Palun nõu HB King 2 taltsutamisel
Palun nõu HB King 2 taltsutamisel
Õhtast!
Õpin nüüd nimetet putukaga lendama. Võrreldes Lamaga on ikka erinev küll... Stabiilsusest on raske rääkida jne. Konkreetselt teeb muret:
- kopter küll tõuseb kenasti kuid kohapeal ei püsi, hakkab alati tasapisi kuhugi kalduma ja seda kiirenevas tempos. Tagasi tuua on raske;
- saba ei taha püsida, rudder reageerib pigem kangi kiirele liigutusel kui aeglasele korrektsioonile (võimalik, et see oli seotud aku tühjenemisega);
- tagant (tail in lennates) tundub pidevalt et kopter on paremale kaldu.
Kopteril on e-sky ESC ja BL mootor, originaal oli täielik saast Samuti "abirattad". Aku on suurem: 1,8 A/h. Belt kopteril on samasugune pandud viltu mootori peale et raskuskeset peavõllile lähemale tuua (?). Peaks ka nii proovima? Nööri otsa riputades on masin tasakaalus küll.
Sarnast omapäi kaldumist täheldasin ka Caliber M24 juures kuigi ta on FP, mitte CP nagu HB King. Vist ikka teen midagi põhimõtteliselt valesti? Mida?
Juhtimisest: püüan kaldumisi korrigeerida elevator/aileron juhikute aeglase liigutamisega. HB nagu eriti ei reageeri sellele. Kas tuleks samas mängida ka gaasiga? Või veel midagi? Lama puhul oli selline juhtimine ok aga jah, Lama on hoopis teine putukas.
Kopteri ostsin E-bayst. Huvitav...kas seal ongi säärased säästumasinad - labade kinnitusmutrid olid tavalised. Märkasin alles siis kui 1 neist kadus. Märkasin maa peal, kadus vist küll lennul....
1 loll jõuab rohkem küsida kui 100 tarka vastata, ehk midagi siiski saab selgeks.
/Felch, vahtraleht HB roolis
Õpin nüüd nimetet putukaga lendama. Võrreldes Lamaga on ikka erinev küll... Stabiilsusest on raske rääkida jne. Konkreetselt teeb muret:
- kopter küll tõuseb kenasti kuid kohapeal ei püsi, hakkab alati tasapisi kuhugi kalduma ja seda kiirenevas tempos. Tagasi tuua on raske;
- saba ei taha püsida, rudder reageerib pigem kangi kiirele liigutusel kui aeglasele korrektsioonile (võimalik, et see oli seotud aku tühjenemisega);
- tagant (tail in lennates) tundub pidevalt et kopter on paremale kaldu.
Kopteril on e-sky ESC ja BL mootor, originaal oli täielik saast Samuti "abirattad". Aku on suurem: 1,8 A/h. Belt kopteril on samasugune pandud viltu mootori peale et raskuskeset peavõllile lähemale tuua (?). Peaks ka nii proovima? Nööri otsa riputades on masin tasakaalus küll.
Sarnast omapäi kaldumist täheldasin ka Caliber M24 juures kuigi ta on FP, mitte CP nagu HB King. Vist ikka teen midagi põhimõtteliselt valesti? Mida?
Juhtimisest: püüan kaldumisi korrigeerida elevator/aileron juhikute aeglase liigutamisega. HB nagu eriti ei reageeri sellele. Kas tuleks samas mängida ka gaasiga? Või veel midagi? Lama puhul oli selline juhtimine ok aga jah, Lama on hoopis teine putukas.
Kopteri ostsin E-bayst. Huvitav...kas seal ongi säärased säästumasinad - labade kinnitusmutrid olid tavalised. Märkasin alles siis kui 1 neist kadus. Märkasin maa peal, kadus vist küll lennul....
1 loll jõuab rohkem küsida kui 100 tarka vastata, ehk midagi siiski saab selgeks.
/Felch, vahtraleht HB roolis
Jah, unustasin mainida et tellisin juba HeadLock güro ära. Tänan pakkumast ikkagi.
Kui sabaga saab läbi raskuste ikkagi kuidagi hakkam siis muud probleemid püsivad. Ehk oskab keegi soovitada sel teemal lugemist või jagab kogemusi.
Lugesin ühest teemast Belt kopterist, seal vahetati kogu rootori pea plastik metalli vastu. Kas peaks....
/F
Kui sabaga saab läbi raskuste ikkagi kuidagi hakkam siis muud probleemid püsivad. Ehk oskab keegi soovitada sel teemal lugemist või jagab kogemusi.
Lugesin ühest teemast Belt kopterist, seal vahetati kogu rootori pea plastik metalli vastu. Kas peaks....
/F
oleneb ka väga palju kas lendad sees või väljas(õues)
kui mul siseruumis see kopter lendas ilusti siis õues ka väga kerge tuuleiil annab tunda...
aga kuna ta on nii pisike siis ongi temaga lendamine keeruline...
Kuigi mina sellise kopteriga algust tegingi... ja sain hakkama(kuigi alustasin siseruumis) (ennem oli lamav4)
kui mul siseruumis see kopter lendas ilusti siis õues ka väga kerge tuuleiil annab tunda...
aga kuna ta on nii pisike siis ongi temaga lendamine keeruline...
Kuigi mina sellise kopteriga algust tegingi... ja sain hakkama(kuigi alustasin siseruumis) (ennem oli lamav4)
Hirobo EVO 50//T-rex 600FBL //T-rex 450SE //Gaui EP550* // Honey bee king II*//Lama V4*
mul ju see king olemas ja ütleme nii ,et on ikka küll väike
http://my.tele2.ee/mmx2/kopter/IMG_1852.jpg
http://my.tele2.ee/mmx2/kopter/IMG_1851.jpg
http://my.tele2.ee/mmx2/kopter/IMG_1848.jpg
See belt oleks siis sama suur nagu see keskmine kopter...
Foorumitest lugesin ka ise ,et osade arvates on king parem...
Aga suuresti oleneb see minu arvates seadistustest ja elektroonikast mida kasutatakse...
Suurem üldiselt on ikka stabiilsem ja tuul enam nii palju ei mõju...
Küsiks siis veel ,et kas kasutad originaal saatjat? Ja mis gyrot kasutad? Ja mis HH gyro sul tulemas on?
Samamoodi mis mootor? mitu kv? Ja mis pinion mootoril on?
Mina näiteks panin endale algaja jaoks liiga võimsa mootori ja pidin saatjast mootori pöördeid vähendama ,et lendamisega hakkama saada... Samas originaal saatjaga seda teha ei saa...
http://my.tele2.ee/mmx2/kopter/IMG_1852.jpg
http://my.tele2.ee/mmx2/kopter/IMG_1851.jpg
http://my.tele2.ee/mmx2/kopter/IMG_1848.jpg
See belt oleks siis sama suur nagu see keskmine kopter...
Foorumitest lugesin ka ise ,et osade arvates on king parem...
Aga suuresti oleneb see minu arvates seadistustest ja elektroonikast mida kasutatakse...
Suurem üldiselt on ikka stabiilsem ja tuul enam nii palju ei mõju...
Küsiks siis veel ,et kas kasutad originaal saatjat? Ja mis gyrot kasutad? Ja mis HH gyro sul tulemas on?
Samamoodi mis mootor? mitu kv? Ja mis pinion mootoril on?
Mina näiteks panin endale algaja jaoks liiga võimsa mootori ja pidin saatjast mootori pöördeid vähendama ,et lendamisega hakkama saada... Samas originaal saatjaga seda teha ei saa...
Hirobo EVO 50//T-rex 600FBL //T-rex 450SE //Gaui EP550* // Honey bee king II*//Lama V4*
Mootor on Esky EK5-005 koos 10 hambase hammakaga: http://cgi.ebay.com/Brushless-Outrunner ... 1|294%3A50
Saatja on originaalne, mootori ESC ei luba suurt midagi progeda. Pöördeid saab ju sujuvalt muuta nagunii... ?
Güro on algkomplekti rate-gyro EK2-0704: http://cgi.ebay.com/EK2-0704-Gyro-For-E ... 1|294%3A50
Tellisin HH güro EK2-0704B: http://cgi.ebay.com/EK2-0704B-Lock-Head ... 1|294%3A50
Ta pole küll nii hea, kui siin müüakse aga odavam ka. Esialgu ehk pole algajale paremat vaja ka. Hiljem...
Saatja on originaalne, mootori ESC ei luba suurt midagi progeda. Pöördeid saab ju sujuvalt muuta nagunii... ?
Güro on algkomplekti rate-gyro EK2-0704: http://cgi.ebay.com/EK2-0704-Gyro-For-E ... 1|294%3A50
Tellisin HH güro EK2-0704B: http://cgi.ebay.com/EK2-0704B-Lock-Head ... 1|294%3A50
Ta pole küll nii hea, kui siin müüakse aga odavam ka. Esialgu ehk pole algajale paremat vaja ka. Hiljem...
See on küll vale arusaam. Ma ütleks vastupidi, algajale on vaja täpselt nii head gyro't kui rahakott vähegi kannatab. Kui saba pärast koguaeg muretsema ei pea, on palju lihtsam õppida.felch wrote:Tellisin HH güro EK2-0704B: http://cgi.ebay.com/EK2-0704B-Lock-Head ... 1|294%3A50
Ta pole küll nii hea, kui siin müüakse aga odavam ka. Esialgu ehk pole algajale paremat vaja ka. Hiljem...
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Foorumite jutu järgi ei pidanud see just kõige kehvem gyro olema aga õige ta on ,et alguses oleks kvaliteetsem parem...
Aga mis nüüd sinu mootorit puudutab siis pöördeid sellega tuleks ca2630rpm(rootoril)
Aga originaalis peaks olema 2250rpm
Seega on sul sama seis mis minulgi oli. Ja kuna sul originaal saatja siis sa ei saa seadistada mootori pöördeid ja laba nurki piisavalt hästi...
Sina saaks asja parandada kui paneksid selle 10 hammaka asemele 9 või 8 hambaga hammasratta(ei mäleta ainult kas 8 hambaga kuskilt üldse võimalik saada on).Aga 9 hambaga oleksid pöörded ca 2370rpm
Minul aga on mootor 9 hambaga ca 2600rpm ehk siis pidin saatjast pöördeid vähendama.
Nüüd kus asi juba käppas ei ole probleemi suuremate pööretega.
Aga alguses kui eriti ei osanud siis oli kopter liiga kiire ja äkiline... isegi kui pöördeid vähendasin on see kopter küllaltki äkiline(kuna ta on pisike)
Astusin ka samasse ämbrisse sellega ,et gyro polnud kõige parem... seega pidin pidevalt veel ka saba ise korrigeerima...
Saatjast saad küll mootori pöördeid vähendada aga siis vähenevad ka laba nurgad ja kopter õhku ikka ei tõuse...
Tegelikult tuleks ka kõvasti teooriat lugeda ennem...
Aga küsiks ka palju sul labanurgad on? Labanurga mõõtja on olemas?
Labad tasakaalus ja tracing ok?
Aga mis nüüd sinu mootorit puudutab siis pöördeid sellega tuleks ca2630rpm(rootoril)
Aga originaalis peaks olema 2250rpm
Seega on sul sama seis mis minulgi oli. Ja kuna sul originaal saatja siis sa ei saa seadistada mootori pöördeid ja laba nurki piisavalt hästi...
Sina saaks asja parandada kui paneksid selle 10 hammaka asemele 9 või 8 hambaga hammasratta(ei mäleta ainult kas 8 hambaga kuskilt üldse võimalik saada on).Aga 9 hambaga oleksid pöörded ca 2370rpm
Minul aga on mootor 9 hambaga ca 2600rpm ehk siis pidin saatjast pöördeid vähendama.
Nüüd kus asi juba käppas ei ole probleemi suuremate pööretega.
Aga alguses kui eriti ei osanud siis oli kopter liiga kiire ja äkiline... isegi kui pöördeid vähendasin on see kopter küllaltki äkiline(kuna ta on pisike)
Astusin ka samasse ämbrisse sellega ,et gyro polnud kõige parem... seega pidin pidevalt veel ka saba ise korrigeerima...
Saatjast saad küll mootori pöördeid vähendada aga siis vähenevad ka laba nurgad ja kopter õhku ikka ei tõuse...
Tegelikult tuleks ka kõvasti teooriat lugeda ennem...
Aga küsiks ka palju sul labanurgad on? Labanurga mõõtja on olemas?
Labad tasakaalus ja tracing ok?
