Page 1 of 1
sädemootor ja häired
Posted: Tue Jan 13, 2009 3:16
by karvik
tere
küsimus selles et, kui plaan soetada bensiini mootor oma lennukile siis kui palju peaks tähelepanu pöörama raadio süsteemile seoses bensuka suhteliselt suure häire hulgaga
bensu lennuki ehitamisega kaasneb nii ehk naa mul ka uue raadio süstemi soetamine a nagu ikka on raha väga vähe
leidsin ise futaba 6EXP 2,4GHz
küsimus tekkis sellest et Spektrum pakub oma süsteemidele suurte bensu mudelite jaoks eraldi vastuvõtjat
Posted: Tue Jan 13, 2009 11:19
by Kuno
küsimus tekkis sellest et Spektrum pakub oma süsteemidele suurte bensu mudelite jaoks eraldi vastuvõtjat
mida nad lubavad selle eraldi vastuvõtja puhul-mis on teistmoodi,kui tavaliselt?
Posted: Tue Jan 13, 2009 12:32
by karvik
ei midagi suurt ja erilist jaeriskummalist
vastuvõtjal on topelt antenipaar
üks on vastuvõtja enda küljes nagu kõigil teistelgi ja siis onveel eraldi antenn sinna juurde lisatud
väide paremusele on see et saad panna horisontaal ja vertikaal antenni paari
http://www.consoleworld.gr/greek/hobby/ ... PM6070.jpg
Posted: Tue Jan 13, 2009 13:03
by Kuno
leidsin ise futaba 6EXP 2,4GHz
selle asja miinuseks on 6 kanalit,seda võib vähe olla.Bensumootori puhul on vajalik ka nn"süütelüliti",st.puldist saad süüte välja lülitada,ehk mootori seisma.Ise ostsin futaba 7EXP 2,4GHz ja ongi nagu üks kanal puudu,et saada Ultimate puhul kõik asjad toimima (oli plaan lisada ka "suits").Suure mudeli puhul ei soovita asjatundjad üle kahe servo ühte kanalisse ühendada.Muidugi on lahenduseks ka powerbox,või siis kasutada mudeli peal kahte vastuvõtjat (mis ohutuse mõttes olekski hea lahendus),aga see ju kõik maksab lisaraha,ning ühtpidi küll lisab nagu töökindlust,kuid samas süsteemi keerukusastmest lähtuvalt suureneb vigade tõenäosus (halvad ühendused,juhuslikult lahtitulnud pistik jne).
Posted: Tue Jan 13, 2009 16:14
by karvik
et siis pean rahalisi piire natuke nihutama ja mõtlema 7 CP 2.4Ghz peale
sellega jälle targem
kas oskad kosta ka vastuvõtja tubleerimisest midagi?
Posted: Tue Jan 13, 2009 18:18
by Kuno
kas oskad kosta ka vastuvõtja tubleerimisest midagi?
kõige lihtsam variant on see,et lennukile paigaldad 2 vastuvõtjat,mis töötavad korraga ja üks vastuvõtja juhib lennuki üht poolt,näit.vasak eleron,vasak kõrgustüür ja pöördetüür ja teine vastuvõtja juhib paremat eleroni,paremat kõrgustüüri ja gaasi.Emmale-kummale lisaks veel süütelüliti ja soovi korral "suits",siis oleks tagatud lennuki juhitavus ka ühe vastuvõtja mittetöötamise korral.Ise ei ole veel proovinud,aga tean,et Jaani suurel Jakil (või oli se SU?) on 2 vastuvõtjat,aga seal on eriti tige süsteem peal-läbi Powerboxi ja dubleeritud antennid mõlemal vastuvõtjal (seega mudelil kokku 4 antennipaari!) ja sees on tõeline juhtmerägastik.Kolja suur Giles kasutab küll powerboxi,aga vastuvõtja on üks ja 35 Mhz pcm.
