja ebatäpne tulemus.
Mingi aimu saab siiski kätte. Möödalend oli 30km/h tuulele vastu.
arne
Posts: 467
Joined: Thu Aug 11, 2005 23:07
Location: Tallinn
Contact:

Post by arne »

Jep. Sai tõesti mõõdetud.

http://home.cyber.ee/arne/flyhow/flyhow.html

Seal kerida kõige lõppu kus on peatükk Doppler. Videod on kah.

Arne
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Saan ma õieti aru, et pmt lennuk peab võimalikult lähedalt mööda lendama, ning otse, et saada täpne tulemus? Ma lendasin ikka 20m-30m kauguselt..
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

mart63 wrote:Saan ma õieti aru, et pmt lennuk peab võimalikult lähedalt mööda lendama, ning otse, et saada täpne tulemus? Ma lendasin ikka 20m-30m kauguselt..
Teoreetiliselt peaks olema võimalik mõõta ka eemalt lendavat lennukit, ning isegi mõõdalennu kaugus peaks olema välja arvutatav ("signaali" sagedus ei muutu mitte momentaalselt, vaid üleminek on "laiali määritud"). Samuti saaks seda kaugust, ning samuti ka lõppeesmärki (mudeli kiirust) kõige paremini välja arvutada siis, kui meie signaal algab ja lõppeb "lõpmata kaugel".
Praktikas tähendab see aga seda, et kasutada tuleb "lõpmata häid" mõõtevahendeid "lõpmata puhtas" katsekeskkonnas. Eelpool ma throtle kangi puutumatusest juba kobisesin, lisaksin siinkohal veel taustamüra ja mikri tundlikuse. Jah, teoorias on asi võimalik, praktikas mingi rahuldava täpsuse saamine aga annaks ilmselt suurema rahulduse meetodi ilust, kui saadud väärtusest :roll: Aga tegelikult - istuks see kärbes minu kõrvade vahel, siis ma vähemalt katsetaksin. Mingitsorti mikker ikka olemas on, kasvõi videokaamera küljes. "Ossiloskoobi" tarkvara kah peaks nagu juba läbi jooksnud olema - edasine on paberi, pliiatsi ning pisikese peakese küsimus ju tegelikult.
arne
Posts: 467
Joined: Thu Aug 11, 2005 23:07
Location: Tallinn
Contact:

Post by arne »

Cuprum, kui sa mu linki oleks vaadanud, oleks sa näinud, et throttlekangi probleemi ellimineerisin ma eraldi buzzeri kasutamisega mille sagedus ei muutu. Sagedus sai enne eraldi ära mõõdetud ja see lihtsustas hilisemaid tegevusi. Noh, võime ka öelda, et mootorimüra puudumine on antud kontekstis plaaneri põhimõtteline puudus :)

Mart - kõige täpsema tulemuse saad kui otse enda poole või endast eemale lendad. Väga lähedale ei pea tulema, võid enne ennast ära keerata. Ma usun, et kuskil kümnekraadine nurk lennusuuma ja mikrofoni sihi vahel ei mõjuta tulemust kuigivõrd.

Nö külje pealt mõõtmisel peaks kuidagi mõõtma ka nurka või selle muutumist ajas. See on juba omaette ülesanne (isegi raskem kui sa automaattöötlust teha tahad).

Arne
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

arne wrote:Cuprum, kui sa mu linki oleks vaadanud, oleks sa näinud, et throttlekangi probleemi ellimineerisin ma eraldi buzzeri kasutamisega

Kunagi ma lugesin Su linke üsnagi põhjalikult, seepärast julgen väita, et rääkisin mitte Sinust ja Sinu piiksuvast plaanerist :wink: vaid algses plaanis olnud mootorimüra järgi määramisest. Ja mootorimüra järgi määramine eeldab minu tagasihoidliku peakese kohaselt mõõdasõitu ning mõlema müra (lähenev/vahepunkt või lähenev/kaugenev) mõõtmist, kuna mootorimüra eelnev mõõtmine viiks tulemuse usaldusväärsuse küllalt kahtlaseks.
arne wrote: Väga lähedale ei pea tulema, võid enne ennast ära keerata. Ma usun, et kuskil kümnekraadine nurk lennusuuma ja mikrofoni sihi vahel ei mõjuta tulemust kuigivõrd.

Tähte närides peaks vist mõjutama küll, seda miski cos(10) korda, kui mu mälu mins ei peta. Aga kümnemeetrise mõõdalennu korral see nurk mõõtmise alguses ja lõpus suht vähetähtis jah tundub - vähemalt piisavalt tundliku mikri korral.
Ärapõõramine eeldab aga jah Sinu poolt kasutusel olnud piiksujat, kuid siis on lennuki mootorimüra ikka väga segav faktor.

arne wrote: Nö külje pealt mõõtmisel peaks kuidagi mõõtma ka nurka või selle muutumist ajas. See on juba omaette ülesanne (isegi raskem kui sa automaattöötlust teha tahad).

Arne


Nu automaattöötlusel mõõdalennukauguse leidmine jah päris korralik matemaatiline vägitükk saab olema, aga kui seda ei ole vaja ning lepitakse tollesama cos(kaugeimtabatavpunkt) veaga, siis piisab sageduse "murdepunkti" leidmisest -> mootori sagedus ning kaugeima tuvastatud müra nihke järgi arvutatud kiirusest.
NB! cosinuseeritav nurk on ruumiline, niiet ka kõrgus läheb arvesse.

PS. Krm, koliks kuskile mujale teoretiseerima. Eesmärk oli vist lennuki kiirust mõõta, mitte lennuki ja mikri kokkusaamist korraldada. Teine võimalus oleks muidugi selle probleemi jauramiseks kokkusaamine korraldada :idea:
arne
Posts: 467
Joined: Thu Aug 11, 2005 23:07
Location: Tallinn
Contact:

Post by arne »

Noh. Ka mootorlennukile saab buzzeri panna. See oli mu point. Ja sellega ülesande lihtsamaks teha. cos(10) on ~0.98 seega sellest tulenev viga kuskile 2% tuuri jääb mis IMHO selle mõõtmismeetodi enda veal alla jääb.

Arne
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Post Reply