Mootor "poob kinni"

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
Satel
Posts: 208
Joined: Fri Jul 18, 2008 9:17
Location: Viimsi 5123157

Mootor "poob kinni"

Post by Satel »

Kas osakb keegi nõu anda, nimelt lennates ja trikke tehes (sõites rattad ülespoole, tehes lennukiga täipööre 360 kraadi ümber oma telje jne.) poob sisepõlemispootori nagu kinni ja hetke pärast tuurid tõusevad jällegi endiseks.Täna tegin mitu trikki järjest, mootor suri lõpuks välja ja õnn oli, et tervelt alla sain.
Tänud ette.
Chessna Skyline 182
0S .46LA

Turnigy 9X 2.4G
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Segu vaene, kunagi ära lenda selles nõelaasendis millega maa peal on pöörded maksimaalsed, maa peal võibki natuke 'lörts' sees olla lõpus, õhus köhib selle puhtaks. Maa peal saad proovida ka nii, et krutid kruvi paika, keerad lennuki püsti ja kui kohe langema hakkab, teed nats lahti. Natuke rikkama seguga on ohutum alati lennata kui liiga vaese. Ja kui mootor alles värske, siis ei tasugi oodata, et kohe korralikult siibrile järgi tuleb ja töökindlalt töötab, sissetöödates ongi õigem rikka seguga ja vaikselt lennata.
Satel
Posts: 208
Joined: Fri Jul 18, 2008 9:17
Location: Viimsi 5123157

Post by Satel »

Siiamaani olen mootorit häälestanud nii: häälestan nõela max pööretele paika, siis pigistan nõela mineva kütuse vooliku kinni.Kui tahab välja surra, siis keeran nõela uude asendisse ja teen seda nii mitu korda, kui leian koha, kus voolikut pigistades mootori tuurid tõusevad.Seejärel testin lennukit max pööretel käes nina üles/alla järsult keerates.Kui tuurid ei lange, siis olen startinud.Kas selline häälestus meetid on OK?

Mart 63, tänud vastamise eest!
Chessna Skyline 182
0S .46LA

Turnigy 9X 2.4G
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Vooliku pigistamine tundub kahtlase väärtusega võte, ja nina üles/alla hoides tee seda pikemalt. Kõige lihtsam, selline asetus nagu sa oma meetodiga kätte saad ja kui pooma hakkab jälle, siis kohe maha ja miski veerandpööret lahti, kui siis ikka poob, siis midagi mäda, kui siis ok on siis oli ainult regulli viga, kuidas sul muidu paagiasetus on(karburaatori suhtes) ?
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

tavaliselt timmitakse nõel paika nii, et maas horisontaalselt max pöörded nõelaga üles otsida ja siis sellest veel paar krõpsu lahti

kui on abikäsi või lennuk pole liiga suur ja raske, siis tõsta ise nina püsti ja timmi nii, et mootor max pööretel vertikaalselt ka käima jääks
kogun vanu vene lennukimootoreid
Satel
Posts: 208
Joined: Fri Jul 18, 2008 9:17
Location: Viimsi 5123157

Post by Satel »

Kütusepaak on mul karburaatori suhtes samas tasapinnas, aga kaldega, see pool kus voolikud välja tulevad on ülevalpool ja teine pool kergelt all.
Chessna Skyline 182
0S .46LA

Turnigy 9X 2.4G
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Kütusevoolik karbussi lähedalt kinni pigistades saad low-speed nõela hästi seadistada (kui mootoril seeon). Enne tuleb lasta mootor töötemperatuurini ning siis tühikäigul ka kümmekond sekundit põriseda. Pigistad vooliku kinni.

Kui pöörded veidi tõusevad (mõnisada pööret minutis) enne mootori väljasuremist, on low-speed nõel heas asendis.

Kui mootor sureb kohe välja, on all ots liiga vaene, tuleb low-speed nõela avada

Kui mootori pöörded kasvavad palju enne välja suremist, on all ots liiga rikas, tuleb low speed nõela sulgeda

100% tõde pole vast, kuid minumeelest toimib...
Lauri Laidna - www.pistik.com
Satel
Posts: 208
Joined: Fri Jul 18, 2008 9:17
Location: Viimsi 5123157

Post by Satel »

tegin täna käes neid üles/alla katseid ja panin tähele, et karbussi minevas voolikus tekivad õhumullid, ning need põhjustavadki mootori
kinni poomise efkti.Kui paak on täis, on kõik OK, kuid pisut tühjenedes,on õhumullid karbussis.Paagis see tila on pandud vastavalt lennukiga kaasas olnud joonisele.Kõik voolikud on mul nn.plastvitsdega kinni tõmmatud, auku paagis pole.
Jällegi kõik arvamused teretulnud ning tänud kõigile juba ette!
Chessna Skyline 182
0S .46LA

Turnigy 9X 2.4G
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Post by Kristjan »

Kasuta vahepaaki:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXMDM2&P=7

See vidin pannakse paagist karbussi mineva kütusevooliku vahele ja ta välistab võimaluse, et õhumullid karbussi jookseksid.
Vigurlennukopteritel on see samuti aktuaalne teema.

K.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Võta paak lahti, midagi on ehk katki. Mul oli sarnane kogemus. Selgus, et paagi sees olev silikoonvoolik oli LÕHKI. Paagi sees olev voolik, mille otsas raskus-filter, peab olema nii pikk, et pea-aegu ulatub teise paagi otsani (5mm lühem). Kui paak on lennuki kere vastu ilma pehmenduseta (vibratsiooni pärast) võib ka see õhumulle põhjustada.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Proovi kütusefiltrit vooliku vahele ja paaki tila asemel mullivastane jubin, midagi sellist:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... XXF25&P=ML
Satel
Posts: 208
Joined: Fri Jul 18, 2008 9:17
Location: Viimsi 5123157

Post by Satel »

Nüüd on vist mootori kinni poomise põhjus selgunud.Nimelt paagis silikoonvoolik ja selle otsas olev jubin olid paagi keskel tagasi käändunud(tavaolukorras jubin on ca 5mm paagi tagaosast), suunaga mootorisse minevate voolikute poole ja niimoodi sinna kinni jäänud.Arvan, et see juhtus siis, kui mul oli üks kõvema matsuga hädamaandumine.Katsetada täna ei jõudnud enam, kuid arvan et see on kindel põhjus.

Igal juhul personaalsed tänud laurile, mart63-le, Kristjanile, Ropkale.
Ilmselt soetan selle mullivastase jubina ka, et asi oleks kindlam.
Chessna Skyline 182
0S .46LA

Turnigy 9X 2.4G
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

sellesama viguri peale olen mina 2x korralikult õnge läinud

vahest piisab kui toetad näiteks lennuki kerge kopsuga nina peale ja pärast ongi voolik tagurpidi paagis. (võssa maandumisest ei räägigi)

sümptomid sõltuvad paagi kujust ja vooliku jäikusest, kas ei saa mootorit üldse käima, jamab vahelduva eduga või näiteks kohe peale starti kui nina püsti tõstad, sureb välja

teinekord on kasulik kontrollida lennukit loksutades, et kas see paagi ankur ikka koliseb mööda paagi põhja
kogun vanu vene lennukimootoreid
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Sellest hädast saab väga lihtsalt üle. Voolikule torujupp keskele. Veel lihtsamalt - tükk plastiktoru voolikule peale.
Post Reply