Tänavune Tartu seminar toimub 14. veebruaril 2009.a.

Arutelu kõigi raadioteel juhitavate plaanerite teemal...
Post Reply
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Tänavune Tartu seminar toimub 14. veebruaril 2009.a.

Post by [J] »

Seminarilt võib oodata F5J kohta huvitavaid uudiseid:
mudellend.ee wrote:Juhatuse ettepanek määrustiku muudatuse osas: Lõpetada ajamite ja akude määratlemine ja erinevate mootori tööaegade piiramine. Minna üle kõikide ajamitega ühte klassi. Lennuajast lahutatakse stardiks kasutatud mootori tööaeg ja nii saadakse lennuaeg ilma mootori tööajata, mis võetakse aluseks punktiarvestuses.
Täpne määrustiku muudatus võetakse vastu Tartu Seminaril.
Kui mootori tööaeg läheb vabaks, saaks võistlustel osaleda kasvõi EasyStariga. Joristaks 2 minutiga üles ja 10 hulka tulek aasta üldkokkuvõttes pole visale sellile sugugi võimatu, eriti kui täpsusmaandumine selgeks õppida!
Miskipärast usun, et rebimine näiteks noorte Eesti Meistritiitli peale võiks päris äge tulla.
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Hei!

Toetan mölema käega seda määrustiku muutust.

Lihtne, arusaadav ja loodetavalt ka toimiv.

Edu!
Mart.
User avatar
laurinko
Posts: 96
Joined: Mon Aug 15, 2005 12:38
Location: Helsinki/Tallinn
Contact:

Tere

Post by laurinko »

Olen tuleja ja laupäeval näeme!
Ja kui ei leia kohale,helistan !

Lauri
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Teadjad võiks äkki F5J uudiseid kirjeldada?
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Peagi peaks vastav uudisnupuke www.mudellend.ee esilehele ilmuma.

Räägiti uuesti Tragi 801 plaanerist ja esimesed õnnelikud jagasid muljeid. Arutati, kuidas loggeri kasutamisest kõige rohkem kasu lõigata.

F5J osas võeti vastu otsus, et piirangud mootorite ja akude osas kaovad ning lennuaeg läheb käima mootori kinni lülitamisest.
Teine tähtis otsus, mis puudutab kõiki kohalikke plaaneri klasse (F5J, F3J, 2M), on maandumismärgist esimese kahe meetri jagamine veel 20 cm kaupa. Seega saab 100p see, kes maandub 20cm kaugusele märgi keskkohast. <40cm=98p, <60cm=96p jne kuni 2m, edasi lähevad punktid nii, nagu varemgi.
Sama muutus viidi sisse ka ametlikus FAI reeglistikus.

Aeti niisama tarka juttu ja arutleti Augustis, Poolas toimuvale F3J EM'le minekut
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

arutleti Augustis, Poolas toimuvale F3J EM'le minekut
Tõsine stiimul trenni teha!
Kas start kohalikel võistlustel tuleb vintsiga või õpitaks rahvusvaheliste võistluste start ära? Tundub, et EM-il on hilja õppima hakata?
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Kogu plaan on veel väga rabe. Et majanduskriis annab ka maarjamaal tunda, tõstatati küsimus, et kas on mõtet maksta 280€ iga piloodi pealt + abiliste eest 56€/tk + transport ja ööbimine lihtsalt selleks, et Poola minna ja tõdeda "oleks võinud paremini minna".
Ilma sponsoriteta muutuvad kõik kalkulatsioonid üpris kibedaks, on ju vaja mudeleid ja tehnikat kah juurde muretseda.
Post Reply