Page 1 of 2
Combati võistlused 2009
Posted: Thu Mar 12, 2009 17:54
by Marek
FunPilot korraldatavad võistlused on siin:
http://www.funpilot.ee/Protokoly/2009/k ... P_2009.pdf
Võistlusi võib ka ise pidada - kohalike. Siin võiks siis seda võistlemist nüüd arutada - päike käib juba kõrgelt!!!
Posted: Fri Mar 13, 2009 9:35
by Raits
Kahjuks ei saa seda faili lahti,jutt on "kreeka keeles".Muidu olen kindel osaleja.Kaasa oleks vaja võtta ka abiline.Kui keegi on nõus kampa lööma ,andke teada!Enne peaks ka lindiga proovima lennata,hea oleks muidugi ka võitlemist proovida.Sel nädalavahetusel peaks mul aega asjaga tegeleda ka olema.Piibe ei ole selle jaoks vist kõige sobivam koht või mis?
Posted: Fri Mar 13, 2009 10:00
by cuprum
Raits wrote:Kahjuks ei saa seda faili lahti,jutt on "kreeka keeles".
Huvitav, mina küll näen selle faili sisu ilusti - ja pole seal isegi cyrillic'ut
Raits wrote:
Muidu olen kindel osaleja.Kaasa oleks vaja võtta ka abiline.Kui keegi on nõus kampa lööma ,andke teada!
Kui abilist vaja, siis võiksin kampa lüüa - ei hinda end veel selles masinaklassis nii kõrgelt, et ise "kangide taha" istuda, aga huvi on olemas.
Mis justalgavasse nädalavahetusse puutub, siis sai vist Piibe pühapäevak ikkagi kokku lepitud. Aga järgmised nädalavahed ju ees - nagu ma aru sain, siis mõni isegi Kiltsi kanti plaanitud

Posted: Fri Mar 13, 2009 11:04
by Marek
Piibel pole muud häda combati mõttes kui vaid suht lähedal olev autotee, lähedane metsatukk aga võib hoopis lennuki päästa suurtematest kahjudest kui juhtub õhus kokkupõrge ja sellele järgnev kukkumine.
Ega muud kohta vist eriti hetkel polegi kuhu minna. Hüürus on vist väga sopane ja Harku jää liigub.
Posted: Fri Mar 13, 2009 14:30
by Raits
Aitäh Cuprum!Kirjutage palun aircombat-i kalender Siia foorumisse ka,ei saa seda faili ka Fun Pilodi leheküljelt lahti.
Posted: Fri Mar 13, 2009 17:34
by Ropka
1/12 combat
11.04.09 Puru Aerodrom (Estonia) 1 etapp
27.06.09 Puru Aerodrom (Estonia) 2 etapp
12.09.09 Puru Aerodrom (Estonia) 3 etapp
R/C combat open
02.05.09 Puru Aerodrom (Estonia) 1 etapp
23.08.09 Puru Aerodrom (Estonia) 2 etapp
korraldaja Dmitri Varfolomejev (+372)5164949
Posted: Fri Mar 13, 2009 21:33
by Raits
Tänan!Tahaks aga ka teada ,kas meie kandist veel keegi kohale läheb?Mart võiks kindlasti osa võtta,pakuks ka küüti.Marek ka ju juba ennemgi osalenud,teab hästi asukohta.Reivo võiks ka proovida tal peaks ju lennukeid jaguma.Tulen ka homme Harkule.
Posted: Fri Mar 13, 2009 22:08
by Marek
Jep, kui vähegi saan, olen kohal! Abikäsi on kõigil vaja kusjuures!!! Nii aega võtma ja punkte lugema ja stardil ka hea kui keegi aitab!
Posted: Thu Apr 02, 2009 14:30
by Raits
Ma arvan .et kohalikke võistlusi võiks pidada F3A võistluse päeval, pärast F3A tõsist lennutamist jääb tavaliselt pimeda saabumiseni aega piisavalt.Siis oleks ju punt enamasti koos,jaguks ka kohtunikke.Tahtsin veel teada mis kella paiku combat`i võistlused algavad?Vaja ju teada,millal kodunt startida.
Posted: Wed Apr 08, 2009 9:11
by Raits
Helistasin air-combati asjus.Saab võistelda ka ilma piltide ja joonisteta,kuigi oleks parem need olemas oleks.Võistlused algavad kl.11.00.Kui keegi soovib osaleda või kaasa tulla,võiks kokku leppida,millega minna.Pole ju mõtet mitme autoga minna,kui ühega ära mahub.Kiiver on kohustuslik,sobib ka jalgratta oma.
Posted: Wed Apr 08, 2009 9:13
by Ropka
praeguse seisuga tahaks ma küll tulla
Posted: Wed Apr 08, 2009 13:57
by imm
teadmiseks veel nii palju, et kindlasti peab saama mudelit saatjast v'lja suretada, seda v6idakse koha peal kontrollida, ja mootor peab vastama ka parameetritele, ehk kui tiiva laius originaalis on rohkem ,kui 12 meetrit ja tiiva pindala rohkem, kui 25m2 tohib kasutada kuni 4cm3 mootorit, kui tiiva laius on yle 12 meetri kuid pindala j''''b alla 25 m2 v6ib kasutada kuni 3,5 cm3 mootorit, kui tiiva laius on kuni 12 meetrit v6ib kasutada mootorit kuni 2,5m2. veel on piiratud maksimum p;;;;rded (ehk saate aru, mul t''ppidega tuuga

