1 jaanuar 08 lendama
1 jaanuar 08 lendama
Tere!
Ma tean, et Koljal ja veel mõnel on juba mitmeid aastaid traditsioon teha 1sel kasvõi üks lend, et siis uus aasta edukalt (loodetavasti) sisseõnnistada. Kui vähegi keha kannab, siis üritan 1se lõunaks Gilesiga jälle õhku tõusta Piibe mnt-l.
Ma tean, et Koljal ja veel mõnel on juba mitmeid aastaid traditsioon teha 1sel kasvõi üks lend, et siis uus aasta edukalt (loodetavasti) sisseõnnistada. Kui vähegi keha kannab, siis üritan 1se lõunaks Gilesiga jälle õhku tõusta Piibe mnt-l.
1 jaanuaril lendasime Koljaga Piibel. Püüan sellest traditsioonist ka edasipidi kinni hoida.
PS! Eile, 2 jaanuaril siis, käis Paul koos Trixti ja Keksiga Piibel lennutamas. Õhku tõusis vist esimene sedasorti Cap Eestis, Pauli juhtimisiel. Ise küll neitsilendu ei näinud aga see-eest nägin täna kogu Capi ilu. Lendasime täna Piibel Pauli, Trixti, Kristo ja Martiga. Esindatud olid minu Giles, Pauli Cap ja Kristo Edge (minu kunagine). Ilm oli super, aint pisut külm. Aga tõestamaks järjekordselt arglikele
et -6 C on täitsa võimalik lennata. Mootorid töötasid ka hästi. Kohe pildid.....
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... iibe-mnt-l

PS! Eile, 2 jaanuaril siis, käis Paul koos Trixti ja Keksiga Piibel lennutamas. Õhku tõusis vist esimene sedasorti Cap Eestis, Pauli juhtimisiel. Ise küll neitsilendu ei näinud aga see-eest nägin täna kogu Capi ilu. Lendasime täna Piibel Pauli, Trixti, Kristo ja Martiga. Esindatud olid minu Giles, Pauli Cap ja Kristo Edge (minu kunagine). Ilm oli super, aint pisut külm. Aga tõestamaks järjekordselt arglikele

http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... iibe-mnt-l

Nagu Marek juba nentis oli tänane lend lausa täiuslik uus CAP sai ilusasti timmitud ja lendas viksvonks... Paistab et nii GILES 202..e kui ka CUP 580 lenduritel paistab vigurlennu võimalusi kuhjaga olevat...

----------------------------------------------------------
CAP 580
Super Tiger 90
MX 12
SMC 14
Kanalid: 72
CAP 580
Super Tiger 90
MX 12
SMC 14
Kanalid: 72
mis lennukist jutt?mart63 wrote:Aga mul oli ikka päeva kiireim lennuk.![]()
Kahju, et hilisematele tulijatele ei saanud demonstreerida, propi sain esimesel maandumisel katki. Kui keegi teab mõnda klappivad propellerit (4-5" suurusjärgus, pitch vähemalt 4~4.5") mis kannataks 25k-27k rpm, siis andke teada.
Pylon racer. 3200kv helikopteri outrunneri 4.7x4.7 graupner cam speed propi, 40amprise regu ja 3s 1800mah 20c lipo akuga. Vatte tirib antud setupis ligi 360. Kiirus mitte küll kindel, aga 150-160 kanti. Pöördeid 25k-27k(viimne aeg tahhomeeter ning vattmeeter osta
)
Sound: http://www.youtube.com/watch?v=d2u8a7UyOCA
Videot kahjuks veel pole, unustasime algul teha, ja rohkem lende kahjuks ei saanud teha.
Pilte: http://www.rcgroups.com/forums/attachme ... id=1609916

Sound: http://www.youtube.com/watch?v=d2u8a7UyOCA
Videot kahjuks veel pole, unustasime algul teha, ja rohkem lende kahjuks ei saanud teha.
Pilte: http://www.rcgroups.com/forums/attachme ... id=1609916

Tegelikult, aga piisab vaid möödalennu soundist, et määrata kiirus.
http://www.sprut.de/electronic/soft/scope.htm
Kunagi sai seda võimalust arutatud ja tegelikult vist ka arutluse teine osapool miskit selles liinis üritas teha - aga sellise seadme treimine, mis tolle "dopleri radari" piisavalt sõõdavalt realiseeriks on tunduvalt suurem tegemine, kui liikluspolitseinikul nõõbist haaraminemart63 wrote:
Tegelikult, aga piisab vaid möödalennu soundist, et määrata kiirus.
http://www.sprut.de/electronic/soft/scope.htm

Esimene piirang oleks see, et mõõtmise ajal ei tohi throtle kangi puudutada, samuti on soovitav kogu mõõtmise aeg püsivalt samal levelil lennata
Teine ja sugugi mitte vähem tähtis piirang on piisavalt hea ja soovitavalt korraliku suunakaraga mikker...
Probleeme oli päris palju, loomulikult ei tähenda need seda, et puht sportlikust vihast asjast asja ei saaks, aga kui eesmärk on mõõtetulemus, mitte protsess, siis kiirem&mugavam vist ikkagi "fööniga" saadud taadeldud tulemus

