Page 1 of 1

Oma lupakirja

Posted: Sat Feb 07, 2009 23:41
by tiit
Naine tegi synnipäeva kingituseks pool tundi lendu päris lennukiga( aika mahtava), elu koige suurem kogemus, kus ise said lennata ja lennuki maandada.Tänu sellele olen otsustanud minna teha ära päris lennuki load. Maksavad kyll palju (4350 eurot) aga kuniks elu, ega need leiba kysi kui olemas. Paar söppra tuleb ka kursustele koos löbusam.Luba on UL-B ehk ultra kevyt lennokid kaal vaid 450 kilo. Plaanis osta ka oma lennuk muidugi kamba peale.
http://www.tradeaid.fi/images/stories/m ... at/xxx.jpg
Sellised on veel plaanid vanast peast :D :wink: :lol: :oops:

Posted: Sun Feb 08, 2009 9:04
by ussimuna
Meitel käib üks tohter soomest sellega koju. Kokkuvõttes pidi odavam tulema, kui autoga majandada :-)
http://www.flickr.com/photos/9378687@N0 ... 562442038/

Posted: Sun Feb 08, 2009 12:33
by mart63
Viljandi lennuvälja Ikarus C42?

Posted: Sun Feb 08, 2009 14:21
by ussimuna
Ei mitte. Ikka täitsa kohalik :wink:

Posted: Sun Feb 08, 2009 14:29
by mart63
Levinud lennuk siis ma vaatan. Mis siuke maksta võib? 8)

Posted: Sun Feb 08, 2009 20:03
by cuprum
mart63 wrote:Levinud lennuk siis ma vaatan. Mis siuke maksta võib? 8)
Uue ühiku baashind miski ~85 kilodollarit...

Posted: Sun Feb 08, 2009 21:21
by tiit
Näiteks 2002 aasta Ikarus C-42B maksab 46000 euri ja 2007 nda aasta lennuk 69000 euri. :wink:

Posted: Mon Feb 09, 2009 16:59
by Kuno
Viljandi mehed tegid ka agitatsiooni - ultralighti load ca 60T.Lõplik hind pidi kujunema lennutundidega.Kui on huvilisi,siis võib teemat uurida.Ma ise ei saa esialgu rahakotiga piisavalt hästi läbi,et teema käsile võtta,kuigi ahvatlus on suur....

Posted: Mon Feb 09, 2009 19:36
by ak
hei,

vaat kus kokkusattumus, ka mul on olnud mõtted päris lennukitele üle kolida:-) Huvitavad eelkõige sellised lennukid, mis ka lennukite moodi välja näevad, s.t. kinnise kabiiniga ning kas metallist või klaasplastist. Hetkel on silma jäänud TL-2000 Sting,
http://www.tl-ultralight.cz/sting-rg-ul ... rcraft.php
Selle jubina hindadest saab aimu siit:
http://www.mcp.com.au/sting/price-list/price-list.html (kehtib Austraalia jaoks, aga suurusjärgu saab kätte)

Kõige raskem küsimus on, et mida ultralightiga teha.
A. niisama aeg-ajalt taeva all tiir teha - Ikaruse rendihind Eestis on 1500EEK tund, korra või paar saaks taeva all tiiru teha küll, aga kardetavasti tüütab see mingi hetk ära. Pikem rentimine, selleks et kuhugi minna, aga on kallis.
B. Lennukiga matkata. Parematel ultralightidel on cruise speed 200...250km/h ja paakidest jätkub 750..2000km läbimiseks, neile saab panna ka autopilooti. Siin tuleb aga mängu see probleem, et max lennukaal on piiratud 450 kiloga - kui ultralight ise kaalub 290kg, siis jääb 2 reisija ja bensiini jaoks 170kg. Kui üks reisija on näiteks 90kg mees ja teine 60kg naine, siis bensiini saaks peale võtta 20kg, millega ei jõua just eriti kaugele (ja pagasit tahaks kah võtta). Üksi saaks rohkem bensiini peale võtta ja minna kuhu tahes, aga üksi on igav.... Lisaks, ultralightiga tohib lennata päevasel ajal hea nähtavusega - matkamisse võivad sisse tulla sunnitud ja ettekavatsemata pausid.
C. Kaaluprobleemist ja ilmastikupiirangutest saaks üle nii, kui teha endale eralenduri litsents koos instrumentaallennu loaga ning varustada lennuk instrumentaallennu tehnikaga, ning registreerida ta eksperimentaallennukina (tehnika võib kasvatada lennuki hinda poole võrra, algselt 800kEEK olnud asi võib minna üle 1.3MEEK). Selle jaoks on vaja läbida erapiloodi kursus (lennutunnid üksi maksavad juba 168kEEK) + instrumentaallennu kursus, mis on ikka väga kõva ja väga kallis ettevõtmine selleks, et korra või kaks aastas reisima minna.

Tundub, et pühapäevakasutajale on mõistlik teha UL luba ja rentida aeg-ajalt lennukit, reisida aga võiks auto või siis liinilennukiga + rendiautoga.

AndrusK@kaalub siiski ka elustiili muutust;-)

Posted: Mon Feb 09, 2009 20:17
by ussimuna
ak wrote:hei, vaat kus kokkusattumus, ka mul on olnud mõtted päris lennukitele üle kolida:-)
On on :wink: Muide pikematest lendudest http://lyhis.blogspot.com/search?update ... results=30
Seal allpool, nii juuni lõpu postitustest alates.

Posted: Mon Feb 09, 2009 20:49
by ak
Hei,

Päris lahe reis, ma olin sellest lugenud.

ultralight reisimise klassika minu jaoks:
http://www.ultralighthomepage.com/STORIES/snf95.html

AndrusK

Posted: Mon Feb 09, 2009 20:57
by tiit
Mulle öeli,et kui on oma lennuk siis lennu kool rendib lennukit, muidugi kui ise tahad ja öppetab uusi lendureid välja nii,et lennuk hakkab raha tagasi teenima ja hoolduse lubasid enda kanda vötta. :wink:

Posted: Tue Feb 10, 2009 0:33
by KristoR
...kas mingeid lube pole selleks vaja ,et lendama minna? Ma mingi aeg vähemalt uurisin ja jube kulukas pisi nende tegemine olema...

Posted: Tue Feb 10, 2009 0:40
by lauri
Sellest ju siin jutt ongi :?: :!:

Posted: Sat Feb 28, 2009 22:28
by tiit
03.03.2009 hakkavad kursused peale,sain isikliku kutse kooli.Nii,et lähen öppima jeeee. :lol: :lol: :lol: