Mida suurem ,seda.........

Arutelu kõigi raadioteel juhitavate plaanerite teemal...
Post Reply
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Mida suurem ,seda.........

Post by Ervin2 »

Üdiselt olen tegijate juttudest aru saanud,et mida suurem aparaat,seda paremini lendab.
Oma nahal olen tunda saanud,et enamvähem nii see ongi.
Aga kas on olemas ka mingi kriitiline piir?
Olen ka aru saanud,et ca 2,8-3M tiiba on suht ok,aga suuremad 3,5 ja edasi.
Kuna minu kätte sattus üks suht suur ja robustne masin (tegemist Staufenbieli Last Down 3XL'ga),siis kuulangi maad,et kas tasub sellisega jännata.
Võistlusmudelina on ta ilmselt kindlasti kasutu,aga "just for fun" ehk.
Samas kohe ka ajamiprobleemid,mõttes on panna mootor ilma reduktorita,senised kogemused näitavad,et võiks olla suuremat sorti Inrunner isegi (suurusega 3670,kaalu ca 300g,midagi MVVS asjadest,või analoog),aku 4000mha lipo,ilmselt 3 purki,mitte rohkem.
Kas keegi on sellist sorti monsterit ka ise lennutanud?
Last edited by Ervin2 on Wed Aug 06, 2008 17:45, edited 1 time in total.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Kuskil kilovatiga võiks ideepoolest ju täiesti kärmelt üles saada selle lennukiga. Seega peaks see punane MVVS täiesti adekvaatne mootor olema selle ülesande jaoks aga ei tasu unustada, et see on põhimõtteliselt outrunner niiet kindlasti leidub ka alternatiive (AXI`l on üks ülekandega outrunner müüki tulnud mis ehk sobiks).

Siiski ise suhtun pisikese umbusuga sellesse lennukisse:
- T-saba võib saada nii suure lennukiga maandudes väga kergelt viga.
- Miskipärast tundub kogu kupatus mõneti ebastabiilne ja tuuletundlik (tuleks vast lugeda erinevate kasutajate arvamust).
- Kere on klaasriidest mistõttu saab seda päris tihti lappida ja parandada.

Ehk oleks mõtet juba vaadata mõne asisema lennuki poole - ukrainlaste vormimudelid ja miks ka mitte Tragid?

Lisa: kui tahad vaid 3 purgi juurde jääda, peab üpris kalleid akusid ostma kuna voolud lähevad vägevaks, samas selle komplektiga saaksid ka võistelda veel 40 sekundilise stardiga klassis.
Last edited by tulnuk on Sat Jun 07, 2008 14:18, edited 3 times in total.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Konstruktsiooni suhtes väga hull asi pole,T-tail on suht masiivse kiilu otsas ja stap ise suht väike ja kerge,kiil ise ka selline lauge ja pikk.
Kere on ka vastavalt masinale tehtud tugev ja soliidne.
Tiivad suht rasked ja rohmakad,aga on ju ka suurust.
Kuna ta juba minu valduses on,siis peaks ikka ära proovima,kuigi pisut hirm on.

Muidugi loodan saada ilusa ja hea masina juba olemasolevast PROXIMA II'st,Reichard oma tuntud headuses - loogiline järg punasele Condorile.
Proxima hakkab lendama ROXXY 3548 mootoriga,esialgsete plaanide kohaselt,kuigi ka sellele mõtlen võibolla inrunnerit külge panna,sest Condori kogemus Dymondi 3660'ga on vägagi meeldiv ja tulemuslik.

Väga huvitav versioon on ka hiinlastel:
https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOB ... ner_1600kv
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Ehk oleks mõtet juba vaadata mõne asisema lennuki poole - ukrainlaste vormimudelid ja miks ka mitte Tragid?
Toetan seda mõtet!
mida suurem aparaat,seda paremini lendab
Suurus pole päris õige lähenemine. Õigem on, et mida suurem Reynoldsi arv, seda paremini lendab.
Pikk jutt tuleks ja seda peab uurima raamatust.
Vaata ühe ja sama tiivaprofiili polaare eri Reynoldsi arvude juures.
Image
Alla Re=90 000 toimub sellel profiilil kiire "ärakukkumine" - takistus kasvab ja tõstejõud väheneb.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Last Downil tiivaprofiil eppler 205,Condoril ja Proxima II'l selig 3012.

Ja ilmselt jõuan ma ka õige pea TRAGI või mõne ukrainlase juurde,esialgne tase veel ei vasta,kuigi tippmasinaid on ka käepärasem ja kergem lennutada,lihtsal põhjusel - nad lihtsalt lendavad paremini.

Hetkel aga,olude sunnil pean mõtlema selle Last Downi peale natuke,et kas lasen lendu või läheb järgmisele(või eelmisele) omanikule.

Proxima II aga panen kindlasi kokku ja lendan sellega,loodetavasti on ta sama hea või parem kui Condor 2,5.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Post Reply