Oma lupakirja

See on koht, kus rääkida kõigest mudelitega seonduvast, mis teiste teemade alla ei lähe.
Post Reply
User avatar
tiit
Posts: 384
Joined: Wed Feb 06, 2008 20:52
Location: helsinki

Oma lupakirja

Post by tiit »

Naine tegi synnipäeva kingituseks pool tundi lendu päris lennukiga( aika mahtava), elu koige suurem kogemus, kus ise said lennata ja lennuki maandada.Tänu sellele olen otsustanud minna teha ära päris lennuki load. Maksavad kyll palju (4350 eurot) aga kuniks elu, ega need leiba kysi kui olemas. Paar söppra tuleb ka kursustele koos löbusam.Luba on UL-B ehk ultra kevyt lennokid kaal vaid 450 kilo. Plaanis osta ka oma lennuk muidugi kamba peale.
http://www.tradeaid.fi/images/stories/m ... at/xxx.jpg
Sellised on veel plaanid vanast peast :D :wink: :lol: :oops:
ussimuna
Posts: 916
Joined: Thu Feb 14, 2008 19:24
Location: Elva
Contact:

Post by ussimuna »

Meitel käib üks tohter soomest sellega koju. Kokkuvõttes pidi odavam tulema, kui autoga majandada :-)
http://www.flickr.com/photos/9378687@N0 ... 562442038/
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Viljandi lennuvälja Ikarus C42?
ussimuna
Posts: 916
Joined: Thu Feb 14, 2008 19:24
Location: Elva
Contact:

Post by ussimuna »

Ei mitte. Ikka täitsa kohalik :wink:
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Levinud lennuk siis ma vaatan. Mis siuke maksta võib? 8)
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

mart63 wrote:Levinud lennuk siis ma vaatan. Mis siuke maksta võib? 8)
Uue ühiku baashind miski ~85 kilodollarit...
User avatar
tiit
Posts: 384
Joined: Wed Feb 06, 2008 20:52
Location: helsinki

Post by tiit »

Näiteks 2002 aasta Ikarus C-42B maksab 46000 euri ja 2007 nda aasta lennuk 69000 euri. :wink:
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Viljandi mehed tegid ka agitatsiooni - ultralighti load ca 60T.Lõplik hind pidi kujunema lennutundidega.Kui on huvilisi,siis võib teemat uurida.Ma ise ei saa esialgu rahakotiga piisavalt hästi läbi,et teema käsile võtta,kuigi ahvatlus on suur....
User avatar
ak
Posts: 552
Joined: Fri Jul 20, 2007 17:16
Location: Tallinn
Contact:

Post by ak »

hei,

vaat kus kokkusattumus, ka mul on olnud mõtted päris lennukitele üle kolida:-) Huvitavad eelkõige sellised lennukid, mis ka lennukite moodi välja näevad, s.t. kinnise kabiiniga ning kas metallist või klaasplastist. Hetkel on silma jäänud TL-2000 Sting,
http://www.tl-ultralight.cz/sting-rg-ul ... rcraft.php
Selle jubina hindadest saab aimu siit:
http://www.mcp.com.au/sting/price-list/price-list.html (kehtib Austraalia jaoks, aga suurusjärgu saab kätte)

Kõige raskem küsimus on, et mida ultralightiga teha.
A. niisama aeg-ajalt taeva all tiir teha - Ikaruse rendihind Eestis on 1500EEK tund, korra või paar saaks taeva all tiiru teha küll, aga kardetavasti tüütab see mingi hetk ära. Pikem rentimine, selleks et kuhugi minna, aga on kallis.
B. Lennukiga matkata. Parematel ultralightidel on cruise speed 200...250km/h ja paakidest jätkub 750..2000km läbimiseks, neile saab panna ka autopilooti. Siin tuleb aga mängu see probleem, et max lennukaal on piiratud 450 kiloga - kui ultralight ise kaalub 290kg, siis jääb 2 reisija ja bensiini jaoks 170kg. Kui üks reisija on näiteks 90kg mees ja teine 60kg naine, siis bensiini saaks peale võtta 20kg, millega ei jõua just eriti kaugele (ja pagasit tahaks kah võtta). Üksi saaks rohkem bensiini peale võtta ja minna kuhu tahes, aga üksi on igav.... Lisaks, ultralightiga tohib lennata päevasel ajal hea nähtavusega - matkamisse võivad sisse tulla sunnitud ja ettekavatsemata pausid.
C. Kaaluprobleemist ja ilmastikupiirangutest saaks üle nii, kui teha endale eralenduri litsents koos instrumentaallennu loaga ning varustada lennuk instrumentaallennu tehnikaga, ning registreerida ta eksperimentaallennukina (tehnika võib kasvatada lennuki hinda poole võrra, algselt 800kEEK olnud asi võib minna üle 1.3MEEK). Selle jaoks on vaja läbida erapiloodi kursus (lennutunnid üksi maksavad juba 168kEEK) + instrumentaallennu kursus, mis on ikka väga kõva ja väga kallis ettevõtmine selleks, et korra või kaks aastas reisima minna.

Tundub, et pühapäevakasutajale on mõistlik teha UL luba ja rentida aeg-ajalt lennukit, reisida aga võiks auto või siis liinilennukiga + rendiautoga.

AndrusK@kaalub siiski ka elustiili muutust;-)
ussimuna
Posts: 916
Joined: Thu Feb 14, 2008 19:24
Location: Elva
Contact:

Post by ussimuna »

ak wrote:hei, vaat kus kokkusattumus, ka mul on olnud mõtted päris lennukitele üle kolida:-)
On on :wink: Muide pikematest lendudest http://lyhis.blogspot.com/search?update ... results=30
Seal allpool, nii juuni lõpu postitustest alates.
User avatar
ak
Posts: 552
Joined: Fri Jul 20, 2007 17:16
Location: Tallinn
Contact:

Post by ak »

Hei,

Päris lahe reis, ma olin sellest lugenud.

ultralight reisimise klassika minu jaoks:
http://www.ultralighthomepage.com/STORIES/snf95.html

AndrusK
User avatar
tiit
Posts: 384
Joined: Wed Feb 06, 2008 20:52
Location: helsinki

Post by tiit »

Mulle öeli,et kui on oma lennuk siis lennu kool rendib lennukit, muidugi kui ise tahad ja öppetab uusi lendureid välja nii,et lennuk hakkab raha tagasi teenima ja hoolduse lubasid enda kanda vötta. :wink:
User avatar
KristoR
Posts: 370
Joined: Sat May 24, 2008 13:40
Location: Haapsalu

Post by KristoR »

...kas mingeid lube pole selleks vaja ,et lendama minna? Ma mingi aeg vähemalt uurisin ja jube kulukas pisi nende tegemine olema...
Hirobo EVO 50//T-rex 600FBL //T-rex 450SE //Gaui EP550* // Honey bee king II*//Lama V4*
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Sellest ju siin jutt ongi :?: :!:
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
tiit
Posts: 384
Joined: Wed Feb 06, 2008 20:52
Location: helsinki

Post by tiit »

03.03.2009 hakkavad kursused peale,sain isikliku kutse kooli.Nii,et lähen öppima jeeee. :lol: :lol: :lol:
Post Reply