Page 1 of 1

Küsimus - EP Piper J-3 Cub M24

Posted: Sat Jan 05, 2008 22:05
by dellll
kas keegi teab kust ja palju maksab EP Piper J-3 Cub M24 propeller?
mõõdud vist 8.25x5,5 plaanis lennutama minna aga arvan et läheb peale 2 proovi vaja. :lol: :lol:

Posted: Sat Jan 05, 2008 22:27
by Even
Kullo mudelismipoes vast on. Mine ja uuri

Posted: Sat Jan 05, 2008 23:07
by cuprum
Oled kindel, et Kullos?
Kahjuks originaalküsija ei esitanud firmat, kelle mudeliga tegu (Pipereid on nigut kirjusid koeri erinevatelt tegijatelt), aga juhul, kui tegu kipub Kyosho omaga olema, siis kavalam on hoopistükkis Hobikeskuse kanti kiigata - nemad müttavad siinkandis Kyoshodega.
Graupneri kraami tõesti vast Kullost, aga minule M24 rohkem siiski Kyoshot meenutab 8)

Posted: Sun Jan 06, 2008 0:35
by dellll
M24 rohkem siiski Kyoshot meenutab
Hobikeskuse kanti kiigata-- ??
palju 1tk maksta võib.
jah see mudel on Kyoshot ostsin selle mustika keskusest


soov lennada aga ei julge järsku ribadeks. :roll:

Posted: Sun Jan 06, 2008 10:42
by cuprum
dellll wrote: soov lennada aga ei julge järsku ribadeks. :roll:
Nu siis tuleb "kapist välja tulla" ja peale passida, millal & kus lennatakse ning siis kambaga ühineda.
Usun, et nõu ja ka jõuga ollakse Sulle ikka toeks.

Posted: Sun Jan 06, 2008 11:08
by Even
See propelleri firma ei ole üldse tähtis ju, peaasi et oleks enamvähem sama mõõt. Kullos igasuguseid APC ja slowfly proppe.
Kui ribadeks kardad lennutada siis harjuta simulaatori peal ennem natukene...

Posted: Sun Jan 06, 2008 12:06
by Kristoka
Kui sa selle hobikeskusest ostsid, siis sealt saad ka kõik varuosad sellele lennukile kaasa arvatud propeller.
Kristo

Posted: Sun Jan 06, 2008 12:14
by cuprum
Even wrote:See propelleri firma ei ole üldse tähtis ju, peaasi et oleks enamvähem sama mõõt. Kullos igasuguseid APC ja slowfly proppe.
Kui ribadeks kardad lennutada siis harjuta simulaatori peal ennem natukene...
Üldjoontes Sul muidugi õigus, antud juhul aga julgeksin siiski soovitada "õiget", kuna küllalt tõenäoliselt on vähemalt algajal teise partei propi valiku ning sobitamisega rohkem tüli kui tulu. Suurusega ei tohiks erilist probleemi olla - 8x4 ei ole vist väga haruldane - küll aga *võib* karmiks katsumiseks osutuda tolle uue propi võlli otsa sobitamine. Ma ei ole kindel veovõlli augu mõõdu ja taga oleva mutrisüvendi standardsuses.

Posted: Sun Jan 06, 2008 14:26
by lauri
Suurema auguga prop peenema läbimõõduga võllile panna pole mingi probleem ju. Tuleb ümber võlli midagi õhukest täpselt parasjagu mässida, see tsentreerib propelleri ära ja siis mutriga kinni.

Propi augu suuremaks puurimine on veidi kahtlasem tegevus, kui puurpinki pole. Võib viltu vedada, kuid pole ka võimatu seda edukalt teha!

Proppe võta juba mitu ja olenevalt propist (kindlam on kõiki) soovitan visata ta keevasse vette ja jätta vetta üleöö. Enamik proppide materjale kuivavad ning seetõttu kaotavad ka sitkuse ja muutuvad hapraks. Vees leotades imendub vesi jälle materjali sisse. Vahe on meeletu! APC puhul pole kindel, kuid igasugu teiste Graupneri, Robbe jt proppe peab raudselt leotama (tihtipeale ka juhendis mainitud poole lausega seda).

Nii ja Naa

Posted: Sun Jan 06, 2008 21:19
by dellll
Kuna ilm külm :oops:
sai 20 min proovitud ,lasin siis maast nii ja naa küll ühele poole ja teisele poole rattad sain korra maast lahti nii :P 3-5 m aga eks tuleb HARJUTADA.
:!: :!: :!: :!: :!: :!:
tuleb minna sinna ja osta siis ja eks ma ikka piilun kus midagi toimub aga töö
suht nõme et ei tea millal vaba ja aega.


käin ise lillegüla stata parglas proovimas seal nat ruumi. :oops: :!:

Posted: Sun Jan 06, 2008 22:23
by mg3a1@hot.ee
Et endal oli sama mure alguses. Proppe läks nagu muda. Praktiliselt iga maandumine/poolkukkumine tähendas uut propellerit. Kullos maksis siis prop ca 35 eeku. Pere hakkas nälga jääma. :lol: Lahendusek leidsin propsaveri.

Isiklik statistika, maandun heina peale:
Propp jäigalt võllil- 10lendu 7proppi
Proppsaver -10lendu 0,8proppi

Proppe ostan unitedhobbies.com Propi kesmine hind ca 10 EEKu

Posted: Mon Jan 07, 2008 0:06
by daapn
Helista Hobikeskusesse Pärnu maanteel ja küsi, kas neil on hetkel olemas need propid. Vahet pole, kas Cessna või Piperi oma. Need käivad vist 2mm võlli otsa ja seal on ilusasti kuuskant jäljend sees, mis hoiab teda alumise mutri otsas kinni. Räme vaev võib olla seal ise midagi nikerdama hakata.

Kui juba propi murdmist kardad, siis võta üks reduktor ka kohe tagavaraks. ja teip (tavaline kontori kleeps) peab kaasas olema ja väike nuga või käärid. ja midagi, millega neid pisikesi mutikaid keerata. soovitan väikest tellitavat mutrivõtit. mõnusa suurusega ristpea kruvikeeraja. See viimane on reduktori vahetamiseks.

Ma ju pakkusin oma Piperiga kaasa lennutunde praktiliselt ;)

Propeller maksis kindlalt alla 100 kr seal. Kas mitte 75 ei olnud. Reduktori hinda ei mäleta. 159 äkki?

daapn

Posted: Mon Jan 07, 2008 0:59
by [J]
Seega justkui tõestatud, et EasyStar ja ElektroUHU ( http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=549108 )
on algajale oluliselt paremad. Ei mingeid proppide ja reduktorite jamasid!

Posted: Mon Jan 07, 2008 8:01
by mart63
Tundub nii jah.

Posted: Mon Jan 07, 2008 11:09
by Ervin2
[J] wrote:Seega justkui tõestatud, et EasyStar ja ElektroUHU ( http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=549108 )
on algajale oluliselt paremad. Ei mingeid proppide ja reduktorite jamasid!
Ei maksaks ka unustada vana head Airbeed,selline peale väikest ümberehitamist.
ImageImage

Posted: Mon Jan 07, 2008 11:46
by daapn
[J] wrote:Seega justkui tõestatud, et EasyStar ja ElektroUHU ( http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=549108 )
on algajale oluliselt paremad. Ei mingeid proppide ja reduktorite jamasid!
Oh, see on nii personaalne värk. Seetõttu ma nii 100 protsendilist väidet alla ei neela. Aga samas ei vaidle ka.

Kes hakkab üksi oma maakodu taga heinamaal lennutama, sellele on EasyStar ja ElektroUHU sobivamad.

Kes alustab kogenuma lennutaja käe all, see võib vabalt nende Piperite ja Cessnadega alustada. Sobiva platsi aitab valida too kogenum (ma loodan).

Variant, et EasyStar ja ElektroUHU lastakse esimest korda lendu kogenuma juuresolekul on kõige ohutum variant.

Puudega ümbritsetud jalkaplatsil Kyosho Cessna või Piper (M24 nagu me neid kutsume eks...) on hea variant ainult sel puhul, kui algaja lennutaja on totaal flegmaatik nagu Soome rallisõitja. 99% see nii ei ole ja algaja väänutab kange liiga kõvasti ja siis on laks kerge tulema. Alguses reduktor ja propp, siis nina. Ja kannatada tuleb ka lössis kerega lendamist edaspidi.

daapn

Posted: Mon Jan 07, 2008 15:48
by Ervin2
Nagu pildilt paistab pole ka Airbee kere just ideaalses korras,esimeste kordadega lendas tükke ikka usinasti,aga on mugavalt parandatav.
Põhiliseks veaks oligi algselt liiga järsk tõus,mudel kaotas kiiruse ja kaldus küljele ja siis muidugi ka kohe korralik maaühendus.
Hiljem sai moditud,hästi aitas 11,1V lipo kasutamine,masin läks palju jõulisemaks,õhkutõusmisel kõrgustüüri praktiliselt vaja polnud,täisgaasiga lennul tuli isegi kõrgustüüri alla hoida.
Täiustatud versiooni,elertonidega,pole veel jõudnud proovida,seal peal on ka brushless veidi suurema propiga,masin ise läks ka veidi raskemaks(lisaservo ja uus mootor raskemad),aga loodan kõige paremat.

küssa

Posted: Mon Jan 07, 2008 21:33
by dellll
selline asi et kui olen mingi aeg juba sõitnud ja järsku hakkab kiirus kõikuma vahel on ja vahel ei ole kas see on AKU.?LENNUKIS

Posted: Mon Jan 07, 2008 23:44
by mg3a1@hot.ee
Kiirust mõõdetakse taustkeha suhtes. Seeaga kiirus suht suhteline suurus. Maa suhtes võib kiirus olla 0 m/s aga lennukile loeb õhukiirus (airspeed). Vastutuult lennates olen seisnud mitu minutit ühekohapeal(maapinna suhtes).

