Page 1 of 1
F5J mootori tööaeg
Posted: Sat Aug 09, 2008 23:54
by [J]
Minule meeldib kangesti Euroopas kasutatav variant:
Starditakse ikka koos ja mootori tööaeg VABA, aga läheb lennuajast maha.
Nii on kõik huvitatud minimaalsest tööajast (muidu kaotab punkte) ja kehva mootorivärgiga võistleja võib lasta kasvõi 5 minutit mootorlendu.
Võistlus muutuks koheselt taktikaliselt oluliselt keerukamaks ja huvitavamaks.
Sellisel võistlusel isegi ehk mõnikord võistleks (sobivat lennukit saaks toanurgast lausa valida ja võtta)!
Posted: Sun Aug 10, 2008 12:08
by Võsalendur
Võistlus muutuks küll taktikaliselt keerukamaks ja huvitavamaks aga samas hakkaks rohkem mõjutama ka rahakoti paksus. Vingema tehnikaga saab ju kiiremini üles ja seega eelise teiste ees.
Posted: Sun Aug 10, 2008 12:24
by [J]
Võitjate komplektne lennuk on hetkelgi 20 000 krooni. Ei oska küll näha seda tekkivat hinnapommi.
Ülihead mootor-reduktor-ESC umbes 200$ ja rohkem mul küll ei kulutaks kohalike võistluste peale.
Euro reeglitega tekiks vähemalt mingi NORMAALNE võistluskogemus ja väljaspool Eestit me poleks armetud peksupoisid.
Posted: Sun Aug 10, 2008 17:11
by Võsalendur
Häid kohti on saadud ka umbes 3korda odavamate komplektidega.
Posted: Sun Aug 10, 2008 21:26
by [J]
Posted: Mon Aug 11, 2008 10:22
by tulnuk
Selle juhendi kohaselt tuleme me kõik enne võistlust kokku, laseme oma akud ära kaaluda ja märkida. Suurte vormi-mudelitega lendamine muutuks võrdlemisi mõttetuks.
Pealegi peaks kuidagi kindlustama, et võistleja ikka paneb lennukisse kah selle aku, mis ta kohtunikel mõõta lasi.
Posted: Mon Aug 11, 2008 10:37
by [J]
Mina võtaks sealt üle mootori tööaja osa ja muu on mulle suht ükskõik. Et mootori tööaeg vaba ja lennupunkte mootori tööaja eest ei saa (lähevad sellest 10 minutist maha).
Mootorit võib lennu jooksul kasutada 1 korra.
Posted: Sun Aug 31, 2008 10:15
by Raits
Minu poolt pakutud võimsuse piiramine kaalu kohta ei sobinud.Tahaks siiski mainida,et lisa mõõtmisvahendiks on siiski ainult ampermeeter.F5J Nordikus kasutatakse seda süsteemi ja minu arust see õigustab ennast.Lennukite tõusukiiirus on suht võrdne.Olulist vahet pole küll märgata.Tulemused sõltuvad rohkem maandumistäpsusest ja ajas püsimisest.Vaadake Soome F5J Nordiku reegleid ja võtke mingis osas malli.Nende reeglite põhjal saab võistelda ka õhema rahakotiga huviline, püsides samal ajal konkurentsis kallite aparaatidega.
Posted: Sun Aug 31, 2008 14:35
by mart
Hei!
Ma pole sellel aastal plaaneriga platsile saanudki, seepärast veidi vöhik küsimus..........
1. Kuidas start hetkel reguleeritud?
2. Miks hetkel toimiv reeglistik muutust vajab?
Mart.
Posted: Mon Sep 01, 2008 17:53
by [J]
Vastused ilmselt :
http://www.mudellend.ee/
Häda oli selles, et kippusid mootorlennus kõrgustesse kaduma.
Ainult ajapiirang piirab minu meelest vaid seda, et kehva lennukiga üles ei saa (mõtlen
reaalselt kasutatavaid, mitte neid mida pole olnudki). Kes jõuab vabalt saadaval ja piiramata
kiloWatid kinni maksta, sellel probleeme ei teki.
Piirama peaks võimalikku
kõrgusevõttu ajaühikus (tõusukiirust)! Koguaeg piirab absoluutselt võimalikku kõrgust ja sellega on nii, et odav mootorivärk-väike kõrgus, kallis mootorivärk-suur kõrgus.
Posted: Tue Sep 02, 2008 16:52
by mart
Tösine dilemma!
Mis on vöistluse eesmärgiks?
1. ajamite vöistlus?
2. plaaneri vöistlus?
Kindlasti tahaks ju mölemat, kuid millise osakaalu suhtega.....
Rahalist piirangut annaks kasutada, kui öelda, et vöib kasutada vaid kindlaid -odavaid komponente, näiteks Speed400 klass.
Teine vöimalus oleks leida köigile sobilik määrustik, mida aga ilmselt pole....
Pakun siinjuures välja ühe variandi, mis plaaneri vöistluse osakaalu toetab:
1. Enne vöistlust mööta ära ajami vöimsus- 10 sek mööta täispöördeid, prop sammu ja pöörete pealt saab arvutada vöimsuse.
2. Arvestades maa külgetömbejöudu - mudeli kaalu- saab arvutada kui kiiresti antud mudel antud ajamiga suudab 250 m peale töusta, näiteks kuluks 1kg töstmiseks ühe sekundiga 1m körgusele ca 9.81 Watti.
Siit 100W ajam peaks umbes 25 sekundiga kilose mudeli 250m peale viima.
3. Startimine.
Mudelid stardivad eriaegadel, nii mitu sekundit enne tööaja algust, kui arvutus näitas. Mootorid sellel juhul lülitakse välja ühel ajal- tööaja algul.
Ja edasi on mootorivaba lend nagu ikka ja ühise tööaja löpu ja oodatava ühismaandumisega märgile.
Vöimsuse möötmine suhteliselt lihtne, selleks vaja vaid pöörete lugejat ja prop läbimöödu kontrollimiseks joonlauda, ka taskuarvutit.
Kohtunikud annavad stardikäsu vastavalt arvutatud tulemusele ja tööaja käimaminekul peavad köik mootorid välja lülitatama.
Vöimalik ka mööta ajami poolt tarbitavat voolu, kuid selle negatiiseks küljeks- peab juhtmetele ligi pääsema töötava ajami puhul.
Segane jutt.... kuid üks minu arvates reaalselt teostatav variant.
Mart.
Posted: Tue Sep 02, 2008 18:02
by Võsalendur
suurema õhutakistusega mudelid saaks ju vähem kõrgust:)
Posted: Wed Sep 03, 2008 10:02
by [J]
Mudellend.ee-s
Priit wrote:Nüüd tuleb ainult teiste mootorikomplektide osas ka määrustiku kohendada. Selleks sobivaim koht on kindlasti Tartu Seminar.
Eelmise aasta seminar oli veebruaris. Siis on pikk sügis möödas ja talv peaaegu samuti. Märtsis on juba paljudel aastatel ilma poolest häid lennupäevi ja lennuki tegemiseks aega ei jääkski.
Ehk oleks mõistlik 2009.a. reeglid palju varem paika panna?
Tundub, et 3 LiPo-ga jääb aeg 20 sekundit.
Euroopas on võistluste võitjate tõusukiirused 20-30 m/s (seejuures energia on aku kaaluga piiratud, meil vaba), 20 sek teeks siis hea mehe korral 400-600 meetrit kõrgust.