) ehk siis 2,5cm3 tohib olla kuni 17000 p/min ja 3,5 ning 4cm3 on minu teada max lubatud 16000 p/min. lennuki v''rvi ja m66tude kallal reeglina v''ga ei norita, kuid kui sul nad silmn''htavalt erinevad, v6i kui kellegiga vaidlema l''hed v6idakse kysida kyll n''ha paberit.
kindlasti oleks vaja v6tta kaks , tegelikult ideaalis aga lausa kolm kvartsi, kes kasutavad 35mhz, et v''ltida sageduskonflikte.
loodan,et keegi minu postituse p''rast tulemata ei j''ta

tegelikult seal midagi keerulist ei ole, nii et v6tke s6brad kaasa, (kohtunike on vaja iga osav6tja jaoks ju eraldi, plus kui keegi vajab mehaanikut, pole seegi keelatud, on kes lennuki 6hku viskab) ilusama ilmaga v6ivad soovijad ka grilli kaasa haarata, et hooaeg (grilli)

avada.
parimat!
Posted: Wed Apr 08, 2009 15:11
by Ropka
Mina lähen oma autoga, Raits kaasas
kes veel tuleb?
autos oleks ruumi 4 inimest+lennukid ja kola
või siis äärmisel juhul 6 inimest ja kõik peavad oma kola süles hoidma
kiivreid on mul ka
Posted: Wed Apr 08, 2009 21:40
by Raits
Sõitma peaks hakkama 8.00. Sõidupeale kulub umbes 2.5 h.,10.30 oleks hea kohal olla.
Posted: Wed Apr 08, 2009 21:53
by mart63
Mina tulemas, saan siis vist Reivoga, võtan migi.
Posted: Thu Apr 09, 2009 9:39
by cuprum
Minulgi oli plaan vaatama tulla. Esialgsete plaanide kohaselt oma autoga, ning tõenäoliselt kahekesi.
Kui mahume kusagile "bussi" peale, siis tuleks sellega, aga tundub, et soovijaid nii palju, et saame ise kahele-kolmele küüti pakkuda.
Posted: Thu Apr 09, 2009 12:44
by Marek
kurjam küll, ma jäin haigeks ja vist ei ole võimeline tulema, aga eks näis veel.
Posted: Thu Apr 09, 2009 19:50
by mart63
IMM, räägi, kas ja kui suur on stardimaks? Fai litsents kaasa?
Posted: Fri Apr 10, 2009 18:18
by imm
stardimaks on varem olnud 100 eeku, ilmselt nii ka see aasta, majanduslamatis ju
selle Fai litsensiga on nii, et rc combat ei ole Fai võistlus, ei siin Eestis ega ka mujal Euroopas,(nii palju ,kui mina tean

, äkki keegi vaidleb vastu?) seega pole ka seda litsensi vaja.
PS: äkki on kellegil kodus stoppereid võtke kaasa palun!
LAHINGUVÄLJAL NÄEME!

