Kevad paneb elektri juhtmes voolama.

Arutelu kõigi raadioteel juhitavate plaanerite teemal...
Post Reply
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Kevad paneb elektri juhtmes voolama.

Post by mart »

Tervitus köigile!

Seoses kevade ja ilusate ilmade saabumisega kisub vägisi elektriplaaneriga platsile.
Sätin just aprilli alguseks mudelit joonde.
Esimesed proovid tehtud.
Meil platsil termikat piisavalt. 10 sek mootori tööaega, ca 110 m körgust ja 47 minutit plaanerilendu.

Kuidas teistel platsidel asi välja näeb?

Edu!
Mart.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Paistab, et siinmail talveuni jätkub ja Wermelskirchenis tuleb soe ilm veidi varem.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Nüüd samuti üks 1 tunnine testlennukene tehtud! Termikat kasutasin aga mootor käis samuti 100% ajast.
Image

Image
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Üks testlend pikkusega 75 min veel tehtud:
Image
10Ah akust kulus ära 1,727Ah ja selle ökonoomsuslennu keskmiseks võimsusekuluks horisontaallennul tuli 16 Watti.
Järgmine lend täislastis ~20 AH akusid.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Tuulutamas ja suveks valmistumas käis ka lennuk-juubilar. 10 aastat tagasi, ehk 1999.a püstitas see lennuk oma esimese, RC vesilennukite maailmarekordi 16t 14min 11s.
Image
Selles suures plaaneris voolav elekter ei tulegi akust, vaid bensiinimootoriga generaatorist. Väike aku on ainult puhvriks.

On aasta 1999, Toomas Mardna ja kohtunikud on stardiks valmis. Eesti esimese raadiolennukite maailmarekordi sünnini on jäänud 16 tundi:
Image
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Käisin mõne tunni jooksul kolmes eri paigas lennukit tuulutamas. Fotoaparaadi kruvisin kah peale.
Image
Sama paik Maa-ameti pildil:
Image
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Lõpuks ka 20Ah akuga testlend tehtud. Seekord kasutasin mõõtmisel "Eagle Tree" eLogger V3-e. Enamus aega õnnestus "mullis" lennata,
suurem võimsusekulu oli langevates õhuvooludes. 70 min peal sai küll ja maandusin:
Image
Järgmiseks tuleb ehk üritus elektrimootoriga lennukite Eesti rekordit kaasajastada, sest hetkel on see ainult 2,5 tundi.
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Hei!

Palju aku mahtuvusest kasutatud sai?

Edu rekordi ületamisel!

Mart.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Miski ~1600mAh ehk?
Eeldusel, et ikka 11.1v lipo, keskmine võimsus 15.8W. Suur aku ja vähe mahtu võetud, keskmiseks pingeks vb mingi 12v siis keskmine voolutarve peaks olema umbes 1.3amprit, 70 minuti jooksul, mis on 1.17h, siis tarbitud Ah peaks olema 1.3*1.178=1.521Ah. Päris hea saavutus igatahes sellise voolutarbega õhus püsida, mis mudeli ja tehnikaga tegu? (rekordiplaani arvesse võttes ilmselt seda ei avaldata..) :)
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Aku mahtuvusest sai kasutatud loggeri järgi 1555 mAh.
Image
See on 2007.a. lennuk ning joonis ja andmed läksid juba 2007.a. FAI-sse N°174: Distance to goal and return : 159.36 km rekordi kinnitamiseks.
http://records.fai.org/models/current.asp?id=18
Nii, et saladused ammu avalikud. Tol korral oli ebasobiv tuul ja see lend kestis seetõttu 4 tundi ja 35 minutit.
Image
Lennuki pilt:
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=est0163w
Nüüd on 2,4 GHz aparatuur ja väikesed täiustused.
10 tundi peaks olema reaalne ja ehk veel mõned tunnid kui hea ilm, kohtunikud ja mitu head pilooti (üksi lasta oleks ...) peaks mõnel hetkel sel suvel kokku saama.
Post Reply