Re: küssa

Posted: Tue Jan 08, 2008 1:22
by tola555
dellll wrote:selline asi et kui olen mingi aeg juba sõitnud ja järsku hakkab kiirus kõikuma vahel on ja vahel ei ole kas see on AKU.?LENNUKIS
Kiiruse all mõtled mootori pöördeid? Kui nii, siis võib olla asi häiretes saatja ja vastuvõtja vahel. Siis on häired ka servodes.

Re: küssa

Posted: Tue Jan 08, 2008 10:55
by cuprum
Üks võimalus on jah radiohäired (siis peaks ka ülejäänud tüürid "tõmblema")
Teine võimalus on tuulekeerised.
Kolmas võimalus aga võib olla ka tühi aku. Krm, ei mäleta enam, mismoodi tolle teema peategelase kiiruseregu tühjast akust märku andis, aga osa regusid justnimelt "tõmblema" hakkavad. VahtPiperi oma vist siiski niisamma jõu ära võttis tagant.

!!

Posted: Thu Jan 10, 2008 1:03
by dellll
Täpselt nii et juht tüürid ka tõmblevad.!!!
:cry:
Ja teine asi on see tühi akku proovisiin siin üks päev lasin akku täis ja enam ei olnud seda kiiruse jama (ehk maa pinnal kui lasen mootori tööle ja vahel jääb seisma. :P arvan et õhus on minu algaja õnnest vähe abi.) :P :P
aga on kellegil aimu kaua see akku vasta peab min 10-15 ,15-20 :roll:
Plaan nagu lennata , kuna harjutan maast õhku minemist siis läheb mull aega kõvasti ennem kui saan maast lahti end :P :P

simulaatoriga

Posted: Thu Jan 10, 2008 1:13
by dellll
Kindlasti peab simulaatoriga lendamine enamvähem käppas olema.
kas kullos on ka mingi võimalus simule või on neid kuidagi arvutile võimalik
osta pult ja puha.
:?: :?:

((EI SA ENAM UND KA SELLE LENNU PÄRAST SAAKS SINNA ÜLESSE)) :D :D

Re: simulaatoriga

Posted: Thu Jan 10, 2008 12:26
by daapn
dellll wrote:Kindlasti peab simulaatoriga lendamine enamvähem käppas olema.
kas kullos on ka mingi võimalus simule või on neid kuidagi arvutile võimalik
osta pult ja puha.
:?: :?:

((EI SA ENAM UND KA SELLE LENNU PÄRAST SAAKS SINNA ÜLESSE)) :D :D
Kus kandis Sa asud. Oled maininud Tallinnat ja Lilleküla staadionit. Võtaks kätte ja paneks korra koos Su Piperile tuurid sisse?


daapn

Re: küssa

Posted: Thu Jan 10, 2008 13:13
by daapn
cuprum wrote:Üks võimalus on jah radiohäired (siis peaks ka ülejäänud tüürid "tõmblema")
Teine võimalus on tuulekeerised.
Kolmas võimalus aga võib olla ka tühi aku. Krm, ei mäleta enam, mismoodi tolle teema peategelase kiiruseregu tühjast akust märku andis, aga osa regusid justnimelt "tõmblema" hakkavad. VahtPiperi oma vist siiski niisamma jõu ära võttis tagant.
Kyosho M24-d (Cessna ja Piper) panevad mootori seisma mingil hetkel kui aku on piisavalt tühi. Tüürid on endiselt liigutatavad.

Mul on ka selline kogemus, et laksu saanud elektroonika kipub vahest servosi tõmblema panema. Õrn silitus kuskilt vastuvõtja kvartsi ja/või antenni kaabli juurest aitab vahest, kuid probleem päriselt ära ei kao...


daapn

2 lend.

Posted: Sat Jan 26, 2008 11:36
by dellll
Sai siis asi ära tehtud.
Lennu pikkust ei olnud rohgem kui 10 sek õhus ja siis maas ja nii umbes 10 korda.
Tulemus (kuna olin elektri liinide juures tuli mull sinna ka korra sõita,
tiivas 1 auk, kuna kukkusin alla läks selliste matsude peale ka nina :twisted: ja viimane lõpp oli otse nina ees maase. :oops:
Selleks kulus mul aega 10 min et nüüd 3 õhtud lappida :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Aga oli mõnus.

Posted: Sat Jan 26, 2008 11:49
by Submarin
mine lase hobikeskuses 2h simulaatorit siis ehk kukkumis vähem ;)

Posted: Sat Jan 26, 2008 15:40
by dellll
mine lase hobikeskuses 2h simulaatorit siis ehk kukkumis vähem
_________________
Lauri 51 980 760


käisin täna seal täitsa norm oli lähen täna piibele proovima. :lol: :lol:

simu !!!!!!!!

Posted: Sat Feb 09, 2008 23:46
by dellll
teen nüüd trenni ja loodan ka oma masinaga lennada .olen nüüd oma lennugi ka valmis saanud orikal nina nii nõrk et kole varsti pilte ka.