evolutsioon?
Posted: Sat Jan 10, 2009 14:56
Vaatasin teemat F-22 kujulisest depronlennukist ning mõtlesin ka oma viimase aja tegemistest kirjutada.
Viimasel ajal on mulle impellermudelid meeldima hakanud... see pole vist uudis. Kuid miski pärast on mu lennukid järjest väiksemaks muutumas.
2008 aasta suvel tekkis esimene väike lennuk:
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P2090089
Lendas, aga vaevaliselt. Mõnda aega sai sellega mängitud, kuid see ei olnud see õige - väike kiirus, halb juhitavus. Kui lennuk oli mõnda aega riiulis vedelenud, siis tekkis mõte: kas oleks võimalik sama tehnikaga saada midagi paremat ja kiiremat.
Natukene nuputamist ja nikerdamist ning tulemus oli järgmine:
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=PB160212
Tulemus oli parem. Sama impelleriga ( GWS EDF-50 ) sain juba staatilist tõukejõudu ca 130g ( eelmise 85g asemel ). Võlusõnaks oli impelleri sissevõtuava ümber kujundamine. Lennuk lendas tõesti ligi kaks korda kiiremini kui eelmine. Kuid suurimaks miinuseks oli juhitavus. Õigemini selle puudumine. Panin koguni abitiivad ette. Ei midagi. Lennuk läks uuesti noa alla. Lappasin mööda lennukiraamatuid ja vaatasin parimat kerekuju. Mis siin pattu salata. Eeskujuks sai F-16. Kuid tänu piiratud kodusele ehitusvõimalusele tegin väga palju lihtsustusi ning tulemus sai selline:
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=jet3_001
Jah, tulemus on juba parem. Kiirus on sama, mis eelmisel variandi kuid juhitavus on suisa hea. Lendab peaaegu ise ja lend on juhtimise mõttes rahulik. Kiirus on ka selline mõnus. Lennukaal 250g, tiivaulatus 56cm, pikkus 60cm. Asja lükkab edasi endiselt EDF-50 impeller Feigao mootori abil. Staatilist tõukejõudu ca 110g. Pinnakoormus ca 42 g/dm2. Eelmisega võrreldes on tõukejõudu vähem kuid kiiruses ei kaotanud.
Kere on klaasiriidest ja vaigust ning tiivad 3mm paksusest depronist ( kahe deproni vahel on ribid ). Ehitamiseks kulus umbes neli õhtut ( ca 12 töötundi ). Enamuse aja võttis liimide ja vaigu kuivamine. Lennuk sai kui tõestuseks, et ka olematu veojõu korral seeb lennuki päris ilusasti lendama.
Kes tahab, tehku järgi...
Tarmo
Viimasel ajal on mulle impellermudelid meeldima hakanud... see pole vist uudis. Kuid miski pärast on mu lennukid järjest väiksemaks muutumas.
2008 aasta suvel tekkis esimene väike lennuk:
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P2090089
Lendas, aga vaevaliselt. Mõnda aega sai sellega mängitud, kuid see ei olnud see õige - väike kiirus, halb juhitavus. Kui lennuk oli mõnda aega riiulis vedelenud, siis tekkis mõte: kas oleks võimalik sama tehnikaga saada midagi paremat ja kiiremat.
Natukene nuputamist ja nikerdamist ning tulemus oli järgmine:
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=PB160212
Tulemus oli parem. Sama impelleriga ( GWS EDF-50 ) sain juba staatilist tõukejõudu ca 130g ( eelmise 85g asemel ). Võlusõnaks oli impelleri sissevõtuava ümber kujundamine. Lennuk lendas tõesti ligi kaks korda kiiremini kui eelmine. Kuid suurimaks miinuseks oli juhitavus. Õigemini selle puudumine. Panin koguni abitiivad ette. Ei midagi. Lennuk läks uuesti noa alla. Lappasin mööda lennukiraamatuid ja vaatasin parimat kerekuju. Mis siin pattu salata. Eeskujuks sai F-16. Kuid tänu piiratud kodusele ehitusvõimalusele tegin väga palju lihtsustusi ning tulemus sai selline:
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=jet3_001
Jah, tulemus on juba parem. Kiirus on sama, mis eelmisel variandi kuid juhitavus on suisa hea. Lendab peaaegu ise ja lend on juhtimise mõttes rahulik. Kiirus on ka selline mõnus. Lennukaal 250g, tiivaulatus 56cm, pikkus 60cm. Asja lükkab edasi endiselt EDF-50 impeller Feigao mootori abil. Staatilist tõukejõudu ca 110g. Pinnakoormus ca 42 g/dm2. Eelmisega võrreldes on tõukejõudu vähem kuid kiiruses ei kaotanud.
Kere on klaasiriidest ja vaigust ning tiivad 3mm paksusest depronist ( kahe deproni vahel on ribid ). Ehitamiseks kulus umbes neli õhtut ( ca 12 töötundi ). Enamuse aja võttis liimide ja vaigu kuivamine. Lennuk sai kui tõestuseks, et ka olematu veojõu korral seeb lennuki päris ilusasti lendama.
Kes tahab, tehku järgi...
Tarmo