Sain jagu ühest ESC'st,isegi ei saanud aru mis täpselt juhtus,kõik oli nagu õigesti,aga paar piiksu ja järgnes toss.Avamisel selgus,et mingid kolm väikest mikroskeemi taolist ollust on läbi kärsanud,ilmselt tegu seadme võimsusosaga vist
Remontimine ilmselt mõteteu,või......
Asi ise selline (panen spetsiaalselt hästi suure pildi)
Need on madala sisetakistusega väljatransistorid. Vahetada on võimalik aga raadiodetailina ostmine mõttetult kallis. Terve "supersimple" ESC tuleb odavam, kui 1 transistor. Teine asi, kui leiab mõnelt vanalt asjalt.
SI4442DY MOSFET N-CH 30V 15A 8-SOIC
Ilmselt vist mõtekam hiinast 40-60A uus Ecs tellida ja aretada mootori külge mingil viisil, isegi kui ma need transid leian,pole minust enam nenede paigale jootjat,ja vigaseid juppe võib seal ju veelgi olla.
Samas mootor ju ise täiesti ok.
mootor ise selline:
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Kas õieti või õigesti,hävinud ESC'd se tagasi ei too.
Lisaks õigekirjaliste probleemide lahendamisele ootaks asjalike nõuandeid ka,kas seadme parandamise või asendamise kohta.
Kisub veits kurvaks,hävinud asjake oli suht kallis ja ka haruldasevõitu,nii et krt..........
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Pildi järgi hinnates on asi täitsa parandatav.Ütlen seda seepärast,et olen aastaid tagasi töötanud elektroonikuna.Küsimus on ainult selles, kas mikroskeeme on kusagilt tellida.Teinekord saab ka originaale analoogidega asendada.Jama on siis, kui ESC protsessoris(minu teada peaks seal see olema) soft on viga saanud.Siin oleks hea, kui on programmaator olemas, loed uuel ESC-l softi arvuti ja kui tulevikus midagi juhtub, paned uue kivi ja laed programmi sisse.Aga jamamist oi kui palju ja aega pole kunagi.
Olen ühe ESC ära parandanud (ei olnud protsessori viga), töötab küll.
Tõenäoliselt on mootor veel töökorras. Miks tõenäoliselt? No ei tea ju miks regu maha põles. Võibolla mootori mähistes lühis vms...
Aga oletame, et mootor töökorras. Maha põlenud regu viskad minema, hakkad kasutama teist regu. Siispolegi muud teha, kui sealt maha põlenud regu plaadi pealt 3 faasi juhet välja tuua. Esimesel pildil on neid tõenäoliselt näha ka - plaadi välisservas iga 120-kraadi tagant.
Kui uue regu mootori külge ühendad, tuleb loomulikult mahapõlenud regu mootorist eraldada...
Jah,kõige kindlam ja kiirem(odavam) vahend ilmselt ongi panna lihtsalt uus regu,proovin esialgu ühe olemasolevaga järele ja siis tellin hiinamaalt uue,sinna peaks sobima suvaline 40A ESC.
Mis puutub muidugi mootorimähise lühisesse siis,jah seda ei oska öelda,aga väga vähetõenäoline.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Sellelt saad juppe järgmise mahapõlenu remondiks. Seal terveid MOSFET-te ju piisavalt.
Ega pilti ekraani resost paremaks ei saa, seepärast liiga suure punktide arvuga pildid rohkem segavad kui aitavad.
Enam tulevikus ei tahaks sellist tossupilve(ka materiaalset) kogeda,aga ilmselt käib se kogu hobiga kaasas,kooliraha on kallis ja kes meist ei eksi.
Eks ole neid tuhandeid ka platsile palju maha jäänud ja mitte ainult minul.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Ma pole küll regu hinge-eluga väga tuttav, kuid üks rumal mõte siiski Kuna need transid seal on eeldatavasti kõik ühte tüüpi, siis jooda läbi põlenud välja ning võta mujalt (teistelt faasidelt) terved asemele. Iga faasi peale jääb nii küll vähem transe, kuid asi peaks tööle hakkama. Teoorias peaks toimima. Äkki keegi kinnitab?
Kui tõesti 18-st on 3 maha põlenud, siis endise 6 asemel jääb ühe faasi peale 5tk ehk regu "võimsus" väheneb kõigest paarkümmend protsenti! Parandad regu jahutust veidi ja ongi sama regu mis enne!
samas kui transid on juba maha põlenud, siis selleks pidi ikka väga motiveeriv põhjus olema
võib proovida maha põlenud tükid maha joota ja siis väikese koormusega uuesti proovida, kas regu üldse mingit elumärki näitab, see annab pildi kas temaga on üldse midagi edasi teha või on juhtsüsteem ka viga saanud
Tagantjärele ehk väike analüüs oma tegevuse kohta.
ehk tegin lülituste järjekorra valesti,saatja töötas ,ja mootori toiteaku oli järgi ühendatud,siis lülitasin toite vasuvõtja ja servode peale.
unustasin aga motorieebli kuhugi keskele,siis tõmbasin alla ja lülitasin vastuvõtja toite välja ja uuesti sisse(kaasnesid ka helisignaalid nagu tvaliselt),edasi läks kiireks ja juba tuli suitsu.
Mootorieebli reevers valepidi!?
Sebisin liiga palju ja kiiresti lülitite ja eeblitega Esc läks lolliks ja põles!?
Unustasin tagantjärele vaadata ja ei mäleta,äkki oli mootorijuhtimise otsik vastuvõtjas valepidi sees!?
Loomulikult oleks väga tänulik,kui keegi viitsiks seda esc'd lihtsalt uurida,et kuipalju tast reaalselt järel on,ma ise ei oma vastavat tehnikat,puudub ka tasemel jootejaam(vene jootekolvi ots on sama suur ,kui mikroskeem)
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO