Küsitlus - Kas sujuv või hambuline gaasikang ?

Saatjad, vastuvõtjad, servod, elektroonika jms
Post Reply

Kas sujuv või hambuline gaasikang ?

Kasutan hambulist (ratchet)
23
62%
Kasutan sujuvat (smooth)
11
30%
Vahet pole, sobivad mõlemad
3
8%
 
Total votes: 37

User avatar
artur
Posts: 129
Joined: Fri Sep 05, 2008 10:44
Location: Tallinn

Küsitlus - Kas sujuv või hambuline gaasikang ?

Post by artur »

Teeks siis küsitluse - kes mida eelistab ? Võiks ka väheke põhjendada.
Loomulikult on erinevaid kategooriaid nagu
F3A, 3D, Heli, F3P jne, ja ilmselt sellest sõltub ka
puldi seadistus. Nii et andke tuld !
Last edited by artur on Fri Feb 13, 2009 15:41, edited 1 time in total.
seriff
Posts: 737
Joined: Wed Dec 19, 2007 22:16
Location: Põlvamaa

Post by seriff »

mina hakkasin kasutama ilma kuna vahel sai ka kopterit proovitud.
ja veel siselennus rippudes ka ilma kõvasti parem kõrin hakkas segama,aeg ajalt läks rohkem kui vaja ja ilma kõrinatta seda probleemi enam polnud asi sujuvam.
53457079



Ridali lennuklubi.
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Mul sama lugu, mis Seriffil - peale siselendu ja heli sai gaas ülikergeks tehtud. Nii, et kang liigub paigast juba puldi raputamisel. Teisest küljest võib see suurtel lennukitel ohtlik olla. Korra juhtus, et pult vajus kasti najalt maha ja .46 mootoril läks täisgaas peale. Seekord läks õnneks. Mul on .120 mootor ka, sellega peab vist gaasikangi jälle raskeks tegema.

Nagu tulirelvade päästikusurve, omal ajal ei lubatud alla 1 kg.
User avatar
JazZ
Posts: 882
Joined: Sun May 06, 2007 10:41
Location: Pärnu
Contact:

Post by JazZ »

pipercub wrote:Mul sama lugu, mis Seriffil - peale siselendu ja heli sai gaas ülikergeks tehtud. Nii, et kang liigub paigast juba puldi raputamisel. Teisest küljest võib see suurtel lennukitel ohtlik olla. Korra juhtus, et pult vajus kasti najalt maha ja .46 mootoril läks täisgaas peale. Seekord läks õnneks. Mul on .120 mootor ka, sellega peab vist gaasikangi jälle raskeks tegema.

Nagu tulirelvade päästikusurve, omal ajal ei lubatud alla 1 kg.
Throttle hold on abiks!
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
seriff
Posts: 737
Joined: Wed Dec 19, 2007 22:16
Location: Põlvamaa

Post by seriff »

täpselt kopteril kasutan aga võiks ka kasutada lennukil et sellist asja ei tekiks,kui pult käes pole.ja ma võtsin krõgisti ära viiliga ja panin termorüü liikumine sujuv aga mingi surve ikka jätsin ise ta ei vaju kuhugi.
gaasi lukk on hea asi.
53457079



Ridali lennuklubi.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Lennuki puhul "kõristi" häirinud pole, sest servo ja gaasihoovastiku loks on tavaliselt võrdne või suurem ühest "klõpsust". Ka kopterit olen nii lasknud, kuid seal see üks "klõps" liiga suur muutus ja ilma on kindlasti parem.

MX-12 sai vist selle "kõristi" teist pidi külge panna, siis tekitas lihtsalt survet, et kang liiga vabalt üles-alla ei käiks. Minumeelest saab enamike saatjatega nii teha?!
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
ak
Posts: 552
Joined: Fri Jul 20, 2007 17:16
Location: Tallinn
Contact:

Post by ak »

Hei,

Kõristi maas/pealolek pole oluline täpselt niikaua, kuni on vaja koptereid lennutada. Kopteri lennutamisel on hea kui kõristit pole ja lennuki puhul kõristi puudumine ei sega.

T12FG puhul näiteks saab eraldi seadistada kangi liikumise hõõrdetakistust ja kõristi pealoleku tugevust (ja ka tsentreerimisvedrude pinget). Mul on kõristi maas, aga hõõrdumist natuke peale keeratud, nii et kang saatja raputamise peale veel paigast ei liigu.

Natuke tunnen igatsust sellise vedru järele, mis üritaks lennuki lennutamisel gaasikangi alumisse asendisse tõmmata.

AndrusK
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Mina plaanerite lennutajana kasutan kombinatsiooni, kus gaasil on nii kõristi kui vedru. Vedru hoiab kangi maksimaalselt ülemises asendis.

