Page 1 of 2

Ajam uueks hooajaks.

Posted: Thu Jan 17, 2008 16:02
by mart
Hei!

Tundub, et selle aasta F5J vöistlustel saab ka liposid kasutama hakata.
3 lipo variant annab päris suure valikuvöimaluse, millise mootori ja propelleri komplektiga startida.

Siit ka küsimus, et mis vplaanidega suvele vastu lähete?

Ise sean sihte kergekaaluslise ajami suunas, et mudeli kogukaal alla 2500 g jääks.

Mart.

Posted: Thu Jan 17, 2008 21:56
by Ervin2
Mul on Hetkel valmis 2 masinat .

Windstar 230,mootor MEGA 22/20/3E inruner, 7 purki NIMH või 3 lipo,regu kannatab mõlemat akutüüpi,suht raske nn.treeningplaaner.

Condor 2,5,raske sirge tiivaga(balsatiib vahutäitega),mootor Dymond inruner 3660,samuti 7 purki NIMH või 3 LIPO,veel raskem ja ka kiirem kui eelmine.

Nende masinatega ilmselt termikas ei liugle,küll on aga hea maandumist harjutada,mõlemad suht hea juhitavusega.

Üks kahemeetrine on pooleli,alustasin ehitamis nullist,sellega läheb veel tükk aega.

Loodan et sel aastal on rohkem aega ledamisega tegelemiseks,väga tahaks.
Paar aastat on igasuguseid mudeleid proovitud,plaaner ilmselt sobib mulle kõige paremini

PILDID: http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album43
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... ndstar-230


On ka veel üks 2M plaaner(ilma mootorita),seda olen loopinud niisama mäeküljelt,kummiga pole proovinud.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=Lady-II

Jah on ka veel Robbe Volare,seda ma ei saanudki õieti lendama,hetkel seisab ja ootab oma aega.

Tulekul on veel CMPRO DISCUS CS 2,6 EL version,sellise masinaga ka eriti võistela ei saa,rohkem niisama lendamiseks.

Kui asja paremini käppa saan,siis hakkan mõtlema ka mõne tõsisema ja kallima masina peale,millega võiks ka võistlustel osaleda.
Midagi erilist ma ei looda,mulle on tähtis osavõtt ise.

Posted: Thu Jan 17, 2008 22:18
by vana
Hei Mart,
milline peaks see "kerge" 3S LiPo´ga ajam olema? Kaal, või nii.
Ise eelistaksin otsevedu, ilma reduktorita.

Posted: Thu Jan 17, 2008 23:05
by [J]
Minul on juba mitu aastat nende hulgast vastavalt vajadusele:
http://www.medusaproducts.com/motors/Motor-Main.htm
Sahtlis on ka mõned Maxoni reduktorid ja mõte on ehk ka Reisenaueri reduktoreid proovida.
Kuidas tükke omavahel kombineerin, hetkel ei tea. Esialgu veel liiga palju tundmatuid tegureid.
Lennukid üle 1kg (akuta ja mootorita) ei tule.

Posted: Thu Jan 17, 2008 23:27
by vana
Hei [J]
Lennukid üle 1kg (akuta ja mootorita) ei tule
Küsimus: Kas 2m tiiva ja 3S akuga mudel? Kui jäme mootor sisse mahub? Kui suure vooluga loodad oma mootorit rõõmustada? Milline prop?

Posted: Thu Jan 17, 2008 23:43
by mart
Kava selline, et:

1. vöimalikult suure läbimööduga klappropeller, vast 18.5x13 vöi isegi kuni 20x13 ,
Mida suurem, seda paremaks saab kasuteguri
2. Mootor kindlasti reduktoriga. vast outrunner koos Reisenaueri reduktoriga, vöi siis inrunner koos reduktoriga.
Ilma reduktorita suurt propellerit ei vea välja.
3. Mootori vöimsus peaks andma kusagil 10-15 m/sek töusu.
4. Akude kohalt ei oska veel arvata, eks näe, mida reeglistiku kohta otsustatakse.....

Posted: Fri Jan 18, 2008 0:17
by Ervin2
Oma uuele valmivale 2M plaanerile paigaldan kindlasti CYCLONI mootori koos reduktoriga,ilmselt 2500-3200 hypercelli lipod,prop esialgu lahtine,aga kindlasti max läbimõõduga,eks motocalc ütleb.

Cyclonist: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=415935

Posted: Fri Jan 18, 2008 0:33
by [J]
Vahel veab, Mart kirjutas küllalt täpselt ära, kuidas mul tuleb. 18,5x12 prop kah sahtlis olemas ja isegi mõned korrad lennanud. Ainult vool võib mul sama kõrguse saamiseks Mardist poole väiksem olla, sest lennuk on poole kergem.
Tiivaulatused on jah 2-2,5 meetrit olnud. 3s LiPo ka, sest vana laadija rohkem ei osanud, uhiuus laadija on kuni 12s ja nüüd võimalused suuremad.
Mootori keresse mahtumine pole probleem, jahutusest tuleb ilmselt mõelda.
Kas võistlema ka jõuaks on iseküsimus, aga platsile mõnikord kindlasti.

