Impeller vol.5

Kõigest mis teiste alateemade alla ei mahu
Post Reply
User avatar
tarmotaja
Posts: 119
Joined: Wed Jul 05, 2006 13:43
Location: Märjamaa

Impeller vol.5

Post by tarmotaja »

Kuna paljud ehitavad suure hooga lennukeid, siis ei tahtnud ma ka teistest suurt maha jääda. Olen selline kiiksuga, siis ka minu lennukid on natukene teistsugused.

Ehk siis impellermudel. Kere pikkus 1,15 m, sama ka tiivapikkus. Lennukaal ca. 1300g. Õhus hoiavad lennukit kaks inrunner mootorit 4400 p/min voldi kohta ja kaks 1500 mAh 3s LiPo akut. Impellerid on 51mm läbimõõduga ning regulaatorid 25A'sed. Veojõudu arendab see komplekt kuni ca. 750 g. Kogu kraam pärit Hong Kongi maalt.

Esialgu oli silmapiiril üks teatav lennuk, mille järgi ehitada ... poole pealt sai aga mõistus otsa. Ja nii see välja kukkuski.

http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P5010055
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P5010057
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P5010059

Esimesed lennud on ka tehtud ja tulemus on täiesti rahuldav. Vigurlennukiks see ei sobi - keerab ainult saba. Seega kiireid vigureid sellega ei tee. Küll aga on päris mõnus kahe impelleri pinina saatel taeva all tiirutada. Lendab päris rahuldavalt erinevatel kiirustel ja lennu iseloom on suhteliselt rahulik. Tippkiirust ei tea, kuna ei saanud politseinikust naabrimeest kätte - noh et küsida kiiruse mõõtmise radarit. Ainus suur miinus on lennuaeg - umbes 5 minutit. Iroonia on selles, et pardal on kaks akut, mida laen eraldi - kokku umbes 2 tundi. Ehk meeletu ajaraiskamine.

Et uue sinisega oleks lihtsam lennata, sai tehtud ka treeningmudel:
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P2090090

220g kaaluv 50 cm tiivaulatusega ja 60 cm kerepikkusega prantslaste Mirage lennukit parodeeriv õppe treeninglennuk "Lendav Part". Tegu GWS impelleri ja Feigao inrunner jõuajamiga ( mis tõsi jah, eriti jõudu ei arenda ) - kokku 102 g staatilist tõukejõudu. See aga kahaneb lennu lõppfaasis ca 40..60 g'le. Ehk lennuk selleks, et arendada reaktsioone tugevalt ülejuhitava lennukiga ja pea olematu veojõuga. Kuna see on õppe treeninglennuk, siis kardan, et algajad tuleb sellest eemale hoida. See on vastikult kipaks lennuk igas mõttes. ... aga lendab ja kui tunnetus käes ja siis on päris lahe mänguasi. Lisaks veel selle olematud mõõtmed - autos mahub lahedasti tagaaknale. Ainult lennutamiseks tahab suht vaikset ilma ja lagedat platsi ( suudab arendada päris head kiirust ).

Sellised siis minu tegemised selle talv-kevadel. Ehk õnnestub neid ka laiemale seltskonnala kunagi presenteerida. Koduõue poisid olid igatahes vaimustuses...

Tarmo
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Mulle meeldib, impellerit pole ise veel ära proovinud, aga plaan peas juba tükikest aega.
Sa võiks suuremal sinisel lennukil taga need väljalasekelõõrid(exhaust nozzles) vms teha liikuvaks, ehk siis tekitada thrust vectoring.Saaksid eleronid,kõrgustüüri kerge vaevaga sisse mixida. :)

Kui identsed akud, siis saad ju paralleelis laadida?
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

kas siit kasvab välja mees,kes eesti esimese turboreaktiivi ehitab?Oled mõelnud sellele,et hankida üks õige reaktiivmootor?
User avatar
tarmotaja
Posts: 119
Joined: Wed Jul 05, 2006 13:43
Location: Märjamaa

Post by tarmotaja »

Akusid ei julge koos laadida, kuna akud on ennem laadimist natukene erineva pingega. Ei viitsi isegi uurida, et kas niisama lihtsalt paralleeli pannes võib. Varsti hangin teise laadija ja probleem on iseenesest kadunud.

Mis puutub väljalaske torude keeramist, siis siin ei näe mingit mõtet. Effektne see oleks, kuid erilist kasu ei näe. Lisaks iga gramm lennukaalu on arvel - tänu väikesele veojõule.

Aga ehtsad turbiinid. Ahhh.... :oops: Kuid rahakott ütleb kindla EI. Vaim oleks selleks valmis. On need ju nii nunnud. Ja see sound... Kahjuks ka tuleohtlikud.

Tarmo
Post Reply