Hirobo EVO 50//T-rex 600FBL //T-rex 450SE //Gaui EP550* // Honey bee king II*//Lama V4*
Näedza, saingi midagi, millest kinni hakata. Tõepoolest, labanurk muutub ju kaasa kui pöördeid sättida. Nurka saab ka eraldi muuta ühe potega ... kui see on ikka see (hovering pitch). Teooria pole mul just eriti tugev...
Labanurka pole mõõtnud, mõõtjat ka pole. Tracking oleks nagu ok, joonistavad ühe ringi. Tasakaalu pole uurinud.
Mismoodi saatjast pöördeid muudetakse? Ehk suudan skeemi ringi ehitada või progeda?
Mehhaaniline meetord on muidugi lihtsam. Samas olen kuulnud väidet et kopter on suurtel pööretel paremini juhitav.
Labanurka pole mõõtnud, mõõtjat ka pole. Tracking oleks nagu ok, joonistavad ühe ringi. Tasakaalu pole uurinud.
Mismoodi saatjast pöördeid muudetakse? Ehk suudan skeemi ringi ehitada või progeda?
Mehhaaniline meetord on muidugi lihtsam. Samas olen kuulnud väidet et kopter on suurtel pööretel paremini juhitav.
Tänud!
Vahetasin hammaka ja kopter on tõesti hulka rahulikum. Juba õnnestub hooverdada.
Güro...ei saagi aru milleks ta hea on, pigem nagu kipub segama... Eriti siis kui aku pinge hakkab langema. siis pannakse kopter keerlema ja kogu lugu. Peabki nii olema ? Lama püsis märksa paremini otse.
Huvitav on veel see, et masin ei taha eriti kõrgust koguda. Esialgu muidugi püüangi rohujuure tasandil hõljuda aga siiski oleks nagu laisavõitu. Hovering pitch (labanurk siis?) nagu mõjub aga ei saa täpselt aru kuidas.
Milleks on teine nupp "Pit trim"?
Labade tasakaalustamise pinke müüakse kuid kas täpse kaaluga ei saa sama tulemust?
Vahetasin hammaka ja kopter on tõesti hulka rahulikum. Juba õnnestub hooverdada.
Güro...ei saagi aru milleks ta hea on, pigem nagu kipub segama... Eriti siis kui aku pinge hakkab langema. siis pannakse kopter keerlema ja kogu lugu. Peabki nii olema ? Lama püsis märksa paremini otse.
Huvitav on veel see, et masin ei taha eriti kõrgust koguda. Esialgu muidugi püüangi rohujuure tasandil hõljuda aga siiski oleks nagu laisavõitu. Hovering pitch (labanurk siis?) nagu mõjub aga ei saa täpselt aru kuidas.
Milleks on teine nupp "Pit trim"?
Labade tasakaalustamise pinke müüakse kuid kas täpse kaaluga ei saa sama tulemust?
Ma ei mõelnud seda sõna-sõnalt... Aga tõepoolest, güro reageerib vaid kiirendusega (suht järsule) saba liikumisele. Aeglaselt keerates ei detekti muutust ära (proovisin). Aku tühjenedes hakkab tõepoolest koha peale keerlema. Lamal kadus ka juhtimine kui aku otsa sai aga mitte niiviisi.
Uut güro ootan pikisilmi...
Muide, puldil on güro nupp mis annab signaali kanalisse 5. HH güro kasutab seda, mismoodi see mõjuma peaks?
Uut güro ootan pikisilmi...
Muide, puldil on güro nupp mis annab signaali kanalisse 5. HH güro kasutab seda, mismoodi see mõjuma peaks?
kuna sul praegu on ainult rate gyro(oli vist selline nimi) siis see on vaja ka mehaaniliselt õieti(servo) paika panna ,et kopter püsiks otse...
Ja kuna ta pole hh gyro siis on täiesti arusaadav ,et ta ei hoia saba seal kus sa soovid... tema üritab ainult peatada pöörlemist...
teine asi ,et kui tühjaks sa selle aku siis üldse lased? Ja sellega oled kursis kui tühjaks sa üldse seda akut lasta tohid?
kui sa gyro üldse ära võtad ja tõused õhku... ja korre pöörad siis kopter jääbki pöörlema...(võimalik ,et aina kiiremini)
kuna sa rootori pöördeid vähendasid siis nüüd ta ongi laisem...