Idee on buttterfly (klapid 70+ kraadi all ja eleronid ~30 kraadi üleval) kasutamise ohtutumaks tegemises. Nimelt maanduma tulles tõmban kangi alla, lennuk pidurdub ning nii kui kangi lahti lasen lähevad klapid üles tagasi ja ei ole ohtu, et klapiservod maandudes siledaks sõidaksin. Kõristi aitab hoida ühes kindlas asendis klappe ja elerone.
Kui elektriplaaneriga lendan, on gaas pandud kahe kangi vahel asuva liuguri alla.
Last edited by tulnuk on Sat Feb 14, 2009 18:59, edited 1 time in total.
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Hei!

Mootormudelil kasutan sujuvat "gaasikangi".

Elektriplaaneril mootori jaoks vaid lüliti, millega saab sisse ja välja lülida mootorit, ei näe sujuva reguleerimise vajadust.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Hambulist siiani kasutanud. Vanasti oli ikka väga jäik aga nüüd suht hellake. Eks see oleneb mida vaja on ja kuidas ise endale mugav tundub.
User avatar
artur
Posts: 129
Joined: Fri Sep 05, 2008 10:44
Location: Tallinn

Post by artur »

Tänan kõiki tagasiside eest ! :D

Kui asi kokku võtta, siis eelistus kaldub mootorlennukite
puhul pigem "kerge" kõrina poole ja sujuva kangiga saab
ka hakkama (eriti abiks vist 3D lendamisel)

Kopterite puhul kahtlust ei tekkinud - sujuv ruulib.

Siit edasi kohe aga simupuldi seadistuse juurde, mis võiks
olla ju identne lennupuldiga, sest kui harjud ühtemoodi
ära, siis platsil on tunne võõras. Eriti suur on ju vahe lihtsamate
FMS-pultide puhul, mille plussiks on siiski reflekside väljaarendamine
ja odavus. "Päris" simupuldiga on asi tunduvalt realistlikum, kuid
kõrinaid ja nuppe tuleb ikka pisut tuunida.
Või siis kasutada lennupulti simus harjutamiseks ? Ilmselt see
olekski aeg-ajalt mõttekas - pidev kasutamine aga kulutaks
teda liialt.

Sellised mõtted siis pultide kasutamisest.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

artur wrote:pidev kasutamine aga kulutaks teda liialt.
Olen ise ka nii arvanud aga tegelikult pole mingit vahet. Hetkel olen Futaba püstol-saatjat küll ja küll kulutanud simu abil, ära pole veel kulunud. Võiks äkki mingi auhinna väjla mõelda sellele, kes korraliku (Futaba, JR...) saatja ÄRA KULUTAB ehk pote vms kulub ära :lol: Mina laseks küll rahumeeli päris saatjaga.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Futaba pidi kasutama oma saatjates üle keskmise kvaliteetseid potesid, sestap ei põeks ka mina saatja kulumise pärast. Akud saavad simuga küll rohkem tsükleid ja nende elu lõppeb ehk natuke varem, aga kes meist ikka kasutavad saatjas akusid seni, kuni need loomulikku surma hääbuvad?
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Simu juhtides kasutad ju ainult DSC väljundit, saatja RF osa ei kasutata. Voolutarve seetõttu väike ja normaalse akuga töötab saatja ikka KAUA-KAUA. Ei julge numbrit välja öeldagi. Pigem on selline tsüklite tegemine akule just kasuks :)
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

Futabale(vähemalt minu vanale) võib ka traineri pistikust vabalt 5V sisse anda ja töötab. Kel USB adapter võib toite juhtme otse pulti viia ja akude pärast ei pea muretsema :wink:
User avatar
artur
Posts: 129
Joined: Fri Sep 05, 2008 10:44
Location: Tallinn

Post by artur »

lauri wrote:
artur wrote:pidev kasutamine aga kulutaks teda liialt.
Olen ise ka nii arvanud aga tegelikult pole mingit vahet. Hetkel olen Futaba püstol-saatjat küll ja küll kulutanud simu abil, ära pole veel kulunud. Võiks äkki mingi auhinna väjla mõelda sellele, kes korraliku (Futaba, JR...) saatja ÄRA KULUTAB ehk pote vms kulub ära :lol: Mina laseks küll rahumeeli päris saatjaga.
No ma lasen siis rahumeeli kahe saatjaga, kordamööda :)
Ainult ei saagi aru, kumma kangiotsad mugavamad tunduvad, kas
FF-6 sakilisemad või siis MX-16 pehmemad.
Huvitav, kas neil on sama keere, et saaks ühelt teisele kangid ümber
visata ?
motokrosser
Posts: 142
Joined: Wed Apr 12, 2006 17:05

Post by motokrosser »

lauri wrote:Simu juhtides kasutad ju ainult DSC väljundit, saatja RF osa ei kasutata. Voolutarve seetõttu väike ja normaalse akuga töötab saatja ikka KAUA-KAUA. Ei julge numbrit välja öeldagi. Pigem on selline tsüklite tegemine akule just kasuks :)
Praegused potekad on suht kehvad.Siin prooviti ostilloskoobiga(on vist õige asi? ) gaasikõveraid.Üsna kehv oli praegustel, aga kui võeti mingi 15-st aastat vana futaba high-tech pult välja olid need gaasi kõverad täisesti ideaalsed.
Post Reply