Page 1 of 1
12 h 36 min 46 sek
Posted: Mon Dec 08, 2008 11:20
by [J]
Kui kaua lendab pidevalt töötava mootoriga ja akudega F5 lennuk?
Värskelt kinnitatud uus maailmarekord selline:
http://records.fai.org:81/documents.asp?from=f&id=15111

Suure läbimõõduga ühelabalise propelleriga üritatakse parandada süsteemi kasutegurit:
Eelmine rekord oli veidi väiksem 12h21min40sek :
http://aerodesign.okstate.edu/projects/ ... gonfly.htm
Posted: Tue Dec 09, 2008 22:33
by arne
tiiva esiservad on lahedad. milles point? kas need topitakse akusid täis või? või pidurdamiseks?
Arne
Posted: Wed Dec 10, 2008 0:01
by [J]
Osa akusid paistab õige vastus olema:

Lisa pilte siin:
http://www.topmodel.fr/actualites-376
Posted: Wed Dec 10, 2008 2:10
by lauri
Miks see hea peaks olema? Mina oma rumala peaga topiks akusid ikkagi võimalikult raskuskeskme lähedale nii pikku- kui ristipidises suunas.
Posted: Wed Dec 10, 2008 9:16
by arne
Noh: 12 h 36 min 46 sek. Ma pakun, et need raskuskeskme lähedal olevad akud on kuskil 6h 13m 5s järel kutud. Aga Duracell paneb ikka edasi, sest tal on tiivad ka täis topitud.
Arne
Posted: Wed Dec 10, 2008 9:19
by cuprum
lauri wrote:Miks see hea peaks olema? Mina oma rumala peaga topiks akusid ikkagi võimalikult raskuskeskme lähedale nii pikku- kui ristipidises suunas.
Aga võta kätte ja loe pildil olevad akud kokku. Hmm, palju neist siis kere sisse "ideaalsesse punkti" mahuks.
Arvata võib ka, et antud lennuaparaat eriti palju end üle tiiva keerama ei pea, seega siis selles suunas inertsimoment eriti häiriv ei tohiks ka olla.
Posted: Wed Dec 10, 2008 10:50
by lauri
Kere sisse ei mahu, Mida teha...? Paneme tiiva esiserva!
Lihtsalt huvitav, kuidas ja miks sellise lahenduseni jõuti? Mina jõuaks lahenduseni, et teeme laiema, jämedama, suurema ristlõikega kere. Ma ei vaidle nendega, vaid üritangi aru saada, miks nii tehti. Kas siis tõesti kere ristlõike suurenemine nende akude võrra, mis tiiva sisse läksid, oleks mõjunud nii halvasti, et targem oli keeruline tiiva esiserv ehitada?
Akusid kokku lugema ei pea. Tuleks kuskilt järgi uurida palju neil Wh kaasas oli ja siis LiPo keskmise LiPo Wh/m2 ära jagada ning saamegi ruumala teada

Posted: Wed Dec 10, 2008 10:52
by arne
Noh. See ongi maailmarekordite sisu. Et ei vaadata mis on keeruline ja mis mitte. Vaid tehakse nii, et saaks ka selle viimase 0.5% performancest kätte. Sest kui seda ei tee sina, teeb seda keegi teine.
Arne
Posted: Wed Dec 10, 2008 13:53
by AndresO
cuprum wrote:
Arvata võib ka, et antud lennuaparaat eriti palju end üle tiiva keerama ei pea, seega siis selles suunas inertsimoment eriti häiriv ei tohiks ka olla.
Siit tulenevalt küsimus: kas niimoodi raskust tiivavale või isegi tiiva otstesse ümberjaotades ei oleks võimalik lennuki stabiilsust pikkitelje suhtes tõsta? Siis kui eesmärk on stabiilne-, mitte vigurlend.