Page 1 of 3

Küsimus

Posted: Thu Jul 24, 2008 19:56
by siim2618
Tere!
Olen natukene üle aasta mudellennundusega tegelenud ja seni on mul olnud 2 lennukit- Wing Dragon ja Robbe Bandit. Nüüd aga otsustasin, et tahan sisepõlemise peale üle minna, aga ei suuda otsustada.
Kas on mõtet osta ülatiivaline trainer? Võibolla peaks valima midagi kesk- või alatiivaliste lennukite seast?

Siim

Posted: Thu Jul 24, 2008 21:45
by pipercub
Kindlasti trainer.
Ja lennutamist võib näha Ridalis hommsel reedel ja pühapäeval.

Posted: Thu Jul 24, 2008 21:59
by siim2618
Ridalisse ilmselt ei jõua, sest töö tahab tegemist ja pole ka transporti.

Aga milline oleks hea trainer mida oskate soovitada?

Posted: Fri Jul 25, 2008 0:20
by [J]
Kui palju ja kui pikki lende on tehtud? Kõik sõltub sellest kuhu on aastaga jõutud!

Posted: Fri Jul 25, 2008 11:59
by ussimuna
pipercub wrote:Kindlasti trainer.
Ja lennutamist võib näha Ridalis hommsel reedel ja pühapäeval.
Reedel?

Posted: Fri Jul 25, 2008 12:07
by siim2618
Lennud on ikka nii pikad, kui akut jätkub. Taset ei oska ise muidugi öelda, aga eile õnnestus bandit isegi pea alaspidi lendama saada. :lol:

Posted: Fri Jul 25, 2008 12:13
by Morgan
ma soovitaks Kyosho Calmato 40 trainer-it sellel on head lennuomadused :wink: . ja see on mu esimene lennuk milllele ütleks ainult kiidusõnu . :D

Posted: Fri Jul 25, 2008 12:21
by [J]
Kui kaldtüüride kasutamine ja üldse juhtimine probleemideta läheb (valele poole ei keera tüüri) pole uue lennuki tiiva asukoht kriitiline. Ülatiivaline suure V-kujuga on palju stabiilsem, aga vigurlennus käitub tunduvalt halvemini. Keerise ajal peab lennusuuna säilitamiseks väga kõvasti korrigeerima, tagurpidi sõlme mõnega ei saagi teha, sest ei keera piisavalt jne.
Kui paarkümmend lennutundi seljataga on, võiks ka alatiivalisest mõelda.

Posted: Fri Jul 25, 2008 12:25
by siim2618
Ma ise kah mõtlesin vaikselt calmato peale. Ei tea kas keegi müüb? 8)

Posted: Fri Jul 25, 2008 16:25
by lauri
Kui sul vähegi õnnestub, mine ühistele lennutamistele. Siis näed, mida ja kuidas teised teevad ning teised oskavad nõu anda ka paremini. Bandit minuteada ilma kaldtüürideta. Edasi võid vaadata nii, et ostad näiteks traineri, aga samas mõtled juba järgmise lennuki peale. Mootori ja muu ka ostad nii, et see sobiks ka järgmisele mudelile, siis on järgmine samm eriti lihtne ja odav!

Samas kui oled tõesti aasta jagu ja kümneid ja kümneid lende juba teinud, siis võibolla saad ka traineri vahele jätta ja kohe midagi tõsisemat võtta. Seda aga tead ise või oskab keegi asjatundja arvata, kui sinu lendu näeb. Vahepeal saab ju ka simu peal harjutada (just kaldtüüre näiteks, mida praegu su lennukitel pole).

Posted: Fri Jul 25, 2008 18:38
by siim2618
Wing Dragonil olid kaldtyyrid olemas ja ma oskan ka neid kasutada. :wink:

Posted: Fri Jul 25, 2008 20:13
by lauri
Otsi F3A Sport kava... ja proovi neid vigureid hakata ükshaaval tegema!

Näiteks sõlm (surmasõlm), selili lend (seda küll seal kavas pole), immelmann ja teised. Võta mingi eesmärk üks vigur ära teha ja hakka harjutama.

Selili enda poole lennata - kui see juba muretult välja tuleb, võiks vabalt järgmiseks lennukiks juba miskit vigurlennumudeli sarnast võtta ehk.

Posted: Fri Jul 25, 2008 21:33
by prederik
Aga miks üldse sisepõlekas ja balsast mudel? Miks mitte näiteks Multiplex Acromaster? Elektrikas on kuivem ja muretum, elaporist mudel elab võimalikud paugud kergesti üle jne. FMSil vähemalt võib Acromasteri ära proovida, mudelid on Multiplexi lehel väljas.

Posted: Sat Jul 26, 2008 0:07
by lauri
Acromaster on äge ja harjutamiseks rohkem kui küllaga... Tarts näitas Viljandis, kuidas sellisega lennata saab :wink:

http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P1010281
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P1010282
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P1010288

Pärast väikest maaga kokkupõrget aitas kiire ca ja teip ning sai edasi lennata.

Posted: Sat Jul 26, 2008 16:22
by mart
Hei!

Julgeksin Acromasterit ka suht algajale soovitada.
Kui vasak ja parem kaäsi enam segamini ei lähe, siis saab Acromasteriga väga hästi hakkama.
Löbu selle mudeliga küllaga. Lendab teosammul ja ka kiiresti, kui vaja.
Ükski vigur ei jää tegemata.
Mul ka omal selline ja rahul igati.

Mart.

Posted: Sat Jul 26, 2008 19:51
by siim2618
Suutsitegi vist mind veenda. Niiet ma ostan ikka elektrika, ja ilmselt on selleks siis acromaster. Aga missugused tal tiivad on? Selles mõttes, et kas saab vahetada ja kas küljest ära ka käivad?
Tuju on küll nullis, sest eile ütles banditi elektroonika üles ja toimus maaühendus. Pole veel aru saanud mis see oli.

