Küsitlus - Kas sujuv või hambuline gaasikang ?
Küsitlus - Kas sujuv või hambuline gaasikang ?
Teeks siis küsitluse - kes mida eelistab ? Võiks ka väheke põhjendada.
Loomulikult on erinevaid kategooriaid nagu
F3A, 3D, Heli, F3P jne, ja ilmselt sellest sõltub ka
puldi seadistus. Nii et andke tuld !
Loomulikult on erinevaid kategooriaid nagu
F3A, 3D, Heli, F3P jne, ja ilmselt sellest sõltub ka
puldi seadistus. Nii et andke tuld !
Last edited by artur on Fri Feb 13, 2009 15:41, edited 1 time in total.
Mul sama lugu, mis Seriffil - peale siselendu ja heli sai gaas ülikergeks tehtud. Nii, et kang liigub paigast juba puldi raputamisel. Teisest küljest võib see suurtel lennukitel ohtlik olla. Korra juhtus, et pult vajus kasti najalt maha ja .46 mootoril läks täisgaas peale. Seekord läks õnneks. Mul on .120 mootor ka, sellega peab vist gaasikangi jälle raskeks tegema.
Nagu tulirelvade päästikusurve, omal ajal ei lubatud alla 1 kg.
Nagu tulirelvade päästikusurve, omal ajal ei lubatud alla 1 kg.
Throttle hold on abiks!pipercub wrote:Mul sama lugu, mis Seriffil - peale siselendu ja heli sai gaas ülikergeks tehtud. Nii, et kang liigub paigast juba puldi raputamisel. Teisest küljest võib see suurtel lennukitel ohtlik olla. Korra juhtus, et pult vajus kasti najalt maha ja .46 mootoril läks täisgaas peale. Seekord läks õnneks. Mul on .120 mootor ka, sellega peab vist gaasikangi jälle raskeks tegema.
Nagu tulirelvade päästikusurve, omal ajal ei lubatud alla 1 kg.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Lennuki puhul "kõristi" häirinud pole, sest servo ja gaasihoovastiku loks on tavaliselt võrdne või suurem ühest "klõpsust". Ka kopterit olen nii lasknud, kuid seal see üks "klõps" liiga suur muutus ja ilma on kindlasti parem.
MX-12 sai vist selle "kõristi" teist pidi külge panna, siis tekitas lihtsalt survet, et kang liiga vabalt üles-alla ei käiks. Minumeelest saab enamike saatjatega nii teha?!
MX-12 sai vist selle "kõristi" teist pidi külge panna, siis tekitas lihtsalt survet, et kang liiga vabalt üles-alla ei käiks. Minumeelest saab enamike saatjatega nii teha?!
Lauri Laidna - www.pistik.com
Hei,
Kõristi maas/pealolek pole oluline täpselt niikaua, kuni on vaja koptereid lennutada. Kopteri lennutamisel on hea kui kõristit pole ja lennuki puhul kõristi puudumine ei sega.
T12FG puhul näiteks saab eraldi seadistada kangi liikumise hõõrdetakistust ja kõristi pealoleku tugevust (ja ka tsentreerimisvedrude pinget). Mul on kõristi maas, aga hõõrdumist natuke peale keeratud, nii et kang saatja raputamise peale veel paigast ei liigu.
Natuke tunnen igatsust sellise vedru järele, mis üritaks lennuki lennutamisel gaasikangi alumisse asendisse tõmmata.
AndrusK
Kõristi maas/pealolek pole oluline täpselt niikaua, kuni on vaja koptereid lennutada. Kopteri lennutamisel on hea kui kõristit pole ja lennuki puhul kõristi puudumine ei sega.
T12FG puhul näiteks saab eraldi seadistada kangi liikumise hõõrdetakistust ja kõristi pealoleku tugevust (ja ka tsentreerimisvedrude pinget). Mul on kõristi maas, aga hõõrdumist natuke peale keeratud, nii et kang saatja raputamise peale veel paigast ei liigu.
Natuke tunnen igatsust sellise vedru järele, mis üritaks lennuki lennutamisel gaasikangi alumisse asendisse tõmmata.
AndrusK
Mina plaanerite lennutajana kasutan kombinatsiooni, kus gaasil on nii kõristi kui vedru. Vedru hoiab kangi maksimaalselt ülemises asendis.
Idee on buttterfly (klapid 70+ kraadi all ja eleronid ~30 kraadi üleval) kasutamise ohtutumaks tegemises. Nimelt maanduma tulles tõmban kangi alla, lennuk pidurdub ning nii kui kangi lahti lasen lähevad klapid üles tagasi ja ei ole ohtu, et klapiservod maandudes siledaks sõidaksin. Kõristi aitab hoida ühes kindlas asendis klappe ja elerone.
Kui elektriplaaneriga lendan, on gaas pandud kahe kangi vahel asuva liuguri alla.