Aga kuna sul puudub labanurga mõõtja siis sa ju ka ei tea millised su laba nurgad on... võimalik ,et neid on vaja juurde keerata...
http://www.buzzflyer.co.uk/ESky-0406A-T ... -Guide.asp
Vasakpoolse potega peaksid saama muuta laba nurki ja parempoolsega mootori pöördeid
ja oled kindel ,et sa oled õieti aru saanud mis asi tracking on?
uurida võiksid ka vähe rohkem mille jaoks gyro on ja mida ta üldse teeb...
Muide kui sul oleks HH gyro siis saaksid sa lülitada gyro.sw'st Hh ja normal resiimi...
Ja kuna ta pole hh gyro siis on täiesti arusaadav ,et ta ei hoia saba seal kus sa soovid... tema üritab ainult peatada pöörlemist...
teine asi ,et kui tühjaks sa selle aku siis üldse lased? Ja sellega oled kursis kui tühjaks sa üldse seda akut lasta tohid?
kui sa gyro üldse ära võtad ja tõused õhku... ja korre pöörad siis kopter jääbki pöörlema...(võimalik ,et aina kiiremini)
kuna sa rootori pöördeid vähendasid siis nüüd ta ongi laisem...
Aga kuna sul puudub labanurga mõõtja siis sa ju ka ei tea millised su laba nurgad on... võimalik ,et neid on vaja juurde keerata...
http://www.buzzflyer.co.uk/ESky-0406A-T ... -Guide.asp
Vasakpoolse potega peaksid saama muuta laba nurki ja parempoolsega mootori pöördeid
ja oled kindel ,et sa oled õieti aru saanud mis asi tracking on?
uurida võiksid ka vähe rohkem mille jaoks gyro on ja mida ta üldse teeb...
Muide kui sul oleks HH gyro siis saaksid sa lülitada gyro.sw'st Hh ja normal resiimi...
Hirobo EVO 50//T-rex 600FBL //T-rex 450SE //Gaui EP550* // Honey bee king II*//Lama V4*
Jah, see güro jutt oli, nagu ütlesingi, mitte sõna-sõnalt mõeldud. Loodetavasti HH güro hoiab saba paremini kuigi ka sellega saan hakkama. Rate gyro on siis vajalik ainult kiirel lennul ? Vähemasti nii ühel lehel seletati.
Seniseid lende segas ikkagi pisike tuulepojuke. Tipi aulas sai kopterit üsna edukalt kohal hooverdatud. Aku tühjenedes hakkas küll güro jamama aga sellega olen juba harjunud.
LiIon akude minimaalne elemendi pinge on 2,7V. Alla selle tekivad kirjanduse andemetel pöördumatud kahjustused. Parem on jääda tiba kõrgemale pingele. HB regu (BL mootori oma) tõmbab pöörded alla pingel 9,6V (just mõõtsin) mis jätab igale akupurgile ca 3,2V (eeldusel et nad ikka kõik ühtemoodi tühjenevad). Peaks nagu piisama?
Kopteri taltsutamisel oli ilmselt kõige tõhusam ikkagi pöörete vähendamine. Selgus et puldist saab seda siiski veel täiendavalt teha. Alguses uskusin kestal trükitud kirja "Pit.Trim" mis aga seda mitte ei tähenda.
Keerates pöörded miinimumi ja labanurga maha (kõige negatiivsem?), muutus kopter piisavalt tuimaks, et suudaksin hakkama saada.
Labade trackingut kontrollisin veelkord, oli ok. Labade mass erines vaid 1/1000 g võrra (17,877 ja 17,878) !!! Plastiklabad olid rohkem erinevad: 0,1g. Kas see on juba piisav vahe et tasakaalustama hakata ?
Tänud õpetuste eest!
Seniseid lende segas ikkagi pisike tuulepojuke. Tipi aulas sai kopterit üsna edukalt kohal hooverdatud. Aku tühjenedes hakkas küll güro jamama aga sellega olen juba harjunud.
LiIon akude minimaalne elemendi pinge on 2,7V. Alla selle tekivad kirjanduse andemetel pöördumatud kahjustused. Parem on jääda tiba kõrgemale pingele. HB regu (BL mootori oma) tõmbab pöörded alla pingel 9,6V (just mõõtsin) mis jätab igale akupurgile ca 3,2V (eeldusel et nad ikka kõik ühtemoodi tühjenevad). Peaks nagu piisama?
