Page 1 of 1

Kevad paneb elektri juhtmes voolama.

Posted: Sat Mar 21, 2009 12:01
by mart
Tervitus köigile!

Seoses kevade ja ilusate ilmade saabumisega kisub vägisi elektriplaaneriga platsile.
Sätin just aprilli alguseks mudelit joonde.
Esimesed proovid tehtud.
Meil platsil termikat piisavalt. 10 sek mootori tööaega, ca 110 m körgust ja 47 minutit plaanerilendu.

Kuidas teistel platsidel asi välja näeb?

Edu!
Mart.

Posted: Sat Mar 28, 2009 1:29
by [J]
Paistab, et siinmail talveuni jätkub ja Wermelskirchenis tuleb soe ilm veidi varem.

Posted: Tue Apr 14, 2009 23:43
by [J]
Nüüd samuti üks 1 tunnine testlennukene tehtud! Termikat kasutasin aga mootor käis samuti 100% ajast.
Image

Image

Posted: Fri Apr 24, 2009 22:42
by [J]
Üks testlend pikkusega 75 min veel tehtud:
Image
10Ah akust kulus ära 1,727Ah ja selle ökonoomsuslennu keskmiseks võimsusekuluks horisontaallennul tuli 16 Watti.
Järgmine lend täislastis ~20 AH akusid.

Posted: Sun Apr 26, 2009 22:30
by [J]
Tuulutamas ja suveks valmistumas käis ka lennuk-juubilar. 10 aastat tagasi, ehk 1999.a püstitas see lennuk oma esimese, RC vesilennukite maailmarekordi 16t 14min 11s.
Image
Selles suures plaaneris voolav elekter ei tulegi akust, vaid bensiinimootoriga generaatorist. Väike aku on ainult puhvriks.

On aasta 1999, Toomas Mardna ja kohtunikud on stardiks valmis. Eesti esimese raadiolennukite maailmarekordi sünnini on jäänud 16 tundi:
Image

Posted: Mon Jun 08, 2009 0:38
by [J]
Käisin mõne tunni jooksul kolmes eri paigas lennukit tuulutamas. Fotoaparaadi kruvisin kah peale.
Image
Sama paik Maa-ameti pildil:
Image

Posted: Sun Jul 05, 2009 19:07
by [J]
Lõpuks ka 20Ah akuga testlend tehtud. Seekord kasutasin mõõtmisel "Eagle Tree" eLogger V3-e. Enamus aega õnnestus "mullis" lennata,
suurem võimsusekulu oli langevates õhuvooludes. 70 min peal sai küll ja maandusin:
Image
Järgmiseks tuleb ehk üritus elektrimootoriga lennukite Eesti rekordit kaasajastada, sest hetkel on see ainult 2,5 tundi.

Posted: Mon Jul 06, 2009 19:35
by mart
Hei!

Palju aku mahtuvusest kasutatud sai?

Edu rekordi ületamisel!

Mart.

Posted: Mon Jul 06, 2009 22:09
by mart63
Miski ~1600mAh ehk?
Eeldusel, et ikka 11.1v lipo, keskmine võimsus 15.8W. Suur aku ja vähe mahtu võetud, keskmiseks pingeks vb mingi 12v siis keskmine voolutarve peaks olema umbes 1.3amprit, 70 minuti jooksul, mis on 1.17h, siis tarbitud Ah peaks olema 1.3*1.178=1.521Ah. Päris hea saavutus igatahes sellise voolutarbega õhus püsida, mis mudeli ja tehnikaga tegu? (rekordiplaani arvesse võttes ilmselt seda ei avaldata..) :)

Posted: Tue Jul 07, 2009 0:08
by [J]
Aku mahtuvusest sai kasutatud loggeri järgi 1555 mAh.
Image
See on 2007.a. lennuk ning joonis ja andmed läksid juba 2007.a. FAI-sse N°174: Distance to goal and return : 159.36 km rekordi kinnitamiseks.
http://records.fai.org/models/current.asp?id=18
Nii, et saladused ammu avalikud. Tol korral oli ebasobiv tuul ja see lend kestis seetõttu 4 tundi ja 35 minutit.
Image
Lennuki pilt:
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=est0163w
Nüüd on 2,4 GHz aparatuur ja väikesed täiustused.
10 tundi peaks olema reaalne ja ehk veel mõned tunnid kui hea ilm, kohtunikud ja mitu head pilooti (üksi lasta oleks ...) peaks mõnel hetkel sel suvel kokku saama.