sädemootor ja häired

Saatjad, vastuvõtjad, servod, elektroonika jms
Post Reply
karvik
Posts: 37
Joined: Sun Jun 10, 2007 22:30

sädemootor ja häired

Post by karvik »

tere

küsimus selles et, kui plaan soetada bensiini mootor oma lennukile siis kui palju peaks tähelepanu pöörama raadio süsteemile seoses bensuka suhteliselt suure häire hulgaga

bensu lennuki ehitamisega kaasneb nii ehk naa mul ka uue raadio süstemi soetamine a nagu ikka on raha väga vähe

leidsin ise futaba 6EXP 2,4GHz

küsimus tekkis sellest et Spektrum pakub oma süsteemidele suurte bensu mudelite jaoks eraldi vastuvõtjat
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

küsimus tekkis sellest et Spektrum pakub oma süsteemidele suurte bensu mudelite jaoks eraldi vastuvõtjat
mida nad lubavad selle eraldi vastuvõtja puhul-mis on teistmoodi,kui tavaliselt?
karvik
Posts: 37
Joined: Sun Jun 10, 2007 22:30

Post by karvik »

ei midagi suurt ja erilist jaeriskummalist

vastuvõtjal on topelt antenipaar
üks on vastuvõtja enda küljes nagu kõigil teistelgi ja siis onveel eraldi antenn sinna juurde lisatud

väide paremusele on see et saad panna horisontaal ja vertikaal antenni paari
http://www.consoleworld.gr/greek/hobby/ ... PM6070.jpg
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

leidsin ise futaba 6EXP 2,4GHz
selle asja miinuseks on 6 kanalit,seda võib vähe olla.Bensumootori puhul on vajalik ka nn"süütelüliti",st.puldist saad süüte välja lülitada,ehk mootori seisma.Ise ostsin futaba 7EXP 2,4GHz ja ongi nagu üks kanal puudu,et saada Ultimate puhul kõik asjad toimima (oli plaan lisada ka "suits").Suure mudeli puhul ei soovita asjatundjad üle kahe servo ühte kanalisse ühendada.Muidugi on lahenduseks ka powerbox,või siis kasutada mudeli peal kahte vastuvõtjat (mis ohutuse mõttes olekski hea lahendus),aga see ju kõik maksab lisaraha,ning ühtpidi küll lisab nagu töökindlust,kuid samas süsteemi keerukusastmest lähtuvalt suureneb vigade tõenäosus (halvad ühendused,juhuslikult lahtitulnud pistik jne).
karvik
Posts: 37
Joined: Sun Jun 10, 2007 22:30

Post by karvik »

et siis pean rahalisi piire natuke nihutama ja mõtlema 7 CP 2.4Ghz peale

sellega jälle targem

kas oskad kosta ka vastuvõtja tubleerimisest midagi?
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

kas oskad kosta ka vastuvõtja tubleerimisest midagi?
kõige lihtsam variant on see,et lennukile paigaldad 2 vastuvõtjat,mis töötavad korraga ja üks vastuvõtja juhib lennuki üht poolt,näit.vasak eleron,vasak kõrgustüür ja pöördetüür ja teine vastuvõtja juhib paremat eleroni,paremat kõrgustüüri ja gaasi.Emmale-kummale lisaks veel süütelüliti ja soovi korral "suits",siis oleks tagatud lennuki juhitavus ka ühe vastuvõtja mittetöötamise korral.Ise ei ole veel proovinud,aga tean,et Jaani suurel Jakil (või oli se SU?) on 2 vastuvõtjat,aga seal on eriti tige süsteem peal-läbi Powerboxi ja dubleeritud antennid mõlemal vastuvõtjal (seega mudelil kokku 4 antennipaari!) ja sees on tõeline juhtmerägastik.Kolja suur Giles kasutab küll powerboxi,aga vastuvõtja on üks ja 35 Mhz pcm.
Ise olen siiani piirdunud siiski vaid ühe vastuvõtjaga,varem 35Mhz pcm,aga pärast õnnetut juhust Katanaga (vt.Katana lendas minema) vahetasin aparatuuri 2,4ghz vastu välja,siiani on kõik töötanud laitmatult.Arvan samas,et liiga üle pakkuda ka ei ole mõtet,nii ehk naa ei ole ükski lennuk igavesti lendama jäänud ja tervet moraalselt vanenud lennukit on ka kahju ära visata :wink: Kõige olulisem on mudel tehniliselt korras hoida,akusid laadida ja kui on vähimgi kahtlus mõne elemendi töövõimes,siis see kohe välja vahetada.
karvik
Posts: 37
Joined: Sun Jun 10, 2007 22:30