Kopteri taltsutamisel oli ilmselt kõige tõhusam ikkagi pöörete vähendamine. Selgus et puldist saab seda siiski veel täiendavalt teha. Alguses uskusin kestal trükitud kirja "Pit.Trim" mis aga seda mitte ei tähenda.
Keerates pöörded miinimumi ja labanurga maha (kõige negatiivsem?), muutus kopter piisavalt tuimaks, et suudaksin hakkama saada.
Labade trackingut kontrollisin veelkord, oli ok. Labade mass erines vaid 1/1000 g võrra (17,877 ja 17,878) !!! Plastiklabad olid rohkem erinevad: 0,1g. Kas see on juba piisav vahe et tasakaalustama hakata ?
Tänud õpetuste eest!
Kui sa nii täpselt mõõta suudad, siis pole ju selle 0.001 - 0.1g tasakaalustamine ka mingi probleem Viil, nuga või kleeplint ja tehtud ta ongi.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Kaal on selline. Tegelikult peaks muidugi viga ka arvestama nagu füssa praksis ikka Aga võrdluseks käib nii kah.
Aga veel 1 algajalik küsimus: kas "normaalsemad" kopterid ongi nii meeletult tundlikud juhtkangide (elevator/aileron) suhtes? Lausa millimeeterhaaval peab liigutama!
Lugesin Betl-CP teemast et plastist rootoripea asendamisel metalsega kadus vajadus kangidega pidevalt vehkida et kohal püsida. Tegelikult on ka mul säärane probleem. Peaks samuti upgrade peale mõtlema või on see rohkem proffide teema ?
Alguses ostin kohe säärase komplekti: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0395428756
On see asjalik või sain pügada? Hetkel nagu tundub, et main shaft on sealt puudu - peab originaalilt võtma vist ?
Aga veel 1 algajalik küsimus: kas "normaalsemad" kopterid ongi nii meeletult tundlikud juhtkangide (elevator/aileron) suhtes? Lausa millimeeterhaaval peab liigutama!
Lugesin Betl-CP teemast et plastist rootoripea asendamisel metalsega kadus vajadus kangidega pidevalt vehkida et kohal püsida. Tegelikult on ka mul säärane probleem. Peaks samuti upgrade peale mõtlema või on see rohkem proffide teema ?
Alguses ostin kohe säärase komplekti: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0395428756
On see asjalik või sain pügada? Hetkel nagu tundub, et main shaft on sealt puudu - peab originaalilt võtma vist ?
Harjutamine HB-ga edeneb aga mingi kummaline laperdamine on ikka täiesti täheldatav. Isegi Tipi aulas lennates, kus tuult nagu ei oleks, hakkab kopter iseeneslikult suunda muutma, kaldub kord ühele, kord teisele poole. Samuti muudab ise kõrgust.
Kas see võib tähendada, et rootori plastikust mehhaanika on "vedel" ja metallosadega upgrade on omal kohal ? Ja kus võiks olla kõige nõrgem koht? Vaatasin et Belt kopteril on samuti plastikrämps kuid swashplate on metallist. Selle vahetamisest piisab? Ehk on kellelgi kogemusi ?
PS. Kuna jõllitan klaasistunud pilguga kopterit (nagu algaja autoroolis... ), ei saa päris välistada võimalust et mõnemillimieetrine juhiku alateadlik nihe jääb märkamata. Päris kõike selle kaela ajada ka ei saa.
Kas see võib tähendada, et rootori plastikust mehhaanika on "vedel" ja metallosadega upgrade on omal kohal ? Ja kus võiks olla kõige nõrgem koht? Vaatasin et Belt kopteril on samuti plastikrämps kuid swashplate on metallist. Selle vahetamisest piisab? Ehk on kellelgi kogemusi ?
PS. Kuna jõllitan klaasistunud pilguga kopterit (nagu algaja autoroolis... ), ei saa päris välistada võimalust et mõnemillimieetrine juhiku alateadlik nihe jääb märkamata. Päris kõike selle kaela ajada ka ei saa.
No ma ei tea...ise midagi sättinud ei ole. Aga lugesin siit huvitavaid asju: http://www.helifreak.com/showthread.php?t=60989
Ehk siis vahest võib mõni servo veidi teistest erinev olla.