(homme koidikul, suure kuuse juures

)
parimat!
imm
Posted: Fri Apr 10, 2009 18:23
by imm
huvitav, kes siis selle foorumi lugejatest homme puru lennuväljale lahingusse tulevad?
mina olen igal juhul platsis
põhikanal 71 ehk siis peaks olema 35,110 mhz
Posted: Fri Apr 10, 2009 19:29
by cuprum
imm wrote:huvitav, kes siis selle foorumi lugejatest homme puru lennuväljale lahingusse tulevad?
Niipalju, kui mina tean, siis siinsest kambast tuleb Purusse 2 autotäit. Ühes kolm tõenäolist võistlejat, teises autos kaks niisammakiibitsat.
Posted: Sat Apr 11, 2009 20:44
by imm
selleks korraks siis jälle läbi, tore oli.
järgmine võistlus on open ,seal võivad osa võtta nii 80cm3 moosiriiulid ,kui pizzaboxid või mis iganes aparaadid ,mis õhus püsivad.
loodan, et tuleb rohkelt uusi osalejaid. mida rohkem osalejaid seda huvitavam, kes on osalenud teavad millest räägin.
võistlus toimub 2 mail 2009, sama koht Puru lennuväljal.
PS: minu poolsed sügavad vabandused nende ees ,kes tahtsid teada palju osalustasu on, minu teadmata (ilmselt pole ma ainuke) sai äkki sellest aastast sajast kroonist 150- eeki
Vabandused!
Näeme siis 2. mail

Posted: Sun Apr 12, 2009 2:12
by Ropka
Õnnitleme siitpoolt esimese etapi võitjat, kes meidki Jõhvi agiteeris tulema:)
Posted: Sun Apr 12, 2009 8:04
by imm
suur tänu õnnitluste eest!
huvitav ,kui palju huvilisi combat openile oleks?
andke teada, oleks mingi pilt ees.
põhimõtteliselt on combat openit see aasta ainult 2-hel korral ja piisava arvu huviliste olemasolul saaks vast ühe osavõistluse korraldada näiteks kusagil Tallinna lähistel. Peab ainult siis vaatama, et teiste võistlustega ei kattuks
Posted: Sun Apr 12, 2009 11:39
by mart63
Esimesed muljed alast väga meeldivad, ei ole seda pinget, mis range f3a kava lendamise ajal. Ala ongi pool võistlust ja pool lõbu. Võistlejaid oli 9 tükki, ilm mängis vahepeal kerget vingerpussi ja tibutas. Hiljem keeras tuul tagatipuks seljataha ja startida tuli tagantuules, mõnele lennukile osutuse see saatuslikuks. Imre (imm) oli esimene, mina sain 4. koha, Reivo oli 5. ja Raivo 7. Pole paha esimese korra kohta, kindlasti ei jää see viimaseks korraks!

Posted: Mon Apr 13, 2009 12:34
by imm
Posted: Tue Apr 14, 2009 11:38
by Raits
Seekord oli eelis suurema tiivaga lennukitel,kuna stardis oli suht tugev tagant tuul.Sai palju kogemusi.Tähtsaim on mootori kiire käivitamine.Mul oli sellega suuri probleeme.Esimene lend sain esimesena õhku,ülejäänud stardid luhtusid täielikult.Kindlasti on vaja starterit.Kui käega ei käivitu kohe,saab reeglina starteriga paremini käima.Järgmisteks võistlusteks tuleb paremini valmistuda.Mootorid peavad olema hästi häälestatud.Lindiga lendamine teeb ka lennuki tuimemaks,kõrgustüüril tuleb käiku veidi lisada.
Posted: Tue Apr 14, 2009 12:27
by lauri
Sellist "starteri pukki" pole keegi ehitanud, kuhu saab torkgata lennuki nina sisse, starter käivitub, tõmbab mootori käima ja siis viskad lennuki kohe lendu? Küünlatoite saaks ka lennuki peale mahutada (1 AA aku toidab ära küll) ja mingi nupu alla - kui lennukit käes hoiad, vajutad pöidlaga küünlatoite nupu sisse käivitamise hetkeks.
Ja tundus täies tore võistlus.
Posted: Tue Apr 14, 2009 14:02
by Kuno
Sellist "starteri pukki" pole keegi ehitanud, kuhu saab torkgata lennuki nina sisse, starter käivitub, tõmbab mootori käima ja siis viskad lennuki kohe lendu?
olen näinud selliseid kaste kunagi ohimudelite võistlustel.Küünlatoitega on vähe keeruline,kuna koopiamudelid kipuvad niigi liiga rasked tulema,seega iga gramm arvel.
Kas raadioõhuvõitlusel võib ka kaks mudelit olla,st. kui üks kukub alla,võib teise kohe kasutusele võtta?Siis saaks mehaanik teise mudeli mootori käimas hoida ja vajaduse korral on teise mudeli start kohe võimalik.
Posted: Tue Apr 14, 2009 14:52
by cuprum
Kuno wrote:käimas hoida ja vajaduse korral on teise mudeli start kohe võimalik.
Nagu ma aru sain, võib ühes stardis ikka ainult ühe mudeliga lennata, seega kahe mudeli "kuri" hoidmine ei ole vajalik
Järgmise stardi(võistlusvooru) võid juba teise mudeliga teha, aga see on teine teema.