Page 1 of 1
Küsitlus - Kas sujuv või hambuline gaasikang ?
Posted: Fri Feb 13, 2009 12:55
by artur
Teeks siis küsitluse - kes mida eelistab ? Võiks ka väheke põhjendada.
Loomulikult on erinevaid kategooriaid nagu
F3A, 3D, Heli, F3P jne, ja ilmselt sellest sõltub ka
puldi seadistus. Nii et andke tuld !
Posted: Fri Feb 13, 2009 13:03
by seriff
mina hakkasin kasutama ilma kuna vahel sai ka kopterit proovitud.
ja veel siselennus rippudes ka ilma kõvasti parem kõrin hakkas segama,aeg ajalt läks rohkem kui vaja ja ilma kõrinatta seda probleemi enam polnud asi sujuvam.
Posted: Fri Feb 13, 2009 13:49
by pipercub
Mul sama lugu, mis Seriffil - peale siselendu ja heli sai gaas ülikergeks tehtud. Nii, et kang liigub paigast juba puldi raputamisel. Teisest küljest võib see suurtel lennukitel ohtlik olla. Korra juhtus, et pult vajus kasti najalt maha ja .46 mootoril läks täisgaas peale. Seekord läks õnneks. Mul on .120 mootor ka, sellega peab vist gaasikangi jälle raskeks tegema.
Nagu tulirelvade päästikusurve, omal ajal ei lubatud alla 1 kg.
Posted: Fri Feb 13, 2009 14:05
by JazZ
pipercub wrote:Mul sama lugu, mis Seriffil - peale siselendu ja heli sai gaas ülikergeks tehtud. Nii, et kang liigub paigast juba puldi raputamisel. Teisest küljest võib see suurtel lennukitel ohtlik olla. Korra juhtus, et pult vajus kasti najalt maha ja .46 mootoril läks täisgaas peale. Seekord läks õnneks. Mul on .120 mootor ka, sellega peab vist gaasikangi jälle raskeks tegema.
Nagu tulirelvade päästikusurve, omal ajal ei lubatud alla 1 kg.
Throttle hold on abiks!
Posted: Fri Feb 13, 2009 14:14
by seriff
täpselt kopteril kasutan aga võiks ka kasutada lennukil et sellist asja ei tekiks,kui pult käes pole.ja ma võtsin krõgisti ära viiliga ja panin termorüü liikumine sujuv aga mingi surve ikka jätsin ise ta ei vaju kuhugi.
gaasi lukk on hea asi.
Posted: Fri Feb 13, 2009 15:22
by lauri
Lennuki puhul "kõristi" häirinud pole, sest servo ja gaasihoovastiku loks on tavaliselt võrdne või suurem ühest "klõpsust". Ka kopterit olen nii lasknud, kuid seal see üks "klõps" liiga suur muutus ja ilma on kindlasti parem.
MX-12 sai vist selle "kõristi" teist pidi külge panna, siis tekitas lihtsalt survet, et kang liiga vabalt üles-alla ei käiks. Minumeelest saab enamike saatjatega nii teha?!
Posted: Fri Feb 13, 2009 22:43
by ak
Hei,
Kõristi maas/pealolek pole oluline täpselt niikaua, kuni on vaja koptereid lennutada. Kopteri lennutamisel on hea kui kõristit pole ja lennuki puhul kõristi puudumine ei sega.
T12FG puhul näiteks saab eraldi seadistada kangi liikumise hõõrdetakistust ja kõristi pealoleku tugevust (ja ka tsentreerimisvedrude pinget). Mul on kõristi maas, aga hõõrdumist natuke peale keeratud, nii et kang saatja raputamise peale veel paigast ei liigu.
Natuke tunnen igatsust sellise vedru järele, mis üritaks lennuki lennutamisel gaasikangi alumisse asendisse tõmmata.
AndrusK
Posted: Sat Feb 14, 2009 0:43
by tulnuk
Mina plaanerite lennutajana kasutan kombinatsiooni, kus gaasil on nii kõristi kui vedru. Vedru hoiab kangi maksimaalselt ülemises asendis.
Idee on buttterfly (klapid 70+ kraadi all ja eleronid ~30 kraadi üleval) kasutamise ohtutumaks tegemises. Nimelt maanduma tulles tõmban kangi alla, lennuk pidurdub ning nii kui kangi lahti lasen lähevad klapid üles tagasi ja ei ole ohtu, et klapiservod maandudes siledaks sõidaksin. Kõristi aitab hoida ühes kindlas asendis klappe ja elerone.
Kui elektriplaaneriga lendan, on gaas pandud kahe kangi vahel asuva liuguri alla.
Posted: Sat Feb 14, 2009 14:30
by mart
Hei!