Idee on buttterfly (klapid 70+ kraadi all ja eleronid ~30 kraadi üleval) kasutamise ohtutumaks tegemises. Nimelt maanduma tulles tõmban kangi alla, lennuk pidurdub ning nii kui kangi lahti lasen lähevad klapid üles tagasi ja ei ole ohtu, et klapiservod maandudes siledaks sõidaksin. Kõristi aitab hoida ühes kindlas asendis klappe ja elerone.
Kui elektriplaaneriga lendan, on gaas pandud kahe kangi vahel asuva liuguri alla.
Last edited by tulnuk on Sat Feb 14, 2009 18:59, edited 1 time in total.
Tänan kõiki tagasiside eest !
Kui asi kokku võtta, siis eelistus kaldub mootorlennukite
puhul pigem "kerge" kõrina poole ja sujuva kangiga saab
ka hakkama (eriti abiks vist 3D lendamisel)
Kopterite puhul kahtlust ei tekkinud - sujuv ruulib.
Siit edasi kohe aga simupuldi seadistuse juurde, mis võiks
olla ju identne lennupuldiga, sest kui harjud ühtemoodi
ära, siis platsil on tunne võõras. Eriti suur on ju vahe lihtsamate
FMS-pultide puhul, mille plussiks on siiski reflekside väljaarendamine
ja odavus. "Päris" simupuldiga on asi tunduvalt realistlikum, kuid
kõrinaid ja nuppe tuleb ikka pisut tuunida.
Või siis kasutada lennupulti simus harjutamiseks ? Ilmselt see
olekski aeg-ajalt mõttekas - pidev kasutamine aga kulutaks
teda liialt.
Sellised mõtted siis pultide kasutamisest.
Kui asi kokku võtta, siis eelistus kaldub mootorlennukite
puhul pigem "kerge" kõrina poole ja sujuva kangiga saab
ka hakkama (eriti abiks vist 3D lendamisel)
Kopterite puhul kahtlust ei tekkinud - sujuv ruulib.
Siit edasi kohe aga simupuldi seadistuse juurde, mis võiks
olla ju identne lennupuldiga, sest kui harjud ühtemoodi
ära, siis platsil on tunne võõras. Eriti suur on ju vahe lihtsamate
FMS-pultide puhul, mille plussiks on siiski reflekside väljaarendamine
ja odavus. "Päris" simupuldiga on asi tunduvalt realistlikum, kuid
kõrinaid ja nuppe tuleb ikka pisut tuunida.
Või siis kasutada lennupulti simus harjutamiseks ? Ilmselt see
olekski aeg-ajalt mõttekas - pidev kasutamine aga kulutaks
teda liialt.
Sellised mõtted siis pultide kasutamisest.
Olen ise ka nii arvanud aga tegelikult pole mingit vahet. Hetkel olen Futaba püstol-saatjat küll ja küll kulutanud simu abil, ära pole veel kulunud. Võiks äkki mingi auhinna väjla mõelda sellele, kes korraliku (Futaba, JR...) saatja ÄRA KULUTAB ehk pote vms kulub ära Mina laseks küll rahumeeli päris saatjaga.artur wrote:pidev kasutamine aga kulutaks teda liialt.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Simu juhtides kasutad ju ainult DSC väljundit, saatja RF osa ei kasutata. Voolutarve seetõttu väike ja normaalse akuga töötab saatja ikka KAUA-KAUA. Ei julge numbrit välja öeldagi. Pigem on selline tsüklite tegemine akule just kasuks
Lauri Laidna - www.pistik.com
No ma lasen siis rahumeeli kahe saatjaga, kordamöödalauri wrote:Olen ise ka nii arvanud aga tegelikult pole mingit vahet. Hetkel olen Futaba püstol-saatjat küll ja küll kulutanud simu abil, ära pole veel kulunud. Võiks äkki mingi auhinna väjla mõelda sellele, kes korraliku (Futaba, JR...) saatja ÄRA KULUTAB ehk pote vms kulub ära Mina laseks küll rahumeeli päris saatjaga.artur wrote:pidev kasutamine aga kulutaks teda liialt.
Ainult ei saagi aru, kumma kangiotsad mugavamad tunduvad, kas
FF-6 sakilisemad või siis MX-16 pehmemad.
Huvitav, kas neil on sama keere, et saaks ühelt teisele kangid ümber
visata ?
-
- Posts: 142
- Joined: Wed Apr 12, 2006 17:05
Praegused potekad on suht kehvad.Siin prooviti ostilloskoobiga(on vist õige asi? ) gaasikõveraid.Üsna kehv oli praegustel, aga kui võeti mingi 15-st aastat vana futaba high-tech pult välja olid need gaasi kõverad täisesti ideaalsed.lauri wrote:Simu juhtides kasutad ju ainult DSC väljundit, saatja RF osa ei kasutata. Voolutarve seetõttu väike ja normaalse akuga töötab saatja ikka KAUA-KAUA. Ei julge numbrit välja öeldagi. Pigem on selline tsüklite tegemine akule just kasuks