sädemootor ja häired
sädemootor ja häired
tere
küsimus selles et, kui plaan soetada bensiini mootor oma lennukile siis kui palju peaks tähelepanu pöörama raadio süsteemile seoses bensuka suhteliselt suure häire hulgaga
bensu lennuki ehitamisega kaasneb nii ehk naa mul ka uue raadio süstemi soetamine a nagu ikka on raha väga vähe
leidsin ise futaba 6EXP 2,4GHz
küsimus tekkis sellest et Spektrum pakub oma süsteemidele suurte bensu mudelite jaoks eraldi vastuvõtjat
küsimus selles et, kui plaan soetada bensiini mootor oma lennukile siis kui palju peaks tähelepanu pöörama raadio süsteemile seoses bensuka suhteliselt suure häire hulgaga
bensu lennuki ehitamisega kaasneb nii ehk naa mul ka uue raadio süstemi soetamine a nagu ikka on raha väga vähe
leidsin ise futaba 6EXP 2,4GHz
küsimus tekkis sellest et Spektrum pakub oma süsteemidele suurte bensu mudelite jaoks eraldi vastuvõtjat
ei midagi suurt ja erilist jaeriskummalist
vastuvõtjal on topelt antenipaar
üks on vastuvõtja enda küljes nagu kõigil teistelgi ja siis onveel eraldi antenn sinna juurde lisatud
väide paremusele on see et saad panna horisontaal ja vertikaal antenni paari
http://www.consoleworld.gr/greek/hobby/ ... PM6070.jpg
vastuvõtjal on topelt antenipaar
üks on vastuvõtja enda küljes nagu kõigil teistelgi ja siis onveel eraldi antenn sinna juurde lisatud
väide paremusele on see et saad panna horisontaal ja vertikaal antenni paari
http://www.consoleworld.gr/greek/hobby/ ... PM6070.jpg
selle asja miinuseks on 6 kanalit,seda võib vähe olla.Bensumootori puhul on vajalik ka nn"süütelüliti",st.puldist saad süüte välja lülitada,ehk mootori seisma.Ise ostsin futaba 7EXP 2,4GHz ja ongi nagu üks kanal puudu,et saada Ultimate puhul kõik asjad toimima (oli plaan lisada ka "suits").Suure mudeli puhul ei soovita asjatundjad üle kahe servo ühte kanalisse ühendada.Muidugi on lahenduseks ka powerbox,või siis kasutada mudeli peal kahte vastuvõtjat (mis ohutuse mõttes olekski hea lahendus),aga see ju kõik maksab lisaraha,ning ühtpidi küll lisab nagu töökindlust,kuid samas süsteemi keerukusastmest lähtuvalt suureneb vigade tõenäosus (halvad ühendused,juhuslikult lahtitulnud pistik jne).leidsin ise futaba 6EXP 2,4GHz
kõige lihtsam variant on see,et lennukile paigaldad 2 vastuvõtjat,mis töötavad korraga ja üks vastuvõtja juhib lennuki üht poolt,näit.vasak eleron,vasak kõrgustüür ja pöördetüür ja teine vastuvõtja juhib paremat eleroni,paremat kõrgustüüri ja gaasi.Emmale-kummale lisaks veel süütelüliti ja soovi korral "suits",siis oleks tagatud lennuki juhitavus ka ühe vastuvõtja mittetöötamise korral.Ise ei ole veel proovinud,aga tean,et Jaani suurel Jakil (või oli se SU?) on 2 vastuvõtjat,aga seal on eriti tige süsteem peal-läbi Powerboxi ja dubleeritud antennid mõlemal vastuvõtjal (seega mudelil kokku 4 antennipaari!) ja sees on tõeline juhtmerägastik.Kolja suur Giles kasutab küll powerboxi,aga vastuvõtja on üks ja 35 Mhz pcm.kas oskad kosta ka vastuvõtja tubleerimisest midagi?
Ise olen siiani piirdunud siiski vaid ühe vastuvõtjaga,varem 35Mhz pcm,aga pärast õnnetut juhust Katanaga (vt.Katana lendas minema) vahetasin aparatuuri 2,4ghz vastu välja,siiani on kõik töötanud laitmatult.Arvan samas,et liiga üle pakkuda ka ei ole mõtet,nii ehk naa ei ole ükski lennuk igavesti lendama jäänud ja tervet moraalselt vanenud lennukit on ka kahju ära visata Kõige olulisem on mudel tehniliselt korras hoida,akusid laadida ja kui on vähimgi kahtlus mõne elemendi töövõimes,siis see kohe välja vahetada.
mis mootor sinna ninasse istub?Alla 100ccm ei ole mõtet proovidagi,ennem üle selle.Palju kaalub?Kes lennuki ehitas?Probleem võib tekkida raskuskeskmega - nina lühike,saba pikk ja tiivad sirged -võib juhtuda,et raskuskese kipub liiga taha jääma.Kõik vajalik kola tuleb maximaalselt ninasse toppida - võibolla isegi kõrgustüüri ja pöördetüüri servod.käsitööna valminud nieuport 28C 2,3 meetrit tiivaga
Väga lahe projekt -ehk saab mõnda pilti näha?
Muideks Spektrumi 6 kanalit on laiendustega,st lisaks on mootori väljasuretamise nupp ka.
Vastuvõtjate osas võin niipalju öelda,et parema otsa AR-6200(ka 7000) on kaheosaline ja väga väike,mugav paigaldada,antennid saab risti panna,samuti vastuvõtja osad teineteisest eraldi,mis peaks tunduvalt suurendama häirekindlust .
Spektrumist on seoses 2,4G tulekuga saanud suht hinnatav süsteem ka profide hulgas.
Vastuvõtjate osas võin niipalju öelda,et parema otsa AR-6200(ka 7000) on kaheosaline ja väga väike,mugav paigaldada,antennid saab risti panna,samuti vastuvõtja osad teineteisest eraldi,mis peaks tunduvalt suurendama häirekindlust .
Spektrumist on seoses 2,4G tulekuga saanud suht hinnatav süsteem ka profide hulgas.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
pilti praega ei ole
püüan lähi paari nädala jooksul mõne teha
selle kaalujaotuse probleemiga pean tegelema ja ilmselt sõltub sellest ka mootori valik
kaalu ja muud ei tea ka veel hetkel
ta mul maal seist mõndaega
ei old resursi piisavalt et arendada
mitte et praegu oleks a püüan suunata natuke oma väljaminekuid selles suunas
esimene samm on raadio süsteemi uue soetamine
mootorit ei taha esimesena osta sell heal põhjusel et kui lennuk kooos siis vaja proovida ju . a praega tavaline analog raadio nii et ei ole ilmselt hea mõte
eks siis tuleb mõndaega koguda ja ka mootor ära soetada a milla see kõik juhtub näitab aeg
püüan lähi paari nädala jooksul mõne teha
selle kaalujaotuse probleemiga pean tegelema ja ilmselt sõltub sellest ka mootori valik
kaalu ja muud ei tea ka veel hetkel
ta mul maal seist mõndaega
ei old resursi piisavalt et arendada
mitte et praegu oleks a püüan suunata natuke oma väljaminekuid selles suunas
esimene samm on raadio süsteemi uue soetamine
mootorit ei taha esimesena osta sell heal põhjusel et kui lennuk kooos siis vaja proovida ju . a praega tavaline analog raadio nii et ei ole ilmselt hea mõte
eks siis tuleb mõndaega koguda ja ka mootor ära soetada a milla see kõik juhtub näitab aeg
kui raha vähe,võiks selle mootori peale mõelda http://www.dlusa.net/News.html
kui saad vähe rohkem investeerida,siis võiks neid vaadata:
http://www.3w-modellmotoren.com/english ... otoren.htm
kui ostmiseks läheb on soovitav erinevatest netipoodidest otsida-hinnad võivad väga erinevad olla.Mul endal kogemus mõlema mootoriga - DL50 sai juba remonditud (kepsulaager purunes,millele järgnes täielik kapremont).3W mootor on veel küll väga vähe käinud,aga toode ise on oluliselt usaldusväärsema väljanägemisega.
Veel on olemas ka ZDZ mootorid
http://www.zdz.cz/en/
Jõudu valimisel!
Ise soovitaks enne mootori osta-eks seal hulga tehnilisi probleeme lahendada (kuidas paigutada,sisse töötada jne) ja kulutus ka suurem,hiljem aparatuur lihtsam osta ja paigaldada ka lihtsam.
kui saad vähe rohkem investeerida,siis võiks neid vaadata:
http://www.3w-modellmotoren.com/english ... otoren.htm
kui ostmiseks läheb on soovitav erinevatest netipoodidest otsida-hinnad võivad väga erinevad olla.Mul endal kogemus mõlema mootoriga - DL50 sai juba remonditud (kepsulaager purunes,millele järgnes täielik kapremont).3W mootor on veel küll väga vähe käinud,aga toode ise on oluliselt usaldusväärsema väljanägemisega.
Veel on olemas ka ZDZ mootorid
http://www.zdz.cz/en/
Jõudu valimisel!
Ise soovitaks enne mootori osta-eks seal hulga tehnilisi probleeme lahendada (kuidas paigutada,sisse töötada jne) ja kulutus ka suurem,hiljem aparatuur lihtsam osta ja paigaldada ka lihtsam.
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=2377
Mul see ikka müügis, kui saad kuskilt odavalt spektrumi saatja siis annan ntx. 1000.- ära selle vastuvõtja.
Mul see ikka müügis, kui saad kuskilt odavalt spektrumi saatja siis annan ntx. 1000.- ära selle vastuvõtja.