Mootormudelil kasutan sujuvat "gaasikangi".
Elektriplaaneril mootori jaoks vaid lüliti, millega saab sisse ja välja lülida mootorit, ei näe sujuva reguleerimise vajadust.
Posted: Sat Feb 14, 2009 18:23
by Marek
Hambulist siiani kasutanud. Vanasti oli ikka väga jäik aga nüüd suht hellake. Eks see oleneb mida vaja on ja kuidas ise endale mugav tundub.
Posted: Wed Feb 18, 2009 13:13
by artur
Tänan kõiki tagasiside eest !
Kui asi kokku võtta, siis eelistus kaldub mootorlennukite
puhul pigem "kerge" kõrina poole ja sujuva kangiga saab
ka hakkama (eriti abiks vist 3D lendamisel)
Kopterite puhul kahtlust ei tekkinud - sujuv ruulib.
Siit edasi kohe aga simupuldi seadistuse juurde, mis võiks
olla ju identne lennupuldiga, sest kui harjud ühtemoodi
ära, siis platsil on tunne võõras. Eriti suur on ju vahe lihtsamate
FMS-pultide puhul, mille plussiks on siiski reflekside väljaarendamine
ja odavus. "Päris" simupuldiga on asi tunduvalt realistlikum, kuid
kõrinaid ja nuppe tuleb ikka pisut tuunida.
Või siis kasutada lennupulti simus harjutamiseks ? Ilmselt see
olekski aeg-ajalt mõttekas - pidev kasutamine aga kulutaks
teda liialt.
Sellised mõtted siis pultide kasutamisest.
Posted: Wed Feb 18, 2009 18:37
by lauri
artur wrote:pidev kasutamine aga kulutaks teda liialt.
Olen ise ka nii arvanud aga tegelikult pole mingit vahet. Hetkel olen Futaba püstol-saatjat küll ja küll kulutanud simu abil, ära pole veel kulunud. Võiks äkki mingi auhinna väjla mõelda sellele, kes korraliku (Futaba, JR...) saatja ÄRA KULUTAB ehk pote vms kulub ära
Mina laseks küll rahumeeli päris saatjaga.
Posted: Wed Feb 18, 2009 22:09
by tulnuk
Futaba pidi kasutama oma saatjates üle keskmise kvaliteetseid potesid, sestap ei põeks ka mina saatja kulumise pärast. Akud saavad simuga küll rohkem tsükleid ja nende elu lõppeb ehk natuke varem, aga kes meist ikka kasutavad saatjas akusid seni, kuni need loomulikku surma hääbuvad?
Posted: Wed Feb 18, 2009 22:33
by lauri
Simu juhtides kasutad ju ainult DSC väljundit, saatja RF osa ei kasutata. Voolutarve seetõttu väike ja normaalse akuga töötab saatja ikka KAUA-KAUA. Ei julge numbrit välja öeldagi. Pigem on selline tsüklite tegemine akule just kasuks
Posted: Wed Feb 18, 2009 22:54
by tarts
Futabale(vähemalt minu vanale) võib ka traineri pistikust vabalt 5V sisse anda ja töötab. Kel USB adapter võib toite juhtme otse pulti viia ja akude pärast ei pea muretsema
Posted: Fri Feb 20, 2009 12:25
by artur
lauri wrote:artur wrote:pidev kasutamine aga kulutaks teda liialt.
Olen ise ka nii arvanud aga tegelikult pole mingit vahet. Hetkel olen Futaba püstol-saatjat küll ja küll kulutanud simu abil, ära pole veel kulunud. Võiks äkki mingi auhinna väjla mõelda sellele, kes korraliku (Futaba, JR...) saatja ÄRA KULUTAB ehk pote vms kulub ära
Mina laseks küll rahumeeli päris saatjaga.
No ma lasen siis rahumeeli kahe saatjaga, kordamööda
Ainult ei saagi aru, kumma kangiotsad mugavamad tunduvad, kas
FF-6 sakilisemad või siis MX-16 pehmemad.
Huvitav, kas neil on sama keere, et saaks ühelt teisele kangid ümber
visata ?
Posted: Sat Feb 21, 2009 21:18
by motokrosser
lauri wrote:Simu juhtides kasutad ju ainult DSC väljundit, saatja RF osa ei kasutata. Voolutarve seetõttu väike ja normaalse akuga töötab saatja ikka KAUA-KAUA. Ei julge numbrit välja öeldagi. Pigem on selline tsüklite tegemine akule just kasuks
Praegused potekad on suht kehvad.Siin prooviti ostilloskoobiga(on vist õige asi? ) gaasikõveraid.Üsna kehv oli praegustel, aga kui võeti mingi 15-st aastat vana futaba high-tech pult välja olid need gaasi kõverad täisesti ideaalsed.