Posted: Sun Jul 27, 2008 10:41
by mart
Eks neid äpardusi tule ikka ette.
Ära seepärast veel meelt heida.
Acromaster on üleni elaporist- see üks väga hea sitke vahtplast.
Hulka stabiilsem, kui penoplast.
Tiivad kahest poolest, mis omavahel süsivarrastega ühendatud ja pistetakse lihtsalt mudeli keresse sisse.
Kui mudelit ostma plaanid hakata, siis proovi valida komponendid selliselt, et kogukaal vöimalikult väike tuleb.
Mida kergem mudel seda lihtsam hiljem keerukamaid vigureid lennnata.
Minu mudel on originaal Multipleksi komplekt ja ma tunnen, et hea oleks olnud, kui mootor ja aku kergemad oleksid.
Lendab aga ka sellisena hästi.
Kokkupanekul väga oluline, et kere tagaosa vöimalikult kerge saab, minimaalselt liimi. Tuleb hiljem raskuspunkti paikapanekul kasuks.
Ma oma esimese mudeli kleepisin liialt suure hulga liimiga ja olin pärast hädas, et ei saanud raskuskeset hästi paika. Nii jäi raskuskese liialt taha ja mudel oli ebastabiilne. Pidin uue kere kokku panema.
Eks loe välismaa foorumitest lisa, enne kui ostma hakkad. Seal palju kasulikku infi. Alati pole vaja ratast ise leiutama hakata.

Mart.

Posted: Sun Jul 27, 2008 15:47
by siim2618
http://www.modellhobby-shop.de/Models/m ... acromaster
Ma ei taipa hästi seda, et mis siit kaasa saab. Kas ainult mootor ja kere?

Posted: Sun Jul 27, 2008 16:46
by seriff
siim2618 wrote:http://www.modellhobby-shop.de/Models/m ... acromaster
Ma ei taipa hästi seda, et mis siit kaasa saab. Kas ainult mootor ja kere?
see ainult kere.mootor,servod need eraldi siia juurde veel. all näidatud lihtsalt sobivad asjad sellele isendile.

Posted: Sun Jul 27, 2008 16:55
by siim2618
Oh issand! Ja ma lootsin, et vähemalt mootorigi saab kaasa. :lol:

Posted: Sun Jul 27, 2008 22:26
by siim2618

Posted: Sun Jul 27, 2008 22:45
by mart63
Mina paneks need teised soovitatud servod (LINK), hind sama, aga võimsamad, ma arvan, et need 8 grammised jäävad nõrgaks.

Posted: Mon Jul 28, 2008 5:48
by cbjuss
Kas sellel akulaadijal on balantser sisse ehitatud?Kui ei ole,siis tuleb ka see muretseda.Ilma balancerita on riskantne akudega toimetada- see jupstükk peab kindlasti olema

Posted: Mon Jul 28, 2008 5:55
by cbjuss
Veel on vaja vastuvõtja kvarts vastavalt saatja kanalile ilma selleta raadio ei tööta

Posted: Mon Jul 28, 2008 6:12
by cbjuss
Näe ikka lähevad asjad meelest. Mootoriga soovitaks kindlasti kaasa osta tagavara võllid - võta mitu tükki ,need on odavad sest nad on tehtud miskist väga pehmest metallist ja lähevad imekergelt kõveraks(tean oma kogemusest).Kuidas prop mootori külge käib?Propi adapter oleks kah vaja . See tuleb vastavalt mootori võlli läbimõõdule muretseda. Kui mootor kinnitatakse lennukisse teine ots ees ,siis vaata mootorite nimekirja lõpus on spets adalter selle mootori jaoks

Posted: Mon Jul 28, 2008 17:25
by siim2618
No kvarts on põhimõtteliselt olemas, balancer tuleb siis juurde osta. Aga kas sinna propile mingit spinnerit ei käi otsa? :roll:
Ja siis veel see, et missugune mootorivõll sinna läheb?

Posted: Mon Jul 28, 2008 18:47
by [J]
Siin on suur laadijate valik. Laadijad ka koos sisseehitatud balansseriga.
Päris hästi toimiv pood ja International Air Mail-iga tuleb tavaliselt 2 nädalaga kätte.
http://unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/ ... rentCat=85

Posted: Mon Jul 28, 2008 20:23
by cbjuss
Vaata sealt Hongkongist ehk United Hobbies poest saad sa kõik asjad väljaarvatud lennuk , mitmeid kordi odavamalt,kui saksamaalt.Kilone postipakk tuli ära täpselt 7 päevaga ja postikulud olid 280 krooni,Seal saab maksta ainult. Paypaliga.Ma küll täpselt ei tea ,aga võibolla on lennuki komplektis juba spinner kaasas.Tõmba Multiplexi kodulehelt lennuki manual ja vaata sealt täpsemalt järgi.Ma usun,et kui osta lennuk Saksamaalt ja kõik muud pudinad hiinast oled ikkagi rahas võitnud.Arvuta ise täpsemalt üle

Posted: Mon Jul 28, 2008 20:32
by siim2618
Noajh, eks ma vaatan veel neid asju ja arvutan veel paarkümmend korda üle ja ümber. :wink:

Posted: Tue Jul 29, 2008 23:07
by siim2618
Selgus, et Hong Kongist tellides võidan juba mootori ja regu pealt postikulu tagasi, niiet tellin kõik peale lennuki sealt.
Tekkis ka väike küsimus.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=2055
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=6306
Kas akulaadija ja aku laadimis otsikud sobivad? :roll: