E- TRAINER Ülevaade ja ehitamine.

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
Post Reply
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

E- TRAINER Ülevaade ja ehitamine.

Post by Ervin2 »

Millist mudelit alguseks valida ? Millise mudeliga hakata õppima lendamist ?
Soovitage mudelit ?
Terve foorum on täis taolisi abipalveid,sestap otsustasin kirjutada pisikese ülevaate ühe trainer tüüpi lennuki ehitamisest ja ka tema hilisemast ekpluateerimisest.
Sellist sorti masinaid on erinevates modifikatsioonides rahval käes päris palju,enamik neist sisepõlekad.
Tänane teema on aga - elektrikas.

Kuna plaaneritega saan juba enamvähem hakkama,tekkis vajadus ja huvi motoriseeritud lennu vastu,otsustasin alustada klassikalise mudeliga - Graupner E-Trainer 182.
Valimisel sai määravaks mitu tegurit:
1) Masin pidi kindlalt olema elektrimootoriga.
2) Parajalt suur,ülatiivaline.
3) Lihtne kokku panna ja korralikult ehitatud.
4) Võimalikult soodne hind.

Mudeli sain Eestist kohapealt - KULLOST ,maksis 2500,- eek.(soodne)
Aparatuur varasemast ajast olemas(Spectrum 2,4G).
Servod Robbe Futaba S3003 (standart) 2tk vist olid miski 259,- eek tükk.
Tiivaservod HD-1810MG (digi ) 2tk. hiinast 350.- eek mõlema eest.
Mootor oli omal aja ostetud Staufenbielist mõtetult kallis CYCLON PLUG & FLY 41 149.- eurot (siis 2350.- eek),hiinat saaks mitte halvema koos ESC'ga vabalt 900-1000 eeguga.
Aku Rhino 3700Mha 4purki LIPO 2 tk 700.- eek tükk,loomulikult hiinast.
Pardaakud Sony 2700Mha AA tüüpi 4tk 125.-
Sai veel ostetud kolm servopikendust,prop ja spinner samuti mootori otsik,need ka Kullost,mingi 270.- eek vist.
Mingite pisividinate ,lüliti ja akuindikaator,peale kulus veel mõnikümend eeku.
Ülejäänud vajalikud pisidetailid olid mudeliga kõik kaasas.

Ostes oli mudel juba lõplikult valmis,st kaetud kilega ja kõik suuremad detailid ühendused oli lihtsalt vaja kokku panna,veidi pusimist oli stabilisaatori ja kiiluga,samuti tuli kinnitada juhtpinnad tiibade ja saba külge.
Kaasas korralik juhend saksa ja ingliskeelne.
Tööks vajalik: nuga,näpitsad,kruvikeeraja,viil,CA liim,käsipuur.
Esimese õhtuga saigi liimimine ja lõikamine,ühendamine ära tehtud.
Järgmine päev kulus servode ja juhtmehanismide paigaldamiseks ja õigeks reguleerimiseks.
Kuna tiivaservod olid tunduvalt väiksema mõõduga kui tehase poolt pakutud,pidin servoraamid ümber tegema,väiksemaks.
Samuti sai paika mootor ja rattad(voolundajad panin hiljem).
Järgnes tüüride peentrimmimine juba puldi abil ja mootori ESC reziimide paikapanek.
Pool kolmandast päevat kulus viimistlemisele st. mootorikate,esiratta reguleerimine,kleepsud.
Peale kõike seda võib öelda ,et lennuk on platsile viimiseks valmis,akud laetud,ja servod mootorid reguleeritud.

Graupner E-Trainer 182

Tiib 182cm
Kaal koos aku ja mootoriga 2430g
prop 12x6 APC-E

Masina kokkupanekul probleeme polnud.
Ma ei hakka pikemalt peatuma sellel,kuidas ma mootori originaal ESC maha põletasin,hetkel on ka see probleem lahendatud.

Loodan õige pea platsile jõuda,siis väike ülevaade ka lendamise poolest,

Välja näeb masin umbes nii:
Image

Pildid on siin: http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album94
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Post Reply