Arne on dopleri efekti abil minuteada DLG stardikiirus (kiirendust?) mõõtnud. Meenub selline asi tema kodukalt...
Lauri Laidna - www.pistik.com
http://www.rcgroups.com/forums/attachme ... id=1645955
Halva kvaliteediga lindistus, tulemuseks kole graafik ja ebatäpne tulemus.
Mingi aimu saab siiski kätte. Möödalend oli 30km/h tuulele vastu.
Halva kvaliteediga lindistus, tulemuseks kole graafik ja ebatäpne tulemus.
Mingi aimu saab siiski kätte. Möödalend oli 30km/h tuulele vastu.
Jep. Sai tõesti mõõdetud.
http://home.cyber.ee/arne/flyhow/flyhow.html
Seal kerida kõige lõppu kus on peatükk Doppler. Videod on kah.
Arne
http://home.cyber.ee/arne/flyhow/flyhow.html
Seal kerida kõige lõppu kus on peatükk Doppler. Videod on kah.
Arne
Teoreetiliselt peaks olema võimalik mõõta ka eemalt lendavat lennukit, ning isegi mõõdalennu kaugus peaks olema välja arvutatav ("signaali" sagedus ei muutu mitte momentaalselt, vaid üleminek on "laiali määritud"). Samuti saaks seda kaugust, ning samuti ka lõppeesmärki (mudeli kiirust) kõige paremini välja arvutada siis, kui meie signaal algab ja lõppeb "lõpmata kaugel".mart63 wrote:Saan ma õieti aru, et pmt lennuk peab võimalikult lähedalt mööda lendama, ning otse, et saada täpne tulemus? Ma lendasin ikka 20m-30m kauguselt..
Praktikas tähendab see aga seda, et kasutada tuleb "lõpmata häid" mõõtevahendeid "lõpmata puhtas" katsekeskkonnas. Eelpool ma throtle kangi puutumatusest juba kobisesin, lisaksin siinkohal veel taustamüra ja mikri tundlikuse. Jah, teoorias on asi võimalik, praktikas mingi rahuldava täpsuse saamine aga annaks ilmselt suurema rahulduse meetodi ilust, kui saadud väärtusest

Cuprum, kui sa mu linki oleks vaadanud, oleks sa näinud, et throttlekangi probleemi ellimineerisin ma eraldi buzzeri kasutamisega mille sagedus ei muutu. Sagedus sai enne eraldi ära mõõdetud ja see lihtsustas hilisemaid tegevusi. Noh, võime ka öelda, et mootorimüra puudumine on antud kontekstis plaaneri põhimõtteline puudus :)
Mart - kõige täpsema tulemuse saad kui otse enda poole või endast eemale lendad. Väga lähedale ei pea tulema, võid enne ennast ära keerata. Ma usun, et kuskil kümnekraadine nurk lennusuuma ja mikrofoni sihi vahel ei mõjuta tulemust kuigivõrd.
Nö külje pealt mõõtmisel peaks kuidagi mõõtma ka nurka või selle muutumist ajas. See on juba omaette ülesanne (isegi raskem kui sa automaattöötlust teha tahad).
Arne
Mart - kõige täpsema tulemuse saad kui otse enda poole või endast eemale lendad. Väga lähedale ei pea tulema, võid enne ennast ära keerata. Ma usun, et kuskil kümnekraadine nurk lennusuuma ja mikrofoni sihi vahel ei mõjuta tulemust kuigivõrd.
Nö külje pealt mõõtmisel peaks kuidagi mõõtma ka nurka või selle muutumist ajas. See on juba omaette ülesanne (isegi raskem kui sa automaattöötlust teha tahad).
Arne
arne wrote:Cuprum, kui sa mu linki oleks vaadanud, oleks sa näinud, et throttlekangi probleemi ellimineerisin ma eraldi buzzeri kasutamisega
Kunagi ma lugesin Su linke üsnagi põhjalikult, seepärast julgen väita, et rääkisin mitte Sinust ja Sinu piiksuvast plaanerist

arne wrote: Väga lähedale ei pea tulema, võid enne ennast ära keerata. Ma usun, et kuskil kümnekraadine nurk lennusuuma ja mikrofoni sihi vahel ei mõjuta tulemust kuigivõrd.
Tähte närides peaks vist mõjutama küll, seda miski cos(10) korda, kui mu mälu mins ei peta. Aga kümnemeetrise mõõdalennu korral see nurk mõõtmise alguses ja lõpus suht vähetähtis jah tundub - vähemalt piisavalt tundliku mikri korral.
Ärapõõramine eeldab aga jah Sinu poolt kasutusel olnud piiksujat, kuid siis on lennuki mootorimüra ikka väga segav faktor.
arne wrote: Nö külje pealt mõõtmisel peaks kuidagi mõõtma ka nurka või selle muutumist ajas. See on juba omaette ülesanne (isegi raskem kui sa automaattöötlust teha tahad).
Arne
Nu automaattöötlusel mõõdalennukauguse leidmine jah päris korralik matemaatiline vägitükk saab olema, aga kui seda ei ole vaja ning lepitakse tollesama cos(kaugeimtabatavpunkt) veaga, siis piisab sageduse "murdepunkti" leidmisest -> mootori sagedus ning kaugeima tuvastatud müra nihke järgi arvutatud kiirusest.
NB! cosinuseeritav nurk on ruumiline, niiet ka kõrgus läheb arvesse.
PS. Krm, koliks kuskile mujale teoretiseerima. Eesmärk oli vist lennuki kiirust mõõta, mitte lennuki ja mikri kokkusaamist korraldada. Teine võimalus oleks muidugi selle probleemi jauramiseks kokkusaamine korraldada
