Expo ja Dual rate
Expo ja Dual rate
Oleks ka mõned küsimused puldi settingute kohta :
1) Kui suurt exp-i oleks mõistlik kasutada ? Millist ise kasutate ?
2) Kumma konfiguratsiooniga oleks mõistlikum maanduma tulla,
kas suurema servo käiguga või siis väiksemaga, täna väitis Jaan mulle
et väiksem (tundetum) on nagu parem ?
Muidugi saan aru, et igale ühele oma ja sõltub palju ka lennukist, aga
lihtsalt oleks huvitav teada teiste settingutest, kui see just sõjasaladus
pole
Muidu on praegune lennuk elektri Calmato trainer ja pult MX-16s ning exp-i settingud on 50 ringis.
Sama panin ka Dual rate-le, vaid rudderit piirasin väiksema rate peal rohkem, et ei segaks, kui gaasiga mängida.
1) Kui suurt exp-i oleks mõistlik kasutada ? Millist ise kasutate ?
2) Kumma konfiguratsiooniga oleks mõistlikum maanduma tulla,
kas suurema servo käiguga või siis väiksemaga, täna väitis Jaan mulle
et väiksem (tundetum) on nagu parem ?
Muidugi saan aru, et igale ühele oma ja sõltub palju ka lennukist, aga
lihtsalt oleks huvitav teada teiste settingutest, kui see just sõjasaladus
pole
Muidu on praegune lennuk elektri Calmato trainer ja pult MX-16s ning exp-i settingud on 50 ringis.
Sama panin ka Dual rate-le, vaid rudderit piirasin väiksema rate peal rohkem, et ei segaks, kui gaasiga mängida.
expo väärtus täiesti sõltub lennukist, tüüride suurusest ja üldkäigust
(40-60)
nulli ümber võiks ikkagi tuimus olla täiesti tuntav, muidu pole nagu erilist mõtet(sujuva lennu mõttes)
mina dual ratet põhimõtteliselt ei kasutagi, kuigi enamusel lennukitel on see seadistatud, üks 100%, teine siis normaalse lennu jaoks
maandumisel ma ei muuda neid kunagi, nii nagu lendab, nii ka tuleb maha, isegi flappe ei kasuta
(40-60)
nulli ümber võiks ikkagi tuimus olla täiesti tuntav, muidu pole nagu erilist mõtet(sujuva lennu mõttes)
mina dual ratet põhimõtteliselt ei kasutagi, kuigi enamusel lennukitel on see seadistatud, üks 100%, teine siis normaalse lennu jaoks
maandumisel ma ei muuda neid kunagi, nii nagu lendab, nii ka tuleb maha, isegi flappe ei kasuta
kogun vanu vene lennukimootoreid
1) kõik sõltub ikka lennumasinast.kui suured eleronid jne.manuaalis ka kirjas palju soovitav expo kasutada. 50 on normaalne.
ise kasutan ka 40-60 expo
2)käigud jah sätid nii et maanduma tulles väiksemad ja õhus teised.
aga võib ka enamus aeg väiksemad olla aga traineril suht mõtetu väiksemaks teha.aeg ajalt oleks vaja ka suuremat käiku.
traineril paned käigud nii nagu peavad ja expot nats rohkem.
kuna enda linnul suuremad eleronid ja äkiline kõrgustüür siis kasutan eleronidel 70% ja kõrgustüüril 60% seda maanduma tulles.
Jaani väide täiesti õige.
ise kasutan ka 40-60 expo
2)käigud jah sätid nii et maanduma tulles väiksemad ja õhus teised.
aga võib ka enamus aeg väiksemad olla aga traineril suht mõtetu väiksemaks teha.aeg ajalt oleks vaja ka suuremat käiku.
traineril paned käigud nii nagu peavad ja expot nats rohkem.
kuna enda linnul suuremad eleronid ja äkiline kõrgustüür siis kasutan eleronidel 70% ja kõrgustüüril 60% seda maanduma tulles.
Jaani väide täiesti õige.
53457079
Ridali lennuklubi.
Ridali lennuklubi.
Mina ei ole suutnud veel dual-rate'i reaalselt kasutada. Ühtegi nii hullu mudelit pole olnud, et ei suudaks suurte tüürikäikude tõttu sellega maanduda. Mingi ekstreemne 3D mudel on ehk selline. Exponential on alati aidanud ja reegline seda ka kasutanud.
Dual-Rate'iga pead ju suutma meeles pidada, et see nupp ümber lülitada ning siis vaja ka lennuki käitumisega veel ümber harjuda. Üpris kaheldav tegevus minu jaoks ja loobusin kasutamast.
Reaalselt võib seda mõnel juhul ka vaja minna muidugi, kuid pole endal veel sellist olukorda ette tulnud
Dual-Rate'iga pead ju suutma meeles pidada, et see nupp ümber lülitada ning siis vaja ka lennuki käitumisega veel ümber harjuda. Üpris kaheldav tegevus minu jaoks ja loobusin kasutamast.
Reaalselt võib seda mõnel juhul ka vaja minna muidugi, kuid pole endal veel sellist olukorda ette tulnud
Lauri Laidna - www.pistik.com
Hei!
Kasutan ka Acromasteril Dual-Rate, nagu eelpoolgi räägitud lülin maanduma tulles mudeli tuimemaks, mulle meldib nii rohkem.
Köik tüürid maanduma tulles 60% peal.
Samal mudelil ka EXPO, mis 50% peal.
Suurel plaaneril veidi teine taktika, seal kasutan erinevaid lennureziime:
1. startimine
2. Speed
3. termika
4. tavaline
5. maandumine
Servode käigud ja algasendid erinevates lennu reziimides erinevad.
Samuti erinevates reziimides erinevad mixerid lubatud, näiteks
vaid maandumisreziimis butterfly lubatud ja speed reziimis tiiva servode positsioon nihutatud jne.
Köik reziimid omavad erinevat prioriteeti näiteks maandumise reziimil köirgeim prioriteet.
Kasutatavast reziimist annab saatja körvaklappi ka tekstilise teate, nagu ka lennuaja jne. valitud parameetri kohta.
Minu arvates väga mugav.
Olulised lülitud on juhtkangidesse integreeritud, nii ei pea pilku mudelilt körvale pöörama ja kange lahti laskma.
Mart.
Kasutan ka Acromasteril Dual-Rate, nagu eelpoolgi räägitud lülin maanduma tulles mudeli tuimemaks, mulle meldib nii rohkem.
Köik tüürid maanduma tulles 60% peal.
Samal mudelil ka EXPO, mis 50% peal.
Suurel plaaneril veidi teine taktika, seal kasutan erinevaid lennureziime:
1. startimine
2. Speed
3. termika
4. tavaline
5. maandumine
Servode käigud ja algasendid erinevates lennu reziimides erinevad.
Samuti erinevates reziimides erinevad mixerid lubatud, näiteks
vaid maandumisreziimis butterfly lubatud ja speed reziimis tiiva servode positsioon nihutatud jne.
Köik reziimid omavad erinevat prioriteeti näiteks maandumise reziimil köirgeim prioriteet.
Kasutatavast reziimist annab saatja körvaklappi ka tekstilise teate, nagu ka lennuaja jne. valitud parameetri kohta.
Minu arvates väga mugav.
Olulised lülitud on juhtkangidesse integreeritud, nii ei pea pilku mudelilt körvale pöörama ja kange lahti laskma.
Mart.
Hei,
ma pole dual rate kasulikkusest veel aru saanud. Maandudes ma seda kindlasti peale ei paneks, kuna väiksema kiirusega on tüürid niikuinii tundetumad ja lennuki liigutamiseks tuleb mõnikord kangide äärmisi asendeid kasutada. Võib-olla nad sobivad algajatele stabiilse lennuki puhul, et lendu liiga palju rikkuda ei suudaks, või siis ülitundliku vigurlennuki (mul pole sellist) normaalsemaks tegemiseks.
Expot olen proovinud, aga eelistan kas väikset setting'ut või päris ilma olla.
AndrusK
ma pole dual rate kasulikkusest veel aru saanud. Maandudes ma seda kindlasti peale ei paneks, kuna väiksema kiirusega on tüürid niikuinii tundetumad ja lennuki liigutamiseks tuleb mõnikord kangide äärmisi asendeid kasutada. Võib-olla nad sobivad algajatele stabiilse lennuki puhul, et lendu liiga palju rikkuda ei suudaks, või siis ülitundliku vigurlennuki (mul pole sellist) normaalsemaks tegemiseks.
Expot olen proovinud, aga eelistan kas väikset setting'ut või päris ilma olla.
AndrusK
Expo on VAJALIK,teeb juhtimise sujuvamaks ja meeldivamaks.
Dual Rate kasutamine oleks õigustatud siis kui tahad näiteks kasutada sama mudelit kas karmimas 3D või siis pehmemas versioonis F3A lendamiseks.
Dual Rate kasutamine oleks õigustatud siis kui tahad näiteks kasutada sama mudelit kas karmimas 3D või siis pehmemas versioonis F3A lendamiseks.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
-
- Posts: 258
- Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
- Location: Tartu
oleneb ka lennumasinast.plaaneril pole vast vaja aga teeme katse annan sulle oma lennumasina panen kõik ilma expo ja dual-ita ja võtame aega.huvitav oleks teada kaua suudad õhus hoida??Võsalendur wrote:Hehe... eluaeg ilma expota lastnud:D ja dual ratega:) ei hädalda, saab ka nii
53457079
Ridali lennuklubi.
Ridali lennuklubi.
Nagu ülalpooltoodu näitab - maitse asi (nii olevat ka sitasitik arvamust avaldanud )
Mis aga algajasse ja algaja (stabiilsetesse) mudelitesse puutub - erinevaid lennureziime ei pea kasutama - siis minu isikliku arusaamise kohaselt:
* D/R ei ole eriti vajalik (selle saab "klassikaliselt" lahendada ka mehhaanikaga, kui väga vaja peaks olema). Samuti on D/R tegelikult ju osake expost.
* Esimese lennu jaoks paneksin mina suhteliselt kõvasti (~50-80) expot. Arvestusega/teadmisega, et edaspidi tuleb seda niikuinii pisut maha kratsida.
Sellise "setupi" põhjendused tulenevad lihtlabasest loogikast - mudel peab olema kangide keskasendis suhteliselt tuim parem juhtida), kuid samas ei tohiks talt ära võtta arvutuslikku juhtpindade käiku (mõne ootamatu tuulehoo puhul võib "kogu tagavara" vägagi ära kuluda). NB! See ei tähenda "kunstlikult" tüüride liikumise juurdekruvimist. Teatud väljaviskest alates tekitab iga juhtpind enda taha keerise & siis alles läheb "huvitavaks".
Kui sellise setupiga miski pool tundi üleval oldud, siis hakkavad juba konkreetse mudeli-piloodi paari "erivajadused" ilmnema. Millistes lennufaasides mudel liiga tuim/äkkiline tundub, kas (üldse) kange "põhja" vajutatakse, millises lennufaasis kangi pidevalt mis suunas kangutatakse(trim)... ... ... a lõpuks jõudsin ikkagi välja mitte konkreetse setupi edasiandmiseni, vaid hoopis protsessini, kuidas leida enda jaoks selle konkreetse lennuki puldi konfiguratsioon.
Mis aga algajasse ja algaja (stabiilsetesse) mudelitesse puutub - erinevaid lennureziime ei pea kasutama - siis minu isikliku arusaamise kohaselt:
* D/R ei ole eriti vajalik (selle saab "klassikaliselt" lahendada ka mehhaanikaga, kui väga vaja peaks olema). Samuti on D/R tegelikult ju osake expost.
* Esimese lennu jaoks paneksin mina suhteliselt kõvasti (~50-80) expot. Arvestusega/teadmisega, et edaspidi tuleb seda niikuinii pisut maha kratsida.
Sellise "setupi" põhjendused tulenevad lihtlabasest loogikast - mudel peab olema kangide keskasendis suhteliselt tuim parem juhtida), kuid samas ei tohiks talt ära võtta arvutuslikku juhtpindade käiku (mõne ootamatu tuulehoo puhul võib "kogu tagavara" vägagi ära kuluda). NB! See ei tähenda "kunstlikult" tüüride liikumise juurdekruvimist. Teatud väljaviskest alates tekitab iga juhtpind enda taha keerise & siis alles läheb "huvitavaks".
Kui sellise setupiga miski pool tundi üleval oldud, siis hakkavad juba konkreetse mudeli-piloodi paari "erivajadused" ilmnema. Millistes lennufaasides mudel liiga tuim/äkkiline tundub, kas (üldse) kange "põhja" vajutatakse, millises lennufaasis kangi pidevalt mis suunas kangutatakse(trim)... ... ... a lõpuks jõudsin ikkagi välja mitte konkreetse setupi edasiandmiseni, vaid hoopis protsessini, kuidas leida enda jaoks selle konkreetse lennuki puldi konfiguratsioon.
Tänud asjalike nõuannete eest !
Paistab, et on siiski mingid soovituslikud settingud, mida tasuks katsetada, kuigi ei saa neid just rusikareegliteks nimetada.
Kui katsetamine jutuks, siis kas simus harjutades ka expot ja dual-rate
kasutate ? Minu teada Aerofly ei võimalda dual-rate lülimist , küll aga
õnnestub see RealFlight-is, expo toimis mõlemas. Rääkimata siis RF-i
mikseritest.
Nonii, mikserite teema kisub vist off-topicuks
Paistab, et on siiski mingid soovituslikud settingud, mida tasuks katsetada, kuigi ei saa neid just rusikareegliteks nimetada.
Kui katsetamine jutuks, siis kas simus harjutades ka expot ja dual-rate
kasutate ? Minu teada Aerofly ei võimalda dual-rate lülimist , küll aga
õnnestub see RealFlight-is, expo toimis mõlemas. Rääkimata siis RF-i
mikseritest.
Nonii, mikserite teema kisub vist off-topicuks
Hmm, RF-is D/R-i mitte kasutada on suht võimatu. Praktiliselt igale mudelile on "vasak-ülemine" ju sisse progetud tüüride käiguulatuse muutmiseks.artur wrote: Kui katsetamine jutuks, siis kas simus harjutades ka expot ja dual-rate
kasutate ?
Asenditest mina tavaliselt maksimumkäigud olen valinud
Mikserite teema kisub veel rohkem lennu eesmärkide väravasse, kui DrExp jutt piloodi&mudeli omasse. Seega krooksun jällegi rangelt oma mätta otsast.artur wrote: Nonii, mikserite teema kisub vist off-topicuks
Vigurlennunduses mikserid suht mõttetud. Tunduvalt parem on üritada konkreetset manõõvrit teha konkreetsete kangiliigutustega ning panna mudel tasakaalu. NB! Mikser võib lennuki erinevates ruumilistes asendites käituda hoopis vastupidi oodatule (näiteks throttle-elevator negatiivne mix tagurpidi lennul).
Isiklikult olen kasutanud & veendunud vajalikkuses:
Purikad: Mootori töö korral negatiivne elevaator
Sõjalinnud: sama, mis eelmine + rudder (kompenseerimaks pisut "küljele vedu" - juhul, kui mootor ei ole just kõige täpsemini viltu asetatud).
Aga veelkord - maitse asi