Posted: Fri Jan 18, 2008 10:59
by vana
Kas võistlema ka jõuaks on iseküsimus, aga platsile mõnikord kindlasti.
Kui platsile lähed, anna mulle ka palun teada. Huvitav minu "laiatarbega" võrrelda.

Posted: Fri Jan 18, 2008 15:32
by tulnuk
Miskit vahvat Torcmani poolt, hinda ei suutnud veel leida, aga arvatavasti saab see olema krõbe.
http://www.torcman.de/misc/superman_product_intro.pdf

Posted: Fri Jan 18, 2008 16:09
by mart
Pönev inf see Torcmani oma, nad oleksid need mootorid nagu mu sahtlist leidnud....

Image

Posted: Sat Jan 19, 2008 17:17
by [J]
Ervini esialgsel võimalikul valikul CYCLON-il on kole kõrged pöörded voldi kohta kV: 5367 RPM/V (1451 w/GB). Hästi suure propi jaoks oleks tarvis madalaid pöördeid ja suurt pöördemomenti.
Minu mootorid on alla 3000 RPM/V kohta. Reduktoreid ülekandega üle 6-7 kehva kasuteguri tõttu eriti ei kasutata ja see seab RPM/V piirid. Tuleb võtta sama võimsuse saamiseks suuremate mõõtudega mootor, et võimsus ei tuleks meeletute pöörete abil.
Lingi jutu järgi see väike-kerge mootor võib väga lühiajaliselt anda suurt võimsust. Õhuvõitluse lennukile äkki super - saab teha ülikiireid spurte.
13x11 propi ja 7V-ga kuumenes 5 sekiga 200C kraadini ! seal oleva tabeli järgi! Sellisel temperatuuril hukkuvad magnetid ja tavalised mähisetraadid. "Vihasemad" mähisetraadid kannatavad 300C.

Posted: Sat Jan 19, 2008 18:13
by Ervin2
ka Mega teeb 3,1:1 reduktorit 28mm mootorile ja ka suuremale 35mm ja on tal ka korralikke mootoreid,reduktoritest ei oska midagi arvata.
2,3M Windstaril on MEGA 22/20/3E inrunner ilma reduktorita,prop.12x6,5,toide 7purki nimh,ei saa eriti kurta,harjutamiseks sobib hästi.
Samas kui aretada sinna reduktor ette,läheb küll 70-80g(mootor ise 170g) raskemaks,efektiivsust võiks proovida motocalcis arvutada.
täiest kasutult vedeleb ka üks Dymondi 1300p/v inrunner,sellele mõtlesik ka miskit reduktorit ette,ehk isegi se MEGA 28mm, saaks ka suht korraliku jõuülekande.

Posted: Sat Jan 19, 2008 19:00
by [J]
Üks põnev tabelikene reaalsetest lennukitest ja nende mootoritest:
http://forum.modelarji.com/viewtopic.ph ... 660#140660
Parimad seal vajasid piisava kõrguse saavutamiseks päris lühikesi mootori tööaegu!
NB! Lennukid suuruselt ja kaalult väga erinevad ja kõik saavad hakkama.

Kui keegi veel kusagil selliseid andmeid teab, uuriksin neid suure rõõmuga !!!

Posted: Sun Jan 20, 2008 15:42
by tulnuk
Mega mootorid on asjalikud tõesti.
Ise kasutan Mega 22/45/3, kaalub küll palju aga annab ka kõvasti rohkem võimsust kui paberi peal näidatud (lühiajaliselt).

Mega reduktorid on küll võrdlemisi odavad aga ei ole usaldatavad üle 700W võimsuste puhul.

Päris vahvate näitajatega outrunnereid leidub siin lehel, kvaliteedi ja hinna suhe pidi olema üks parimaid ja niipalju kui ise tootjaga meilitsi suhelnud olen, on võimalik teha ka eritellimusi mähiste suhtes.

Posted: Wed Jan 30, 2008 1:02
by [J]
Üks tabel uue hooaja ajamitest:

http://www.fvk.de/Englisch/Motorentabelle.htm

Posted: Tue Feb 05, 2008 12:28
by lauri
F3A võistlusel osalejate nimekirja vaadates jäi silma mootor FreeAir Hirotex 2500R ehk tõenäoliselt see:

http://www.freeair.cz/ENGLISH/HCS%20C%202500W-AJ.html

225 RPM/V
90 A/30s
10x LiPol
565 g

Ongi välja toodud, et sobiks otse vedama ilma reduktorita vigurlennu mudelile. Päris madalad pöörded voldi kohta...

http://www.freeair.cz/ENGLISH/HCS%20C%201500W-AJ.html 260€

5x LiPol
436 RPM/V
86 %
100 A/30s = 1850W/30s = 8000rpm
435 g
Pikkus 64mm, koos võlliga 103mm / diameeter 57 mm

Konkreetse propiga reaalne olukord:
HCS C 1500W/5 APC 20/11
5x LiPol 69,5A 5100RPM 16,3V 1133W

Posted: Tue Feb 05, 2008 13:28
by vana
Mul on tulnuki näidatuist http://www.innov8tivedesigns.com/ Scorpion 3014-22. Seisab praegu Magistril, 4S ja 13x6 propiga uhan sisse lubatud 30A asemel 50A ja ei midagi. Vägev tõmme.
Vedeleb ka 3020-16, sobiks äkki alustuseks F5B plaanerile?