Aga see selleks, tegin rumaluse ära ja monteerisin Al-pea kokku. Esimese korraga ei õnnestunud aga siis järsku sobis. Nüüd tuleb muidugi kogu häälestamise protseduur läbi käia. Lennuproov näitas, et on häälest väljas küll. Huvitav kas kusagil poes (Hobikeskus) võiks olla labanurga mõõtja. Nüüd saan aru, milleks seda pruugitakse aga E-bayst tellimine võtab jälle 2 nädalat
Muide, see lingil toodud õpetus lõppeb mõnusalt optimistlikult:
Ehk siis vahest võib mõni servo veidi teistest erinev olla.
Aga see selleks, tegin rumaluse ära ja monteerisin Al-pea kokku. Esimese korraga ei õnnestunud aga siis järsku sobis. Nüüd tuleb muidugi kogu häälestamise protseduur läbi käia. Lennuproov näitas, et on häälest väljas küll. Huvitav kas kusagil poes (Hobikeskus) võiks olla labanurga mõõtja. Nüüd saan aru, milleks seda pruugitakse aga E-bayst tellimine võtab jälle 2 nädalat
Muide, see lingil toodud õpetus lõppeb mõnusalt optimistlikult:
Code: Select all
It's a "royal" pain, but worth it when you see the heli just hanging
there, majestically awaiting your command to crash.
Then you can do it all over again.
Labanurga mõõtjaid peaks olema HPI's.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Nii. Rootori pea on koos ja enam-vähem hääles. Tänud siinkohal piloot ttr'ile masina ülevaatuse eest. Ja tõesti - kopter on hulka stabiilsem (või ma ainult tahan nii arvata...?).
Aga miskipärast ilmus üsna suur vibratsioon. Abirattad ja antenni torujupp värisevad nagu talle saba. Lennuhääl on ka kuidagi kummaline. Huvitav mispärast? Labad on praktiliselt ühe kaaluga, liiguvad küljelt vaadates ühes tasandis ka. Mis veel võiks valesti olla? Labade raskuskeskmeid ei ole uurinud. Labanurgad said paika eespool soovitatud paberist nurgamõõtjaga (kuniks päris instrument kohale jõuab...kui jõuab. HPI-st ei osanud leida.).
Aga miskipärast ilmus üsna suur vibratsioon. Abirattad ja antenni torujupp värisevad nagu talle saba. Lennuhääl on ka kuidagi kummaline. Huvitav mispärast? Labad on praktiliselt ühe kaaluga, liiguvad küljelt vaadates ühes tasandis ka. Mis veel võiks valesti olla? Labade raskuskeskmeid ei ole uurinud. Labanurgad said paika eespool soovitatud paberist nurgamõõtjaga (kuniks päris instrument kohale jõuab...kui jõuab. HPI-st ei osanud leida.).
TEkkis paar küsimust sabapropi veosüsteemi kohta. Ta on algusest peale olnud kuidagi nõrk (kipub vastupäeva pöörlema isegi kui rudderi kang põhjas ja labadel rohkem liikumisulatust ei ole). Lugesin et ülekanne ongi nati valesti tehtud - on 3:2 aga võiks olla 4:3. Saab osta asendusratta ja pikema rihma.
Kas muid variante ei ole? Rootorit näppides õnnestus asi isegi hullemaks ajada, ei saa üldse pidama
Täpsustus: rihm on kriimude ja kraapimistega (oma viga) aga veab, nagu ei libiseks ka. Alguses püsis saba ikka kuidagi paigal. Kas tõesti õnnestus rootorit sättides asi rikkuda? Rootor ise nagu ei vibreeri eriti, tõstejõudu on. Seda just tahtsingi suurendada ja tõstsin swashplate't.
Kas muid variante ei ole? Rootorit näppides õnnestus asi isegi hullemaks ajada, ei saa üldse pidama
Täpsustus: rihm on kriimude ja kraapimistega (oma viga) aga veab, nagu ei libiseks ka. Alguses püsis saba ikka kuidagi paigal. Kas tõesti õnnestus rootorit sättides asi rikkuda? Rootor ise nagu ei vibreeri eriti, tõstejõudu on. Seda just tahtsingi suurendada ja tõstsin swashplate't.