Tervitus köigile!
Seoses kevade ja ilusate ilmade saabumisega kisub vägisi elektriplaaneriga platsile.
Sätin just aprilli alguseks mudelit joonde.
Esimesed proovid tehtud.
Meil platsil termikat piisavalt. 10 sek mootori tööaega, ca 110 m körgust ja 47 minutit plaanerilendu.
Kuidas teistel platsidel asi välja näeb?
Edu!
Mart.
Kevad paneb elektri juhtmes voolama.
Tuulutamas ja suveks valmistumas käis ka lennuk-juubilar. 10 aastat tagasi, ehk 1999.a püstitas see lennuk oma esimese, RC vesilennukite maailmarekordi 16t 14min 11s.

Selles suures plaaneris voolav elekter ei tulegi akust, vaid bensiinimootoriga generaatorist. Väike aku on ainult puhvriks.
On aasta 1999, Toomas Mardna ja kohtunikud on stardiks valmis. Eesti esimese raadiolennukite maailmarekordi sünnini on jäänud 16 tundi:


Selles suures plaaneris voolav elekter ei tulegi akust, vaid bensiinimootoriga generaatorist. Väike aku on ainult puhvriks.
On aasta 1999, Toomas Mardna ja kohtunikud on stardiks valmis. Eesti esimese raadiolennukite maailmarekordi sünnini on jäänud 16 tundi:

Lõpuks ka 20Ah akuga testlend tehtud. Seekord kasutasin mõõtmisel "Eagle Tree" eLogger V3-e. Enamus aega õnnestus "mullis" lennata,
suurem võimsusekulu oli langevates õhuvooludes. 70 min peal sai küll ja maandusin:

Järgmiseks tuleb ehk üritus elektrimootoriga lennukite Eesti rekordit kaasajastada, sest hetkel on see ainult 2,5 tundi.
suurem võimsusekulu oli langevates õhuvooludes. 70 min peal sai küll ja maandusin:

Järgmiseks tuleb ehk üritus elektrimootoriga lennukite Eesti rekordit kaasajastada, sest hetkel on see ainult 2,5 tundi.
Miski ~1600mAh ehk?
Eeldusel, et ikka 11.1v lipo, keskmine võimsus 15.8W. Suur aku ja vähe mahtu võetud, keskmiseks pingeks vb mingi 12v siis keskmine voolutarve peaks olema umbes 1.3amprit, 70 minuti jooksul, mis on 1.17h, siis tarbitud Ah peaks olema 1.3*1.178=1.521Ah. Päris hea saavutus igatahes sellise voolutarbega õhus püsida, mis mudeli ja tehnikaga tegu? (rekordiplaani arvesse võttes ilmselt seda ei avaldata..)
Eeldusel, et ikka 11.1v lipo, keskmine võimsus 15.8W. Suur aku ja vähe mahtu võetud, keskmiseks pingeks vb mingi 12v siis keskmine voolutarve peaks olema umbes 1.3amprit, 70 minuti jooksul, mis on 1.17h, siis tarbitud Ah peaks olema 1.3*1.178=1.521Ah. Päris hea saavutus igatahes sellise voolutarbega õhus püsida, mis mudeli ja tehnikaga tegu? (rekordiplaani arvesse võttes ilmselt seda ei avaldata..)

Aku mahtuvusest sai kasutatud loggeri järgi 1555 mAh.

See on 2007.a. lennuk ning joonis ja andmed läksid juba 2007.a. FAI-sse N°174: Distance to goal and return : 159.36 km rekordi kinnitamiseks.
http://records.fai.org/models/current.asp?id=18
Nii, et saladused ammu avalikud. Tol korral oli ebasobiv tuul ja see lend kestis seetõttu 4 tundi ja 35 minutit.

Lennuki pilt:
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=est0163w
Nüüd on 2,4 GHz aparatuur ja väikesed täiustused.
10 tundi peaks olema reaalne ja ehk veel mõned tunnid kui hea ilm, kohtunikud ja mitu head pilooti (üksi lasta oleks ...) peaks mõnel hetkel sel suvel kokku saama.

See on 2007.a. lennuk ning joonis ja andmed läksid juba 2007.a. FAI-sse N°174: Distance to goal and return : 159.36 km rekordi kinnitamiseks.
http://records.fai.org/models/current.asp?id=18
Nii, et saladused ammu avalikud. Tol korral oli ebasobiv tuul ja see lend kestis seetõttu 4 tundi ja 35 minutit.

Lennuki pilt:
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=est0163w
Nüüd on 2,4 GHz aparatuur ja väikesed täiustused.
10 tundi peaks olema reaalne ja ehk veel mõned tunnid kui hea ilm, kohtunikud ja mitu head pilooti (üksi lasta oleks ...) peaks mõnel hetkel sel suvel kokku saama.