Page 1 of 1

Mure!!!

Posted: Thu Nov 06, 2008 21:17
by siim2618
Asi siis selline, et tahaks nagu lennukiga lendu minna. Nagu tavaliselt sai enne lendu tehtud saatja-vastuvõtja töökauguse kontroll. Sisselükatud antenniga hakkasid servod krõbisema umbes 30-40 meetri pealt, mis peaks olema iseenesest suhteliselt normaalne. Lahtitõmmatud antenniga hakkasid servod tujutsema umbes 350m kauguselt ja ma arvan, et võin ka sellega rahule jääda. :roll:
Küll on aga mootoriga mingi jama. Nimelt, kui mootori pöörded põhja panna ja siis maha võtta, ei taha mootor sugugi nii käituda. Pöörded lähevad küll põhja, aga maha ei tule. Kui lennukile lähemale joosta, siis jääb mootor mingil hetkel seisma. Sellise käitumise jaoks ei pea olema väga kaugel, piisab umbes sajast meetrist. Olen ka proovinud erinevaid saatjaid ja vastuvõtjaid, aga tulemus on sama... :(
Äkki oskab keegi aidata, enda mõistus enam seda kinni ei võta... Ehk on viga minus. :wink:

Posted: Thu Nov 06, 2008 21:40
by Ervin2
kuidas paikneb mudeli sees elektroonika.
Ehk on vastuvõtja liiga lähedal häireidtekitavatele elementidele,servod kiirusregulaaator jms.

Posted: Thu Nov 06, 2008 21:44
by siim2618
Vastuvõtja on nii tagaotsas kui võimalik. Regulaatorist on kaugel, lähima servoga on vahe umbes 6cm. See ei tohiks väga hull olla. Või arvad, et servo peaks veel kaugemal olema? :roll:

Posted: Thu Nov 06, 2008 21:56
by seriff
keera regu ja servode juhtmed krussi.endal tekitas häireid aga peale krussi keeramist asi kadus.

Posted: Thu Nov 06, 2008 22:34
by siim2618
No ma keerutasin seal neid kokku nii palju kui andis. Eks homme saab proovida, kas muutis kah midagi paremaks. :wink:

Posted: Thu Nov 06, 2008 22:36
by mg3a1@hot.ee
Kas krussi tuleks keerata kõik omavahel või mootori juhtmed ja servo juhtmed eraldi(mõlemil ju kolm juhet)?

Posted: Thu Nov 06, 2008 22:43
by siim2618
mg3a1@hot.ee wrote:Kas krussi tuleks keerata kõik omavahel või mootori juhtmed ja servo juhtmed eraldi(mõlemil ju kolm juhet)?
Ei saanud hästi aru. Mis mõttes mootori juhtmed? Äkki mõtled siis regu juhet, mis vastuvõtjasse läheb. Kui nii, siis ma arvan, et regu juhtme peaks ikka servo juhetega kokku krussima. :roll:

Posted: Thu Nov 06, 2008 23:04
by mg3a1@hot.ee
Just, mis regust mootorisse lähevad! Et kuda k*rat neid krussi annab keerata?

Posted: Thu Nov 06, 2008 23:19
by siim2618
mg3a1@hot.ee wrote:Just, mis regust mootorisse lähevad! Et kuda k*rat neid krussi annab keerata?
Sa said väga valesti aru. Noid juhtmeid pole käskind keegi krussi keerata. Jutt käis servo juhtmetest ja sellest juhtmest mis tuleb REGUST VASTUVÕTJASSE. :P

Posted: Thu Nov 06, 2008 23:43
by mg3a1@hot.ee
:oops: :oops: :oops:

Posted: Fri Nov 07, 2008 0:07
by AndresO
Vaata ka näiteks siit:
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=2027

Häiretest ja nende kõrvaldamisest on siin foorumis tihti juttu olnud.

Posted: Fri Nov 07, 2008 0:13
by [J]
Olen ka proovinud erinevaid saatjaid ja vastuvõtjaid
Mina tegeleksin esmajärjekorras regulaatoriga ja ehk ka mootoriga. Häireid tekitavad regulaatoritüübid pole suur haruldus.

Posted: Fri Nov 07, 2008 17:22
by siim2618
Ja kui tekitabki näiteks regu häireid, siis mis temaga teha tuleks? Teist regu kuskilt praegu võtta pole. Äkki mingi teine paigutus?

Posted: Fri Nov 07, 2008 17:46
by seriff
kas see viga on ainult maas?endal oli sama et mootor hakkas tõmblema kui lennuk maas ja ise astusin saatjaga kaugemale.
sa proovi nii et pane saatja kõrgemale kuhugi võta lennuk kätte ja kõnni kaugemale.vastupidi võib nats jama tekkida.
maad ligi signaal ongi kehvem.
kas lennanud oled sellega?

Posted: Fri Nov 07, 2008 18:21
by siim2618
Lennanud ei ole, sest ei julge lihtsalt kui ta selliseid trikke teeb. Pealegi oleks see siis esimene lend nn mittealgaja lennukiga. Kui ta õhus mingit jama korraldama hakkab, siis ma arvan, et see ei lõppeks hästi. :?

Posted: Fri Nov 07, 2008 18:25
by seriff
siim2618 wrote:Lennanud ei ole, sest ei julge lihtsalt kui ta selliseid trikke teeb. Pealegi oleks see siis esimene lend nn mittealgaja lennukiga. Kui ta õhus mingit jama korraldama hakkab, siis ma arvan, et see ei lõppeks hästi. :?
olen veendunud et õhus sellist viga pole.tõrva pole väga kaugel kas siia poole plaani liikuda pole?
aga kunagi pead ju ikka sellega lennu tegema :wink: .

hea meelega teeks esimese lennu kui siia satud.

Posted: Fri Nov 07, 2008 18:51
by [J]
Äkki mingi teine paigutus?
Paigutusega imesid ei tee kui just antenn lausa ümber regu pole. Ferriitrõngas vastuvõtjasse mineva juhtme peal võib mõnikord asja parandada.
Pole kursis, mis tüüpi regu ja mootor on? Kas ka servode töö on häiritud või ainult veomootor?
Image

Posted: Fri Nov 07, 2008 19:20
by siim2618
Mootor ja Regu
Ferriitrõngas oli juba alguses tal olemas. Servod töötavad normaalselt.
tõrva pole väga kaugel kas siia poole plaani liikuda pole?
Ei ole tõesti lähiajal plaanis. Sellel nädalavahetusel ei jõua ja kui tulla tahan, siis pean ka transpordi muretsema. :roll: Ema või isa saaks võibolla nõusse. :lol:

Posted: Fri Nov 07, 2008 21:41
by tarmotaja
Hei,
100 meetrit töötava mootoriga maapeal. See on ju suisa hea tulemus. Minu praktika näitab isegi kehvemat tulemust. Sellises setupis, võta julgus kokku ja ... lendama. See lihtsalt ongi elektrilennukite maailm. Eeldan, et kasutad PPM vastuvõtjat. Sellisel juhul ongi selline asi normaalne. Kui lennuk on õhus, siis on muretu lend umbes 300...400 meetri ulatuses ( välja arvatud erutust pakkuvad sidehäired ehk glichid ). See on aga päris piisav kaugus väikese lennukiga. Kuidas lahti saada "leviaukudest", see on samuti huvitav teema.

Tarmo

Posted: Fri Nov 07, 2008 22:40
by [J]
Ehk sain millestki valesti aru aga kui servod käivad kaugelt normaalselt pole see häirete probleem vastuvõtjale.
Regu ise ei saa siis kehvemast juhtsignaalist aru või tekitab täispööretel häireid iseendale?
Mudel juhitavust ei kaotaks, mis võimaldaks siis testlende tõepoolest ???
Äkki saab mingeid regu erinevaid reziime katsetada jne?

Posted: Sat Nov 08, 2008 15:19
by tarts
On tüüpiline, et töötav mootor vähendab leviala ja mõjutab kõiki kanaleid. minul on ferriit rõngas regu vahel peaaegu alati aidanud.

Posted: Sat Nov 08, 2008 22:09
by siim2618
Egas siis muud, kui tuleb lendu minna. :wink:

Posted: Sun Nov 09, 2008 15:02
by siim2618
Täna võtsin siis ennast lõpuks kokku ja viskasin oma AcroMaster'i õhku. Tuul oli suhteliselt kõva, aga otsustasin, et platsilt tagasi koju kah minema ei hakka ja saan oma hirmudest üle :lol: (muidugi oleks võinud see halvasti lõppeda). Alguses tegi paar imelikku jombet (tuule tõttu) ja siis pühkis minema nagu rakett. :P Võin aga öelda, et tuule suhtes on see masin väga tundlik, tiivad on suured ja ise on väga kerge.

Ei hakanud täna õhus teda üldse trimmima, tegin paar tiiru ja vaatasin, et tuul loobib teda ikka väga võimsalt. Nüüd tuli järgmine katsumus-maandumine. Maa lähedal muutus ikka väga õudseks. Ei tahtnud ta mul sugugi sirgelt püsida. Õnneks tuli maandumine aga väga ilus, lennuk jäi vastu tuult õhku peaaegu seisma ja "istus" ilusti maha. Kokkuvõtteks olen väga rahul ja sain ka ilusti sellest lendamise hirmust üle. :D

Posted: Sun Nov 09, 2008 16:23
by saarlane
Õnne eduka esmalennu puhul :D

Aga mul oli küsimus ka, kuna siin kirjutati ferriitrõngastest, siis oleks mul küsimus kust ja kas sellised asju eraldi saab osta?

Posted: Sun Nov 09, 2008 17:09
by tarts
Mõningate vanade arvutite sees näiteks, vask traat ümber keritud.

Posted: Sun Nov 09, 2008 17:58
by Satel
Küsi Oomipoest või Elfast (Tevalo).