Page 1 of 1

Brushless set.

Posted: Sun Sep 28, 2008 14:05
by Wreckie
Tere,
Mõtlesin, et prooviks siis Brushless mootori ära:), kavas kasutada mitte Li-Po akut, vaid Ni-Cd'd. Autoks on Stock Sprint 2 Sport
Kas Brushless mootoril peab olema eraldi Speed controller? või ajab stock ka asja ära?
Kas Brushless mootoriga kestab aku kauem kui brushed mootoriga, seda on raske uskuda, sest Brushed mootor toodab vähem võimsust, seega peaks ju vähem akut võtma.
Üldse, millist komplekti soovitate?
Ei pea olema tipp klass, võiks olla selline millega oleks vahet tunda, et on palju parem.
Tänud!

Re: Brushless set.

Posted: Sun Sep 28, 2008 14:39
by Võsalendur
Brushless mootor vajab brushless mootorile mõeldud regu. Brushed mootori regu ei sobi. Brushed mootori kasutegur on reeglina väiksem kui brushless mootoril, seega brushlessi kasutades jõuab rohkem akust võetavast "mootori võlli otsa".

Posted: Sun Sep 28, 2008 14:51
by Wreckie
Nii, aga oskate soovitada mõnda mõistliku komplekti?
Ja seda ka veel, et miks Brushless mootoril on 3 juhet ? 1 on mass :lol: ?

Posted: Sun Sep 28, 2008 18:54
by cuprum
Wreckie wrote:Nii, aga oskate soovitada mõnda mõistliku komplekti?
Ja seda ka veel, et miks Brushless mootoril on 3 juhet ? 1 on mass :lol: ?
Oh ei - seal kordamõõda nad kõik nii plussid kui ka miinused ;)
Nimelt nende kolme juhtme abil tekitatakse põõrlev magnetväli - a kui võõraid keeli valdad, siis FAQ päris abiks.

Posted: Sun Sep 28, 2008 20:13
by uljaspea
Teadmiseks siis sulle, et alates 01.01.2009 on stock klassis lubatud ainult 17.5T brussless ja lipo aku. Nüüd siis mõtlemiseks, et kui sul hetkel ei ole midagi olemas siis tuleks need asjad ainult muretseda. Ütlen veel lisaks, et nendest asjadest ainult ei piisa, et sellise masinaga võidusõita teistega. Lisaks veel carbon põhi ja ülemine plaat, uued amordid, diffrid, kardaanid, rehvid ja kere.
Ise sõitsin täna just sama masinaga esimest korda. Tulems ei olnud eriti rahuldav (asi jäi regu taha kinni).

Posted: Sun Sep 28, 2008 20:35
by lauri
Ma ei mõista, miks peaks NiCd/NiMH akut eelistama LiPole? Maksavad sama palju, LiPo aga kestab muretult 100+ tsüklit ära (100x10kond minutit!). Ka on NiCd/NiMH aku hooldamine paras peavalu, kui seda vähegi õigesti tahta teha.

Brushless mootor + Brushless regu + LiPo + LiPo ohutuks laadimiseks spets kott + LiPo laadija

Kui sul on akud juba olemas ja seestõttu ei taha LiPo-t, siis mõistan.

Osta brushless regu (nii hea kui rahakott võimaldab) ja normaalne/korralik 17.5T mootor, sest see on nagu öeldud juba 2009. aastast alates võistlustel ainus lubatud. Isegi kui võistlema ei kipu, tasub see võtta :)

Posted: Sun Sep 28, 2008 20:59
by martc
Hm,mis võistlus klassist on jutt :?:

Posted: Sun Sep 28, 2008 21:14
by Wreckie
Akud on jah mul juba olemas, Li-Pole pöördun kunagi hiljem, hetkel üks aku olemas ja ka ohutuse pärast. Kas see 17.5T Brushless mootor + Ni-Cd aku on tunduvalt võimsam kui 15T Brushed ?

Posted: Sun Sep 28, 2008 21:45
by uljaspea
Jutt käib on-road stock 1/10 klassist http://foorum.hpi.ee/viewtopic.php?t=3263&highlight=

Posted: Sun Sep 28, 2008 21:48
by lauri
17.5T Brushless on enamvähem sama võimas kui korralik 27T harjadega mootor. Korralik harajadega 15T on tunduvalt kiirem, kui 17.5T brushless.

Võistlusklassidest : www.modelcar.ee

Rääkisime 1:10 elektri onroad stock klassist (piiratud mootoriga). Täna oli võistlemas 13 inimest.

Posted: Sun Sep 28, 2008 22:03
by martc
Kas sinna stock klassi alla võiks minna Kyosho TF-5 mudel :?:
Kas võistlustel oleks midagi teha Kyosho G20 sandard stock mootoriga :?:
Mitu T võiks sellel mootoril olla :?:
Kas peaülekandeid võistlustel muudetakse :?:

Posted: Sun Sep 28, 2008 22:14
by Wreckie
Niiet minu 15T brushed mootor on võimsam kui 17.5T brushless? Või sain valesti aru? Võistlustel eriti käima ei kipu, niiet võiks ming i3-9T poole vaadata? Mis hinnast need süsteemi hinnad muidu algavad?

Posted: Sun Sep 28, 2008 23:33
by lauri
Wreckie wrote:Niiet minu 15T brushed mootor on võimsam kui 17.5T brushless?
Nii peaks minu arusaama kohaselt olema jah, kui rääkida sama mõõtu võistlus-mootoritest. Harjadega mootori puhul jällegi kuluvad harjad ja kollektor vajab treimist. Reaalselt ilma hooldamata üle 30minuti sõitu läheb juba jamaks :wink:
martc wrote:Kas sinna stock klassi alla võiks minna Kyosho TF-5 mudel :?:
Kas võistlustel oleks midagi teha Kyosho G20 sandard stock mootoriga :?:
Mitu T võiks sellel mootoril olla :?:
Kas peaülekandeid võistlustel muudetakse :?:
1. - nii vähe kui ma asjast tean, võiks sobida küll. Tutvu võistlusmäärustega ja vaata täpsemalt. Tõenäoliselt vajad reeglitepärast keret (Mazda 6 või Dodge Stratus vms). Selle kohta ka reeglites kirjas. 300kr väljaminek
2. - G20 mootorist ei tea midagi. 20T mootor? Stock klassis sõidetakse see aasta veel 27T harjadega mootoriga või brushlessiga. Tutvu võistlusmäärustega. 01.01.09 alates 17.5T brushless ja 2S Lipo või 6Cell Nimh
3. - ülekannet ikka muudetakse. Peamiselt mootori temperatuuri abil. Kui 5-minutise sõidu lõpuks on mootori temperatuur 70 lähedale, on ülekanne õige. Sellisel moel ülekannet valides saad kõige suurema võimsuse mootorist kätte. Pinione tavaliselt on kohapeal saada raha eest.

Kahe nädala pärast pühapäeval Saue Gümnaasiumisse kohale :wink: Kaks nädalat tagasi üks käis vaatamas ja täna oli juba rajal uue mudeliga võistlemas...[/quote]

Posted: Mon Sep 29, 2008 19:28
by Wreckie
Tuleks ikka kohale, aga ise elan Tallinnast 260 KM kaugusel, väga kerge pole :D. Juhilubasid ka veel pole.