Post by karvik »

mul tegu ainukese selise lennukiga maailmas ja siis mure suur et äkki(tuleb püksi) juhtub midagi
lennuk on siis käsitööna valminud nieuport 28C 2,3 meetrit tiivaga

a tänud
natuke jälle targem
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

käsitööna valminud nieuport 28C 2,3 meetrit tiivaga
mis mootor sinna ninasse istub?Alla 100ccm ei ole mõtet proovidagi,ennem üle selle.Palju kaalub?Kes lennuki ehitas?Probleem võib tekkida raskuskeskmega - nina lühike,saba pikk ja tiivad sirged -võib juhtuda,et raskuskese kipub liiga taha jääma.Kõik vajalik kola tuleb maximaalselt ninasse toppida - võibolla isegi kõrgustüüri ja pöördetüüri servod.
Väga lahe projekt -ehk saab mõnda pilti näha?
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Muideks Spektrumi 6 kanalit on laiendustega,st lisaks on mootori väljasuretamise nupp ka.
Vastuvõtjate osas võin niipalju öelda,et parema otsa AR-6200(ka 7000) on kaheosaline ja väga väike,mugav paigaldada,antennid saab risti panna,samuti vastuvõtja osad teineteisest eraldi,mis peaks tunduvalt suurendama häirekindlust .
Spektrumist on seoses 2,4G tulekuga saanud suht hinnatav süsteem ka profide hulgas.
Image
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
karvik
Posts: 37
Joined: Sun Jun 10, 2007 22:30

Post by karvik »

pilti praega ei ole
püüan lähi paari nädala jooksul mõne teha

selle kaalujaotuse probleemiga pean tegelema ja ilmselt sõltub sellest ka mootori valik

kaalu ja muud ei tea ka veel hetkel
ta mul maal seist mõndaega
ei old resursi piisavalt et arendada
mitte et praegu oleks a püüan suunata natuke oma väljaminekuid selles suunas

esimene samm on raadio süsteemi uue soetamine
mootorit ei taha esimesena osta sell heal põhjusel et kui lennuk kooos siis vaja proovida ju :) . a praega tavaline analog raadio nii et ei ole ilmselt hea mõte

eks siis tuleb mõndaega koguda ja ka mootor ära soetada a milla see kõik juhtub näitab aeg
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

kui raha vähe,võiks selle mootori peale mõelda http://www.dlusa.net/News.html
kui saad vähe rohkem investeerida,siis võiks neid vaadata:
http://www.3w-modellmotoren.com/english ... otoren.htm
kui ostmiseks läheb on soovitav erinevatest netipoodidest otsida-hinnad võivad väga erinevad olla.Mul endal kogemus mõlema mootoriga - DL50 sai juba remonditud (kepsulaager purunes,millele järgnes täielik kapremont).3W mootor on veel küll väga vähe käinud,aga toode ise on oluliselt usaldusväärsema väljanägemisega.
Veel on olemas ka ZDZ mootorid
http://www.zdz.cz/en/
Jõudu valimisel!
Ise soovitaks enne mootori osta-eks seal hulga tehnilisi probleeme lahendada (kuidas paigutada,sisse töötada jne) ja kulutus ka suurem,hiljem aparatuur lihtsam osta ja paigaldada ka lihtsam.
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Post by Kristjan »

http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=2377

Mul see ikka müügis, kui saad kuskilt odavalt spektrumi saatja siis annan ntx. 1000.- ära selle vastuvõtja.
Post Reply