F5J mootori tööaeg

Arutelu kõigi raadioteel juhitavate plaanerite teemal...
Post Reply
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

F5J mootori tööaeg

Post by [J] »

Minule meeldib kangesti Euroopas kasutatav variant:
Starditakse ikka koos ja mootori tööaeg VABA, aga läheb lennuajast maha.
Nii on kõik huvitatud minimaalsest tööajast (muidu kaotab punkte) ja kehva mootorivärgiga võistleja võib lasta kasvõi 5 minutit mootorlendu.
Võistlus muutuks koheselt taktikaliselt oluliselt keerukamaks ja huvitavamaks.
Sellisel võistlusel isegi ehk mõnikord võistleks (sobivat lennukit saaks toanurgast lausa valida ja võtta)!
Võsalendur
Posts: 258
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
Location: Tartu

Post by Võsalendur »

Võistlus muutuks küll taktikaliselt keerukamaks ja huvitavamaks aga samas hakkaks rohkem mõjutama ka rahakoti paksus. Vingema tehnikaga saab ju kiiremini üles ja seega eelise teiste ees.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Võitjate komplektne lennuk on hetkelgi 20 000 krooni. Ei oska küll näha seda tekkivat hinnapommi.
Ülihead mootor-reduktor-ESC umbes 200$ ja rohkem mul küll ei kulutaks kohalike võistluste peale.
Euro reeglitega tekiks vähemalt mingi NORMAALNE võistluskogemus ja väljaspool Eestit me poleks armetud peksupoisid.
Võsalendur
Posts: 258
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
Location: Tartu

Post by Võsalendur »

Häid kohti on saadud ka umbes 3korda odavamate komplektidega.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Rules : RULES OF CATEGORY F5J – EUROCUP 2007 – 2010
http://f5jfun.com/vysledky2008/f5j%20eu ... 007-10.pdf
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

[J] wrote:Rules : RULES OF CATEGORY F5J – EUROCUP 2007 – 2010
http://f5jfun.com/vysledky2008/f5j%20eu ... 007-10.pdf
Selle juhendi kohaselt tuleme me kõik enne võistlust kokku, laseme oma akud ära kaaluda ja märkida. Suurte vormi-mudelitega lendamine muutuks võrdlemisi mõttetuks.
Pealegi peaks kuidagi kindlustama, et võistleja ikka paneb lennukisse kah selle aku, mis ta kohtunikel mõõta lasi.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Mina võtaks sealt üle mootori tööaja osa ja muu on mulle suht ükskõik. Et mootori tööaeg vaba ja lennupunkte mootori tööaja eest ei saa (lähevad sellest 10 minutist maha).
Mootorit võib lennu jooksul kasutada 1 korra.
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Minu poolt pakutud võimsuse piiramine kaalu kohta ei sobinud.Tahaks siiski mainida,et lisa mõõtmisvahendiks on siiski ainult ampermeeter.F5J Nordikus kasutatakse seda süsteemi ja minu arust see õigustab ennast.Lennukite tõusukiiirus on suht võrdne.Olulist vahet pole küll märgata.Tulemused sõltuvad rohkem maandumistäpsusest ja ajas püsimisest.Vaadake Soome F5J Nordiku reegleid ja võtke mingis osas malli.Nende reeglite põhjal saab võistelda ka õhema rahakotiga huviline, püsides samal ajal konkurentsis kallite aparaatidega.
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Hei!

Ma pole sellel aastal plaaneriga platsile saanudki, seepärast veidi vöhik küsimus..........

1. Kuidas start hetkel reguleeritud?
2. Miks hetkel toimiv reeglistik muutust vajab?

Mart.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Vastused ilmselt :
http://www.mudellend.ee/
Häda oli selles, et kippusid mootorlennus kõrgustesse kaduma.
Ainult ajapiirang piirab minu meelest vaid seda, et kehva lennukiga üles ei saa (mõtlen reaalselt kasutatavaid, mitte neid mida pole olnudki). Kes jõuab vabalt saadaval ja piiramata kiloWatid kinni maksta, sellel probleeme ei teki.
Piirama peaks võimalikku kõrgusevõttu ajaühikus (tõusukiirust)! Koguaeg piirab absoluutselt võimalikku kõrgust ja sellega on nii, et odav mootorivärk-väike kõrgus, kallis mootorivärk-suur kõrgus.
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Tösine dilemma!

Mis on vöistluse eesmärgiks?

1. ajamite vöistlus?
2. plaaneri vöistlus?

Kindlasti tahaks ju mölemat, kuid millise osakaalu suhtega.....

Rahalist piirangut annaks kasutada, kui öelda, et vöib kasutada vaid kindlaid -odavaid komponente, näiteks Speed400 klass.

Teine vöimalus oleks leida köigile sobilik määrustik, mida aga ilmselt pole....

Pakun siinjuures välja ühe variandi, mis plaaneri vöistluse osakaalu toetab:

1. Enne vöistlust mööta ära ajami vöimsus- 10 sek mööta täispöördeid, prop sammu ja pöörete pealt saab arvutada vöimsuse.
2. Arvestades maa külgetömbejöudu - mudeli kaalu- saab arvutada kui kiiresti antud mudel antud ajamiga suudab 250 m peale töusta, näiteks kuluks 1kg töstmiseks ühe sekundiga 1m körgusele ca 9.81 Watti.
Siit 100W ajam peaks umbes 25 sekundiga kilose mudeli 250m peale viima.
3. Startimine.
Mudelid stardivad eriaegadel, nii mitu sekundit enne tööaja algust, kui arvutus näitas. Mootorid sellel juhul lülitakse välja ühel ajal- tööaja algul.
Ja edasi on mootorivaba lend nagu ikka ja ühise tööaja löpu ja oodatava ühismaandumisega märgile.

Vöimsuse möötmine suhteliselt lihtne, selleks vaja vaid pöörete lugejat ja prop läbimöödu kontrollimiseks joonlauda, ka taskuarvutit.
Kohtunikud annavad stardikäsu vastavalt arvutatud tulemusele ja tööaja käimaminekul peavad köik mootorid välja lülitatama.
Vöimalik ka mööta ajami poolt tarbitavat voolu, kuid selle negatiiseks küljeks- peab juhtmetele ligi pääsema töötava ajami puhul.


Segane jutt.... kuid üks minu arvates reaalselt teostatav variant.

Mart.
Võsalendur
Posts: 258
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
Location: Tartu

Post by Võsalendur »

suurema õhutakistusega mudelid saaks ju vähem kõrgust:)
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Mudellend.ee-s
Priit wrote:Nüüd tuleb ainult teiste mootorikomplektide osas ka määrustiku kohendada. Selleks sobivaim koht on kindlasti Tartu Seminar.
Eelmise aasta seminar oli veebruaris. Siis on pikk sügis möödas ja talv peaaegu samuti. Märtsis on juba paljudel aastatel ilma poolest häid lennupäevi ja lennuki tegemiseks aega ei jääkski.
Ehk oleks mõistlik 2009.a. reeglid palju varem paika panna?
Tundub, et 3 LiPo-ga jääb aeg 20 sekundit.
Euroopas on võistluste võitjate tõusukiirused 20-30 m/s (seejuures energia on aku kaaluga piiratud, meil vaba), 20 sek teeks siis hea mehe korral 400-600 meetrit kõrgust.
Post Reply