Vajumiskiirus 0,25 m/sek

Arutelu kõigi raadioteel juhitavate plaanerite teemal...
Post Reply
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Vajumiskiirus 0,25 m/sek

Post by [J] »

Siin üks huvitav diagramm F5J lendudest "surnud õhus" (tõusvate õhuvooludeta õhk).
10 minutit (600 sekundit) tuleb täis väga suure varuga (lennuki jõuga allatoomine algab umbes 100 sek enne aja täitumist):
Image
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Mis seal salata,kaasaegne hea tiivaprofiil ja küll ta hõljub.
Sai siin suvel ka ise proovitud(diagramme pole,esialgu ilma tehnikata veel),
isegi tagasihoidlikumad masinad lendavad 10 min täis ilma erilise vaevata.
Mul mõlemal mudelil tiivaprofiil S 3021.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Samas kui lendame täiesti tuuletus surnud õhus on ka vintsiga stardid mõneti madalamad, seega lihtsalt lennuki otse hoidmisest sageli ei piisa, tuleb osata ka stardist vähemalt kõik võtta.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Veidi 2010 aasta tehnoloogiat:
Image
Süsiplastist ja balsast 4 meetrine AVA uuendatud variant.
http://www.fvk.de/Super%20AVA%20Pro.html
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Ütleks,et väga huvitav flapi lahendus,vist toimib ka kaldtüürina.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
arne
Posts: 467
Joined: Thu Aug 11, 2005 23:07
Location: Tallinn
Contact:

Post by arne »

See ei ole flap ja ei toimi kaldtüürina. Inglise keeles on selle nimi spoiler ja toimib erinevalt flapist. Flap suurendab takistust ja tõstejõudu aga see tapab tõstejõu. USAs on klass RES - Rudder, Elevator, Spoiler, kus need on ainsad lubatud juhitavad pinnad. Üsna populaarne ja AVA on seal kõva tegija.

Arne
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Hei!

Eks need kaasaegsed mudelid lenda hästi küll.
Ka eestimaine Cluster ei pea häbenema, siin väike näide.

Image

Stardiks kasutatud 15m kummi koos 15m nööriga. Mudeli kaal ca 1900g.

Mart,
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Graafikust ei saa midagi aru,mis näidud seal on?
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Ilmselt kõrgus meetrites y-teljel(vertikaalne) ja lennuaeg sekundites x-teljel(horistonaalne).
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Kui lennuk pole vahepeal maa all lennanud, siis on tegemist olnud varvatavasti künkliku maastikuga :D
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Tegemist on vist motoriseerimata varjandiga,miks muidu need 30 meetrised sikk-sakid?
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Kui ei eksi siis Cluster all mõeldi Tragi 801X Cluster F3J plaanerit, seega mootorita jah. :)
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Leidsin viimasest lennukist ühe video kah:
http://www.youtube.com/watch?v=89nK6LGc1Z0
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Hei!

Graafikul töesti y-teljel körgus ja x-teljel aeg. Nagu enne juba märgitud kasutasin stardiks kummi. Tegemist harjutuslendudega tuulevaikse ilmaga. Sellistel tingimustel ei olnud sukeldumisest (vöimalus vötta jääkpinge kummist-nöörist) töesti mingit kasu enam körguse vöitmisel, mööduka tuule puhul olid stardid pea poole körgemale.
Need negatiivseks läinud kohad ilmselt körgusmöötja triivimisest tingitud möne meetrised hälbed. Stardi ja maandumise koht kogu aeg sama olnud. Mudelit ei lasknudki maha, vaid püüdsin öhust kinni. Plats sellel kohal suhteliselt sile.
Kui lendusid üldistada, siis on näha, et ca 65m algkörguse pealt önnestus ca 250 sek lend.

Mart.
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Hakkan ise loodetavasti juba veebruari lõpus ühele Clusterile tehnikat sisse panema. Eks näis, tahaks ka siia teha ühe teema koos piltidega, mis nt mootormudelistidest kasutajate silmaringi avardaks. Üldiste näitajate poolest on ikka tige pill küll.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Võistlusklassi F5J, võimsusega 200W/kg kohta, seitse 10 minutilist lendu:
Image

1 foot=0,3048 meetrit
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Hei!

Viimast saab ju ka paari nädala pärast korrata EM F5J I etapil.

Mart.
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Image

Niisiis, sain eile ka enda Clusteri lõpuks õhku. Lennukaal tuli lõppkokkuvõttes siiski nõks üle 2kg, kuid vähegi tuulisema ilmaga, ei tohiks sellest väga hullu olla.
Üllatavalt vähe timmimist vajav lennuk. Raskuskese ning tüürikäigud sai pandud vastavalt manualile ning stardid olid enamjaolt sirged ning rahulikud ka eilses väga puhangulises tuules. Erinevate lennurežiimide erinevaid kiiruseid tundub Cluster samuti väga kenasti vastu võtvat ning areng võrreldes Tragi 705'ga on ilmselge. Nüüd on tarvis vaid natuke rahulikumat ilma, et saaks veel natuke seadistada ja siis olen võistlushooajaks valmis.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Clusteri igasuguseid pilte võiks tutvumiseks üles riputada küll! Neid, kes kindlalt õhus püsivad ja sellist katki ei laseks, peaks olema juba päris palju!
Post Reply