Ise olen siiani piirdunud siiski vaid ühe vastuvõtjaga,varem 35Mhz pcm,aga pärast õnnetut juhust Katanaga (vt.Katana lendas minema) vahetasin aparatuuri 2,4ghz vastu välja,siiani on kõik töötanud laitmatult.Arvan samas,et liiga üle pakkuda ka ei ole mõtet,nii ehk naa ei ole ükski lennuk igavesti lendama jäänud ja tervet moraalselt vanenud lennukit on ka kahju ära visata
Kõige olulisem on mudel tehniliselt korras hoida,akusid laadida ja kui on vähimgi kahtlus mõne elemendi töövõimes,siis see kohe välja vahetada.
Posted: Tue Jan 13, 2009 19:33
by karvik
mul tegu ainukese selise lennukiga maailmas ja siis mure suur et äkki(tuleb püksi) juhtub midagi
lennuk on siis käsitööna valminud nieuport 28C 2,3 meetrit tiivaga
a tänud
natuke jälle targem
Posted: Wed Jan 14, 2009 11:10
by Kuno
käsitööna valminud nieuport 28C 2,3 meetrit tiivaga
mis mootor sinna ninasse istub?Alla 100ccm ei ole mõtet proovidagi,ennem üle selle.Palju kaalub?Kes lennuki ehitas?Probleem võib tekkida raskuskeskmega - nina lühike,saba pikk ja tiivad sirged -võib juhtuda,et raskuskese kipub liiga taha jääma.Kõik vajalik kola tuleb maximaalselt ninasse toppida - võibolla isegi kõrgustüüri ja pöördetüüri servod.
Väga lahe projekt -ehk saab mõnda pilti näha?
Posted: Wed Jan 14, 2009 12:33
by Ervin2
Muideks Spektrumi 6 kanalit on laiendustega,st lisaks on mootori väljasuretamise nupp ka.
Vastuvõtjate osas võin niipalju öelda,et parema otsa AR-6200(ka 7000) on kaheosaline ja väga väike,mugav paigaldada,antennid saab risti panna,samuti vastuvõtja osad teineteisest eraldi,mis peaks tunduvalt suurendama häirekindlust .
Spektrumist on seoses 2,4G tulekuga saanud suht hinnatav süsteem ka profide hulgas.
Posted: Thu Jan 15, 2009 3:10
by karvik
pilti praega ei ole
püüan lähi paari nädala jooksul mõne teha
selle kaalujaotuse probleemiga pean tegelema ja ilmselt sõltub sellest ka mootori valik
kaalu ja muud ei tea ka veel hetkel
ta mul maal seist mõndaega
ei old resursi piisavalt et arendada
mitte et praegu oleks a püüan suunata natuke oma väljaminekuid selles suunas
esimene samm on raadio süsteemi uue soetamine
mootorit ei taha esimesena osta sell heal põhjusel et kui lennuk kooos siis vaja proovida ju
. a praega tavaline analog raadio nii et ei ole ilmselt hea mõte
eks siis tuleb mõndaega koguda ja ka mootor ära soetada a milla see kõik juhtub näitab aeg
Posted: Thu Jan 15, 2009 12:00
by Kuno
kui raha vähe,võiks selle mootori peale mõelda
http://www.dlusa.net/News.html
kui saad vähe rohkem investeerida,siis võiks neid vaadata:
http://www.3w-modellmotoren.com/english ... otoren.htm
kui ostmiseks läheb on soovitav erinevatest netipoodidest otsida-hinnad võivad väga erinevad olla.Mul endal kogemus mõlema mootoriga - DL50 sai juba remonditud (kepsulaager purunes,millele järgnes täielik kapremont).3W mootor on veel küll väga vähe käinud,aga toode ise on oluliselt usaldusväärsema väljanägemisega.
Veel on olemas ka ZDZ mootorid
http://www.zdz.cz/en/
Jõudu valimisel!
Ise soovitaks enne mootori osta-eks seal hulga tehnilisi probleeme lahendada (kuidas paigutada,sisse töötada jne) ja kulutus ka suurem,hiljem aparatuur lihtsam osta ja paigaldada ka lihtsam.
Posted: Thu Jan 15, 2009 12:23
by Kristjan
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=2377
Mul see ikka müügis, kui saad kuskilt odavalt spektrumi saatja siis annan ntx. 1000.- ära selle vastuvõtja.