Posted: Tue Feb 05, 2008 15:19
by Ervin2
Vedeleb ka 3020-16, sobiks äkki alustuseks F5B plaanerile?

Sellise mootori sobivusest 2,6M tiivaga koopiaplaanerile,tühjalt kaalub ca 1100g

Posted: Fri Feb 15, 2008 2:12
by [J]

Posted: Sat Apr 05, 2008 14:14
by Ervin2
Condori kohta väike parandus - on küll raske aga äärmiselt hea lendaja ja kisub rohkem termikaplaaneri poole,kerge tuuleõhuga lausa ripub üleval.
Soovitan soojalt,hea ja odav masin - ja lendab.

Posted: Sat Apr 05, 2008 14:15
by Ervin2
Ervin2 wrote:
Ervin2 wrote:Mul on Hetkel valmis 2 masinat .

Windstar 230,mootor MEGA 22/20/3E inruner, 7 purki NIMH või 3 lipo,regu kannatab mõlemat akutüüpi,suht raske nn.treeningplaaner.

Condor 2,5,raske sirge tiivaga(balsatiib vahutäitega),mootor Dymond inruner 3660,samuti 7 purki NIMH või 3 LIPO,veel raskem ja ka kiirem kui eelmine.


Condori kohta väike parandus - on küll raske aga äärmiselt hea lendaja ja kisub rohkem termikaplaaneri poole,kerge tuuleõhuga lausa ripub üleval.
Soovitan soojalt,hea ja odav masin - ja lendab.

Posted: Sat Apr 05, 2008 15:38
by [J]
on küll raske aga äärmiselt hea lendaja
Väidan, et tehnikainimesed ei usu emotsionaalseid hinnanguid ja eelistavad mõõdetud numbreid.
Kui sinna peale panna mõneks lennuks kõrgusemõõtja, saaks rehkendada tegelikud tõusukiirused mootorlennul ja ka vajumiskiiruse planeerimisel.
Image

Posted: Sat Apr 05, 2008 19:43
by Ervin2
Esialgu seadmed puuduvad!
Samuti tase ei ole ehk see mis vaja,sestap kui masin ilusasti ja hästi (minuarust) lendab ja tervelt maha tuleb,on seegi suur asi juba.
Lennuaega sai küll mõõdetud,parim sett oli 13,42 min,lendasin 03.04.2008.

Posted: Sat Apr 05, 2008 20:36
by [J]
Kui kõrgele 40 sek mootori tööajaga läheb (nagu selle aasta kohalikes F5J reeglites lubatud)? Selliste lendudega võib julgelt võistlustel kätt proovimas käia!

Posted: Sun Apr 06, 2008 12:30
by Ervin2
Mootoriga tõus sai tehtud ca 20 sek. rohkem ei julgenud anda, sest masin läks suht täpiks ära.
Suured probleemid on masina allatoomisega täpselt õigele kohale,st maandumine ringi sisse.
Tuleks teha veel sadu väikseid tõuse,et täppismaandumine selgeks saada,ilmselt ka simulaaator abiks võtta.

Ja sellise uue mootori tahaks muretseda.
Image

TECHNISCHE BESCHREIBUNG:
Zellen 7-12NiXX/3-4LiPo
Luftschrauben 3S 12x8;4S 10x8
Geh.-Ø/Ges.-L o.W./W-Ø 37,8/26/5 mm
Gewicht 215 g
Anw.Beispiel/Features FunF.1,7kg;3D-2,2kg;Segl-2,7kg;Heli2kg
U/Min/V 1120

Posted: Mon Apr 07, 2008 14:07
by vana
Leian, et 1129 p/V on plaanerile liialt palju. Vajab väikest proppi, mis tõmbab igasuguse kasuteguri alla.

Posted: Mon Apr 07, 2008 15:47
by Ervin2
Arvutused lubavad jah 13x6,5 - 14x7,aga kuidas reaalses elus tõusu tegelikult on ei oska prognoosida,kavtsen proovida 2 purgilise lipoga,st.7,2V ja 3200mha.
Samas on võimalik valida ka 960 pööret per volt.
Kuigi mul Condoril on sama prop ja mootoripöördeid 1300 per volt LIPO 11,1V ja oled ise näinud kuidas üles läheb,sellel seisab ka 260g kaaluv Dymondi inrunner ees.

Posted: Mon Apr 07, 2008 16:32
by tulnuk
Samas kuna antud mootori näol on tegemist siiski outrunneriga, tuleks 3s LiPo ehk mõtekam, seda enam, et nüüd on ju ka F5J klassis lubatud 3s ja suisa 40 sekundiks.

Posted: Mon Apr 07, 2008 17:00
by Ervin2
Ei see MVVS on ikka inrunner,enamähem sama mis MEGA 22/30 seeria,aga mingi mõni eur odavam.